X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

System Shock "3"


Svar
SumezSumezSkrevet 09/10-04 11:14, rettet 09/10-04 11:15 
Irrational Games, dvs. et flertal af folkene, der i sin tid udviklede System Shock 2, et af de, efter min mening, mest geniale PC-spil nogensinde, og klart den fedeste FPS-oplevelse, hvis det da kan betegnes som et FPS, er i gang med titlen Bioshock.
Godt nok er Bioshock ikke en efterfølger til System Shock-spillene, men bortset fra det, så er ligheden, at dømme ud fra GameSpots interview, slående. Ser virkelig spændende ud, IMO.

GameSpot interview om Bioshock
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CronossCronossSkrevet 09/10-04 17:36 
Det ser voldfedt ud!
System Shock 2 er klart et af de bedste FPS spil nogensinde, og et af de mest uhyggelige spil jeg nogensinde har prøvet.

Glæder mig til at se nogle in-game shots af det.
jaesjaesSkrevet 21/02-06 22:59 
Egentlig er jeg lidt imod at linke til scans, men hey, dobbeltmoralen længe leve:

Screens fra X360-udgaven.
la0sla0sSkrevet 21/02-06 23:29, rettet 21/02-06 23:29 
System Shock 1 var ikke mindre godt i forhold til Shock 2. Men ja det er meget spændende, jeg glæder mig også til at se mere til det, og har faktisk slet ikke set denne artikel/ting om Bioshock, så der skal læses nu!

Iøvrigt er det interessant at Doug Church der var med på Looking Glass som jo lavede klassikere som den første shock, thief, ultima underworld og andet, arbejde for farlige EA. Hvorfor er det interessant? Jo fordi der for ikke så længe siden kom en nyhed om, at EA havde lavet noget trademarksfornyelse på System Shock navnet. Det kan betyde en masse, en mulighed er at det spil som Church arbejder på, er et Shock 3 spil. Man håber noget andet, så serien ikke ødelægges i en System Shock Most Wanted Pimp Edition :)

Anyway jeg ser virkelig frem til Bioshock, bare at høre mere. De fps'er LGS har lavet har altid i mine øjne været yderst fængende og bedre end deres samtidige. Bare det de havde i tanke for deres Siege-engine som skulle have drevet Thief 3, var mildest talt imponerende.

Iøvrigt. Hvis I er ret glade for LGS spil er ttlg.com et besøg værd. Det er siden for looking glass spil.
Hvad sker der?
la0sla0sSkrevet 21/02-06 23:30 
For pokker det ser nice ud. Ja jeg fanboy'er den lige, men med deres track-rekord så må man godt.
Hvad sker der?
dRxLdRxLSkrevet 21/02-06 23:36 
Ser spændende ud, men

hvorfor først i 2007?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
la0sla0sSkrevet 21/02-06 23:49 
Ja det er lidt underligt, men de skal vel kende maskinen? System Shock 2 tog dem omtrent 1.5 år at lave (har det i omtrentlig form fra gamasutra), og det var jo og er jo ret vildt content-mæssigt. Men det må vel være noget med at køre det på 2 maskiner. Thief DS blev jo en anelse problematisk fordi Ion Storm ikke havde nok tid til at putte spillet på begge platforme og derfor måtte gøre det mindre. Ja det er en teori. Måske er de bare slow?

Citater som følgende er jo hype, men de har en ok track record:

"We're creating a world for you to be in. What you do is up to you, and you have to live with your choices."
"A walkthrough is useless - you take the game where you want it to go"

Det kan selvfølgelig nok ikke lade sig gøre, men ideen er spændende, og i forlængelse af deres ideal.
Hvad sker der?
la0sla0sSkrevet 22/02-06 00:03 
Grunden til 2007 er at de har lavet en helt ny render og droppet deres vengeance engine.
Hvad sker der?
DeluxScanDeluxScanSkrevet 18/09-06 20:47, rettet 18/09-06 20:48 
Den her titel er da helt gået min næse forbi. Jeg er helt enig med elskere af System Shock 1/2 - absolut nole af de alerbedste FPS, der nogensinde er lavet. Mange andre spil kunne lære noget der.
Men BioShock glæder jeg mig som en vanvittig til!
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
nerosnerosSkrevet 18/09-06 21:46 
Ja det ser godt nok fedt ud glæder mig til det udkommer. Jeg har aldrig spillet nogle spil fra den serie måske man skulle se at få det gjort.
Bashful Neophyte
dRxLdRxLSkrevet 22/09-06 20:48, rettet 22/09-06 20:52 
Dem der glæder sig til spillet bør næsten se denne gennemgang af nogle af spillets koncepter med Ken Levine

Link...
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 23/09-06 10:08 
Yup, det bliver bomben! Ser enormt meget frem til det.

Umiddelbart minder det jo rigtig meget om SS2, hvilket er en god ting.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 23/09-06 10:26 
Er det egentlig eksklusivt til 360?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
dRxLdRxLSkrevet 23/09-06 10:47 
Og nu mener du selvfølgelig konsol-ekslusivt?

Det ville da være dumt af folkene bag, medmindre de ikke har resourcerne til også at lave en ps3 port.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
DeluxScanDeluxScanSkrevet 23/09-06 12:09 
Naturligvis konsol-eks.
Spekulerede også bare over det... Kunne da være sejt som launch-titel til PS3!
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
la0sla0sSkrevet 23/09-06 20:49 
Der er begyndt at dukke rygter op om en PS3 version. Indtil da er den 360 og PC.
Hvad sker der?
SumezSumezSkrevet 24/09-06 11:47 
Kampene er ikke for præcisions-FPS-agtige til at det vil fungere optimalt på en konsol sammenlignet med PC? (og gider ikke ude i FPS PC vs. konsol debatten)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DeluxScanDeluxScanSkrevet 24/09-06 12:25 
Hvad mener du?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
JmogJmogSkrevet 24/09-06 13:54 
Øhh, medmindre et spil bruger autoaim, så er alle FPS-spil vel lige præcisions-betonede?
HeroldHeroldSkrevet 24/09-06 14:35 
Men gameplayet kan jo godt være enten hektisk præcisionsskydning, eller noget, der er lidt mere til at have at gøre med på konsol. Jeg tror ikke at fokus i Bioshock ligger på skyderiet - det er der selvfølgelig, men nok ikke i så høj en grad at præcisionen er i højsædet... lige på nær i de sekvenser, hvor de der skumle kvinder kravler rundt i loftet :!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Bede-xBede-xSkrevet 24/09-06 15:54, rettet 24/09-06 15:57 
Jmog>
Øhh, medmindre et spil bruger autoaim, så er alle FPS-spil vel lige præcisions-betonede?

Nej, men kan jo ligge fokus andre steder end i sigtet eller benytte våben, som har spredeskud.

Halo 2 har fx et stort fokus på det at hoppe. Samtidigt skyder et (hoved)våben som Battleriflen med tre spredeskud, hvilket gør det lettere at ramme, end det fx var med det tilsvarende våben(pistolen) i det første Halo. Dual wield flytter også fokus væk fra sigteevner.

Omvendt er det alfa og omega at kunne skyde ordentligt i Perfect Dark Zero.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 24/09-06 17:18 
Jmog>
Øhh, medmindre et spil bruger autoaim, så er alle FPS-spil vel lige præcisions-betonede?

Som sagt ville jeg gerne undgå denne debat, men f.eks. Halo handler jo netop ikke om præcisionsskydning (det har vist også en lille grad auto-aim?), men mere om taktik, den måde man vælger at rykke frem på og hvordan man placerer sin figur. Hvorimod en spilserie som Quake handler udelukkende om at ramme præcist. Netop sekvenserne med de hurtige damer, der hopper op i loftet kan jeg kun forestille mig mister lidt når man skal styre med en analogpind fremfor en mus. Og hvis nogen mener at en analogpind er ligeså god som en mus, så respekt for det, men tag det op i den dertil beregnede tråd.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JinkJinkSkrevet 24/09-06 17:40 
Sumez>
Hvorimod en spilserie som Quake handler udelukkende om at ramme præcist.
Det er så det rene nonsens.
SumezSumezSkrevet 24/09-06 18:00 
Alting med måde.. Min pointe burde stadig stå klart, så der er ingen grund til at det skal gå ud over de stakkels fluer.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 24/09-06 18:14 
Ahaha, hvad var det du skrev du ikke ville ud i igen? :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
HeroldHeroldSkrevet 24/09-06 22:18 
Men Quake er jo klart mere reaktionsbaseret, hvor man kan sige at System Shock-spillene klart handler mere om atmosfære, end selve shooterdelen.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 25/09-06 10:29, rettet 25/09-06 10:29 
Uden tvivl, det er også meget sandsynligt at jeg køber X360-versionen (går ikke ud fra at det kommer til Wii, hvilket ellers ville hjælpe på problemet), men det vil stadig irritere mig at min mulighed for at nakke en zombiedame, der hopper op i loftet, bliver mere begrænset end på PC. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 25/09-06 10:42 
Jeg har det lidt på samme måde. Jeg kan godt huske hvor meget jeg twitchede i System Shock 2, når der kom en nurse eller en skrigende abe væltende om hjørnet >_< På den anden side tror jeg at muligheden for at spille det på en større skærm med anlægget sluttet til opvejer det.

Der er iøvrigt udkommet 14 minutters 720p HD-video fra spillet - det ligger sikkert på Xbox Live, men det er også smidt ud som download på pc.

HD hos BT (kræver gratis registrering)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
DeluxScanDeluxScanSkrevet 28/09-06 10:18 
dRxL>
Og nu mener du selvfølgelig konsol-ekslusivt?

Det ville da være dumt af folkene bag, medmindre de ikke har resourcerne til også at lave en ps3 port.

Ser ud til det blev 360-eksklusivt alligevel...
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
HeroldHeroldSkrevet 28/09-06 10:53, rettet 28/09-06 10:54 
Men det betyder jo ikke at det ikke kommer til PlayStation 3 på et tidspunkt. :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
DeluxScanDeluxScanSkrevet 28/09-06 11:04 
Nej, ikke når vi snakker MS's opfattelse eksklusivitet ;)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
KTCKTCSkrevet 28/09-06 13:22 
Så var den der igen... Nævn mig bare én titel der bærer "Only on Xbox" logoet, som alligevel er kommet til andre konsoller.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Jack_DJack_DSkrevet 28/09-06 13:35, rettet 28/09-06 13:36 
Oblivion og SC?
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
KTCKTCSkrevet 28/09-06 16:34 
For det første har hverken Oblivion eller Splinter Cell (hvis det er det du mener med SC) noget "Only on Xbox" logo, og for det andet er Oblivion ikke kommet til andre konsoller.

Undersøg venligst tingene bare en lille smule, før du slynger sådan noget ud, Jack D...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Jack_DJack_DSkrevet 28/09-06 16:38 
Oblivion udkommer til PS3, så hvad med om du selv undersøgte tingene inden du udtaler dig.

Hvordan ser jeg hvilke titler der har "Only on Xbox" logo?
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
KTCKTCSkrevet 28/09-06 17:05 
Okay, jeg bryder mig ikke om din tone, og så din måde at kaste mine argumenter tilbage uretsmæssigt.

Oblivion ER kun udkommet til Xbox360 indtil videre, og om det kommer til PS3 kan sådan set være fuldstændigt ligemeget, når der ikke er noget "Only on Xbox" logo på!

Og du kan eventuelt prøve at kigge på spilboksene eller se covers her på Play:Right. Sværere er det jo ikke.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
dRxLdRxLSkrevet 28/09-06 17:07 
Bare ignorer ham.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Jack_DJack_DSkrevet 28/09-06 17:21, rettet 28/09-06 17:24 
KTC>
Okay, jeg bryder mig ikke om din tone, og så din måde at kaste mine argumenter tilbage uretsmæssigt.

Oblivion ER kun udkommet til Xbox360 indtil videre, og om det kommer til PS3 kan sådan set være fuldstændigt ligemeget, når der ikke er noget "Only on Xbox" logo på!

Og du kan eventuelt prøve at kigge på spilboksene eller se covers her på Play:Right. Sværere er det jo ikke.

LOL, bryder du dig ikke om lugten i bageriet kan du jo bare smutte :)
Fakta er, at Oblivion bliver udgivet til PS3 og ja det er muligt det ikke har "only on Xbox" logo, hvilket jeg jo netop også var i tvivl om, ellers ville jeg jo nok ikke have sat ? i min først besvarelse.
Fakta er også at MS i den grad har misbrugt eksklusivitetsbegrebet, bare se PES og FiFa07, men det er måske gået din næse forbi?
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
KTCKTCSkrevet 28/09-06 17:32, rettet 28/09-06 17:33 
Det er vist dig der ikke forstår, at dette bageri ikke laver ting, der lugter så fælt som det du frembringer her.
Og lad os så stoppe med flere tilsvininger, da disse ikke hører til på Play:Right.

Og "fakta" kan man ikke kalde noget, som ligger i den uvisse fremtid. For så kunne jeg sidde og spille "Duke Nukem Forever" og "StarCraft: Ghost" lige nu...

Jeg kan iøvrigt ikke se nogen indikation af tvivl i dine tidligere indlæg, men i stedet giver du dig til at hakke på mine argumenter, som du endnu ikke har givet et sagligt argument for, ikke holder. Dit spørgsmålstegn er ikke nok, nej...

Så bedes du lige finde de spilæsker til PES og FIFA 07, hvor der er "Only on Xbox" logo på, tak.

Og hvad der bliver sagt og tolket af pressemeddelelser på diverse expos og rygter skal tages med et gran salt. Det har desuden ikke været mit argument på noget tidspunkt. Jeg forholdte mig til "Only on Xbox" logoet.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SumezSumezSkrevet 28/09-06 17:47 
KTC>
Så var den der igen... Nævn mig bare én titel der bærer "Only on Xbox" logoet, som alligevel er kommet til andre konsoller.

Metal Slug 3 :P

Men har Bioshock da noget "only on Xbox" logo? Ellers er det jo irrelevant.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KTCKTCSkrevet 28/09-06 17:55, rettet 28/09-06 18:27 
Den er faktisk gyldig nok med at "Metal Slug 3" er fejl-stemplet. Det ser dog ud til at det kun er NTSC-udgaven, der har denne fejl. I PAL er der umiddelbart ikke noget "Only on Xbox" logo at finde...

Og nej, jeg ved ikke om Bioshock har "Only on Xbox" logo, men reagerede bare på den opståede trend omkring at påstå at der er mange fejl-stemplinger af ikke-eksklusive titler. Det var lidt off-topic og burde ikke have fyldt så meget i denne tråd. Beklager :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Jack_DJack_DSkrevet 28/09-06 18:47, rettet 28/09-06 18:49 
KTC>
Og "fakta" kan man ikke kalde noget, som ligger i den uvisse fremtid. For så kunne jeg sidde og spille "Duke Nukem Forever" og "StarCraft: Ghost" lige nu...

Og hvad der bliver sagt og tolket af pressemeddelelser på diverse expos og rygter skal tages med et gran salt. Det har desuden ikke været mit argument på noget tidspunkt. Jeg forholdte mig til "Only on Xbox" logoet.


Der er såmænd ikke så meget at rafle om, det er bekræftet at Oblivion kommer til PS3.

Link...
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
Bede-xBede-xSkrevet 28/09-06 18:53 
KTC>
Det var lidt off-topic og burde ikke have fyldt så meget i denne tråd. Beklager :)

Bare følg dRxLs råd næste gang...
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KTCKTCSkrevet 28/09-06 19:01, rettet 28/09-06 19:02 
Der var også releasedate på StarCraft: Ghost og masser af releasedates på Duke Nukem Forever, men StarCraft: Ghost blev sløjfet og Duke Nukem Forever venter vi stadig på. Derfor kan man ikke kalde noget et faktum, hvis det ikke er sket endnu.

Og lad os så ikke ødelægge Sumez' tråd mere end den allerede er blevet.

On-topic:
Jeg er også spændt på at se "Bioshock". Jeg har desværre aldrig spillet forgængerne mere end 10 minutter hver, men derfor virker det som en spændende titel alligevel, specielt stemningsmæssigt og grafisk.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig