X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox error


Svar
SolaegSolaegSkrevet 23/10-04 16:32, rettet 23/10-04 16:53 
Jeg har et problem med Xboxen. Den giver mig fejlkode 07, som efter sigende skulle være et harddisk-problem. Der står: "Your Xbox requires service. Please call Xbox customer support". Men inden jeg gør det, ville jeg gerne høre, om I har nogle eventuelle problemløsninger. Beskeden står forresten i flere forskellige sprog (jeg har lælst et sted, at dette kunne betyde, at der var flere fejl ved maskinen.

Edit: http://forum.pcvsconsole.com/viewthread.php?tid=7376&page=2 Ham her skulle vist bare sætte et kabel i igen, som havde sat sig løst. Det sjove er bare, at jeg kan spille i et par min., men lige pludselig giver sætter det sig fast, og så kommer fejlkoden, hvis jeg tager spillet ud.
MogensMogensSkrevet 23/10-04 19:54 
Det er enten harddisken som er defekt, eller hvis du er heldig blot et løst stik/kabel.

Har du garanti på den og kan undvære Xboxen nogen tid så få den repareret på fabriksgarantien.

Hvis det er harddisken som er defekt kan jeg evt. skifte den for dig. Det går ihvertifald stærkere end garanti-reparation hos MS.

Mvh
Mogens Riis
Konsol-Chips.dk
SolaegSolaegSkrevet 23/10-04 20:08 
Tja, den skulle jo gerne være klar til Halo 2 ;-)

Men jeg tror faktisk ikke, at jeg har min bon til boxen, og desuden gælder garantien vel ikke mere, hvis det er omkring to og et halvt år siden, at den blev købt!?

Så er der vel ikke nogen risiko for at åbne boxen og se, om det er et kabel, som ikke sidder ordentligt?
JmogJmogSkrevet 23/10-04 20:37 
Prøv at ringe til Microsoft. Fortæl dem om problemet og giv dem maskinens serienummer. Det er muligt, at de er ligeglade med, hvor længe siden det er du købte den.
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 23/10-04 23:32 
Jmog>
Prøv at ringe til Microsoft. Fortæl dem om problemet og giv dem maskinens serienummer. Det er muligt, at de er ligeglade med, hvor længe siden det er du købte den.

SÅ længe at den er inde for garentien..
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
KTCKTCSkrevet 24/10-04 23:48 
Det lyder klart som en harddisk der er ved at stå af. Dette kan godt klares ved at få monteret en anden harddisk i maskinen, og hvis garantien alligevel er smuttet vil jeg foreslå dig dette, da problemet helt sikkert kun bliver større med tiden.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SolaegSolaegSkrevet 28/10-04 20:22 
Hvad vil det ca. koste at få monteret en ny harddisk, og det vil vil ikke betyde noget for Xbox Live eller lignende?

Og er der nogen, som ved, om MS reparerer gratis, selvom boxen er 2,5 gammel, eller hvor meget de tager for den slags (penge/tid).
KTCKTCSkrevet 29/10-04 00:15 
Jeg tror ikke du skal regne med en gratis reperation efter 2½ år hos MS, og teknikerløn plejer at være forholdsvis høj. Jeg vil gerne give dig et tilbud på en montering af ny harddisk og overførsel af din gamle data. Det er dog ikke en helt lille operation, da jeg først er nødt til at modde maskinen for at få trukket den nødvendige kode ud til at få harddisken låst op og den nye låst til maskinen. Herefter kan jeg fjerne modchippen igen og du vil kunne køre Live på den igen.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig