X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

EvoX dashboard problemer


Svar
3of193of19Skrevet 20/09-04 10:41 
Jeg har lige tændt for min bofælles XBox og det almindelige EvoX er væk. Det var der i går aftes da jeg hørte noget musik på den før jeg gik i seng.
Der plejede at være et grønt et med oversigt over harddisk plads og menupunkter for de forskellige programmer.
Der er nu et blåt et og kun menupunkterne MS Dashboard, Reboot, Power Off, Settings, Backup, og Flash BIOS.

Er jeg måske kommet til at slette en konfigfil ved fejltagelse?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/09-04 10:51 
Ja måske. Men hvordan skulle det kunne ske?
Spiller nu: Phantasy Star IV
CronossCronossSkrevet 20/09-04 10:55 
En ven havde et lignende problem, og svaret er ikke sådan helt at gennemskue.

Bedste bud er at man har rodet lidt med boXsplorer eller lignende programmer, og så ved en fejl kommet til at slette opsætningsfilen.
Det lyder ikke til at der er meget andet at gøre end at porgrammere en ny menu - men måske har KTC et godt forslag?
RJKRJKSkrevet 20/09-04 10:55 
Det sker ganske ofte for mig, lige efter Xboxen er gået ned (hvilket altså også sker ganske ofte...). At slukke og tænde den igen plejer at løse problemet.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KTCKTCSkrevet 20/09-04 11:11 
RJK: Det lyder til at din Xbox chip trænger til en opdatering, for skidtet skal helst ikke gå ned (med mindre man bruger noget skidt programmeret homebrew).

EvoX bruger ganske rigtigt en konfigurationsfil, og denne opførsel kunne godt tyde på at den er blevet beskadiget eller slettet. Det kunne også være, at der sidder en cd/dvd i drevet med EvoX på, som den så booter med i stedet for...

Under alle omstændigheder er der selvfølgelig mulighed for at fikse problemet, hvilket jeg selvfølgelig godt vil hjælpe med, hvis det er. Det kræver dog, at jeg kender opstillingen af programmerne på Xboxen...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RJKRJKSkrevet 20/09-04 11:20 
KTC>
RJK: Det lyder til at din Xbox chip trænger til en opdatering, for skidtet skal helst ikke gå ned (med mindre man bruger noget skidt programmeret homebrew).

Det gør man, så ;)

Det er ret konsekvent, så jeg har vænnet mig til det, men glemmer bare nogle gange at tage mine forholdsregler.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
3of193of19Skrevet 20/09-04 11:26, rettet 20/09-04 11:29 
KTC, kunne du sende mig en besked med dit telefonnummer? Jeg tror nok jeg selv kan modificere config.xml til at virke ordentligt men vil lige snakke med dig om det hvis det er ok?
En eksempel config.xml ville også være fint, så kan jeg arbejde ud fra den.
KTCKTCSkrevet 20/09-04 11:39 
Jeg er godt nok på arbejde til 17-18 tiden, så jeg vil ikke have mulighed for at tage telefonen før da.
Hvis du har MSN Messenger er det måske også lettere at lave der over, tror jeg.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KoludaKoludaSkrevet 20/09-04 13:06, rettet 20/09-04 13:13 
Hvis den starter op i "alm" Evo-X menu.
Kan den kun skyldes 1 ting, den læser ikke din Evo-X.ini, normalt sker det hvis folk får trykket på Live/Dashboard update inde i et spil, men kan også ske hvis man quitter Evo-X, mens den opdatere Evo.X.ini

Har du stadig FTP adgang til den, er den gamle Evo-X.ini sikkert bare omdøbt, og nemt at rette tilbage da den normalt gemmer den gamle EvoX.ini enten med navnet OLD eller Backup.

Prøv at connecte til den , den hedder sikker 192.168.1.200 nu , men kan du se ved at vælge settings i Evo-X.

Ellers hvis ikke du kan få FTP adgang til den, skal du bruge en boot-skive, med en fast IP på, så retter du det den vej.
3of193of19Skrevet 20/09-04 13:39, rettet 20/09-04 13:42 
Det med Live kan faktisk godt være. Den OutRun 2 "demo" jeg har, da jeg spillede i morges stod der "sign in failed", noget som jeg ikke havde lagt mærke til før...
KoludaKoludaSkrevet 20/09-04 13:42 
He he, så har du sikkert svaret...
Men jeg er 100% sikker , har set det så mange gange før.
Og det tager max. 2 minutter at rette igen...:)
3of193of19Skrevet 20/09-04 13:43 
problemet er bare at jeg ikke kan finde den gamle INI du taler om.
KoludaKoludaSkrevet 20/09-04 13:50 
Den skulle hedde evo-ini.old mener jeg.

Ellers kan jeg da sende dig en anden evox.ini
Har du standard eller stor HD ?
Evt. hvor de forskellige programmer ligger så kan jeg rette den til, så den passer.

Men er jeg sikker på du selv kan klare...
3of193of19Skrevet 20/09-04 13:53 
Har lige googlet det her:
http://www.geocities.com/xbox_beyond/trouble.htm

Jeg kan heller ikke komme ind på MS dashboardet, det lyder ikke godt.
Søren har ikke nogen backup af sit c: drev svjv.

Sender lige besked med min email adresse.
3of193of19Skrevet 20/09-04 13:56 
Kan jeg bruge filer fra en anden person til at få MS Dashboardet igen?
Mest fordi jeg er bange for det her:

"If your xbox still boot games (det gør den), then consider yourself lucky. There is a possibility to fix the problem. However, there is one more problem. Your xbox will continue to boot games untill it is unplugged for a while. The clock resets and you have to reconfigure it. 1 small problem, your dashboard is messed up. Do you remember when everytime your clock reset on the original MS dash, it asked for the date/time before you could play a game. Well, what happens when it asks for a date and time and you have no dashboard to set it with. I'll tell you. Your xbox will no longer work and you now have a very large paper weight. So in conclusion, DON'T HIT GO LIVE WITH THE EVOLUTION X DASHBOARD SET UP."
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/09-04 14:22 
Jeg opdaterede også engang til live. Så fik jeg ganske rigtigt en fejl 21 hver gang jeg prøvede at komme ind i MS dashet.
Men det var også det eneste der ikke funkede.

Jeg var så, så heldig at KTC havde back-up af min HD endnu (nok fordi han skulle prale med MINE saves :p), men han sendte så nogle filer jeg skulle overskrive, og han sagde hvikle der skulle slettes.
Og så virkede skidtet igen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 20/09-04 14:23 
Så det SKAL være et backup af ens egen maskine?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/09-04 14:25 
Det ved jeg desværre ikke :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
KoludaKoludaSkrevet 20/09-04 14:32 
Nej, behøver det ikke.
De orig. Dashboard filer har jeg også liggende.
Så ikke noget problem.

Det med at maskinen ikke er til noget fordi den ikke har korrekt Time/date passer ikk´;)
3of193of19Skrevet 20/09-04 14:35 
Er du hjemme nu Koluda? Gider du lige sende filerne i øverste niveau på din C: partition?
Du kan sende dem til min email adresse jeg gav dig, GMX har også en GB plads :D
KoludaKoludaSkrevet 20/09-04 14:37, rettet 20/09-04 14:38 
Mail sendt med 2 x Evox.ini filer.
En til programmer osv på e:
Evox...e.ini
Vil du bruge denne retter du den bare til
Evox.ini
Selvfølglig..:)

En til programmer osv på f:
Evox.ini
KoludaKoludaSkrevet 20/09-04 14:39, rettet 20/09-04 14:44 
Jep, er hjemme nu.
Sender til at starte med de filer der ligger i roden, virker det så ikke sender jeg alle filerne til dig.

Edit: Nej pakker sku et helt C: drev til dig og sender det.. så er vi sikker..;)
3of193of19Skrevet 20/09-04 14:48, rettet 20/09-04 14:49 
Det ser ud til at virke bare med den ene ini du sendte.

Skal selvfølgelig lige rette menuen til, men det er jo en smal sag.

Men send bare resten med også, så har jeg det når jeg lave crap igen.
KoludaKoludaSkrevet 20/09-04 14:53 
Ikke nødvendigt...
Du behøver det faktisk slet ikke...:)
KTCKTCSkrevet 20/09-04 14:59, rettet 20/09-04 15:00 
Jeg har udviklet er system, der kan rette problemerne, hvis man kommer til at vælge Xbox Live i et spil. Dette system kan godt installeres på din harddisk, men det kræver at jeg har direkte adgang til din Xbox.

Under alle omstændigheder kan jeg redde Xboxen, lige meget hvor meget Xbox Live har rodet med dashboardet (jævnfør det du linkede til)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
3of193of19Skrevet 20/09-04 15:03 
Det er en fed ide KTC, jeg snakker med Søren når han kommer hjem i aften.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig