X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Problemer med Play.com


Svar
JuggernautJuggernautSkrevet 15/10-04 22:08 
Jeg har netop modtaget 3 pakker fra Play.com. Alle spil til Ps2 og alle var der problemer med. De 2 af dem lå skiven løst indeni hvilket har resulteret i en del ridser. Den sidste var coveret flækket i ryggen. Det er første gang jeg har oplevet den slags. Så nu skal jeg til at sende dem tilbage til Play.com..... Ikke lige det jeg håbede på.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
152 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Svar
NaieraNaieraSkrevet 19/09-06 16:32 
Jeg bestilte The Transporter 2 i går, og det gik fint. Den blev sendt i dag, sammen med Life Aquatic With Steve Zissou og en CD.

Jeg har så haft de to sidstnævnte ting på min liste, klar til at blive sendt, i alt for lang tid, men det løste sig så ved at jeg skrev til dem og brokkede mig i går.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 19/09-06 16:46 
Be' om mail-adresse til dem. :-)
NaieraNaieraSkrevet 19/09-06 17:14 
Det kan jeg ikke hjælpe dig med. Når man har ventet 2 uger på sine ting kan man skrive til dem gennem deres hjemmeside.

Jeg glemte i øvrigt at skrive, at jeg heller ikke kunne bestille en tilfældig R2 DVD, da jeg prøvede før.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
WehnerWehnerSkrevet 22/09-06 11:52 
Man kan ikke længere bestille fra Play.com uden for UK.

Med mindre man (som jeg i min uendelige visdom regnede ud) sætter valutaen på forsiden til euro i stedet for pund. Desværre bliver priserne så en 10-20% dyrere, men ofte vil det jo stadig være billigt.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 22/09-06 12:51 
Argh...
KTCKTCSkrevet 22/09-06 13:16 
Wehner>
Man kan ikke længere bestille fra Play.com uden for UK.
Gælder det alt, eller kun DVD film?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RJKRJKSkrevet 22/09-06 13:55 
Men er det ikke "kun" som Wehner siger? At man skal vælge Euro på forsiden. Priserne er højere, men man kan da så stadig købe...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 22/09-06 13:57 
KTC>
Wehner>
Man kan ikke længere bestille fra Play.com uden for UK.
Gælder det alt, eller kun DVD film?

Prøvede film, bøger og DVD.

Til gengæld kan man vist også bestille electronics nu, hvis man slår over til euro. Jeg skal nok melde tilbage, om varen rent faktisk kommer :p
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 22/09-06 14:46 
Er 10-20% prisstingning (ifm. EURO) så mon pga. at de nu betaler noget EU moms og varer ikke længere vil blive fanget i tolden?
NaieraNaieraSkrevet 22/09-06 14:52 
Så er vi jo nogen der stadig ikke forstår det med 'fanget i tolden'. Efter 31 ordrer, plus en 10-20 stykker min mor har lavet, har vi stadig ikke oplevet at noget er blevet fanget i tolden.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HeroldHeroldSkrevet 22/09-06 14:59 
Er det ikke underordnet om det bliver taget eller ej - Den lovlydige borger opgiver vel dét der ikke bliver taget? :P
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
NaieraNaieraSkrevet 22/09-06 15:01 
Jeg mener stadigvæk ikke at ting fra Play.com bør tages i tolden.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HeroldHeroldSkrevet 22/09-06 15:15 
Og det fritager dig for at være toldpligtig... hvordan? :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KTCKTCSkrevet 22/09-06 15:22, rettet 22/09-06 15:24 
RJK>
Priserne er højere, men man kan da så stadig købe...
Det er da netop priserne jeg går efter, og hvis de ikke kan give mig dem, er der ingen grund til at handle hos Play...

Hvilke gode alternativer mht. laveste pris inden for spil er der nu i EU?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
GakuGakuSkrevet 22/09-06 15:25 
Hvilke gode alternativer mht. laveste pris inden for bøger er der nu i EU?
BeanoBeanoSkrevet 22/09-06 15:30, rettet 22/09-06 15:33 
Naiera>
Så er vi jo nogen der stadig ikke forstår det med 'fanget i tolden'. Efter 31 ordrer, plus en 10-20 stykker min mor har lavet, har vi stadig ikke oplevet at noget er blevet fanget i tolden.

Jeg har oplevet det 3-4 gange ud af ca. 50+, men det har været DVD boxsets som var lidt store. Små DVD/spil pakker ryger normalt igennem uden problemer.

Told(u)væsnets begundelse er at toldaftalen, som Play.com har, kun er med UK og ikke EU... selv om UK er med i EU.
Efter meget diskuteren med Toldvæsnet er det endnu ikke lykkedes mig at få penge retur fra dem. Så kan jeg stå med alle mine smarte argumenter.
RJKRJKSkrevet 22/09-06 15:37 
KTC>
Det er da netop priserne jeg går efter, og hvis de ikke kan give mig dem, er der ingen grund til at handle hos Play...

Men nu gør det vel en forskel om priserne er blevet 1 eller 100% højere ;)

Så vidt jeg kan regne mig frem til er prisstigningen 7-9%. OK, jeg skal give 26 kroner mere for Kingdom Hearts II end jeg skulle forleden - men det er jo stadig 150 kroner billigere end herhjemme...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 22/09-06 16:02 
Herold>
Og det fritager dig for at være toldpligtig... hvordan? :)

Jeg tror udmærket godt du hvad jeg mener om Play.com og told. Lad være med at være dumsmart 'bare fordi'. Der er ingen der har kunnet give et definitivt svar på, hvorfor så få har skullet betale, og mange helt har undgået det i så lang tid. Tingene kommer igennem England og er derfor indenfor EU før det kommer til Danmark, så det, for mig, er en selvfølge at jeg ikke skal betale mere.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 22/09-06 16:11 
Naiera>
Tingene kommer igennem England og er derfor indenfor EU før det kommer til Danmark, så det, for mig, er en selvfølge at jeg ikke skal betale mere.

Problemet er bare at Toldvæsnet kigger på afsenderlandet og de er helt ligeglade med de toldaftaler som UK har med Play.com :(
NaieraNaieraSkrevet 22/09-06 16:39, rettet 22/09-06 16:50 
Tjaa, men Toldvæsnet mente også en enkelt gang at RJK skulle betale told på en pakke fra Sverige ;) Desuden fungerer den måde hvorpå CD-WOW får tingene ind i Europa.

Når det er så få gange det 'går galt', så holder jeg stadigvæk på at det er misforståelser.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 22/09-06 16:43 
Ja måske... men den køber toldvæsnet bare ikke... slippery bastards!
NaieraNaieraSkrevet 22/09-06 19:29 
Jeg kiggede på min ordreoversigt og 16 ud af de 31 forsendelser var over bagatelgrænsen på 80,-. Dette inkluderer, som vist nok os' tidligere nævnt, flere Star Trek: Next Generation æsker, som jo ikke ligefrem er små, og koster 5 gange mere end førnævnte grænse.

Det' altså underligt at jeg helt har sluppet så længe, hvis det virkelig skal fortoldes...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
fumfumSkrevet 23/09-06 18:51 
Ja, det er underligt. Jeg bestilte galciv2, til omkring en 130 kr, og den blev fortoldet.
Og vi må næsten have samme postbud.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
NaieraNaieraSkrevet 23/09-06 19:14, rettet 23/09-06 19:15 
Nu foregår fortoldningen jo hos Internationalt Postcenter ;)

Jeg fik tidligere nævnte CD i dag. £8, ingen told.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 23/09-06 21:30 
KTC>
Hvilke gode alternativer mht. laveste pris inden for spil er der nu i EU?

For spil er der cd-wow.com
For film er der cd-wow.com og loaded247.com

Loaded er jersey baseret ligesom play, men jeg har ikke oplevet toldbehandling endnu.

Er der i øvrigt nogen der ved, om det er Play eller loaded247, der i sin tid hed play247? Man skulle næsten tro at firmaet blev splittet op i to.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 23/09-06 21:42 
Gaku>
Hvilke gode alternativer mht. laveste pris inden for bøger er der nu i EU?

Jeg synes da det plejer at gå meget godt med amazon.co.uk eller en af deres "underleverandører". Men du mener jo nok alternativ til amazon og play, som tit dækker en temmelig god del af bogmarkedet ind imellem sig.
solid snakesolid snakeSkrevet 25/09-06 21:10 
Nu har jeg ikke fulgt helt med, men dette er noget andet om Play.. Jeg ville bestille et spil fra play idag, det kunne jeg ikke få lov til, da jeg ikke har en UK adresse... Hvad kan man stile op? nogen der ved hvordan man løser det? eller vil Play bare ikke sende til Danmark mere?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
WehnerWehnerSkrevet 25/09-06 21:16 
Prøv at læse den seneste uges indlæg i denne tråd...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
solid snakesolid snakeSkrevet 27/09-06 16:13 
Sådan noget hø.. det skulle man jo lige have vidst.. Så havde jeg købt en ordenligt stak spil.. Man kan jo kun håbe at de åbner for slaget igen engang..
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
millenniummillenniumSkrevet 28/09-06 15:38 
NYT problem med Play.com

Lønningsdag er lige om hjørnet, så jeg køber gladeligt ind på play.com....

Men når jeg denne gang ser på min ordreliste, så står der "This item can only be delivered to a UK adress". - Og det er ligemeget om det er DVD eller spil.

Hvad er nu det for noget? - Nogen der har hørt at play.com ville begrænse deres forsendelser i EU?!?!?
The medium is the message.
RJKRJKSkrevet 28/09-06 15:40, rettet 28/09-06 15:41 
Læser folk overhovedet, hvad der bliver skrevet? Det gælder i hvert fald både solid_snake og Millennium... Helt ærligt...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 28/09-06 15:41, rettet 28/09-06 15:41 
Læs tidligere posts i denne tråd.

EDIT: For langsom...
John DoeJohn DoeSkrevet 28/09-06 16:46 
Sæt den til euro i stedet for pund.
Do not let Dr. Mario touch you, he is not a real doctor!
QQSkrevet 28/09-06 22:21 
Fedt John Doe, det løser problemet...
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
WehnerWehnerSkrevet 28/09-06 22:45 
Wehner d. 22/9
Man kan ikke længere bestille fra Play.com uden for UK.

Med mindre man (som jeg i min uendelige visdom regnede ud) sætter valutaen på forsiden til euro i stedet for pund. Desværre bliver priserne så en 10-20% dyrere, men ofte vil det jo stadig være billigt.

Ikke dårligt...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
solid snakesolid snakeSkrevet 29/09-06 15:29 
RJK>
Læser folk overhovedet, hvad der bliver skrevet? Det gælder i hvert fald både solid_snake og Millennium... Helt ærligt...

Jeg havde ikke set at dette emne havde 2 sider, derfor havde jeg ikke fattet det.. Min egen fejl.. Men nu har jeg læst det.....
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
solid snakesolid snakeSkrevet 29/09-06 15:33 
John Doe>
Sæt den til euro i stedet for pund.

Jeg er åbenbart en dør til det her, jeg kan ikke finde det sted hvor du laver det om... hvor og hvordan...?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
SupaflySupaflySkrevet 29/09-06 15:55 
Lige under søgefeltet i venstre side er der et Britisk flag (Union Jack) der er markeret. Til højre for det er et transparent EU flag (det blå med stjernerne). Det trykker du bare på og vupti! Forsendelse til DK enabled.
solid snakesolid snakeSkrevet 29/09-06 15:56 
Takker..
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
RJKRJKSkrevet 30/09-06 18:57, rettet 30/09-06 18:59 
Play har sat EUR-priserne ned, så de er cirka det samme som GBP-priserne, og tingene er dermed (tilsyneladende) reelt som de var før.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HyakotakeHyakotakeSkrevet 30/09-06 19:10 
Der har været ekstreme udsving og forkertheder i mange af play's euro-priser den sidste uges tid. F.eks. har Gaku søgt på en del bøger, og her er nogle sjove små historier:

- En bog til £12 blev ved euro-konvertering sat til 1 euro
- En anden bog i cirka samme prisklasse blev sat til 120 euro.
- Nogle bøger bliver konverteret til forskellige euro-priser trods at de har samme £-pris (f.eks to bøger der begge koster £10 pund, konverteres den ene til 18 euro, mens den anden sættes til 12 euro)

Så tag jer i agt for fejlpriser! (De stakkels net-ekspedienter retter ganske sikkert på livet løs). Og nej, hvis man bestiller en ting til syg underpris kan man IKKE være sikker på at de gider sende den. De canceller bare ordren uden varsel.
CronossCronossSkrevet 30/09-06 21:24, rettet 30/09-06 21:30 
Jeg modtog også Only Revolutions for et par uger siden, men ordren står stadig som Packing på mit ordrebillede. Dette var dog før prisrevisionen, og jeg er blevet billed for varen.

Jeg håber dog ikke at stå med to udgaver af samme bog :)
HyakotakeHyakotakeSkrevet 30/09-06 23:00 
Gør det noget, hvis du kun har betalt én gang? :-)

Jeg ved ikke, om play generelt har lavet deres email-politik om, men ved de sidste par bestillinger jeg har lavet, har jeg ikke modtaget nogen "nu er varen sendt"-mail, som jeg plejer. Eneste mulighed for at chekke ordrestatus er at logge ind og se på "outstanding orders" (og det er en træls forretningsgang).
BeanoBeanoSkrevet 13/10-06 13:01 
Så modtog jeg igen en pakke fra Play.com som jeg skulle betale told & afgifter af :(

Dog en lidt større kasse (Live Vision kamera+headet).

Fik samtidig en DVD som gik lige igennem.
WonderboyWonderboySkrevet 15/11-06 23:30 
Fik en brevpakke fra play.com i dag med posten, hvor der hva lagt told på 175,- og spillet jeg har købt Jaws til xbox kostede 37.50 euro, men jeg nægtede at modtage den, og sagde at en skulle retur, er det ikke sådan jeg har hørt at de så sætter mine penge ind på min konto når de får min postpakke retur?, og at jeg så kan bestille den igen og håbe på den ikke røger i told næste gang?.
I love monster land
Marvel-ManMarvel-ManSkrevet 16/11-06 08:22 
hmm... For en god 1½ måneds tid siden bestilte jeg "Transformers: The Complete Generation One Collection (14 Discs)" - da jeg modtog den var der hverken told, afgift eller noget der ligner...
Det var ellers en medium stor pakke (ca. 30x30x30 cm)

Mon de smider alle navnene i en stor tombola og vælger et par stykker der skal betale told og afgift? :P
GAME OVER - INSERT COIN.... på en SNES?
QQSkrevet 16/11-06 08:32 
Told har jo så mange emner de skal tjekke, at de kun kan tage stikprøver... Det går selvfølgelig ud over de mest åbenlyse, jo større, jo værre. Har ofte selv fået meget dyre, men små pakker igennem uden problemer, hvor store og billige pakker næsten altid tages.
Så du nok været heldig, og været blandt de mindre pakker i den omgang....
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 16/11-06 08:35 
Sådan har jeg _hørt_ man kan gøre. Og jeg har selv uforvarende fået det afprøvet, da jeg bestilte en bog, som aldrig dukkede op (den har måske været i en af de der megastore postsække, som PostDanmark bare hader). Jeg ventede og ventede på bogen, og pludselig fik jeg en mail fra play.com om at jeg havde returneret varen og de havde sat pengene tilbage på min konto.

Måske er der en (uskreven?) regel om, at play.com ikke gider at folk bruger slip-for-told-retur-praksis hele tiden, og kun vil tilbageføre penge én gang, men hvordan de håndhæver det kan jeg ikke lige forestille mig.
Marvel-ManMarvel-ManSkrevet 16/11-06 12:36 
Hyakotake>
Måske er der en (uskreven?) regel om, at play.com ikke gider at folk bruger slip-for-told-retur-praksis hele tiden, og kun vil tilbageføre penge én gang, men hvordan de håndhæver det kan jeg ikke lige forestille mig.

En idé:
Hvis der kommer told på 1. gang - send tilbage...
2. gang det bestilles - få en ven/anden familie til at være modtager af pakken... :)
GAME OVER - INSERT COIN.... på en SNES?
RJKRJKSkrevet 18/11-06 14:12 
Play har sendt mig en forkert vare. Der står det rigtige på fakturaen, men de har lagt en forkert vare i pakken. Og jeg kan ikke finde ud af at komme i kontakt med dem, for at få dem til at sende den rigtige.

Kan det mon passe at man i sådan en situation skal "I have not recieved my order" - som man først kan tage 14 dage efter afsendelsen. Jeg kan ikke finde andre måder og der er jo ingen email eller noget...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
152 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig