X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

XBOX emulator spørgsmål


Svar
Michael_Michael_Skrevet 06/09-04 15:35 
Er en XBOX at sidestille med en alm. PC når det kommer til emulatorer til ældre maskiner eller kræver det specielle ændringer ved maskinen?

Kan man med andre ord, men en helt alm. XBOX downloade emulator og programmer som på en PC (alternativt brænde på en CD fra PC)?

Jeg står for at skulle købe en XBOX i forb. med OutRun 2, og vil sikkert primært komme til at bruge den derudover som emulator.

--Michael
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/09-04 15:49 
Xbox live arcade, har vidst ikke meget at gøre med klasiske konsoller...

Hvis du vil spille emulatorer på din xbox, skal der en chip i.
Spiller nu: Phantasy Star IV
LingobarLingobarSkrevet 06/09-04 18:44 
Ja, du skal bruge en chip.
Mht. til hvor god den er til at emulere, er min erfaring:

God: NES, SNES, Amiga, Sega maskinerne fra den tid...

Ikkealtidligeheldig: N64

Skidt: PSX

Det skal dertil siges, at N64 heller ikke kører specielt fedt på PC, så det er ikke maskinernes skyld. Emulatorne er bare ikke perfekte. -Endnu.
Dine dage er salte...
Michael_Michael_Skrevet 06/09-04 20:50 
Jeg synes aldrig N64 emulering har været tilfredsstillende, ligegyldigt hvor jeg har afprøvet dem.
Det er svært at sætte fingeren på, nøjagtig hvad der mangler, men det er vel det ganske specielle N64 "feel". Nærmere kan jeg ikke komme.

Hvordan emulerer XBOX´en C64, Spectrum, Atari ST m.m.?

--Michael
KTCKTCSkrevet 06/09-04 20:54 
Det er ikke det jeg har prøvet mest, men man kan godt savne et rigtigt tastatur. Dog er der i de fleste computer-emulatorer mulighed for at bruge et usb-tastatur.
Performancen er så vidt jeg husker i top.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/09-04 21:06 
Lingobar>
Ikkealtidligeheldig: N64

Alle de emulatorer der findes til xboxen er porte fra PC emulatorer. Så hvis en PC med 733 Mhz kan køre dem, så kan xboxen også.
N64 emulatoren er den eneste undtagelse, den kræver normalt mere end de 733, men de har pillet ved den, så den nu kan køre "udemærket" på en xbox

Skidt: PSX

Jeg spiller Final Fantasy 7 på min lige nu. Det kører stort set perfekt. Eneste minus er at lyden hakker lidt når der bruges magi, limit break osv...

Final Fantasy 8 hakker lidt i videoer, ellers er det, det samme.

Der findes lister med kompatible spil, til stort set alle emulatorer, det er bare at finde dem...
Region har også meget at sige.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/09-04 21:24 
KTC>
Det er ikke det jeg har prøvet mest, men man kan godt savne et rigtigt tastatur. Dog er der i de fleste computer-emulatorer mulighed for at bruge et usb-tastatur.
Performancen er så vidt jeg husker i top.

Mit USB keyboard virker i Commodore emulatoren, men eftersom jeg ikke kan huske de forskellige commandoer, har jeg ikke fået det til at virke :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig