X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nye Berserk-screens


Svar
SumezSumezSkrevet 14/09-04 11:09, rettet 14/09-04 11:17 
Der er vist endnu ikke nogen tråd om dette spil.. Jeg har diskuteret det i nogen tid med SkyblazeR, da vi begge er enige om at Berserk er noget af det bedste, der nogensinde er lavet (og vistnok den absolut bedste manga og animeserie overhovedet).

Der har været et par trailers ude i nogen tid, og her er nu et par billeder fra nogle af spillets historiesekvenser.
Jeg er især vild med 3D-gengivelsen af The Eclipse.

http://ruliweb.intizen.com/data/rulinews/read.htm?page=&num=12592&find=&ftext=

Hvis man har tænkt sig at se animeserien, og er meget kræsen mht. spoilers kan det dog godt være man vil foretrække at undlade at se nogle af billederne, selvom spillet foregår et godt stykke længere fremme end der hvor anime'en foregår.

(og her er selvfølgelig tale om et helt nyt spil til PS2 fra Sammy, der intet har med det gamle DC-spil at gøre)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 14/09-04 11:43 
Her er så traileren, de nye billeder stammer fra.
Det er helt fantastisk, så godt mangaen gengives.

Link...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KeenKeenSkrevet 14/09-04 11:57 
Sikken er sværd dem mand har :) Ej det ser da ganske godt ud (fik ikke lige set hele filmen)
Danny SallingDanny SallingSkrevet 14/09-04 14:23 
Kunne være fedt hvis det er lige så godt som det "gamle" DC spil :-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
SumezSumezSkrevet 14/09-04 14:30 
Alt efter hvad jeg har hørt (der kom en demo med en eller anden japansk Sammy-release), overgår det langt DC-spillet. Det er samme slags hack'n-slash, men med et bedre kampsystem (gudskelov) og mulighed for at udvikle sin figur, så man bliver stærkere gennem spillet.

Gameplay-mæssigt er DC-spillet en kedelig affære. Kampsystemet er så simpelt at det er virkelig kedeligt (se Ninja Gaiden til Xbox for en direkte modsætning). Især i kampen mod Zodd, er det helt til grin. Og det meste af tiden kan det bedre betale sig at løbe væk end at tage kampen op. Til gengæld har DC-spillet jo fantastiske cut-scenes, der fortæller historien på en flot måde. Dette ser dog også ud til at være gjort langt bedre i Sammys nye PS2-titel.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 14/09-04 16:18 
Tag det nu roligt med sammenligningerne af de 2 spil, så vidt jeg husker var det også "yukes" der udviklede spillet til Dreamcast, så hvad vi ser på PS2 er vel at betragte som en videreudvikling af hvad vi fik første gang.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Danny SallingDanny SallingSkrevet 15/09-04 00:30 
Og det vi fik første gang er stadig et spil jeg spiller den dag i dag, sider bare fast efter jeg er gået en sværhedsgrad op, det er der hvor man kæmper mod "tyren" :-(
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
SumezSumezSkrevet 15/09-04 08:55 
Ja, Zodd er næsten umuligt hard..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SideshowSideshowSkrevet 15/09-04 09:27, rettet 15/09-04 09:29 
Det var dejligt at se, at der endelig er kommet nogen danske beundrere af serien. Selv har jeg været Berserk fan i mange år. Jeg undrede mig over nogen af de interne konversationer mellem Gatsu og Zodd i Dreamcast spillet. Der måtte jo ligge mere bag. Så jeg søgte rundt på nettet og fandt frem til, at spillet var bygget over en længere række manga bøger, som på daværende tidspunkt ikke rigtig var populære udenfor Japan. Til gengæld har det japanske publikum været enormt begejstret for manga serien og ikke mindst den animerede udgave, som jo desværre ikke dækkede alle bøgerne - langt fra.

Hvis man finder anime serien fantastisk og gerne vil vide hvad der fortsat sker med vores kære Black Swordsman. Så vil jeg i højeste grad opfordre til, at man investerer i manga bøgerne. For kun ca. et år siden fik Dark Horse tilladelse til, at udgive bøgerne på engelsk. Det tager dem 4 måneder at oversætte 1 bog, så der er indtil videre kun udkommet 4 - den femte er på vej. Underligt nok fik et italiensk forlag udgivet bøgerne i nogen meget tynde og dårlige udgaver, for mange år siden. Men hvem kan italiensk? Og de er til og med ikke i nærheden af, at være lige så fede som Dark Horse' udgivelser, som naturligt nok læses bagfra, så intet bliver lavet om, efter Kentara Miura's ønske.

Der er en del mere i bøgerne over tidsperioden fra anime serien. Den første bog har en del med, som anime serien sprang lidt for hurtigt over. Er man derimod kun intereseret i, at vide hvad der efterfølgende sker efter anime seriens slutning, så skal man nok vente et års tid eller to, før vi når så langt. Ellers kan man jo læse sig frem til hændelserne på nettet. Men det er yderst sejt. Jeg skal love for, at serien tager en drejning. Men det sker jo i forvejen ret hurtigt i slutningen af anime serien. Men som sagt bliver det vildere.

Nok om det.

Mht. det nye Berserk spil her, så er jeg selv yderst begejstret for hvad jeg har set indtil videre. Men jeg er enormt skuffet, hvis spillet kun kommer til PS2. Er vi sikre på det, eller er der fortsat håb for lidt multiplatform? Det er jo ikke meget info der er omkring det indtil videre.

Mener forøvrigt også, at Berserk er det bedste anime og manga jeg har oplevet. Historien får mig simpelthen til at komme i bukserne.
>>There's only Juan Pablo Angel<<
SumezSumezSkrevet 15/09-04 09:41, rettet 15/09-04 09:42 
Sideshow>
Mener forøvrigt også, at Berserk er det bedste anime og manga jeg har oplevet. Historien får mig simpelthen til at komme i bukserne.

Ja, det er ikke langt fra. Det er vildt fedt skrevet, og meget grotesk. Den bryder simpelthen med alle de gængse regler for historiefortælling, hvilket gør historien meget mere levende.
Der er jo temmelig stor forskel på historien før the eclipse (anime'en) og historien efter. Faktisk synes jeg den førliggende historie (fra anime'en) har en helt speciel charme, i at den verden den foregår i er meget ægte, hvilket får de meget få overnaturlige hændelser til at fremstå ligeså ekstreme som hvis det skete i virkeligheden. Især synes jeg at Puk/Pakk fra mangaen er med til at ødelægge den opfattelse, men historien er stadig flot og fængende. Helt fantastisk.

Der er vist også udgivet ~15 bøger af mangaen på tysk. Mener de er på 18 eller 19 i Japan, nu.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SideshowSideshowSkrevet 15/09-04 09:50 
Sumez>
Der er vist også udgivet ~15 bøger af mangaen på tysk. Mener de er på 18 eller 19 i Japan, nu.

Det er korrekt. Men der er udgivet flere i Japan. Sidst i 20'erne tror jeg. Jeg har nr. 18 i tysk udgivelse.
>>There's only Juan Pablo Angel<<
SumezSumezSkrevet 15/09-04 09:56 
De er HELT SIKKERT ikke sidst i tyverne. Det er tidligere i år jeg så "Helt nye billeder!!" fra volume 18, der på det tidspunkt lige var udgivet i Japan.

Hvis det ikke er fordi tyskerne er brandhurtige til at oversætte (hvilket sådan set er meget muligt, den slags er de jo ferme til), må deres bøger være opdelt anderledes end de japanske. Men mon ikke det er det første.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SideshowSideshowSkrevet 15/09-04 10:13 
Ok, du lyder overbevisende. Jeg var engang ved at købe samtlige af de japanske bøger. I alt 28 stk. Så lader det til jeg var blevet taget i røven. Vil lige prøve at undersøge det.
>>There's only Juan Pablo Angel<<
SumezSumezSkrevet 15/09-04 10:16 
Erh. Nej, det er mig, der tager fejl. Jeg tænkte på 28. 2-tallet blev til et 1-tal i mit hoved. Jeg har læst op til nummer 26, så selvfølgelig er de ikke ved 18. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SideshowSideshowSkrevet 15/09-04 10:19, rettet 15/09-04 10:20 
Jeg ramte lige én forkert.

Men lyder da fedt, at de stadig udgiver nye.

27 volumes
>>There's only Juan Pablo Angel<<
SumezSumezSkrevet 15/09-04 10:20 
28 findes i hvert fald. Jeg har som sagt set billeder fra den for et par måneder siden. Om den er udgivet officielt skal jeg ikke kunne sige, men jeg kan godt lede efter links hvis det skal være.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SideshowSideshowSkrevet 15/09-04 10:21 
Nej, jeg er godt klar over du har ret. Kom bare lidt sent ud med, at skulle modbevise dit 18 tal... >8)
>>There's only Juan Pablo Angel<<
SideshowSideshowSkrevet 15/09-04 11:50 
I øvrigt har alle Berserk fans...

...dette wall scroll hængende Sumez >8)
>>There's only Juan Pablo Angel<<
SumezSumezSkrevet 15/09-04 13:18 
Ja, hvis de ikke for længst havde nået deres limit på PayPal. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 15/09-04 15:08 
Sideshow>
I øvrigt har alle Berserk fans...

Tsk, tsk. Alle Berserk fans har da en laserindgraveret box til serien i børstet aluminium med farve-artwork.

Ikke sandt?
SideshowSideshowSkrevet 15/09-04 15:34 
Den kan ikke umiddelbart hænge på min væg.
>>There's only Juan Pablo Angel<<
JmogJmogSkrevet 15/09-04 15:47 
Så må du jo bare lavet et indhug i væggen hvor boksen kan stå :-)
SumezSumezSkrevet 16/09-04 09:54 
Tror godt jeg kan nøjes med Box of War. Det er stadig noget sejere end det nye, billigere, brick set.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 16/09-04 13:59 
Brick set? Hvad er det?
SumezSumezSkrevet 16/09-04 14:00 
Efter hvad jeg har hørt er det en billigere udgivelse af de 6 dvd'er, serien fylder, i en knap så fin æske. Er ikke helt sikker på forskellene.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 16/09-04 14:02 
Her: http://www.rightstuf.com/cgi-bin/catalogmgr/ggLXWOs445dRYiTFTt/browse/item/63802/4/0/0
Der er ikke selvstændige covers til hver enkelt DVD.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 26/07-07 12:13, rettet 26/07-07 12:48 
Nu har jeg endelig gennemført spillet. Har haft spillet længe, men havde ret svært med at få spillet det, indtil jeg kunne låne min kammerats chippede PS2 i sidste uge. Så her er vurderingen, omend den nok er en smule biased, da jeg er ret stor Berserk-fan (men KAN man læse tegneserien uden at blive det?)

Meget godt af et beat'em up. Faktisk noget af det bedste, jeg har spillet i genren. Men ok, konkurrencen på det punkt er heller ikke særlig god, og den eneste relle konkurrent må nærmest være Viewtiful Joe.

For at starte med det positive, så fungerer kampene RIGTIG godt. Modsat "1'eren", er de slet ikke trivielle og kedelige. Kontrollen er perfekt, og meget unik i kraft af det store sværd, der dominerer Guts' bevægelsesmønster. Faktisk er det nærmere sværdet, man styrer, end det er manden, og al skade afhænger 100% af sværdets fysiske position, hvilket får kampene til at virke mere overbevisende, og tillader også at man kan skære lemmer af sine fjender (dette er dog mest bare en fed gimmick), ligesom man ofte rammer/dræber adskillige fjender i ét hug. Det er svært at dreje sig, med sværdet hængende efter sig, derfor fungerer de fleste "sving" ofte i kraft af et slag i pågældende retning, hvilket er lidt morsomt.

Det, der holder en i gang under kampene, og gør at man ikke bliver træt af at hugge sig gennem fjender, er EXP-systemet. Ganske uoriginalt, kan man opgradere Guts' forskellige egenskaber ved at betale med en bestemt mængde EXP, men for at tjene mange EXP, skal fjenderne besejres i comboer, da de generelt ikke giver særlig meget EXP enkeltvis - Gerne mellem 5 og 10, eller 100 for de store fjender, hvorimod en combo på 100 giver omkring 10000 EXP hen mod slutningen af spillet.

Comboerne er altså baseret på kills, og ikke slag, så hvis man står og hugger løs på den samme fjende, mister man sin combo, men skal formå at sprede sit angreb ud mod de små fjender (som oftest dør i ét slag), og forstå at veksle godt mellem berserk-mode, og de specialangreb, man får muligheden for at udføre en gang imellem.

Boss-kampene er også temmelig sjove, og primært bygget op på at udnytte spillets reversal/counter-system via timede blocks, ligesom førnævnte afveksling mellem berserk-mode og specialangreb. Og så følger de mangaen rigtig godt! Men den er jo også nærmest bygget op omkring "bosskampe" i forvejen. :)

Det kedelige i spillet er de intetsigende områder (hvid skov, grå skov, brun skov, ..) og de evindelige LANGE gåture, og overflødige monstre. Især i byen, hvor man kun skal gå rundt og snakke med folk.
Det eneste rigtig underholdende i spillet er de store kampe mod et bestemt antal fjender, der skal nedlægges, og bosskampene, og spillet forstår ikke helt at veksle kreativt mellem disse, ligesom førnævnte gåture mellem begivenhederne virkelig dræber oplevelsen.

Men alt i alt, for en fan af Berserk er det en fed oplevelse bare at se tegneserien gengivet så perfekt i mellemsekvenserne (de har også lige valgt at tage det vigtigste fra The Eclipse med i en videosekvens et stykke inde i spillet) - At kampsystemet så også har vist sig at være ret fedt, medfører bare, at jeg nu har lyst til at spille igennem igen på en sværere sværhedsgrad.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 26/07-07 16:30 
Måske jeg skulle få en chip i min gamle PS2?

Nu jeg er her gider i så at fortælle mig hvad pokker der skete i sidste afsnit af Animen - Jeg forstod det ikke?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
SumezSumezSkrevet 27/07-07 10:47 
Well, jeg kan kun anbefale dig at opgrave og læse mangaen, den forklarer det godt. Det ville være en spoiler for alle, der ikke har set hele animeen at skrive det her. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkenDarkenSkrevet 27/07-07 14:12 
Sumez, jeg kan ikke helt finde ud af det med nogle af jer her på forumet... når "I" snakker om udlandske spil så er jeg tit i tvivl om I snakker om US eller JAP og da jeg ikke kan se det i din samling spørg jeg bare her.
Er den kommet i US version eller er det JAP only?

og sådan halvt on topic, er mangaen i en acceptabel oversat version?... jeg forstår desværre ikke hat og briller af skreven japansk.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
JmogJmogSkrevet 27/07-07 21:15 
Den engelske oversættelse af mangaen er ganske glimrende.
SumezSumezSkrevet 28/07-07 19:21 
Hm, har jeg glemt at tilføje det i min samling? Jeg mangler vist en del af mine "nyere" spil (har alligevel haft det et halvt års tid mindst), det er lidt svært at få styr på...

Men det findes desværre kun på Japansk. Heldigvis ved man hvad de siger, når man har læst oversættelsen af mangaen (som ganske rigtigt er helt iorden). Og næsten alle menuerne er på engelsk.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkenDarkenSkrevet 28/07-07 21:26 
Takker (hehe min samling er heller ikke up to date, det var bare lige for at vise at jeg rent faktisk liiige brugte den mest logiske metode først ;)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig