X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Det svære valg!


Svar
ThunderBitchThunderBitchSkrevet 10/09-04 18:24, rettet 10/09-04 18:24 
Ok.. var lige nede i Game og lave en fed deal, med Unreal II(føj for en fejltagelse), Deus Ex(skuffende) og Otogi(nåh ja det med ham der!! eller er det?). Dem + 149,- byttede jeg til Burnout 3.
Nu er jeg så lige kommet ind af døren og har nu det store problem. Der står en kæmpe opvask, som skal væk før der bliver lavet Dinner, bliver den ikke lavet snart får jeg huk af kærresten.
SÅ skla jeg spille Burnout3 eller vaske op....

tja....


BURNOUT!!!!!!!!!!!!!!
By the power of Grayskull!
SøgAArdSøgAArdSkrevet 10/09-04 18:27 
Så ved vi det :)
Home is where the hardware is..
DommergaardDommergaardSkrevet 10/09-04 18:36 
Well, du er en meget klog mand! Godt valg :P
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 10/09-04 18:41 
har nu spillet det i en ½time.. og efter min mening.. så skulle du nok havde taget opvasken...
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
ThunderBitchThunderBitchSkrevet 10/09-04 18:48, rettet 10/09-04 19:22 
jeg nåede heller ikke andet end sætte mig i sædet, så fik jeg 500g hakket flæst i favnen og nu er det jo så blevet til fars... Tja... ingen burnout3 endnu.... trist.....


:(



De kvindfolk har heller ikke forståelse for den slags!
By the power of Grayskull!
PoulPoulSkrevet 10/09-04 21:04, rettet 10/09-04 21:05 
grillbiller>
har nu spillet det i en ½time.. og efter min mening.. så skulle du nok havde taget opvasken...

WOW....det var vist den første kritiske bemærkning omkring Burnout 3 herinde....:) Må man have lov til at spørge hvad den skyldes? Går selv og overvejer spillet, men normalt er arcaderæs ikke mig, sååååå...
ValkyrieValkyrieSkrevet 10/09-04 21:07 
Agreed.

Jeg er heller ikke til bilspil overhovdet! Jeg var lidt fancy for Midtown Madness 3 på Live.. Det var bare sjovt:)

Men ellers ikke... Dog må jeg sige at Burnout 3 er fantastisk! Og det siger noget når man kan kalde sig selv for bilspilshader.

PGR, Raillesport etc gjorde det ikke for mig..

Grafikken er fantastisk.. og bare smadre ind i alt og se ens ulykke er fantastisk.. action præget.. wruummmm...

det var også meget let at styre, og rigtig flot grafik:)
Well crucify the insincere tonight...
HeroldHeroldSkrevet 11/09-04 00:19 
Jeg er ikke til bilspil - period, men jeg synesw faktisk at Burnout 3 er ret godt.

Det slår ihvertfald tiden ihjel frem til næste spil
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
JimPPJimPPSkrevet 11/09-04 00:41 
Burnout 3 er rigtigt fedt, så skråt op med opvasken... Men lige et spørgsmål - Noget jeg altid undre mig over, når man sølger spil et sted som Game eller EB. Hvordan kan det ses som en "fed deal" :) - Har gjort det et par gange selv, og har altid følt mig analt-penetreret bagefter ;)...

Men held og lykke med spillet og kæresten :)
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
SøgAArdSøgAArdSkrevet 11/09-04 01:11 
Herold>
Jeg er ikke til bilspil - period, men jeg synesw faktisk at Burnout 3 er ret godt.

Dobbeltmoral er vel bedre end ingen moral :)
Home is where the hardware is..
SumezSumezSkrevet 11/09-04 14:56 
Byttede du TRE SPIL.. OG 150kr til Burnout 3???
Uanset hvor godt Burnout 3 er, så lyder det da som en lidt ærgelig handel..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ThunderBitchThunderBitchSkrevet 11/09-04 15:06 
hvis du læser mit første inlæg, så vil du se at ingen af spillene er noget jeg har nydt at spille. UnrealII på xkassen var ret patetisk, når det kom til grafikken, så det røg a h til. Deus Ex skufede mig en del, så det har jeg ingen skrupler over og Otogi... tja jeg har ikke spillet det siden April, så hvorfor stå og samle støv, når de kunne byttes. Hvis jeg skulle sælge de 3 sammen her inde ville jeg være utroligt heldig at få 300,- for dem!
By the power of Grayskull!
SumezSumezSkrevet 11/09-04 15:14 
Du skulle også være heldig at få 450,- for Burnout 3 ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
StriferStriferSkrevet 11/09-04 15:16 
Jeg gav Driv3r og True Crime, betalte 99,- for Riddick.

Jeg vil føle mig lidt snydt, hvis jeg var dig.
XBL Gamertag: ZeNtiX
OkottaOkottaSkrevet 11/09-04 15:32, rettet 11/09-04 15:36 
JimPP>
Noget jeg altid undre mig over, når man sølger spil et sted som Game eller EB. Hvordan kan det ses som en "fed deal" :) - Har gjort det et par gange selv, og har altid følt mig analt-penetreret bagefter ;)...

Årh hold da op :-)

40,- i bytte for Phantasy Star Online til Xbox, er da en god deal.

Min samtale med EB's medarbejder:

"Hvad vil I give for det her?"

(Scanner det ind) "Det kan jeg give 40,- for"

"Men det står på jeres hylde til 499,95 som nyt, og det andet eksemplar I har under Pre Owned, det sælger I for 199,95"

"Det er rigtigt, men jeg kan kun gi' dig 40,- for det"

"Hvordan kan det være?"

"Det siger mit system til mig"

"Men det er da en ret lav pris at gi' i bytte, når man typisk får omkring 100,- i bytte, for andre spil som I sætter ud, Pre Owned, til 199,95,-"

"Jo, men vi skal jo tænke på både husleje og løninger til vores ansatte"

"Nå, men så tror jeg at jeg tager det med mig igen"

"Det synes jeg også du skulle gøre"

EB's system er iøvrigt kilden til megen morskab, når jeg er i forretningen.

Købte Max Payne 2 til Xbox hos dem, vha. nogle spil jeg gav dem i bytte + 140,- extra til dem.

Samme dag, får jeg et bedre tilbud i Bog & Idé, som vil gi' mig Max Payne 2, og nøjes med at ta' mine bytte spil, men lade mig beholde de 140,-

Går ned i EB igen, under 30 minutter efter jeg har været der og hente Max Payne 2, og vil hæve handlen, og ha' mine bytte spil retur + mine 140,-

Medarbejderen (som også solgte mig Max Payne 2) fortæller mig, at det kan han desværre ikke, for så crasher deres system. Man kan ikke ta' mine byttespil ud af systemet igen, pga. nogle "parametre som man skal overholde", så han kan ikke annullere handlen og gi' mig mine spil + 140,-(!) En lille kø har på det tidspunkt formet sig bagved mig, og på det tidspunkt er jeg blevet lettere sur og irriteret, men jeg spørger roligt om der er en anden jeg kan snakke med, som kan ta' mine spil ud af systemet igen. Det kan hans chef, men han sidder ude bagved og spiser frokost, så han kan heller ikke hjælpe mig lige nu.

Så springer jeg en kende i luften, og læner mig ind over disken og fortæller ham, at "nu går du ud bagved og henter din chef, og så kommer han herind og giver mig mine ting + penge retur".

Så kom chefen derind, og gav mig mine ting + penge retur.

Om det er et tilfælde, at jeg nu kan få 10% rabat på visse spil derinde, ved jeg ikke.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
SumezSumezSkrevet 11/09-04 15:40 
Amen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CrishakeCrishakeSkrevet 11/09-04 16:44, rettet 11/09-04 16:45 
Hehe, noget af en roman hva;D

Så fik du da sat ham på plads, os for ringe han ikke gider at lette sin *** for at hente chefen....

Ikke godt EB :P
psychomantispsychomantisSkrevet 11/09-04 17:13, rettet 11/09-04 17:13 
Okotta>
Så kom chefen derind, og gav mig mine ting + penge retur.

Om det er et tilfælde, at jeg nu kan få 10% rabat på visse spil derinde, ved jeg ikke.


Se, det kalder jeg service...
psychomantispsychomantisSkrevet 11/09-04 17:15, rettet 11/09-04 17:28 
Okotta>
Medarbejderen (som også solgte mig Max Payne 2) fortæller mig, at det kan han desværre ikke, for så crasher deres system. Man kan ikke ta' mine byttespil ud af systemet igen, pga. nogle "parametre som man skal overholde

Se, det kalder jeg noget bull...

EDIT:
På den anden side har du indgået en handel hvor du fralægger dig enhver ret til dine spil efter du har afhændet dem, og han er i sin gode ret til ikke at udlevere dem til dig igen.

Jo mere jeg læser dit indlæg, jo mere synes jeg egentligt du har fået en utrolig god behandling. At stå og skrige ind over disken som et andet barn for at få ophævet en fuldstændig ærlig handel, for derfor at få sin vilje OG 10% oveni hatten (hvis det altså er derfor), synes jeg må have krævet en engleagtig tålmodighed og venlighed af ekspedienten/chefen.
ThunderBitchThunderBitchSkrevet 11/09-04 17:39, rettet 11/09-04 17:40 
jammen det hjælper altid at brokke sig.. det er det man kalder forbruger respons! ;)

BTW: Jeg er stadigt tilfreds med handlen.
By the power of Grayskull!
psychomantispsychomantisSkrevet 11/09-04 17:56, rettet 11/09-04 18:04 
Jo men nogle gange er forbrugerne så helt utroligt egocentriske (ikke møntet på dig Okotta), at logisk sans og rimelighed ophører.
Jeg er selvfølgelig helt enig i at forretningerne og ekspedienterne skal opføre sig ordentligt og retfærdigt overfor de kunder, der trods alt er deres eksistensgrundlag. Problemerne opstår når kunderne bryder deres del af den 'etik' der bør herske på området.
Jeg synes det bør være enhvers ret at returnere en vare der ikke lever op til ens forventninger (jvf. returneringsreglen i EB).
Men jeg synes det er at gå til grænsen, når man FORVENTER at butikken vil annullere en handel hvor butikken ærligt og redeligt har købt varer af kunden, så man kan gå over og lave en bedre handel i en anden forretning.

Så derfor synes jeg som sagt at Okotta har fået en udmærket (til trods for ekspedientens lidt lade undskyldninger) behandling.

Jeg har i min tid som ekspedient været ude for utroligt mange egocentrerede kunder der føler de kan tillade sig alt. F.eks. er nogen blevet møgsure over at de ikke kunne få pengene tilbage for en åbnet og tydeligt spillet vare, uden at have kvitteringen med. Mange af den slags eksempler kan nævnes. Og nej de går ikke bare ud, de SKAL stå og skabe sig og råbe. Af til fik jeg sgu' lyst til at give dem fingeren og svine dem til. Men jeg holdt mig i skindet.
HeroldHeroldSkrevet 11/09-04 18:04 
Brugere/kunder er pr. definition nogle narrøve. Det er jeg nu også selv, når jeg agerer bruger/kunde, men jeg har for det meste tjek på regler og rettigheder, så når jeg hæver stemmen er det med sin ret.

De fleste mener at de altid har ret uanset hvad, og hvis de hæver stemmen lidt, så får det de som regel også.

Jeg har været ude for at stå bag nogen i en forretning, der ihvertfald ikke havde ret. Jeg tror nu også jeg havde lagt flere penge (og noget streetrespekt) i den shop, hvis ham ved kassen havde bedt vedkommende om at pisse ud af forretningen, inden han fik sin vare retur på den mest ubehageligt tænkelige måde... Men det var nu også mest fordi jeg skulle nå et tog.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
OkottaOkottaSkrevet 11/09-04 18:06 
psychomantis>
På den anden side har du indgået en handel hvor du fralægger dig enhver ret til dine spil efter du har afhændet dem, og han er i sin gode ret til ikke at udlevere dem til dig igen.

Vrøvl - man har 7 dages returret i EB, og jeg kom og ville returnere det spil jeg havde købt, *samme dag*.

De ville til at starte med, hverken gi' mig pengene retur for spillet alene (altså det spillet kostede, hvis jeg havde købt det kontant, og ikke byttet mig til det), eller mine byttespil + de 140,-

Jo mere jeg læser dit indlæg, jo mere synes jeg egentligt du har fået en utrolig god behandling. At stå og skrige ind over disken som et andet barn for at få ophævet en fuldstændig ærlig handel, for derfor at få sin vilje OG 10% oveni hatten (hvis det altså er derfor), synes jeg må have krævet en engleagtig tålmodighed og venlighed af ekspedienten/chefen.

Jeg har kun fået en "god" behandling, fordi jeg krævede min ret i butikken. Det bør overhovedet ikke være nødvendigt at stå og gøre butikken opmærksom på deres egne regler.

Iøvrigt har jeg ikke *bedt* om at få 10 % rabat på nogle af mine efterfølgende køb derinde. Jeg spurgte til prisen på et Pre Owned spil, for nogle dage siden, og så slog han 10% af prisen, og jeg købte spillet.

7 dages fuld returret, som butikken ikke ville honorere - hvis du lige gider huske på det; Det var DET, al det her gik ud på.

"Engleagtig tålmodighed og venlighed" ? At stå og fyre den ene dårlige undskyldning af, efter den anden, om "systemet der crasher, hvis de trækker spillene ud igen" og "parametre der skal overholdes, for ellers går systemet ned". Da chefen kom, gik han direkte ind i systemet, og via. en menu snuppede han spillene ud igen - jeg stod og så ham gøre det.

"Systemet crasher hvis bla bla bla" - ja sikkert..
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
psychomantispsychomantisSkrevet 11/09-04 18:13 
Okotta>

Iøvrigt har jeg ikke *bedt* om at få 10 % rabat på nogle af mine efterfølgende køb derinde.


Det er da også en fed service så.

At stå og fyre den ene dårlige undskyldning af, efter den anden, om "systemet der crasher, hvis de trækker spillene ud igen" og "parametre der skal overholdes, for ellers går systemet ned". Da chefen kom, gik han direkte ind i systemet, og via. en menu snuppede han spillene ud igen - jeg stod og så ham gøre det.
"Systemet crasher hvis bla bla bla" - ja sikkert..

Øhm, ja det har jeg så givet dig ret i er plat i to indlæg.
psychomantispsychomantisSkrevet 11/09-04 18:16 
Og jeg havde overset du bare ville have pengene igen for det spil du rent faktisk købte.
Måske ville det i den situation være på sin plads at give dig en tilgodeseddel, som de nogle gange gør... ;-)
HeroldHeroldSkrevet 11/09-04 19:09 
De 7 dages returret er da ikke noget de skal give dig så vidt jeg ved? Det er en ekstra service, og de kan som sådan nægte at yde den, kan de ikke?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
OkottaOkottaSkrevet 11/09-04 19:22 
De skriver det på deres bon'er og reklamerer stort med det i deres kataloger / reklamer, samt i butikken.

I butikken overfor alle kunder, så nævner de altid lige, at hvis man ikke kan li' spillet, så kommer man bare ind med det og så får man pengene retur; Jeg hører dem næsten konstant sige det til folk, når jeg går og kigger i butikken.

Hvorfor skulle de pludseligt nægte at yde denne, deres stort opslåede retur rets-service?
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
HeroldHeroldSkrevet 11/09-04 20:41 
Ja, men kender jeg EBGames og retail generelt ret, så er det forbehold og undtagelser. De 7 dage er de ikke på nogen måde forpligtet til at give andet i det omfang de lover det - og der kan sagtens være ting skrevet med småt.

Forbeholdet kan jo være spil man bytter sig til, som ikke fejler noget, netop pga. logistikken i det (som så alligevel ikke er den store hindring viser det sig).
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
JmogJmogSkrevet 11/09-04 21:01 
ThunderBitch>
Hvis jeg skulle sælge de 3 sammen her inde ville jeg være utroligt heldig at få 300,- for dem!

Tja, jeg ville da gerne have givet dig 120-130 kroner for Deus Ex.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig