X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Digital Kabel? Huh...?


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 17/10-04 14:58 
Jeg er jo lige blevet den heldige ejer af en denon 1705 digital surround reciever (takket være den gode hjælp her fra playright).

Så har jeg set en udgang bag på cuben som hedder digital. Er det egentligt muligt at skaffe sådan et kabel til cuben, jeg er ikke stødt på det nogle steder. Og vil det sige at jeg ikke får noget ordentligt surround ved at bruge det rgb kabel jeg har købt i dyre domme?

Jeg har ikke hooked cuben til endnu, da jeg står midt i en flytning, så jeg kan ikke selv teste det endnu. Vil gerne lige høre jeres meninger. thanks
For The Love Of The Game
RJKRJKSkrevet 17/10-04 15:01 
GameCube understøtter ikke digital lyd, så du får aldrig "ordentlig surround" ud af den. Det bedste du kan få er Dolby Pro Logic II, som kører på et normalt "stereokabel".
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KalicolaKalicolaSkrevet 17/10-04 15:45 
hvad skal jeg så bruge den digital udgang til som er bagi? *ser spørgende ud*
For The Love Of The Game
RJKRJKSkrevet 17/10-04 15:53 
Ikke noget. Den er til progressive HDTV etc.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KalicolaKalicolaSkrevet 17/10-04 16:50 
hmm.. øv! takker...
For The Love Of The Game
RuneSPRuneSPSkrevet 17/10-04 17:42 
Og det er der ingen PAL spil som understøtter så det er ganske unødvendigt :(
JmogJmogSkrevet 17/10-04 23:27 
For folk med en Freeloader er det nu en god ting, da vi så kan spille NTSC-spil i progressive.
RuneSPRuneSPSkrevet 17/10-04 23:41 
true...

er det egentlig meget flottere?

kører pt med det helt almindelige kabel... overvejer at købe et RBG men ved ikke helt... desuden hvis man køber det der digitale kabel bliver billedet så KUN forbedret i de spil som understøtter det, eller bliver alle sammen forbedret en lille smule?
RJKRJKSkrevet 17/10-04 23:43 
Du skal have et fjernsyn med progressive scan, for at udnytte progressive scan. Det har du ret sikkert ikke.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RuneSPRuneSPSkrevet 17/10-04 23:48 
næhh, men jeg har en projektor som understøtter det...
RJKRJKSkrevet 17/10-04 23:52 
OK. Billedkvaliteten vil tilsvare RGB. I titler der understøtter progressive scan, vil du så få den dobbelte vertikale opløsning. I øvrige titler vil der ikke være nogen nævneværdig forskel i forhold til RGB.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JmogJmogSkrevet 18/10-04 02:47, rettet 18/10-04 13:36 
RuneSP>
er det egentlig meget flottere?

Umiddelbart virker det kun en smule pænere. Nærmest skarpere. Med tiden opdager man at alting virker en smule mere detaljeret, mere lysstærkt og generelt rarere at se på.

kører pt med det helt almindelige kabel... overvejer at købe et RBG men ved ikke helt... desuden hvis man køber det der digitale kabel bliver billedet så KUN forbedret i de spil som understøtter det, eller bliver alle sammen forbedret en lille smule?

Mht. at købe RGB-kablet så er det slet ikke noget man blot bør overveje, hvis man vil spille med et Tv som display. Det skal bare gøres - så stor er forskellen.

Mht. digitalt kabel så er det faktisk slet ikke et digitalt du skal have fat i. Det er et Gamecube componentkabel du skal have. Grunden til at udgangen kaldes "digital" er vist nok at der findes et DV-I kabel til japanske gamecubes. Den funktionalitet er fjernet på europæiske cubes. Udgangen kan dog stadig bruges til component eller progressive component.

-Alle Gamecube-spil kan spilles i component
-Ingen PAL-spil kan køres i progressive
-De fleste NTSC-spil kan køres i progressive - også på PAL-cubes med Freeloader.

Jeg har linket til en liste over dem.

Progressive GC-spil
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 18/10-04 12:06 
Men det betyder så, at den europæiske cube rent faktisk understøtter progressiv scan ved afspilning af ntsc-spil?
Det har været omtalt nogle gange, men jeg fandt aldrig et konkret svar... :-/
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
JmogJmogSkrevet 18/10-04 13:35 
Ja, det gør den skam. Jeg har spillet Viewtiful Joe (NTSC) i progressive på min PAL-cube i et års tid.
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 18/10-04 14:47 
Cool, så skal jeg bare ha købt nogle flere NTSC-spil ;-)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
3of193of19Skrevet 18/10-04 16:16 
Er der da nogen der køber PAL GCN spil? *er forvirret*

;-)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig