X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hjælp til valg af fjernsyn


Svar
dRxLdRxLSkrevet 18/09-04 20:55, rettet 18/09-04 21:22 
Vi skal have nyt fjernsyn på min kollegiegang. De andre beboerer har besluttet at det ikke må koste end ca. 2000kr.

Mine minimums krav er vel nærmest at det kan tage et 60hz ntsc signal i composite. Hvilket så vidt jeg har forstået også ville inkludere S-video? RGB understøttelse tager jeg for givet.

Der er så faktisk én på gangen der har taget initiativ og købt men ikke afhentet det fjensyn jeg linker til for neden. Er der nogen der kan sige god for det, eller skal vi kigge andetsteds hvor vi får mere kvalitet for pengene?

Håber der er nogen der kan hjælpe og hurtigt, da han selvfølgelig gerne vil have de penge han har lagt ud snarest muligt.

Det fjernsyn vi risikerer at ende med.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
nullernullerSkrevet 18/09-04 21:03 
Linket virker ikke.
Nu med Xbox 360
dRxLdRxLSkrevet 18/09-04 21:23 
Det må være en fejl i Runes kode, for når jeg går ind for at rette linket (som givetvis er ganske langt) så står hele adressen ikke længere i feltet men er blevet skåret af. Jeg prøver lige at poste det i selve tråden:

http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation-Start;sid=mdua-6O4xxKamOL05e1ZGqmd4x9lXmEd4To=?ProductID=G1HD4QjobqwAAAD8EsAcTLXg&CatalogCategoryID=&filename=producttype_text%2cproductpage_text%2cprodtypes_vartypes_text

Ellers kan man gå ind og søge på thomson på deres hjemmeside og så er det det 28" fjernsyn der koster 1895.

Håber stadig der er nogen der kan hjælpe.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
D.B.M.D.B.M.Skrevet 18/09-04 21:34 
Hvad med det Philips 28PT4406 de har 1.949 kr.?

Tror det opfylder dine krav.

Læs mere her
RJKRJKSkrevet 18/09-04 21:38 
dRxL>
ntsc signal i composite. Hvilket så vidt jeg har forstået også ville inkludere S-video?

NTSC-understøttelse vil sige, at der vises rigtige farver på composite- og S-signaler i NTSC. Enten understøtter det NTSC eller også gør det ikke. Ingenting i mellem.

Jeg kan ikke sige noget om linkede fjernsyn, for der er alt for mange modeller, til at man kan sige noget, hvis man ikke lige har det selv.

Jeg ville personligt købe et brugt Sony eller Philips, hvor man ofte kan få top modeller til billig penge, når de er et par år gamle.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 19/09-04 07:18 
Hvis nu valget stod mellem nævnte Thomson fjernsyn og det fra Philips, hvor ville I så lægger jeres penge?


ps. Jeg ville givetvis disponere anderledes hvis købet gjaldt mig selv, men det her er et som tidligere nævnt et fjernsyn til fællesbrug på en kollegiegang.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KoludaKoludaSkrevet 19/09-04 07:50 
Helt klart Thomson så, der får du altså mere for pengene.
SumezSumezSkrevet 19/09-04 14:26 
Nu kender jeg ikke det der Thomson-fjernsyn, men det 2000-kr-fjernsyn fra Philips, ElGiganten har, er virkelig gode. God kvalitet, tager RGB, S-video, 60hz, NTSC farver og alt det andet fornødne (og så kan man som sagt 4958346 gange udvidde billedet, for at kompensere for PAL-o-vision i dårlige spilkonverteringer).
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
MrCaseMrCaseSkrevet 19/09-04 15:12 
...kan jeg lige snige et spørgsmål ind, nu vi snakker tv?..

Er der nogen der ved hvilken opløsning et Panasonic Quintrix SR billerør kører i?

Min gode ven har luret lidt på et Panasonic TX-36PL35...
Have you considered sucking less?
Zzap!Zzap!Skrevet 19/09-04 17:10 
Hvad er minimums størrelsen på skærmen?
Born to kill space
JmogJmogSkrevet 19/09-04 17:24 
MrCase>
Er der nogen der ved hvilken opløsning et Panasonic Quintrix SR billerør kører i?

Alle PAL-fjernsyn kører vel i samme opløsning - dvs. 720x576, ikke?
3of193of19Skrevet 19/09-04 18:10 
Er det ikke snarere 640x576 for 4:3?
720x576 er svjv PAL 16:9
JmogJmogSkrevet 19/09-04 19:57, rettet 19/09-04 19:59 
720x576 er hvad man kunne kalde "Digital PAL", men det er faktisk omkring 4:3-format. 1.25:1 i modsætning til 1.33:1 (4:3).

720x576 er den opløsning PAL-DVD'er har (widescreen har samme opløsning som 4:3 så længe vi ikke snakker om ikke-anamorph widescreen).

Lavede lige et research og så vidt jeg har kunnet forstå ( muligvis forkert) er den lodrette opløsning (576) låst for alle PAL Tv, mens den vandrette afhænger af båndbredden. Den varierer så alt efter om det er DVD, Broadcast, Tv-model.
dRxLdRxLSkrevet 20/09-04 10:32 
Sumez: Skriver du at du har personlige gode erfaringer med det fjernsyn fra Phillips?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 20/09-04 10:53, rettet 20/09-04 10:54 
Ja, det er det, jeg havde med til sidste konsoltræf på KUA, som du selv var med til at afhente. :)

EDIT: Det skal nok lige siges at mit har et underligt problem hvor billedet nogen gange er sammenpresset og helt sort (og ingen lyd), når man tænder det på en AV-kanal. Det sker dog sjældent, og hvis man bare slukker fjernsynet og tænder det igen, forsvinder det..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BaggyBaggySkrevet 20/09-04 18:07, rettet 20/09-04 18:07 
Hmm Har nu haft 2 stk Thomson fjernsyn. Ingen af dem har kunne tage 60 Hz Ntsc signal.
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig