X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Online?


Svar
CoreCoreSkrevet 18/09-04 11:52, rettet 18/09-04 13:17 
Jeg tænkte at jeg måske snart skulle prøve at komme online med boxen. Jeg et par af de her 2 måneders prøvetids-kort, men jeg har ikke Visa, og jeg har ladet mig fortælle at det er en nødvendighed, selvom det kun drejer sig om de to gratis måneder.

Men folk har så snakket om en anden mulighed. Jeg mener at de kaldte den Xbox connect (eller noget i den retning). Er der nogen der har styr på det hvordan det hænger sammen?

Min plan er at oprette forbindelsen via min pc, med et ekstra netværkskort, det har jeg i forvejen med min PS2, så det skulle ikke være et problem, men hvad så?

Hvordan starter jeg en "konto" (som det jo nok ikke hedder) op, på det det her connect-værk?

Og er det alle spil der understøtter Live der kan spilles her?

Håber at der nogen der kan hjælpe...

-Core
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
PlaykidPlaykidSkrevet 18/09-04 11:58 
Xbconnect kaldes det, og det understøtter alle de spil der har system link.
Programmet kan downloades gratis her: http://www.xbconnect.com/downloads.php

Og der er samtidigt hjælp at finde inde på siden, hvis man har problemer.

En konto opretter du efter installationen af programmet. Bare start det op, og så skulle der være en "creat new xbc ID" knap
Spiller nu: Halo 3
CoreCoreSkrevet 18/09-04 12:03, rettet 18/09-04 13:17 
OK, men hvordan får jeg selve programmets installationsfil fra min pc over i boxen?

Kræver det at den er moddet så jeg kan køre den via FTP eller cd-r?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
psychomantispsychomantisSkrevet 18/09-04 12:08 
Nu kører jeg ikke selv XBC, men jeg er ret sikker på du ikke skal installere et program på xboxen. Det du skal installere er et program på din pc, som herefter gør at når du connecter din xbox til netværket, så "narrer" du din xbox til at tro du spiller system link med andre.
KTCKTCSkrevet 18/09-04 12:09 
Ingen af delene :D
Det er så smart, at man slet ikke behøver at gøre andet end at vælge System Link i spillene på Xboxen, så simulerer din PC en anden anden Xbox og skaber forbindelsen.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
PlaykidPlaykidSkrevet 18/09-04 12:09 
Du skal ikke have den over i Xbox'en.
Programmet simulerer simpelthen en netværksforbindelse mellem xboxene.

Programmet skal køres på PC'en, hvor du kan hoste og joine servere.
Det skal have fundet din Xbox først, men det bliver du også gjort opmærksom på når du prøver at joine en eller anden.
Spiller nu: Halo 3
CoreCoreSkrevet 18/09-04 13:16 
OK, nu er jeg nået så langt at jeg har hooket Pc, Xbox, og netværkskortet op. Nu henter jeg så programmet og installerer det. Grunden til at jeg skriver det her, er lidt i håb om at der er nogen der råber op, hvis det lyder forkert :D
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
PlaykidPlaykidSkrevet 18/09-04 13:26 
Det lyder meget rigtigt:)
Spiller nu: Halo 3
CoreCoreSkrevet 18/09-04 13:45, rettet 18/09-04 14:03 
OK, nu er det så installeret, og jeg har oprettet en konto. Ifølge XBC selv, så leder den nu efter min Xbox, og jeg skal i mellemtiden forsøge at starte et spil op under system link. Det kan jeg bare ikke :(

Jeg har smidt Halo i, og forsøger febrilsk at komme ind i system link, men der sker nada...

Nogle forslag?

EDIT: Jeg har fundet ud af det (tror jeg), det kabel jeg lagde ud med tror jeg ikke var et krydset, men nu har jeg sat et jeg med sikkerhed ved er krydset i, og det ser umiddelbart ud til at jeg er på rette vej nu...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
PlaykidPlaykidSkrevet 18/09-04 19:37 
Skrider det fremad?
Spiller nu: Halo 3
CoreCoreSkrevet 18/09-04 20:01 
Ja, og nej.

Jeg fandt ud af at kabelet lige skulle skiftes ud med det her krydset kabel. Det fik jeg så til at virke (sådan da), jeg kunne dog ikke komme ind i nogle Halo-spil, men jeg fik spillet fem minutters Counter Strike, indtil min modtsnader smuttede. Så egentlig ser det jo ud til at virke nu.

Men det krydset kabel jeg brugte tog jeg fra PS2'en, så det har jeg sat tilbage, og skal så i morgen op og hente et krydset kabel mere hos en kammerat, så indtil videre har jeg lige sat det på stand-by indtil i morgen eftermiddag, for jeg vil alligevel helst have det sat op som en permanent løsning fra start af.

Men som sagt ser det ud til at virke nu :)

1000 tak for hjælpen :)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig