X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Ove Sprogøe død


Svar
The DaneThe DaneSkrevet 14/09-04 12:31, rettet 14/09-04 12:31 
http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=1308463&forside

Så nu er der snart ikke flere af de store gamle skuespillere tilbage (fra den tid).

Forresten, så ligger der noget morbidt humor ved TV2s "se også" - under "Ove Sprogøe er død" står "Brixtofte afkræves redegørelse".
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
PapandPapandSkrevet 14/09-04 12:37 
Det er faktisk ganske deprimerende. Synes virkelig godt om langt størstedelen af de film han medvirkede i. Men sådan er livets gang jo.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
ReinholdJJReinholdJJSkrevet 14/09-04 12:44 
Trist... men glemmer ham aldrig. i alle de gode Olsen Banden film :D
"If Microsoft is the solution, I want my problem back." ;-)
SonicSonicSkrevet 14/09-04 13:36 
Neeeeej!!! Ove Sprogøe var min gud :( He will be missed!!! R.I.P.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
dRxLdRxLSkrevet 14/09-04 14:21, rettet 14/09-04 16:19 
Helt sikkert den største danske skuespiller i sin og de omkringliggende generationer. Også en mand med stor personlig integritet.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
seebergseebergSkrevet 14/09-04 15:26 
Snøft :'(
Det skulle jo ske på et tidspunkt. Jeg havde, og har stadig stor respekt for den mand.
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
KTCKTCSkrevet 14/09-04 15:36 
Øv, men chancerne for en Olsen Banden var i forvejen mere eller mindre ødelagt, da Kirsten Walther og Poul Bundgaard desværre også er døde.

Han vil blive savnet. Man vidste næsten at det ikke ville blive til flere film, for han var godt nok blevet gammel.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KilroyKilroySkrevet 14/09-04 16:28 
Det er virkelig sørgeligt, men det er jo uundgåeligt. Det eneste vi kan gøre er at ære hans minde ved at huske hans film, og hans levned. Mange mennesker når aldrig at blive så elsket som OS var det, og det er immervæk sørgeligt.
IMHO var der ingen bedre Asterix end Ove:)
Kilroy Was Here
PlaykidPlaykidSkrevet 14/09-04 16:33 
Olsen banden, er en af de enste danske film (serier) jeg rigtigt har sat pris på.
Den mand var rigtigt genial.
Spiller nu: Halo 3
HyakotakeHyakotakeSkrevet 14/09-04 16:34 
Sonic>
...Ove Sprogøe var min gud...

Gør det dig til ateist nu? :-P
SonicSonicSkrevet 14/09-04 16:55 
Nej, jeg vælger at lade min gud leve videre i mit hjerte, mine minder, og på mit fjernsyn :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
PapandPapandSkrevet 14/09-04 17:23, rettet 14/09-04 18:01 
Kilroy>
IMHO var der ingen bedre Asterix end Ove:)

Fuldstændig enig! Hans brilliante stemmeskuespil er i høj grad mevirkende til, at jeg elsker de tegnefilm.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
SøgAArdSøgAArdSkrevet 14/09-04 17:45 
RIP
Home is where the hardware is..
PaenPaenSkrevet 14/09-04 20:12 
Jeg bukker mig ærefuldt ned i hans minde. Må englene beskytte vores "Egon Olsen".
Lóriens blade falder ikke forgæves
Zzap!Zzap!Skrevet 14/09-04 21:02 
En af de største danske komikere overhovedet, og en meget dygtig skuespiller i det hele taget.
Han vil blive husket i mange generationer frem over gennem sine utallige film.
Born to kill space
DommergaardDommergaardSkrevet 14/09-04 21:23 
RIP! :\
King ChaosKing ChaosSkrevet 14/09-04 22:03 
Jeg har aldrig rigtig været vild med Olsen-banden. Men Ove Sprogøe var generelt en fremragende skuespiller. Jeg har set ham nogen gange på teatret i alvorlige roller. Ganske storslået. Han vil blive savnet.
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 14/09-04 23:03, rettet 14/09-04 23:11 
Kender bedst Sprogøe fra Olsen Banden filmene, men har da f.eks. også set "Et Dukkeghjem" og "Den Forsvundne Fuldmægtig" med ham i lidt mere seriøse roller. Alt i alt en fremragende skuespiller.
(...)
la0sla0sSkrevet 14/09-04 23:51 
dRxL>
Helt sikkert den største danske skuespiller i sin og de omkringliggende generationer. Også en mand med stor personlig integritet.

uddyb lige... jeg kender ham ikke personligt, så jeg ved intet om personlig integritet.

som skuespiller var han vel stor, og er jo folkeeje, om han var en genial skuespil er måske en anden diskussion, men i det mindste ramte han noget i folks hjerter og det er en flot bedrift af den evige junior.
Hvad sker der?
DarkenDarkenSkrevet 15/09-04 00:38 
=\
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
SumezSumezSkrevet 15/09-04 08:57 
Snowman>
Fuldstændig enig! Hans brilliante stemmeskuespil er i høj grad mevirkende til, at jeg elsker de tegnefilm.

Puha. Det er da lidt syndigt at se Asterix som tegnefilm. De gengiver godt nok historierne og tegnestilen meget godt, men den geniale humor fra tegneserierne er jo fuldstændig forsvundet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ValkyrieValkyrieSkrevet 15/09-04 08:57 
/salute

Skidesprællere!!! slapsvanse... hængerøve... hundehovder... - jeg glemmer aldrig hans måde at give de to andre røvfuld på, med sin lille runde hat og cigar...:)=

Helt klart en skuespiller som man kun kan have respekt for. En del af gamle danske film døde med ham:(

-Val
Well crucify the insincere tonight...
The DaneThe DaneSkrevet 15/09-04 10:00 
Sumez - på det punkt er det langt værrer den måde filmene er lavet på. Synes selv han var god som Asterix (og forskellige andre stemmer) - men nu var det jo også en del af den barndom.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 15/09-04 23:40 
det er virkelig sørgeligt - den mand var fantastisk! :(
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
PapandPapandSkrevet 16/09-04 00:14 
Sumez>
Puha. Det er da lidt syndigt at se Asterix som tegnefilm. De gengiver godt nok historierne og tegnestilen meget godt, men den geniale humor fra tegneserierne er jo fuldstændig forsvundet.

Jeg har det så lige omvendt.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
nullernullerSkrevet 16/09-04 00:30 
Det gav et stik i hjertet, da jeg så at han var død, som jeg

ikke har prøvet siden mine forældre døde,

det kom virkelig bag på mig at "han" åbenbart betød så meget

for mig,

men det gjorde han altså, og når jeg tænker tillbage

på alle Olsen bande filmene, som jeg er vokset op med, og

huset på Chr havn.(det var fast Lørdags underholdning)

og ikke mindst Matador, som jeg har set mindst 15 gange,

ja så kan jeg godt forstå at jeg kommer til at savne den

Lille gråhåret mand.

RIP Ove.

/nuller
Nu med Xbox 360
SumezSumezSkrevet 16/09-04 10:00 
Snowman>
Jeg har det så lige omvendt.

Omvendt?? Hvordan kan man se omvendt på det?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
GreaseballGreaseballSkrevet 16/09-04 11:00 
R.I.P Ove.

Han døde jo kort tid efter sin kone, de var meget knyttet til hinanden. Nu er de sammen igen.
PapandPapandSkrevet 16/09-04 11:21 
Sumez>
Snowman>
Jeg har det så lige omvendt.

Omvendt?? Hvordan kan man se omvendt på det?

Jeg ser i høj grad humoren i stemmerne. Derfor har tegneserierne måske ikke fanget mig på samme måde som tegnefilmene.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
dRxLdRxLSkrevet 18/09-04 17:30 
la0s>
uddyb lige... jeg kender ham ikke personligt, så jeg ved intet om personlig integritet.

Med udtrykket "personlig integritet" mente jeg jo selvfølgelig ikke at jeg kendte ham personligt men at den integritet jeg (og mange andre at dømme efter de nekrologer jeg har læst i flere forskellige aviser) forbandt med manden udsprang af ham personligt og ikke fra noget ydre, som f.eks. et sted han arbejdede for eller et kodeks han havde overtaget fra andre.

Til orientering er min brug af ordet integritet er forholdsvist tæt på det her: http://dictionary.reference.com/search?q=integrity
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
CrishakeCrishakeSkrevet 25/09-04 12:01 
Til fans...

Nu er der noget om ham på TV2, med ham det seje Ove....!

- Crishake
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig