X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Monitor til konsol


Reply
HeroldHeroldSkrevet 20/12-04 12:06 
Jeg står akut og mangler en metode til at slutte mine konsoller til en ganske almindelig monitor. Hvor finder jeg den nærmeste løsning i fx. Kbh? Hvad har jeg af muligheder, hvad det angår, og hvor finder jeg det henne?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
73 topic(s).
1 2 > »

Reply
HeroldHeroldSkrevet 20/12-04 12:06 
Jeg står akut og mangler en metode til at slutte mine konsoller til en ganske almindelig monitor. Hvor finder jeg den nærmeste løsning i fx. Kbh? Hvad har jeg af muligheder, hvad det angår, og hvor finder jeg det henne?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RuneSPRuneSPSkrevet 20/12-04 15:15 
Det er desværre sværere end det lyder. Det nemmeste og hvor du får bedst kvalitet ud af det, er ved at købe en VGA box. Hvis du dog skal have en i helt optimal kvalitet skal du nok op og slippe med omkring 900-1000 kr. Du kan få en til 5-600 kr på www.gamebits.dk , men den skulle dog også give et elendigt billede.

Men den bedste boks skulle eftersigende være denne her, som kan købes på Lik-Sang (så det er nok ikke den bedste "akutte" løsning):

http://www.lik-sang.com/info.php?category=219&products_id=2875&PHPSESSID=b5775b7471fac32571c4ddb10809e464

Ellers er der denne her som kan købes til 680 kr på PRC-data (aner dog *intet* om kvaliteten):

http://www.prc-data.dk/ny/ProdFrame.asp?Produktid=43110822
HeroldHeroldSkrevet 20/12-04 16:18 
Ja, det er ret svært :( Den fra Lik-Sang er interessant, men nok lidt langt væk til at den kan være aktuel lige nu. Skal der også told oveni, så bliver den pebret.

Mht. GameBits-udgaven - hvad er et elendigt billede? Er det forskellen på SVHS og RGB, eller?

Jeg overvejer også bare at investere i et tv-kort, men hvilken model er at foretrække der? Jeg skal alligevel ud og have en VGA-boks før eller siden, men et TV-kort lyder som en god "her og nu"-løsning.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KoludaKoludaSkrevet 20/12-04 16:39 
Jep,der kommer tit told på.
Har dog en helt ny XRGB 2+ liggende, hvis du var interesseret ? den er kun testet om den virkede ellers aldrig brugt...
HeroldHeroldSkrevet 20/12-04 17:05 
Tjoeh. Det var da en mulighed, selvom den ser en smule pebret ud. :! Send mig lige en besked om det :)

Jeg er stadig interesseret i tips omkring fx. tv-kort.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RuneSPRuneSPSkrevet 20/12-04 18:23 
Jeg har hørt fra andre brugere at billedet bare skulle være generelt dårlig på den fra Gamebits, lav opløsning, dårlige farver samt at det skulle flimre.

Men ja et TV kort burde da også kunne bruges, eller hvis du har video-in på dit grafikkort evt?
HeroldHeroldSkrevet 20/12-04 18:42 
Hah, det tror jeg faktisk jeg har nu du siger det. :D

Var lige nede og rode, og der er ganske rigtigt en videoindgang dernede mellem VGA og DVI-stikket.

Jeg savner dog lidt software til egentligt at teste det. Kortet er et X600 Pro af ukendt fabrikat (Fujitsu-Siemens medarbejder-pc), men jeg har hverken dokumentation eller software, hvor jeg kan bruge det.

Any suggestions?

Tip til VGA-bokse og tv-kort modtages stadig.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/12-04 19:19 
Hvis du har en moddet xbox er X2VGA+ ikke til at komme uden om. Den viser 480p, 720p og 1080i perfekt! Desværre kan den IKKE vise 480i (det normale PAL signal?). Så det kræver at din xbox er moddet, og at du sætter den til NTSC mode.


Link...
Spiller nu: Phantasy Star IV
King ChaosKing ChaosSkrevet 20/12-04 19:37 
Herold>
Hah, det tror jeg faktisk jeg har nu du siger det. :D

Var lige nede og rode, og der er ganske rigtigt en videoindgang dernede mellem VGA og DVI-stikket.


Er der video-indgang i den skide PC?!??!? Så havde jeg ikke behøvet at flytte mit gamle tv-kort. Doh! Anyways, jeg bruger Dscaler til afspilning (anbefalet af flere her på sitet)Det kan downloades i en gratis udgave og fungerer fint med PS2 og Xbox, men derfor skal måske være en driver til selve kortet?
HeroldHeroldSkrevet 20/12-04 20:10 
Konsolkongen: jeg har kigget på den der før, men jeg må indrømme at det til mit forbrug måske er lidt overkill. Primært tager jeg min Xbox med rundt (den er moddet), men jeg vil gerne have en løsning, der tilgodeser alle mine konsoller.

De høje opløsninger selvf. ikke sådan at kimse af, så jeg skal nok have en på et tidspunkt. :)

KingChaos: Der er ihvertfald hul ind til det, og der er også kabler med.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HeroldHeroldSkrevet 20/12-04 21:32, rettet 20/12-04 21:32 
Så fik jeg prøvet videoindgangen på kortet. Jeg har desværre periodiske skips på min framerate, og jeg synes ikke lige jeg kan tweake det væk.

Tilbage til tegnebordet :/
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RuneSPRuneSPSkrevet 20/12-04 21:52 
Ok nu er jeg virkelig desperat, for jeg har længe kigget efter en billig og god VGA box, men da jeg læste det jeg selv har skrevet tidligere i tråden om Video-in, ville jeg lige kigge om det ikke skulle ske at jeg selv havde det, og sørme jow, mit gode gamle (?), Power Color Radeon X800 Pro VIVO har sørme både Video-In og ud... men hvordan dælen får jeg det til at virke?!??!
HeroldHeroldSkrevet 20/12-04 21:57, rettet 20/12-04 21:58 
Har du kablerne, kan du prøve med Dscaler. Jeg fik ihvertfald billede med det samme.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RuneSPRuneSPSkrevet 20/12-04 21:58 
Jeg har sat det til og det hele, jeg mangler bare programmet (troede at det fulgte med ATi driverne?)

Hvor kan dscaler hentes henne?
HeroldHeroldSkrevet 20/12-04 22:01 
Jeg kan ikke lige finde det der følger med ATIs drivere - og jeg har problemer med at installere det seneste.

Anywho...


Dscaler :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RuneSPRuneSPSkrevet 20/12-04 22:03, rettet 21/12-04 15:01 
Har fundet det :)

Men hvordan virker det så?!

Synes ikke lige jeg kan finde ud af det :/

[edit] Ok, jeg har fået billedet frem men er det virkelig meningen at det skal være i så dårlig kvalitet? Jeg har taget et screenshot af spillet (REmake):

http://upit.dk/files/TV2004122022072300.tif

Der er næsten ikke noget farve på.

[2. edit] Ok sættede lige opløsningen op og satte den til at køre den rigtige pal standard og se så:

http://upit.dk/files/resi.JPG

Det ser simpelthen bare *perfekt* ud med en perfekt framerate... damn det er nice så kan jeg også selv tage screenshots muahhaha :D
RuneSPRuneSPSkrevet 20/12-04 22:33, rettet 20/12-04 22:33 
Jeg har dog et problem. I zelda the wind waker forekommer der sådan nogle "streger" hen ad skærmen. Hvis man kigger på billedet nedenunder ses det bedst i vandet:

http://upit.dk/files/Zelda.JPG

hvad kan dette skyldes og kan det fikses? evt ved køb af et bedre kabel?
JmogJmogSkrevet 20/12-04 23:44 
Er det et composite-kabel du bruger? Det kunne nemlig godt være grunden.
dRxLdRxLSkrevet 21/12-04 10:31 
Herold>
Så fik jeg prøvet videoindgangen på kortet. Jeg har desværre periodiske skips på min framerate, og jeg synes ikke lige jeg kan tweake det væk.

Dscaler kan godt finde på at kræve en voldsom processor (>2Ghz tror jeg nok).
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
HeroldHeroldSkrevet 21/12-04 13:20 
Ja, men så burde en 3.4Ghz også kunne trække det :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RuneSPRuneSPSkrevet 21/12-04 15:02 
Jmog>
Er det et composite-kabel du bruger? Det kunne nemlig godt være grunden.

ya, det som følger med til gamecuben. Men hvad kan jeg ellers købe som giver bedre kvalitet? Mit grafikkort har kun composite og s-video indgang...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/12-04 15:05, rettet 21/12-04 15:06 
S-video...


FAQ > Billede > S
Spiller nu: Phantasy Star IV
RuneSPRuneSPSkrevet 21/12-04 15:25 
Jeg ved godt at S-video giver et bedre signal end composite, men jeg kan jo ikke købe et s-video stik til min GC? Men kan jeg købe et RGB kabel og så omforme det til S-video?
nerosnerosSkrevet 21/10-07 21:53, rettet 22/10-07 11:45 
Jeg sprænger lige ind mit i det hele, og spørger om der er nogle som måske ved om det er muligt, at tilslutte min PS2 til min Samsung Syncmaster 226BW monitor?

Det ville satme være fedt hvis det kunne lade sig gøre :-)

Måske man skal have fat i sådan en VGA-converter?

Jeg bruger min Samsung i forvejen til min XBOX360.
Bashful Neophyte
JmogJmogSkrevet 22/10-07 11:33 
Hvis din monitor har composite eller s-video, så kan du sagtens men det vil ligne lort.

Hvis du køber en linedoubler så kan du dog tilslutte PS2'en til den og så linedoublerens VGA-ud til monitoren. Selv med composite fra PS2'en, vil en gammel Iscan linedoubler få det til at se rigtig fint ud i den størrelse.
ChronoChronoSkrevet 22/10-07 11:42 
Er sådan en linedoubler ikke dyr? Måske er det billigere med en PS3 (60GB-model) og et DVI-kabel - så kan du spille PS2-spil på din monitor.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
nerosnerosSkrevet 22/10-07 11:44, rettet 22/10-07 11:59 
Ok så det kan faktisk godt lade sig gøre :D!

Hvor finder man sådan en dims henne?

Iscan Linedoubler, er det sådan en her:


Link...
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/10-07 13:01 
Nej du finder den her:


Link...
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 22/10-07 14:26 
Den ligner da ellers meget den, Neros linker til?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/10-07 14:30 
Ja men han skal købe den af mig jo :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
QQSkrevet 22/10-07 15:58, rettet 22/10-07 15:59 
Hvis skærmen kan tage component igennem VGA indgangen, ville det nok være det bedste. Men det er nok ret usandsynligt. Men hvis du skal bruge linedoubleren, er det nok bedst også at bruge et component kabel fra PS2 > linedoubler > skærm, for at gøre billedet så tåleligt som muligt...
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
JmogJmogSkrevet 22/10-07 17:57 
Uden på nogen måde at få procenter af Konsolkongen, så kan jeg godt anbefale den han sælger. Jeg har den selv og med component interlaced (PAL eller NTSC) ind i den og derefter 480p/576p ud gennem VGA ser det fremragende ud på en monitor.
nerosnerosSkrevet 22/10-07 17:59, rettet 22/10-07 18:01 
Jeg er lidt i tvivl om jeg overhovedet kan bruge min PS2 igennem den. Det er vel ikke sådan at du måske kan teste det?
Bashful Neophyte
JmogJmogSkrevet 22/10-07 20:01, rettet 22/10-07 20:02 
Jamen jeg har præcis den samme - en Iscan Pro - og det var faktisk for at slutte den PS2 til at jeg købte den. Hvad som helst med component/s-video/composite-ud kan sluttes til den.

Konsolkongen bor jo på Fyn, så der kan du næppe tage et smut forbi, men du må da gerne se min i funktion (jeg bor i Kbh), hvis du har brug for en demo.
nerosnerosSkrevet 22/10-07 21:19 
Ok takker, Nej jeg tror på hvad du skriver hvis du siger den kan. Jeg havde bare min tvivl fordi jeg har så lidt teknisk forståelse for den slags. Alt iorden! Jeg skal lige se hvad jeg har i skattekisten når jeg får løn så tror jeg at jeg vil købe den. Mange tak for hjælpen. Altid rart nogen tager sig tid til at besvare ens dumme spørgsmål ;-)
Bashful Neophyte
JmogJmogSkrevet 22/10-07 21:59 
Ahh, helt i orden :-)

Jamen det kan i det store og hele koges ned til at Iscan Pro tager interlaced materiale (dvs. almindelig PAL og NTSC) og laver det om til progressive og outputter det via VGA i 640x480p. Det æder alle monitors stort set.
nerosnerosSkrevet 22/10-07 22:09 
Det lyder jo Super!
Bashful Neophyte
KTCKTCSkrevet 23/10-07 09:57, rettet 23/10-07 09:58 
Det fleste monitors kan vel ikke håndtere 50Hz, som "rigtig" PAL jo er, og som jeg har forstået det på Konsolkongen, forbliver opdateringsfrekvensen den samme som kilden?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
nerosnerosSkrevet 23/10-07 17:54 
Konsolkongen skriver:

For det første så har linedoubleren ikke RGB indgang. Den har composhit, S-Video og component. det optimale her er naturligvis component, men hvis du skal bruge VGA indgangen på din skærm så kan det kun lade sig gøre hvis din skærm understøtter VGA @50hz, og det tror jeg ikke den gør. Hvis du sætter dine PS2 spil til 60hz mode så vil det selvfølgelig virke, men indtil du når den skærm vil du ikke have noget billede.

For at opsumere:

PS2 spil @50hz = intet billede
PS2 spil @60hz = billede hurra!
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 08/11-07 21:59, rettet 08/11-07 22:13 
Lige et spørgsmål mere. Når man med linedoubleren ikke kan se spil som er 50hz men 60hz. Hvordan virker det så egentligt. Mange spil har jo den valgmulighed inden man starter sit spil op at gå over til 60hz, men det kan man jo så ikke engang se eller hva når man starter spillet op normalt? Jeg er forvirret :-(

Eller er det noget man kan indstille på selve PS2 konsollen sådan at det altid er 60hz?

Sorry hvis jeg kludre rundt i det. Jeg har bare svært ved at forstå det ;-)
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/11-07 22:10 
Du har fuldstændig ret. Du får ikke noget billede før du sætter maskinen til 60hz. Desværre ved jeg ikke om der findes en måde at sætte maskinen i konstant 60hz :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 08/11-07 22:15 
Hmm! Så bliver det jo lidt besværligt kan jeg se på det hele.
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/11-07 22:41, rettet 08/11-07 22:42 
Ja. Jeg vil i hvert fald ikke sælge dig noget og love at det virker 100% hvis vi ikke er sikker. Måske har Jmog en løsning?
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 09/11-07 09:24 
Hvordan er et linedoublet composite signal sammenlignet med rgb?

Hvis vi f.eks. tager PS2 som eksempel, vil man så rent faktisk få et bedre signal ud af at linedouble composite outputtet, fremfor at sætte et originalt RGB-kabel til fjernsynet? Eller er der allerede tabt for meget kvalitet i forbindelse med composite-overførslen?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 27/03-09 12:25 
Jeg har kikket på den her, og synes den ser meget lækker ud. Den har scart så jeg ville mene man kunne tilslutte sin PS2 etc..! Det ville da være meget fedt :-)

Hvad siger i er det et godt køb hvis man ikke lige har råd til de dyre fladskærme?


Linky
Bashful Neophyte
FizbanFizbanSkrevet 27/03-09 14:48 
Jeg har en 260HD og er super glad for min.
Ville have nogen problemer med at anbefale andre at købe Samsungs skærme.
Spiller nu: Rocket League, World Of Warcraft
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/03-09 16:35 
Sumez>
Hvordan er et linedoublet composite signal sammenlignet med rgb?

Et meget forsinket svar i know :) Men du vil ikke få det store ud af at linedouble composite og især ikke sammenlignet med ren RGB linedoublet eller ej. Det vil lige l... uanset :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/03-09 16:40, rettet 27/03-09 16:42 
neros>
Hvad siger i er det et godt køb hvis man ikke lige har råd til de dyre fladskærme?

Det kommer nok alt sammen an på skaleren der sidder i skærmen. Det bedste ville klart være hvis du kunne få lov at se skærmen i aktion og selv dømme om den er pengene værd.

Hvis skaleren er skod kan du istedet købe en billigere skærm og købe en XRGB-3 ved siden af (ca. 1800-2000kr) den gør underværker ved RGB signalet, og jeg vil gerne sætte penge på at den uanset hvad vil give et bedre billede end skaleren i den skærm du linker til.
Ulempen er selvfølgelig at den er JAP only, så KUN 60hz vises ordentligt og den kan nok ikke købes uden for Japan.

Men det er jo ikke sikkert at du er en af dem der har lyst til at smide en uhyggelig sum penge efter sådan noget, men jeg synes da jeg ville nævne det alligevel :)

EDIT: Og det er måske nok værd at nævne at interlaced igennem XRGB'en ligner noget der er løgn hvis man bruger den i upscaling mode. 480p ser okay ud mens 240p (alt MD, Saturn osv) ser fremragende ud.
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 28/03-09 10:51, rettet 28/03-09 10:51 
Aha ok tak for dit svar. Damn jeg havde ikke lige set den var jap only. Det med XRGB'en vil jeg jeg lige se nærmere på så. Jeg ville da mene det ville være et fint alternativ til en billig gamerskærm. Den har jo også fuld HD så min PS3 vil jo også se lækker ud der på.
Bashful Neophyte
KroeboCopKroeboCopSkrevet 02/04-11 13:43 
Er der nogle der har en eller to monitors liggene som de vil af med. Det skal være de gamle billedrørs, da de kun skal bruges til 2D spil og det ser bedst ud på dem. Der skal være VGA stik i, så jeg kan tilslutte min 360er også skal de være over 21"
Hoid to colony C05 where the computer is...
73 topic(s).
1 2 > »

Login for at besvare
Username
Password
Remember me