X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Danske online magasiner


Reply
PalleJensenPalleJensenSkrevet 15/09-04 17:07 
Nu så jeg kommentaren "Forhåbentlig er Gamereactor ikke standarden i den danske anmelderbranche..." i en anden tråd her på P:R og så kom jeg til at tænke på; Hvem sætter egentlig standarden for de danske online (online!!) magasiner?

Folk der selv skriver for et site bedes lade være med, skamløst at fremhæve deres eget site, men svare ærligt på dette spørgsmål.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
fumfumSkrevet 15/09-04 17:39 
Jeg sværger til geekcultures anmeldelser. De fås ikke bedre. Men jeg læser heller ikke andre danske. De er ikke rigtigt henvendt til mig, synes jeg.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 15/09-04 17:50 
Mener også at geekcultures anmeldelser er rigtig gode. Man føler det hele er "by geeks - for geeks". De er som regel ret kritiske, og er gode til at fremhæve gode og dårlige sider...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/09-04 17:51 
Gamepad, hvis det SKAL være dansk.
Spiller nu: Phantasy Star IV
ComradeComradeSkrevet 15/09-04 21:37 
GameSector

Ellers synes jeg det er rimelig tyndt med de danske sider, Geekculture besøger jeg også engang imellem men der er ikke så mange opdateringer og designet er IMO lidt for oldschool / lugter af gammel russisk atombåd.
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
la0sla0sSkrevet 16/09-04 00:24, rettet 16/09-04 00:31 
Jeg synes egentlig at jo ældre jeg bliver jo kedeligere virker anmeldelserne på mig. Jeg har selv skrevet og når jeg kigger tilbage er det generelt også noget bras.

Jeg tror jeg har sagt det før, men jeg føler at anmeldelser generelt ikke er særlig interessante. Det er ikke så tit man går ud over formen: grafik, lyd, gameplay, holdbarhed og overall. Folk snakker om at de ønsker mediet udviklet og accepteret, men generelt sker der ikke særlig mange forsøg på noget nyt, og i hvert fald ikke særlig perspektiverende anmeldelser. I forhold til en acceptering af mediet, bør anmeldelserne også vokse selv, og blikket på mediet. Det er de samme ting der traves i, både herhjemme og på de store sites.

Jeg vil ikke dadle folk, og jeg synes da, at geekculture har fat i noget til en vis grad, men måske ikke nok for mig. Man føler sig lidt fanget i de pubertære jokes om vold og den slags, !rent generelt! når man kigger rundt på nettet. P:R's anmeldelser har jeg ikke helt læst nok af, omend de også har forholdsvis interessante vinkler på sager, i hvert fald er der forsøg på at skabe overblik.

Det skal selvfølgelig ikke være interlektuelle skrifter hvor folk går berserkergang i henvisninger (selvom det kan have sin charme), men måske at turde hive sig væk fra det brede og gå dybere til dem. Måske er det også fordi anmeldere af spil generelt ved fandens lidt om mediet. Ligesom en litteraturanmelder eller filmanmelder nok helst skal have lavet andet end at have set en masse film?

ret: efter at have læst det igennem, så virker det næsten som om jeg har et horn i siden på geekculture. Sådan er det ingenlunde, og hvis det er for dårligt formuleret, vil jeg da gerne sige, at de efter min mening har det bedste på dansk, når de kommer med spilanmeldelser. SPilsites som sådan er de jo ikke.
Hvad sker der?
HeroldHeroldSkrevet 16/09-04 09:29 
PalleJensen>
Folk der selv skriver for et site bedes lade være med, skamløst at fremhæve deres eget site, men svare ærligt på dette spørgsmål.

Men er det i orden at skamløst nedgøre andre? ;)

Hvis jeg skal læse noget udover mit eget site, så læser jeg som regel GameReactor - De falder dog lidt uden for kategorien online site, da der er mere fokus på deres blad, hvorved at indholdet på sitet også bliver væsentligt anderledes. Anywho, det er der jeg har klikket mig mest ind i den seneste tid.

Til spørgsmålet om hvem der sætter standarden? Ingen. De få sites der er i Danmark adskiller sig ret væsentligt fra hinanden på flere punkter - og der er noget at sætte en finder på alle steder.

Det virker mere som om at folk her i tråden har svaret på hvilke sites de foretrækker at læse på - IMO er der en hel del forskel.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KTCKTCSkrevet 16/09-04 09:35 
Personligt elsker jeg, hvis jeg kan få lov at lave referencer og baggrund omkring spiludvikleren eller spillet selv. Men for at være helt ærlig, virker det som om, at branchens krav om små deadlines og strømlinede anmeldelser, ofte ikke tillader dette.

Men jeg vil give dig ret, for da jeg i sin tid troligt læste "Det Nye Computer", var det ikke kun for at vide om spillene var gode eller dårlige, men humoren og de spilhistoriske referencer betød meget for anmeldelsens kvalitet for mig.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
IkarugaIkarugaSkrevet 16/09-04 12:35 
Der er vel ingen der sætter nogen standard mere? Der findes en del danske sites der publicerer nyheder og anmeldelser og som gør det fint, men det der for alvor mangler, er et medie (print eller online), der har en HOLDNING og en PROFIL. Et medie, der tør revse branchen for de enorme mangler der er i DK og som ikke er mere eller mindre 100% afhængig af at få gratis anmelderkopier ind ad døren for at kunne aflønne (gratis) skribenter.

Jeg savner et kritisk medie...
PalleJensenPalleJensenSkrevet 16/09-04 12:37 
Herold>
Men er det i orden at skamløst nedgøre andre? ;)

Nej, men jeg regnede ikke med, at nogen ville synke så dybt... Men hey, alt kan ske på P:R... :-/
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
SumezSumezSkrevet 16/09-04 13:36 
Ikaruga>
det der for alvor mangler, er et medie (print eller online), der har en HOLDNING og en PROFIL. Et medie, der tør revse branchen for de enorme mangler der er i DK og som ikke er mere eller mindre 100% afhængig af at få gratis anmelderkopier ind ad døren for at kunne aflønne (gratis) skribenter.

Lige præcis. Jeg tror vi er en del herinde, der er enige.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
King ChaosKing ChaosSkrevet 16/09-04 14:18 
Hørt! Distributørene stryges generelt med hårene.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 16/09-04 15:13, rettet 16/09-04 15:22 
Ikaruga

Jeg savner et kritisk medie...


Helt klart! Man saver jo ikke den gren af, man selv sidder på...

Det kræver så bare en pengetank og en redaktion, der ignorerer sure mails fra PR-ansvarlige, der bitcher over et spils karakter.

For at svare på Palles oprindelige spørgsmål, så vil jeg - hvor meget det end piner mig - sige re::play/MSN Games/Intertain Games, selvom det ikke findes længere. Det er det eneste site, jeg har turdet lægge en hvis portion tillid til - primært fordi de havde de bedste anmeldere.
At der så var andre problemer med sitet er så en anden sag.
Pt. er der ingen spilmedier i Danmark, jeg tager videre seriøst.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 16/09-04 15:22, rettet 16/09-04 15:30 
King Chaos>
Hørt! Distributørene stryges generelt med hårene.

Vil man opleve det modsatte, vil jeg da anbefale, at man tager et kig på Kim Dorff Hansens leder i det seneste (eller var det sidste måned?) nummer af PC Player. Det er desværre et fåtal af medier, der *tør* understrege tingenes tilstand på dén måde. Her med henblik på kritik af enkelte distributører (ingen nævnt men pågældende vil sikkert føle sig truffet), som "glemmer" at sende anmelderkopier ud til pressen af potentielt ringe spil.

Og det er jo en ærgerlig ting, når folk uvidende om spillets reelle indhold fristes af lækker indpakning og pompøse spilbeskrivelser på bagsiden af spilæsken.

Efter min mening sættes standarden af anmeldere, der med en god entusiatisk, velbegrundet og kritisk anmeldelse formår at pille et spil fra hinanden, når det fortjener det. En anmeldelse der overbeviser MMORPG-glade Sofie-Kristine på femten år og FPS-fikserede Klaus-Jørn på 22, at det enkelte spil, de måske har haft høje forventninger til i to år, er komplet spild af tid og penge.

EDIT: Og formår den enkelte anmelder at overbevise de to ovenstående spilletyper om at tiden og pengene i stedet bør gå til Viewtiful Joe - stor respekt.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
Login for at besvare
Username
Password
Remember me