X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

EB & Game sutter da max!


Svar
CoreCoreSkrevet 19/12-04 19:16, rettet 19/12-04 21:23 
Mine svigerforældre har idag været ude på julegave-shopping, hvor de bl.a. skulle finde en memory unit til Xbox, og en horisontal stander til PS2.

Både i EB Games og Game (Bruuns galleri, Århus), har man så fortalt dem, at disse to ting, simpelthen slet ikke findes.

HVAD F..... SKER DER MAND?

Hvordan kan en specialbutik, have så uduelig og imbecil betjening?

Det er da lammeste jeg nogensinde har hørt om...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 19/12-04 19:21 
Ro på. Det er ikke nogen nyhed at både EB og Game har en del uvidende ekspedienter, men det er da ikke ligefrem imponerende at 2 butikker, der begge burde have styr på spilmarkedet præsterer sådan noget...
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
KTCKTCSkrevet 19/12-04 19:51, rettet 19/12-04 19:57 
Nu har jeg startet en GAME i Viborg, og kommer man ind til os og spørger efter et memorycard til en Xbox og en horisontal stander til PlayStation 2, så får man bestemt ikke at vide, at det ikke findes. Jeg har flere horisontale standere stående i butikken i øjeblikket, så det burde ikke være et problem.

Det er muligt at tingene ikke er på lager midt i juleræset, men det er en anden sag. Er du sikker på at dine svigerforældre ikke har misforstået ekspedienten?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
DarkenDarkenSkrevet 19/12-04 19:58 
jeg synes jeg gentagende gange høre hvordan ekspedienter (EB) der hjælper kunder for meget ryger ud af vagten, generalt samme smører om man ikke må bruge for meget tid på kunder og at det ikke gælder så meget om at fixxe det kunden ønsker, men at få kunden til at købe det som forretningen ønsker at sælge.

.. men det kommer sig jo af at det er ½ om ½ et supermarket for spil, og prioteringen er noget anden end de gamle game shops.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
CronossCronossSkrevet 19/12-04 20:17 
Nu skal det altså lige siges at al betjening i EB Games og Game i Århus fungerer uden problemer generelt. De er faktisk ganske velvidende om de forskellige spiltitler og ekstraudstyr, og nævnte ting har jeg set stå på lager i de nævnte butikker.

Jeg ved så også at EB Games i Bruuns Galleri lige har ansat nye folk, så problemet kan ligge der. Men jeg er nu næsten 100% sikker på at dine bedsteforældre har misforstået ekspedienten.

Mht. kundepleje, så er EB Games' ansatte altid ekstremt flinke overfor mig, og når jeg handler i den butik nede ved Busgade står jeg altid og snakker en halv times tid om diverse spil.
psychomantispsychomantisSkrevet 19/12-04 20:44 
Darken>
jeg synes jeg gentagende gange høre hvordan ekspedienter (EB) der hjælper kunder for meget ryger ud af vagten

LOL
PapandPapandSkrevet 19/12-04 21:25 
Jeg arbejder i GAME i Odense. Jeg har flere gange brugt 15-20 min på enkelte kunder. Jeg har aldrig hørt noget om at det skulle være forkert. Hvis jeg gjorde, ville jeg nu nok finde et nyt sted at arbejde.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
CoreCoreSkrevet 19/12-04 21:39, rettet 19/12-04 21:39 
KTC>
Er du sikker på at dine svigerforældre ikke har misforstået ekspedienten?

100 % (Hvilket også er respons på Chonoss's indlæg).

De fik udtrykkeligt at vide at de ikke fandtes. Jeg syntes også selv at det lød helt ude i hampen, så jeg kværkede næsten et ordret referat ud af dem (svigerforældrene).

Udsolgt, udgået, ikke på lager, kan og vil ikke skaffes eller et helt ærligt "jeg ved sgu ikke lige hvad det er", det ville jeg mene var en fair nok sag, men ligefrem at påstå at det ikke findes, det kan bare ikke forsvares. Og egentlig må det også have taget længere tid at forklare det, end bare at sige "udsolgt".

Oveni det skal det siges at EB & Game, ikke var de eneste steder de havde fået den besked, bl.a. også i Electric City og nogle andre som jeg ikke fik navnene på, men det syntes jeg egentlig ikke er så rystende igen, da de ikke var special-butikker...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
OkottaOkottaSkrevet 19/12-04 21:43 
Prøv at forsøge at købe en uofficiel controller i EB i Bispensgade i Aalborg.

De vil forsøge at tale jer fra det, og fortælle jer at de ikke yder hverken nogen form for garanti, ombytning, eller returnering hvis den går i stykker.

I følge dem (EB), så er uofficielle controllere noget l... som lidt for tit går i stykker, og dem vil de helst slet ikke sælge.

Det har været nogle sjove samtaler jeg har overhørt, to gange nu, når den samme ekspedient har overtalt kunder til at købe originale og officielle controllere, simpelthen fordi de påstår at de ikke vil yde garanti osv, på uoriginale af slagsen.

Tredje gang jeg overhører samtalen, vil jeg bryde ind og fortælle ekspedienten om købeloven, garanti og ombytning.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
DeluxScanDeluxScanSkrevet 19/12-04 21:45 
EB i Fields er rimeligt inkompetente. 2 (!) gange er det sket, at ekspedienten har solgt mig den tomme boks, hvorefter jeg har måtte tage hele vejen tilbage for at få en boks, der rent faktisk har et spil i!
Det burde ikke være nødvendigt at chekke, om man nu også har fået den vare man har betalt for, men det er det åbenbart!

For DÅRLIGT!
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
KTCKTCSkrevet 19/12-04 22:18 
Jeg skal da være den første til at beklage, hvis mine kollegaer ikke har givet dine svigerforældre en ordentlig betjening.
De er ikke kommet til at kalde det noget andet, så det kan være et spørgsmål om at ekspedienten ikke har kunnet gætte, hvad de rent faktisk mente?
Jeg prøver ikke at kalde dig løgner eller noget, men at de i flere spilbutikker har fået at vide at tingene ikke findes, lyder ret mystisk.

Jeg oplever ofte, at folk siger noget som "White Seat" og rent faktisk mener "GTA: Vice City", men jeg plejer som regel at finde frem til, hvad det er de søger alligevel. Tit kommer folk også til at sige den forkerte konsol, når de skal købe tilbehør. Hvis de for eksempel har spurgt efter en stander til Xboxen, er det klart at de får at vide, at den ikke findes. Memorycardet kan jeg dog ikke helt forstå, men ofte fortæller jeg kunderne, at det ikke er strengt nødvendigt med memorycards til Xboxen, da man kan gemme på harddisken.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RJKRJKSkrevet 19/12-04 22:31 
Jeg synes også jeg har fået god behandling i begge butikker (de få gange jeg har været det) og det overgår i hvert fald Merlin og Fona... Men nogle gange overhører man godt nok nogle komiske samtaler mellem ekspedienter og kunder, hvor ingen af dem udtrykker den vildeste viden om mediet ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dchangdchangSkrevet 19/12-04 22:35 
Hvordan er jeres erfaring med ekspedienters forhold til PEGI-mærkningen? Jeg går selv og rådgiver lidt, især her i juletiden når forældrene render rundt med ønskelister. Er det spildte kræfter eller? Gør i andre det?
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
kooikkooikSkrevet 19/12-04 22:36 
Man kan ikke sige noget der ikke finder sted, altså ikke findes når det gør. Jeg arbejder i fætter br og jeg sælger ofte en billigere vare, hvis der er to ting der kan det samme. Tager da også nogle gange fat i kunden og fotæller at der findes en anden udgave, hvor tingene ser lidt anderledes ud, men er f.eks samme spil. Hvis man er som dem i de forretninger som lyver over for kunden burde de ikke arbejde der. De begynder at tænke kun penge i stedet for kundes behov, det er i orden at høre en kunde om de ikke i stedet var interesseret i en original controller i stedet for en uoriginal. Som min Chef har sagt, sælg det du syntes er bedst og dækker kundes behov, sælg også en vare der er billigere hvis du mener den kan det samme.

Problemmet er, at i mange butikker ansætter de folk som nok ikke ved det store om det de sælger, og det de lære, lære de ved at læse på æskerne, den forkerte måde at drive forretning på.
CoreCoreSkrevet 19/12-04 22:36, rettet 19/12-04 22:39 
KTC>
De er ikke kommet til at kalde det noget andet, så det kan være et spørgsmål om at ekspedienten ikke har kunnet gætte, hvad de rent faktisk mente?


De havde en seddel med sig hvorpå det stod, det eneste der kunne misforstås er at Memory unit'en stod på sedlen som værende "memory card til Xbox", men det kan vi jo se at mange af os herinde også kalder den, så det burde ikke kunne have ledt til større misforståelser.

Mht standeren havde de fået forklaret at der kun fandtes vertikale, og at de eneste der kunne fåes her (kan ikke huske om det var det ene eller det andet sted) var til PSTwo.

Jeg står selv i butik, og sælger både musik, film og spil, så jeg er udemærket bevidst om at folk tit får titlerne galt i halsen, og at misforståelserne ofte er opstået allerede på indkøbssedlen, men det er heller ikke det der er tilfældet her.

Det skal dog siges at jeg selv har været ret begejstret for EB i Bruun's, bl.a. syntes jeg at jeg fik ret god betjening og vejledning da jeg købte min Xbox derinde, men jeg tror også det var butikschefen der betjente mig dengang. Hvilket han tog sig meget god tid til.

Det er kun i EB og Game, de havde fået at vide at de ikke fandtes, de andre steder var de bare blevet spist af med "-har vi ikke", så de havde da fået en længerevarende ekspedition de to steder, bare trist at den var så misvisende...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
kooikkooikSkrevet 19/12-04 22:38 
dchang>
Hvordan er jeres erfaring med ekspedienters forhold til PEGI-mærkningen? Jeg går selv og rådgiver lidt, især her i juletiden når forældrene render rundt med ønskelister. Er det spildte kræfter eller? Gør i andre det?

Kunderne skal have rådgivning hvis de lidt i tvivl. Kunderne betaler ens løn, så det mindste de forventer af en er bare at være ærlig over for kunden. Får de en god service kommer de igen, får de en dårlig service ser man dem ikke igen.

Så forsæt du med at give dem vejledning, de sætter stor pris på det.
KTCKTCSkrevet 19/12-04 23:10 
Jeg informerer tit folk om PEGI-mærkningerne. Især "3+" er farlig, da ret komplicerede spil ofte har denne mærkning, og en 3-5 årig ikke ville have en chance for at forstå spillet.

Jeg synes det er ret vigtigt at gøre folk opmærksomme på, at mærkningen udelukkende handler om spillets moralske indhold og ikke sværhedsgraden/komplicitet. Det er nemlig også tit, at folk går uden om "3+" mærkningen, fordi de tror at spillet er til småbørn og derfor for barnligt.

Det er en naturlig del af rådgivningen, og jeg vil da kraftigt råde alle sælgere til at huske dette.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
bootsbootsSkrevet 20/12-04 00:57 
KTC>
Jeg har flere horisontale standere stående i butikken i øjeblikket, så det burde ikke være et problem.


Lidt udenfor emnet: Findes den horisontale stander i aqua-blå??? Jeg kan nemlig ikke finde den nogen steder...

- undskyld afbrydelsen -
DarkenDarkenSkrevet 20/12-04 01:36 
jeg vil lige rette min udtales til at det kun er EB's i kbh's området jeg taler om, og at der selvfølgelig stadig er kompetent personale hist og her, ud over det støder man bare tit på folk der lige så godt kunne have stået i EL afdeling i en bilka, "dont know & dont care" er en rimmelig god måde at beskrive dem på.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
SqafemrSqafemrSkrevet 20/12-04 01:52 
boots>
Lidt udenfor emnet: Findes den horisontale stander i aqua-blå??? Jeg kan nemlig ikke finde den nogen steder...

- undskyld afbrydelsen -

Jeg søgte bare lige hurtigt på google... kunne ikke lige se nogen dansk butik. Men denne butik er fra england, så det burde ikke være noget problem at bestille der fra.

Aqua Blue stander fra consoleplus.co.uk
CronossCronossSkrevet 20/12-04 02:45 
Og konklusion må være at inkompetente folk findes alle steder - også i spilbutikker - og at folk generelt enten har været heldige eller uheldige med betjeningen. Ofte er jeg da også inde og købe musik, hvor jeg ser en ny ansat som ikke kender min lidt specielle musiksmag. Så må jeg jo punke ham lidt om titler han siger ikke findes, indtil dem jeg kender kommer og finder det for mig :)

Vi slipper nok ikke for uvidende folk i servicebranchen foreløbigt, og jeg tror altså godt at folkene i EB Games havde kunnet give en bedre forklaring hvis ikke køberne havde været to uvidende computerspilsforbrugere med en lap papir. Halvskidte ansatte kan godt misforstå folk der ikke har så meget forstand på emnet, mens halvskidte ansatte sikkert ikke misforstår folk som os der rent faktisk ved hvad vi snakker om.
bootsbootsSkrevet 20/12-04 21:41 
Sqafemr>
boots>
Lidt udenfor emnet: Findes den horisontale stander i aqua-blå??? Jeg kan nemlig ikke finde den nogen steder...

- undskyld afbrydelsen -

Jeg søgte bare lige hurtigt på google... kunne ikke lige se nogen dansk butik. Men denne butik er fra england, så det burde ikke være noget problem at bestille der fra.

Den er vertikal - ikke horisontal. Desuden mente jeg nu i Danmark.
SqafemrSqafemrSkrevet 20/12-04 23:05 
Nåå... sorry.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 22/12-04 11:29 
Hvad i alverden skal man bruge en horisontal stander til?
Maskinen kan jo fint stå af sig selv, og så vidt jeg kan se kan man ikke hænge den op på væggen eller noget.


Nå men - det er altid irriterende at blive betjent af inkompetent personale, men som nævnt er det nok ikke noget vi slipper for lige foreløbig.

Omvendt har jeg svoret aldrig mere at arbejde i et servicefag, hvor jeg skal have "over the counter" kontakt med kunder - folk er ganske enkelt nogle klaphatte, og mit temperament kan ikke klare det :-)
Men måske kunne det være sjovt at sælge spil - "nej nej, læg det EA spil væk, du skal købe Beyond Good & Evil" :-)
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
NaieraNaieraSkrevet 22/12-04 11:36 
SeventhSun>
Hvad i alverden skal man bruge en horisontal stander til?

Den er pæn.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig