X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Ét styk fartbøde :(


Svar
enfenenfenSkrevet 12/09-04 16:21 
Så skete det sgu også for mig

På vej ind på Fisketorvet for at se Resident Evil: Apocalypse igår, blev jeg taget med radar. Lige efter motorvejen slutter i København( hvis man kører mod lufthavnen), står politiet med deres radar og tager folk en efter en.

Hastighedsbegrænsning skifter fra 110 -> 90 -> 70. Politiet måler mig lige, når hastighedsbegrænsningen skifter til 70. Politiet vinker mig ind til siden. Mig og min kammerat tror først de stopper os, fordi han ikke har fået taget selen på, men så let slap vi ikke. Jeg bliver målt til 108 km/t hvor man må køre 70 km/t. En bøde på 1500,- + 500,- i tillæg for at køre mere end 30 % for stærkt - der bliver skrevet 104 km/t på bøden, da man trækker 3 % fra. Det er heldigvis min eneste bøde jeg nogensinde har fået( er heller aldrig blevet stoppet før som fører). Lige da politiassistenten siger, at jeg har kørt 108(104) km/t begynder jeg at hovedregne, for at finde ud af, om jeg har mistet kortet. Det har jeg heldigvis ikke. Ifølge politiassistenten skulle jeg dog kun have kørt 2-4 km/t hurtigere og så var kortet desværre røget sig en tur( betinget).

Selvom hastigheden skal holdes - noget jeg altid gør i byen - så synes jeg stadig, det er lidt irriterende, at de skal holde lige hvor motorvejen slutter. Der er ingen indfaldsveje og kan derfor ikke betragtes som et farligt sted, så det lugter lidt af flere penge i statskassen Politiet ved selvfølgelig også, at folk ikke når at sænke farten helt, lige når motorvejen slutter. Selvfølgelig er det min helt egen skyld. Jeg kom heller med dårlige undskyldninger til politiassistenten. Jeg tog det som en mand Det vigtigste for mig var, at jeg fik lov til at beholde mit kort. Det er trods alt første gang jeg får en bøde( hvis vi ser bort fra parkeringsbøder).

Jeg ville bare lige dele min oplevelse med Jer andre. Andre der har lignende historier, som de ønsker at dele?
What is the Matrix?
SumezSumezSkrevet 12/09-04 16:30 
Forleden dag stod jeg pænt og ventede på det grønne lys efter at være stået af bussen (JEG har nemlig ikke råd til kørekort, og endnu mindre til en bil) ved Aldershvilevej, ti minutters gang fra mit kollegie. Jeg havde dog ikke bemærket at man skulle trykke på den lille knap der får lyset til at skifte, og da den ikke skiftede, og der alligevel ikke var nogen biler i nærheden, gik jeg bare over. Der var dog en politibil i nærheden, med en meget vrissen politimand i. Udover at være ekstremt provokerende overfor mig, gav han mig selvfølgelig også lige en bøde på 500,-, som det altså koster at gå over for rødt.

Stort set alle, der har fået at vide at jeg har fået en bøde for noget så latterligt som at gå over for rødt, griner højlydt hvilket kun gør historien mere irriterende for mig.
Inde i byen, hvor de har lavet det lys med nedtælling tager de tit statistik over hvor mange, der går over for rødt, for at se om det er faldet siden der kom nedtælling på. Men der er stadig MANGE, der går over for rødt der. Prøv at forestille jer hvis de alle skulle betale 500kr hver gang..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
enfenenfenSkrevet 12/09-04 16:33 
Politiassistenten, der gav mig bøden, var, situationen taget i betragtning, flink nok. Han var ikke nedeladende, smart eller lignende. Om det var fordi, det var min første forseelse, kan jeg selvfølgelig ikke være sikker på. Jeg mener ikke, at de får provision :)
What is the Matrix?
PaenPaenSkrevet 12/09-04 16:55, rettet 12/09-04 17:01 
Det er sure penge af komme af med, jeg er selv blevet taget i at cykle i Herning gågade 3 gange heh :)
Lóriens blade falder ikke forgæves
SøgAArdSøgAArdSkrevet 12/09-04 17:04 
Jeg så heldigvis uskyldig nok ud, da jeg for et stykke tid siden blev stoppet uden lys på cyklen, klokken 2 om natten. :)
Home is where the hardware is..
APHAPHSkrevet 12/09-04 17:21 
Jeg synes selv at jeg kører pænt, og jeg overholder generelt fartgrænserne, men ikke desto mindre formåede jeg at få to fartbøder på små tre uger i sommermånederne.
Den første gang kørte jeg på hovedvejen ind mod Kolding Havn. På skrækningen må man køre 80km/t, indtil man når byskiltet (som står et godt stykke uden for beboelse områder). Men en dag blev jeg blitzet lige da jeg passerede byskiltet. Selvom jeg fik bremset godt ned, blev jeg målt til 57km/t, og fik et pænt brev fra politimesteren med en opkrævning på 500kr, samt en forklaring på hvorfor politiet leger "kratlusker" på lige præcis den strækning.
I brevet stod der at grunden til det var, at skolebørne der går på skolen der ligger på samme vej, føler sig utrykke ved den høje hastighed som nogle bilister kører med.
Det er forståligt nok, men hvorfor er det så lige at politiet stiller deres målerudstyr op ca 1½ km fra skolen? Måske fordi de ved at på præcis dette sted, er der størst chance for at de snuppe nogle, da ens hastighed skal mindskes med 30km/t på et splitsekund. Som du Enfen også nævnte så lugter det mildest talt af at der skulle nogle hurtige penge i statskassen.

Den anden gang kørte jeg på skovvejen i Kolding. På vejen ligger der en friskole hvor man skal nedsætte hastigheden til 40km/t, det nåede jeg desværre ikke. Jeg blev blitzet med 44km/t!
Det var så endnu 500kr ud af vinduet.
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 12/09-04 18:34 
Udfra de historier, der er skrevet her, kan jeg da kun tage afstand fra politiets metoder.

Jeg er stor tilhænger af, at man overholder fartgrænserne, og ser gerne at der bliver indført store bøder og kort-fratagelser (også permanente), men ikke når det foregår ved, at opstille måleudstyr 5 meter efter skiltene.

Bevares, skiltene skal overholdes, men der må være en margen på X antal meter, hvor man kan nå at bremse ned fra en høj hastighed til den tilladte.
DarkenDarkenSkrevet 12/09-04 18:54 
uden at dette er hånligt eller nedladende, men hvis i ved at farten skal trappes ned der, så er det jo ikke på et split sekund, da i ved det på forhånd, og kan derfor lidt før sænke farten...

Jeg spørg fordi jeg har ikke bil og forstår ikke helt hvorfor man absolut skal køre med nær den tilladte fart(eller over) hele tiden, jeg ser det tit hos mine venner, og det eneste svar de har på det, er at det er irreterende at blive begrænset og derfor speeder de kun ned i sidste øjeblik.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
AsseAsseSkrevet 12/09-04 18:56 
I går aftes blev to af mine venner set af politiet da de kørte to på en cykel, uden lys på. Politiet var heldigvis optaget af en spritbilist (tror jeg han var) og den af mine venner der sad bagpå skønte sig at hoppe af, og vi slap med et "det der kan i godt spare jer" råbt efter os. Meget heldigt, 1000 kr er dyrt når man er 16 :)
NaieraNaieraSkrevet 12/09-04 19:05 
Når du er under 18 får du da vist "halv pris"?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
quadquadSkrevet 12/09-04 19:12 
2X Manglende lys
1X Passager på cyklen
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 12/09-04 19:33 
Har fået en advarsel af politiet af at køre på knallert - men de var heldigvis hverken sure eller noget :)
millenniummillenniumSkrevet 12/09-04 20:24, rettet 12/09-04 20:27 
Fik også en fornyligt efter en mini-ferie på Bornholm. På markvejene må man jo køre 80/t, hvis tilladt, men man kører konstant gennem små byer, på en 20-30 meters længde, hvor man skal ned på 50/t. - Gæt hvor de sætter fotofælderne op.
Så jeg var ikke hurtig nok til at sænke farten i en by, og fik et portræt af mig selv bag rettet, med 57 km/t. suk.

Min tidligere chef var ellers noget af en fartbølle, og fik to fartbøder to dag i træk. Ved bøde nr. 2 blev han lidt gnaven, og spurgte politiet om de ikke snart skulle fange nogle virkelige kriminelle. Politimanden grinede bare og sagde, "nej, vi har det fint nok med jer små-fisk". - Det er for griner! Politi med humor.
The medium is the message.
AsseAsseSkrevet 12/09-04 21:13 
Det ka der sgu vist være noget om. Eller er det hvis man er studerende?
enfenenfenSkrevet 12/09-04 21:21, rettet 12/09-04 21:22 
Lidt tillæg.

Det undrer mig, at man ikke kan få lov til at betale med DK kort med det samme :)

Det skal også nævnes, at min kammerat fik lov til at betale billetter + mad i biffen. Slik og sodavand betalte jeg selv :)
What is the Matrix?
RuneSPRuneSPSkrevet 12/09-04 21:32 
Hmm minder mig om en af mine kammerater som kørende på en ULOVLIG scooter, uden hjelm og med en åben pils i den ene hånd og drikker mens han kører... så kom der lige en politibil kørende forbi :)

Men heldigvis for ham fik han bare en advarsel :)
HardballerHardballerSkrevet 12/09-04 21:44 
Jeg er blevet stoppet mange gange på cyklen uden lys.. Også før hvor vi har sat 2 på.. Alle betjentene har bare sagt at det skal vi ikke osv. Har også gjort det hvor politiet er kørt forbi.

Tror ikke de går så højt op i det hvis man er under 18.. De nøjen med advarsler..
Anders_JensenAnders_JensenSkrevet 12/09-04 21:45, rettet 12/09-04 21:47 
Jeg er blevet taget.. hmm lad mig se, tror vi er oppe på ottene gang i det hele. Her for en uge siden blev jeg taget af politiet på min knallert, har efterhånden haft en 10 stykker, og er lige blevet 16 for 4 mdr siden, og har kørt snart i 2 år, har kun fået bøde 1 gang, men været stoppet alle de gange, uden hjelm, uden kørekort, ikke gammel nok, meget ulovlig osv men har kun fået advarsler udover 1 gang, kom af med 500kr :D
Sælg mig en Xbox =)
Dr. MogensenDr. MogensenSkrevet 13/09-04 16:15 
Naiera>
Når du er under 18 får du da vist "halv pris"?

Det er ligegyldigt hvilken alder man har i den sammehæng. For at opnå "halvpris" kræver det at du har en årsindtægt under de 120.000 kr.

Dog er mindstebøden 300,-
"Det eneste anstændige menneske i Real Madrids præsidentloge er hende der gør rent på toiletterne" - Joan Gaspart, tidligere præsident for BarcelonaSpiller nu: Mario Kart Wii, Gran Turismo 5: Prologue
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 13/09-04 17:50 
Enfen>
Det undrer mig, at man ikke kan få lov til at betale med DK kort med det samme :)

Hvis du har en betinget frakendelse af dit kørekort, duer det jo ikke at du kan grine hele vejen hjem i garagen, fordi ingen opdagede det :)
WehnerWehnerSkrevet 07/06-05 16:23, rettet 08/06-05 15:10 
Så måtte jeg også i en alder af 31 modtage min første fartbøde. OG på samme fesne måde, som resten af jer, der skriver i denne tråd.

I torsdags er Gaku, min kæreste og jeg på vej hjem fra museet i Sporup og kører på motorvejen i nærheden af Randers. Pludselig er der et vejarbejdeskilt og en fartgrænse på 50 (halvtreds!). Jeg slipper speederen og bremser langsomt ned. Det er jo ikke sådan at man hugger bremserne i i den situation, når det er efter fyraften, og der er fri bane forude. Jeg er nået nede på 73km/h, da de blitzer mig. 3km/h trækkes fra grundet usikkerhed = 70km/h = 40% fartoverskridelse.

For mig personlig føles det som entrapment. Ingen når fra 110km/h til 50km/h så hurtigt. Det må have været en indbringende aften. 1500,- lige ud ad vinduet er mange penge, når man er på dimitendsats :(
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
PalleJensenPalleJensenSkrevet 07/06-05 16:25 
Så kan du lære det! :-)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
JuggernautJuggernautSkrevet 07/06-05 16:27 
Heh ;) Så kan du lære det... Ja det gør nas at miste penge på den måde. Dog har jeg selv "kun" prøvet at skulle af med 500,- men det var stadigt nok til at dagen var ødelagt.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
JuggernautJuggernautSkrevet 07/06-05 16:28 
PalleJensen>
Så kan du lære det! :-)



Hmmm du kom vist først.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
HyakotakeHyakotakeSkrevet 07/06-05 18:23 
Damn, 1500,-? Du kunne næsten have købt en ny bil for de penge. :-)
DeluxScanDeluxScanSkrevet 09/06-05 05:34 
Er aldrig blevet snuppet for alt for høj fart, men er blevet stoppet (uberettiget!) for omtrent alt andet. Har dog aldrig fået en bøde, da jeg f.eks. altid kører med sele og aldrig snakker i mobil, så politiets små 'overraskende' ind-til siden ideer giver ikke frugt.

Jeg er dog stadig fornærmet over denne her gang:
http://www.playright.dk/forumemne.php?id=15740#179907

Jeg har dog lige fået brev fra lufthavnspolitiet, hvor de skriver, at de ikke vil gøre mere ved sagen, da de ikke kan afgøre skyldsspørgsmålet... Hvilket var præcis, hvad jeg prøvede at forklare betjenten.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
travellertravellerSkrevet 09/06-05 06:57 
Min personlige rekord er 2000 kr i bøde, den fik jeg for to år siden, havde været ude og fikse mc'en lidt op ved mine forældre, og den kørte bare som en drøm - så der var et stykke dejligt øde landevej hvor jeg så kom til at dreje gashåndtaget lige til den rigelige side, motorcykel betjenten var så meget flink, han fik det liige til at passe således at målingen var 2 km/t under betinget frakendelse af kørekortet...
it wasn't me -it was the fish
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig