X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

NBA Street vol. 2....hvilken platform?


Svar
PoulPoulSkrevet 26/04-03 10:35 
Til dem som har tænkt sig at investere i NBA Street Vol. 2, hvilken platform har i tænkt jer at købe det til? Som udgangspunkt ville jeg vælge X-Box versionen, af naturlige årsager, men efter at have set IGN's head-to-head video, er jeg kommet i tvivl. De kårer nemlig PS2 versionen som den bedste, bl.a. pågrund af bedre styring. Generelt var det dog et tæt opløb og det der afgjorte var vist PS2'ens bedre styring, da spillet er specielt designet til PS2 controlleren. X-Box tog naturligvis grafik-kategorien. Tough choice må man sige, jeg er i hvert fald blevet i tvivl, men hælder dog mest til PS2-versionen i øjeblikket.
KTCKTCSkrevet 26/04-03 11:38 
Man kan få convertere til Xboxen, så man kan bruge PS2-controller på den. Jeg ved så ikke om button-layoutet er ens så...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
NaieraNaieraSkrevet 26/04-03 12:32 
Xbox versionen er jo lavet til Xbox controlleren, så der kan du ikke få PS2 kontrollen.

PS2 udgaven er helt sikkert den der skal ejes. Forskellene i grafikken versionerne imellem er minimale, og PS2 versionen vinder fordi der er 4 skulderknapper der. GameSpot er forresten enig med mig :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
jaesjaesSkrevet 26/04-03 15:43, rettet 26/04-03 15:48 
Ja, vælg version med den bedste styring og/eller den controller du bedst kan lide.
(EDIT: Kan måske misforståes. Jeg mener konsol + original controller)

Jeg valgte selv TS 2 til Xbox, men kunne jeg have gjort det om, havde jeg nok valgt PS2-versionen pga. den (lidt) bedre styring.
NaieraNaieraSkrevet 26/04-03 16:24 
Faktum er, at PS2 versionen er den eneste der giver maksimal kontrol. De to andre versioner giver færre grader af kontrol, så det er i og for sig ikke et spørgsmål om controller preference, men at det er at faktum at kontrollen er bedre på PS2.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
jaesjaesSkrevet 26/04-03 17:51 
Det jeg mente er, at selvom kontrollen er bedst på platform x, så kan det nogle gange betale sig, at vælge platform y, hvis man bedst kan lide controlleren til denne...
NaieraNaieraSkrevet 26/04-03 17:59 
Hvis man er ligeglad med at få det maksimale ud af spillets gameplay, så kan det da godt være, at man kan vælge andet end PS2 versionen...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
jaesjaesSkrevet 26/04-03 18:12 
Hvis der er stor forskel på styringen, har du helt sikkert ret.
Jeg har desværre ikke IGN Insider, så det kan jeg ikke svare på. Men jeg synes ikke Poul gav udtryk for, at forskellen er specielt stor)

Under normale forhold, er det vel smag og behag, hvad der er vigtigst, styring eller controller.
PoulPoulSkrevet 26/04-03 18:19 
Ang. det med styringen, så kan man udføre lige mange moves på de forskellige platformer, men på PS2 har man mere kontrol over hvilke moves det er man udfører, hvor det på GC og X-Box i visse situationer er random hvilket move der bliver udført.

Jeg synes iøvrigt styringen i "1'eren" er rigtig god, så jeg tror det må blive PS2-versionen jeg skal have fingrene i. Hvornår er spillet egentlig sat til release herhjemme?
NaieraNaieraSkrevet 26/04-03 18:23, rettet 26/04-03 18:23 
Kommer i den første uges tid af næste måned...

Jeg fik også lige set IGN featuren, og jeg er endnu mindre i tvivl nu.

Jeg ville dog bare få fat i en US version. 10 frames per sekund mere, og billigere...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
jaesjaesSkrevet 26/04-03 18:28 
Poul >
Ang. det med styringen, så kan man udføre lige mange moves på de forskellige platformer, men på PS2 har man mere kontrol over hvilke moves det er man udfører, hvor det på GC og X-Box i visse situationer er random hvilket move der bliver udført.

Ja, så er der vist ikke megen tvivl om, at det er PS2-versionen, man bør eje :)
PoulPoulSkrevet 26/04-03 19:24 
Hvad gør dig mere i tvivl Naiera??
NaieraNaieraSkrevet 26/04-03 19:46, rettet 26/04-03 19:46 
Øhh... Kig lige en ekstra gang.

;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
PoulPoulSkrevet 26/04-03 20:19 
Den grafiske del oder was?
SøgAArdSøgAArdSkrevet 26/04-03 20:21 
Tror han rettede MERE til MINDRE
Home is where the hardware is..
PoulPoulSkrevet 26/04-03 21:48 
Me thinks so too...
NaieraNaieraSkrevet 26/04-03 22:22 
Jeg har ikke rettet mere til mindre. Der har altid stået mindre. Se tidspunkterne.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 20/05-03 12:31 
Det der med at PS2 versionen er det eneste der duer, holder slet ikke!

Har prøvet begge versioner og Xbox version er mindst ligeså fed som PS2 versionen! Hørte nogen snakke om at der var random moves i Xbox versionen, så må jeg være blind!
Home is where the hardware is..
NaieraNaieraSkrevet 20/05-03 12:32 
Ja, for både GameSpot og IGN siger det, og hvis de to største sider siger det, må du være blind.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 20/05-03 12:34 
Måske er der flere tricks i PS2 versionen.. Men på Xbox har hvert trick sin kombination. Så hvis trykker på de rigtige knapper kommer der sgu ikke bare et random dunk!
Home is where the hardware is..
NaieraNaieraSkrevet 20/05-03 12:37 
Der er nok noget du har misforstået, for når GameSpot og IGN siger at NBA Street Vol. 2 til PS2 er den bedste version, baseret på at man har bedre kontrol over sin spiller, så er der nok noget om det.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 20/05-03 16:21 
Måske mulighed for flere kombinationer, men ikke bedre kontrol, det holder jo ganske enkelt ikke!
Home is where the hardware is..
NaieraNaieraSkrevet 20/05-03 16:47 
OK, "mere" kontrol, hvilket også er hvad både GameSpot og IGN siger, og det passer så altså.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Mati-GolMati-GolSkrevet 20/05-03 16:51 
For GameSpot og IGN tager aldrig fejl...
Playstation2 + RPG = Verdens Bedste Underholdning?
NaieraNaieraSkrevet 20/05-03 16:53, rettet 20/05-03 16:55 
Er det ikke meningen at du skal være PS2 fanboy? Det er ikke det samme som hvis de begge sagde, at Sega GT er bedre end GT3, det er et spørgsmål om ting der er faktuelle om forskelle mellem forskellige udgaver til forskellige platforme af et spil.

Faktum er, at fire turboknapper giver mere kombinationer end tre, så hvis der skal være ligeså mange tricks/dunk i GC og Xbox versionerne, som der er, skal der være en vis grad af tilfældighed for at man skal kunne se dem alle.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig