X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Half-Life 2


Svar
FourDFourDSkrevet 26/12-04 16:46, rettet 26/12-04 17:20 
Efter at have gennemført spillet er jeg ikke i tvivl. Half-Life 2 er IMO game of the year (og det mener talrige andmelderes tilsyneladende også).
Valve har formået at skabe et futuristisk kontrol kaos, som man straks bliver revet ind i.
Usædvanligt varieret og man keder sig aldrig.
Kun 1 spil har det lykkedes at skræmme mig så meget som det her (Silent Hill 2 :P)
En smule for let på easy, men der er heldigvis 3 forskellige sværheds grader at vælge imellem ^_^

Jeg er 100% tilfreds med mit køb af HL2, og jeg venter allerede spændt på en fortsætter (muligvis en expansion pack?). Hvad syntes i om det?

EDIT: Fundet på gamespot
"Valve is apparently already working on a Half-Life 2 expansion pack."
"Half-Life 3 is planned, so expect another cliffhanger ending."
Glæder mig allerede :)
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
JinkJinkSkrevet 26/12-04 17:25 
Begyndte på det igår, på normal og er ikke kommet så langt. Synes ikke det er SÅ godt. Det er nok fordi jeg ikke har det let, at jeg ikke nyder det. Dunno :/

Jeg synes dog nogle gange man bliver tvunget for meget til puzles, vha fysikken. Det synes jeg er lidt kedeligt.

BTW nogle der ved hvordan man får consollen ned?
AndréAndréSkrevet 26/12-04 18:12 
bare rolig der er ikke så mange puzzles, og bare vent til du kommer længere ind i spillet, og til du får gravity gun osv.
spillet er for fedt
Det er bedre at have styr på lortet end at have lort på styret..
FourDFourDSkrevet 26/12-04 19:15 
Ja, gravity gun'en giver lige gameplayet et ekstra kick ^_^
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
PlaykidPlaykidSkrevet 27/12-04 14:03 
Well, gravity gunnen er i hvert fald det der gør spillet mere spændende.
Uden den ville jeg synes fysikken var ret ligegyldig.

Jeg havde ikke de største forventninger til spillet, men mit indtryk af det er heller ikke det bedste.
Dog var jeg ret vild med indledningen, flugten og hvor man bliver introduceret til nogle af hovedpersonerne.

Gameplayet er jeg dog ikke meget for.
Det bliver temlig trivielt, og at man skal kæmpe mod soldater størstedelen af tiden gør det ikke bedre.
Derudover er jeg heller ikke vild med de ændringer der er lavet på den muterede menneskealien (eller den nye alientype , som er den første man ser).
Den er ikke nær så skræmmende som den var før, og jeg synes heller ikke den er nær så godt lavet på trods af de grafiske opdateringer.
Den nye type synes jeg bare ikke passer ind i spillet.

Jeg er dog aller mest ked af stemningen fra 1'eren er væk, men det kunne man jo egenligt allerede se fra de trailere der blev vist. Og så mangler man følesen af at være Gordon Freeman synes jeg. Det følte jeg mig egenligt kun i starten af spillet hvor man er i nærheden af videnskabsmanden, og noget levn fra Black Mesa.

Grafikken synes jeg også er brugt kedeligt, og jeg synes ikke de kolde omgivelser passer til Half Life.

Jeg er godt klar over at HL2 ikke prøver at være det samme spil, men jeg synes de har ændret for meget på kernen der gjorde HL så godt.
Det er stadigt en god FPS, men jeg synes den ligger lang fra gamle Half Life.

Det er så bare min mening.
Spiller nu: Halo 3
HeroldHeroldSkrevet 27/12-04 15:27 
Sjovt - jeg sad med nøjagtigt den samme fornemmelse, som jeg gjorde i Half-Life. :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RuneSPRuneSPSkrevet 28/12-04 10:30 
Præcis. HL2 har efter min mening præcis de samme kvaliteter som Half-Life har. Både på godt og ondt!
PlaykidPlaykidSkrevet 28/12-04 13:50 
Det har mange af de samme kvaliteter, men jeg føler ikke jeg spiller Half Life og det er det største problem for mig.
Spiller nu: Halo 3
The DaneThe DaneSkrevet 28/12-04 14:03, rettet 28/12-04 14:06 
Jink - ja, alle de ting man skal med at samle op og smide ned. Det virker tilsidst ikke som andet end opvisning af hvad de har lavet til fysikken.

-Ellers, HL2 er nogenlunde HL med forbedret grafik - på nogen punkter ;).
Jeg vil dog mene, at historien er bedre bygget op i HL for man får ikke nogen videre forklaring på hvad der sker i starten af HL2. Derudover vil jeg mene 9mm pistolen er lidt for kraftig - spiller det på normal, og det har ikke været voldsomt svært endnu (kun mindre vanskeligheder). Første "boss" kamp var ikke noget at tale om.

Men alt i alt et godt spil.

(edit) en grund til man føler HL om igen kan også være pga. der er så mange ting der bliver gentaget fra HL - eks. lyde, monstre og våben.

Hvad angår GOY, så kommer det jo også an på hvad der ellers er kommet ud i det år :D.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig