X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

iTunes dropper (ikke) Danmark


Svar
fearless popcornfearless popc...Skrevet 04/11-04 17:25 
Trist, men sandt. Havde ellers glædet mig til dette kom til Danmark.

Soundvenue.com
just plug it in.
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 04/11-04 17:34 
Skuffende. Det havde ellers været en lækker ting til min iPod ;)
MIKA-LMIKA-LSkrevet 04/11-04 17:44, rettet 04/11-04 17:45 
'Valgt' at spinge over og 'dropper' Danmark er nok så meget sagt. Udvidelsen omfatter i denne omgang kun lande, som bruger Euro som valuta, men den rigtige begrundelse er nu nok problemer med pladeselskaber og andre rettighedshavere.
» Is this a game, or is it real ? «Spiller nu: Super Mario Galaxy, Command & Conquer 3: Ti..., Guitar Hero III: Legend...
FourDFourDSkrevet 05/11-04 21:41 
Sørgeligt.. Havde glædet mig til den billige undskyldning for ikke at gå ned i Casablanca :P
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
3of193of19Skrevet 05/11-04 23:47 
Og endnu en grund til at Danmark skulle have stemt ja til Euro'en.
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 06/11-04 02:26 
øv da...men på den anden side, de ville vel sikkert have taget mindst 10kr pr. sang, og så går luften ligesom af ballonen...

/dd
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
NaieraNaieraSkrevet 11/05-05 12:40 
Som nævnt i en anden tråd har de nu åbnet, med en pris på kr. 8 per sang. Nu er der vel næsten sat priskrig igang på det danske marked, hvilket vist ikke lige er det man forbinder Apple med ;)

Og med et M4P plug-in til Winamp er jeg nu flyvende. Det er faktisk for nemt at købe sangene. Uha. Godt det kun er 8 kroner per klik ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 11/05-05 15:17 
Jeps, det er bare kørende. Ikke det store udvalg endnu, men er sikker på det kommer ;)
PalleJensenPalleJensenSkrevet 11/05-05 15:41 
Nøej hvor iTunes shoppen irriterer mig!

Man har kun adgang til shoppen fra iTunes.
Man kan kun afspille de købte filer i iTunes.
Man kan kun overføre de købte filer til iPod og ingen andre mp3 afspillere.

Det er da også en måde at forhindre sin shop i at få succes. Jeg gad godt se Microsoft åbne en musikbutik der kun kunne accesses fra Media Player og filerne kunne kun afspilles i Media Player, så var der nogen der råbte "monopol" efter 10 sekunder...

Jeg kommer ikke til at bruge iTunes butikken, det er alt for begrænset og for besværligt. Dumt at man skal straffes for at skaffe sig sin musik legalt...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
kingsizekingsizeSkrevet 11/05-05 15:55 
hvilken bitrate kan man forvente?
Minecraft / Xboxlive: BaumspielerSpiller nu: Trials HD, World Of Warcraft: Cata..., Minecraft
NaieraNaieraSkrevet 11/05-05 16:12, rettet 11/05-05 16:14 
PalleJensen>
Man har kun adgang til shoppen fra iTunes.

Du skal alligevel have iTunes for at få Quicktime. Du skal vel have Quicktime? I øvrigt er det jo bare sådan det fungerer, og så er den vel ikke længere. Hvis du vil have det anderledes må du vel gå et andet sted hen.

Man kan kun afspille de købte filer i iTunes.

Det passer jo ikke. Som nævnt virker filerne fint i Winamp med en lille plug-in, som kan hentes fra den officielle Winamp-side.

Man kan kun overføre de købte filer til iPod og ingen andre mp3 afspillere.

Det er jo ikke noget nyt for online musikbutikker. De fleste, eller alle, sælger filer med beskyttelse, så de ikke kan komme på f.eks. en iPod. Her kan du i det mindste få filerne ned på en iPod! (Keld Reinicke fra Zulu skrev i en MetroExpress klumme om at han ikke kunne kopiere sin online-købte Nephew-plade ned på sin iPod)

Og så er der jo altid alternativer, for dem der gider gøre lidt ud af det. Ikke fordi det er smart at gøre tingene to gange, men man kan jo sagtens få en helt normal MP3 ned på en MP3-afspiller... *host host*

Pieyanthikos>
Jeps, det er bare kørende. Ikke det store udvalg endnu, men er sikker på det kommer ;)

Ja, en del af kritikken før de startede kørte jo på, at der ikke var voldsomt meget dansk musik. Raveonettes og Carpark North er det da blevet til, men der kommer jo nok mere. Jeg var dog ret skuffet over, at de ikke engang havde Audioslave...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
3of193of19Skrevet 11/05-05 16:19 
Naiera>
PalleJensen>
Man har kun adgang til shoppen fra iTunes.

Du skal alligevel have iTunes for at få Quicktime. Du skal vel have Quicktime?

Øh, nej. Bestemt ikke.
Media Player Classic har plugins til alle de stide videoformater som ellers kræver at man installerer en hel masse irriterende ballast på sin maskine.
Både Quicktime og Realmedia. Samtidigt slipper man for alt det unødvendige pjat MS har hældt i Media Player siden den udemærkede slanke player der fulgte med Windows 95.


Media Player Classic:
http://sourceforge.net/projects/guliverkli/

Quicktime plug-in:
http://www.free-codecs.com/download/QuickTime_Alternative.htm

Real Media plug-in:
http://www.free-codecs.com/download/Real_Alternative.htm
NaieraNaieraSkrevet 11/05-05 16:23, rettet 11/05-05 16:26 
3of19>
Øh, nej. Bestemt ikke.

Godt ord igen. Jeg er også fristet til at sige "whatever". Jeg tror de fleste henter de programmer, som fra starten blev lavet til at køre tingene. Men det kan også være ligemeget, mit hovedargument, selvom hele den lille diskussion jo egentlig er irrelevant, kommer alligevel bagefter det jeg skrev om iTunes/Quicktime.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RonaldoRonaldoSkrevet 11/05-05 16:25 
Det er stadig muligt at hente quicktime standalone pakken.

http://www.softwarepatch.com/internet/quicktime.html
NaieraNaieraSkrevet 11/05-05 16:32, rettet 11/05-05 16:45 
Høh, den havde de sgu gemt bedre de sidste to gange jeg skulle hente Quicktime...

Men nok om det, som sagt kan det være ligemeget, da det er sådan de har valgt at køre butikken. For at købe fra box.dk SKAL man jo også ind på box.dk, og det er så sådan box.dk har valgt at køre dén butik... Hvis man så vil betale 1 eller 2 kroner mere per sang må man gå et andet sted hen ;) (hvor man så ikke engang kan få det på sin iPod...) Men nu har mange af de andre steder jo også sænket prisen, hvilket jo så også er en god ting... Så var det jo ikke så slemt at iTunes åbnede i Danmark :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
jaesjaesSkrevet 11/05-05 17:11 
Hvad med bit-rate og betalingstyper? Jeg kan ikke se det nogen steder (det kræver muligvis, at man skal oprette en profil først, men det vil jeg i første omgang ikke).
NaieraNaieraSkrevet 11/05-05 17:38, rettet 11/05-05 17:44 
Der var Visa, Mastercard og noget tredje, som jeg ikke lige husker.

"Bithastigheden" er 128 kbps på de fire sange jeg har hentet.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
MIKA-LMIKA-LSkrevet 11/05-05 17:41 
Visa, Mastercard og Solo (sidstnævnte meget brugt i ex UK)

Bithastigheden er altid 128, og formatet er altid MP4 (også kaldet ACC)
» Is this a game, or is it real ? «Spiller nu: Super Mario Galaxy, Command & Conquer 3: Ti..., Guitar Hero III: Legend...
jaesjaesSkrevet 11/05-05 17:45, rettet 11/05-05 17:47 
Ok, tak.

Jeg kan se, de benytter AAC-format, og en AAC-fil på 128 kbit/s er lig med eller bedre end en MP3-fil på 160 kbit/s, ifølge Apple. Det er vel ok til prisen.

EDIT: Der var vist lidt unison postning dér.
kingsizekingsizeSkrevet 11/05-05 18:35 
Med en bitrate på 128, vil jeg s**** på hvor billigt det er, det er simpelthen ikke godt nok! Desuden vil jeg til en hver tid godt give penge for at få cover med.
Minecraft / Xboxlive: BaumspielerSpiller nu: Trials HD, World Of Warcraft: Cata..., Minecraft
ChronoChronoSkrevet 11/05-05 18:36 
De der Quicktime_Alternative og Real_Alternative er meget dårlige i forhold til de rigtige udgaver. Jeg havde kun problemer med dem - så vil jeg hellere undvære Real (alt det skrammel der følger med gør den næsten så dårlig som Real_Alternative) og bare køre med den almindelige stand-alone Quicktime.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
PalleJensenPalleJensenSkrevet 11/05-05 18:38 
Naiera>
For at købe fra box.dk SKAL man jo også ind på box.dk, og det er så sådan box.dk har valgt at køre dén butik...

Det var dog en lam sammenligning. For at bruge iTunes butikken, får man trukket et program ned over ørerne, fra dem der laver butikken. Det kan sammenlignes med, at man skulle downloade en BOX browser for at bruge box.dk - det er da tåbeligt.

Det kan godt være at Apple har valgt at køre deres butik på denne måde, det er også okay, men det bliver da ikke mindre tåbeligt af den grund. Og at man kun kan bruge musikken på en iPod og ikke på de andre (og ofte bedre) mp3 afspillere, er direkte dumt.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
HeroldHeroldSkrevet 11/05-05 18:44, rettet 11/05-05 18:53 
Tåbeligt? Nej, faktisk er det et genialt træk for et firma, der rider på en popularitetsbølge uden lige, og gerne vil have at lige præcis deres afspiller er den mest brugte.

Vil du høre den billige musik, må du også bruge deres program, og ultrapopulære afspiller. :)

Edit: Afspiller = program
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
NaieraNaieraSkrevet 11/05-05 18:47, rettet 11/05-05 18:49 
PalleJensen>
Det var dog en lam sammenligning. For at bruge iTunes butikken, får man trukket et program ned over ørerne, fra dem der laver butikken. Det kan sammenlignes med, at man skulle downloade en BOX browser for at bruge box.dk - det er da tåbeligt.

Det kan godt være at Apple har valgt at køre deres butik på denne måde, det er også okay, men det bliver da ikke mindre tåbeligt af den grund. Og at man kun kan bruge musikken på en iPod og ikke på de andre (og ofte bedre) mp3 afspillere, er direkte dumt.

Ja, glem bare at musikken fra de andre butikker slet ikke kan bruges på MP3-afspillere overhovedet.

iTunes bruger et program, box bruger et hjemmesideinterface. Big deal. Jeg kan ikke se, at programmet skal gøre det til så stort et problem at bruge butikken. De gange jeg har prøvet at bruge box, gik siden ned før jeg blev færdig. Så godt kørte dén butik altså. Med iTunes havde jeg downloadet to sange få minutter efter jeg havde downloadet programmet.

Herold>
Vil du høre den billige musik, må du også bruge deres afspiller, og ultrapopulære afspiller. :)

Og man kan stadigvæk blive ved med at bruge sin Winamp-afspiller med et plug-in, til at køre filerne fra iTunes :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
jaesjaesSkrevet 11/05-05 18:56, rettet 11/05-05 18:57 
kingsize>
Med en bitrate på 128, vil jeg s**** på hvor billigt det er, det er simpelthen ikke godt nok! Desuden vil jeg til en hver tid godt give penge for at få cover med.

Albums, der indeholder mange gode numre og/eller hvor lydkvaliteten er god, foretrækker jeg også at købe som traditionelle cd'er. Men online-download er IMO en genial måde til at sammenstykke en cd fra albums, der, hver i sær, kun indeholder et par gode numre, og hvor lydkvaliteten måske alligevel er tvivlsom. Og det er jo kun begyndelsen det her. Hvis konkurrencen ikke får udbyderne til at tilbyde højere kvalitet til samme pris, så vil efterspørgslen sikkert få udbyderne til at tilbyde downloads i flere kvaliteter til forskellige priser.
ValkyrieValkyrieSkrevet 11/05-05 19:14 
Fedt:-)

Måske ville dette topic være en god lejlighed til at spørge hvilken slags Ipod(eller mp3) I allesammen har?:)

Personligt har jeg en sølv Ipod Mini(5 GB). Jeg elsker den lille dims. Tager den med mig overalt.
Hvad med jer?:)
Well crucify the insincere tonight...
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 11/05-05 19:20 
iPod G4 40 GB - super afspiller :)
dchangdchangSkrevet 11/05-05 19:26 
Har en Sony MZ-NH600 Hi-md afspiller med support for 1GB diske. Suveræn lyd og billig. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
NaieraNaieraSkrevet 11/05-05 19:27 
Jeg skal sgu have en sølv Mini en dag. Men det er svært ikke at bruge pengene på anime og spil i stedet...

Det hjælper ikke, at man også kan købe iPods igennem iTunes.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
la0sla0sSkrevet 11/05-05 19:49 
Jeg har ingen ipod, det blev til en psp istedet (dengang valget stod), ved i om man kan bruge itunes købt musik til den forresten? Og hvordan det gøres?

anyway til sagen: Jeg kan simpelthen ikke se hvad problemet skulle være med at købe igennem iTunes? Simpelthen ikke. Genialt er et stort ord at bruge, men smart er det da! For de fleste folk der er knap som computerbegavede som gennemsnittet her, kan det da næppe være bedre, den afspiller man skal bruge, kan man købe musikken igennem, PLUS at de købte sange integreres fint i mappen, og alt bare kører.

Jeg kender nok computerforskrækkede der har en rodet harddisk og ikke for nemt, ved alt mulig internetkøb, ved iTunes fremstår alt foreholdsvis nemt og overskueligt. Det er smart. Ikke at jeg er iTunes apologetiker, slet ikke, men måske man burde brede perspektivet i forhold til at se ensporet på sagen?

Nå pyt. Jeg skal ikke købe igennem dem endnu, ikke før jeg finder ud af, om sagerne kan afspilles på psp'en.
Hvad sker der?
PoulPoulSkrevet 11/05-05 20:09 
Måske dumt spørgsmål, men kan man brænde sangene ud på en cd?? Har ikke fulgt ret meget med...
la0sla0sSkrevet 11/05-05 20:13 
"You can burn individual songs onto an unlimited number of CDs for your personal use"

iTunes - Music Store.

Så jo det kan man, og da ikke et dumt spørgsmål.
Hvad sker der?
PalleJensenPalleJensenSkrevet 11/05-05 21:05 
Naiera>
Ja, glem bare at musikken fra de andre butikker slet ikke kan bruges på MP3-afspillere overhovedet.

iTunes bruger et program, box bruger et hjemmesideinterface. Big deal. Jeg kan ikke se, at programmet skal gøre det til så stort et problem at bruge butikken. De gange jeg har prøvet at bruge box, gik siden ned før jeg blev færdig. Så godt kørte dén butik altså. Med iTunes havde jeg downloadet to sange få minutter efter jeg havde downloadet programmet.

Jeg giver op... Enten har du klapper for øjenene ellers VIL du ikke se min pointe... Det er ligesom at diskutere Final Fantasy med dig... :-/
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 11/05-05 21:11 
æv.. jeg har haft Apple i en uge. .og itunes i to dage.. og har i dag brugt 768kr på musik.. hehe..
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
FourDFourDSkrevet 11/05-05 21:13 
15g iPod - dog til reperation. Damn is miss it..
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
yokanabsteryokanabsterSkrevet 11/05-05 21:15 
Jeg syntes det er en god start. Men jeg syntes også at 128-bitrate er lige i underkanten, når en cd er 1500!
Jeg ville ikke se problemer i 360-bitrate eller lignende, men hvorfor mon de ikke gør så man kan vælge?
soon the world will be one big computer
NaieraNaieraSkrevet 11/05-05 21:28, rettet 11/05-05 21:31 
PalleJensen>
Jeg giver op... Enten har du klapper for øjenene ellers VIL du ikke se min pointe...

Jeg kan godt se din pointe. Jeg er bare lidt ligeglad, for jeg synes den er fjollet. Jeg synes det er overflødigt at diskutere det. Som nævnt virkede den åh så smarte webbaserede butik ikke for mig da jeg prøvede (to gange over flere dage), men det gjorde iTunes derimod temmelig godt ved første forsøg, så det der med "DET ER ET PROGRAM SÅ DET GIDER JEG SQ IKKE!!!11" må du selv om.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
kingsizekingsizeSkrevet 11/05-05 21:51 
jaes>
Albums, der indeholder mange gode numre og/eller hvor lydkvaliteten er god, foretrækker jeg også at købe som traditionelle cd'er. Men online-download er IMO en genial måde til at sammenstykke en cd fra albums, der, hver i sær, kun indeholder et par gode numre, og hvor lydkvaliteten måske alligevel er tvivlsom. Og det er jo kun begyndelsen det her. Hvis konkurrencen ikke får udbyderne til at tilbyde højere kvalitet til samme pris, så vil efterspørgslen sikkert få udbyderne til at tilbyde downloads i flere kvaliteter til forskellige priser.

Når man køber en cd får man musikken i "højeste" kvalitet. Men køber man den online må man "nøges" med en halv dårlig kvalitet til en meget lille besparelse. Jeg kan bare ikke se hvorfor det skulle være et problem at udbyde musikken i en højere bitrate end 128, på det grundlag synes jeg 8kr for et nummer er meget dyrt!

Jeg kan godt se det smarte i at købe enkelte numre fra forskellige albums, men det er ikke noget jeg kunne finde på at gøre, ikke før en højere bitrate bliver tilgængelig.
Minecraft / Xboxlive: BaumspielerSpiller nu: Trials HD, World Of Warcraft: Cata..., Minecraft
la0sla0sSkrevet 11/05-05 22:06 
men, SOM ALLEREDE POINTERET af andre, er det ved mp4 svarende til en bitrate på 160
Hvad sker der?
yokanabsteryokanabsterSkrevet 11/05-05 22:28 
160 = crab. Det er da kun 32 mere end 128! Altså jeg har masser af mp3'er i bitrate 160 og 128, men det kan man altså også høre ret voldsomt, på en bare nogenlunde stereo anlæg, eller høretelefoner. Og hvad er 160 i forhold til 1500 på en cd?
soon the world will be one big computer
JmogJmogSkrevet 11/05-05 22:58 
yokanabster>
160 = crab.

Hvorimod 128 = hummer ;-)
kingsizekingsizeSkrevet 11/05-05 23:32 
la0s>
men, SOM ALLEREDE POINTERET af andre, er det ved mp4 svarende til en bitrate på 160

Som flere har skrevet er 160 ikke nok. Det laveste jeg kan være med til er 192, det er ikke den store forskel, men jeg vil påstå at der er stor forskel i lydkvaliteten!
Minecraft / Xboxlive: BaumspielerSpiller nu: Trials HD, World Of Warcraft: Cata..., Minecraft
KTCKTCSkrevet 11/05-05 23:46 
Bitrate kan ikke sammenlignes direkte på den måde, når der indgår komprimering. 128Kbit i ét format kan let være bedre end 160Kbit i et andet...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
yokanabsteryokanabsterSkrevet 12/05-05 00:37 
Det har du ret i, men jeg vil stadig mene at AIFF og WAV's 1456kb er mere end mp3's 128 eller mp4/acc's 160! :)
Jeg mener bare at det er for lavt, og de fleste kan høre det, hvis to filer bliver sammenlignet!
soon the world will be one big computer
ChronoChronoSkrevet 15/05-05 19:15 
Kan man købe albums i den amerikanske shop selvom man bor i Danmark? Den danske shop har ikke de to Black Mages-albums (Nobue Uematsu).

Synes iøvrigt folk der har kritiseret iTunes-programmet har ret. Det er da noget lort.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
NaieraNaieraSkrevet 15/05-05 20:19 
God argumentation.

Nej, du kan ikke købe musik i den amerikanske shop.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ChronoChronoSkrevet 15/05-05 20:28 
Øv.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
yokanabsteryokanabsterSkrevet 16/05-05 03:41, rettet 16/05-05 03:42 
Chrono>
Synes iøvrigt folk der har kritiseret iTunes-programmet har ret. Det er da noget lort.

Naiera>
God argumentation.

Hahahaha (:
soon the world will be one big computer
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig