X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

DVD afspilning på TV m. indbygget video?


Svar
bootsbootsSkrevet 13/09-04 16:16, rettet 13/09-04 16:17 
Er det muligt med en xbox? Grunden til mit spørgsmål er, at min PS2 ikke kan - dvs. den kan godt; men farver, billede m.m. bliver underlige og den hakker gevaldigt. Har ingen problemer på et alm. fjernsyn.

(Hehe.... så fik jeg da endelig "adgang" til dette Forum... ;o)
KTCKTCSkrevet 13/09-04 16:28 
Det eneste jeg kan komme i tanker, som kunne lave problemet er Macromedia beskyttelse, som er indkodet i visse film.
Denne beskyttelse bliver også gengivet på Xboxen, og den eneste måde at omgå dette vil være at få en chip i Xboxen.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
bootsbootsSkrevet 13/09-04 16:34 
Der var ingen problemer med DVD'en, da jeg afspillede den på et alm. TV (i PS2) - det var kun på TV'et med indbygget video der var problemer..... Så det har vidst ikke noget med filmen at gøre...
JmogJmogSkrevet 14/09-04 01:20 
Problemet er at du ikke har et scartstik i selve Tv'et. Det er istedet i videodelen det sidder. Praktisk talt er det ligesom hvis du med et normalt Tv og video havde koblet konsollen til videoen og så ladet den føre signalet videre til Tv'et. Der giver Macrovision som KTC nævner ganske rigtigt problemer.

Der kan både være Macrovision i afspillere og film. Kort fortalt er videosignalet på discene encoded på en måde som Videoer ikke fatter - det er grunden til de underlige farvefejl/hop du beskriver. Det er lavet for at forhindre folk i at slutte DVD-afspillere til videoer og så kopiere filmene over på bånd. Det giver dog et uforudset problem når Tv og video er samme apparat.

Tvivler på der er noget at gøre, så længe du bruger de standardafspillere (inklusiv Macrovision) ikke-chippede konsoller bruger.
KTCKTCSkrevet 14/09-04 08:10 
Tak fordi du kom mig i forekøbet, Jmog.
Det var næsten præcis det jeg ville have skrevet. Scart-stik har dog ikke direkte relation til problemet.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
JmogJmogSkrevet 14/09-04 14:20 
Nej, det har du ret i. Det var også mere i overført betydning. Han kan ikke sende et RGB-signal til TV'et uden at det kører gennem videodelen - det var det jeg mente.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig