X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Så skete det jeg fik en Xbox!


Svar
nerosnerosSkrevet 05/09-04 17:16 
Jeg var ellers næsten parat til at købe en PS2, men jeg fik mig selv overtalt til at købe en Xbox og det er jeg sku glad for! Raw Power!!! Jeg elsker den tunge sorte kasse!!! Er der nogen som kan anbefale nogle fede games? Jeg er lidt ny på området!
Bashful Neophyte
APHAPHSkrevet 05/09-04 17:20 
Du kan da starte med at kigge på folks vurderinger af xbox spil.

Tryk her...
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
KalicolaKalicolaSkrevet 05/09-04 17:38 
Jeg købte også en xbox for nogle måneder siden. der fulgte rainbox 6 3, halo, og midtown madness 3 med. Jeg kan anbefale Rainbow 6 3 hvis du har xbox live, hvis ikke er halo et udemærket spil.

Jeg købte den pga. burnout 3 som udkommer nu på fredag. Jeg vil foreslå at du venter, og så køber det. Det er i hvertfald min plan.
For The Love Of The Game
The GuardiansThe GuardiansSkrevet 05/09-04 17:49 
Jeg ville anbefale Halo, Star Wars: Knights Of the Old Republic, Ninja Gaiden, Splinter Cell/Splinter Cell Pandora Tomorrow og The Elder Scroll's III: Morrowind Game Of The Year edtion...
I have witnessed countless empires break before me.Spiller nu: Halo 2 [Limited Collect..., Elder Scrolls IV, The: ..., Battlefield 2: Modern C...
KTCKTCSkrevet 05/09-04 18:04 
Velkommen i Xbox-klubben :)

Jeg synes faktisk der er rigtigt mange lækre spil. For at nævne et par stykker er der: Panzer Dragoon Orta, Silent Hill 2, Project Zero, Ninja Gaiden, Dead Or Alive 3, Soul Calibur 2, Burnout 2 og mange flere som jeg glemmer i farten.

Og skulle du få lyst til at få en chip i maskinen, og derved låse op for en endnu større verden af muligheder, er du selvfølgelig meget velkommen til at henvende dig til mig ;)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
nerosnerosSkrevet 05/09-04 18:07 
Ja! Star Wars: Of the old Republic har jeg tænkt på! The Elder Scrolls 3!!? Hvad er det for et slags spil egentlig?
Bashful Neophyte
NaieraNaieraSkrevet 05/09-04 18:07 
Skal du så ikke have ændret dit brugernavn til "Nerosnutidogtrivialitet"?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 05/09-04 18:15 
Jo helt sikkert!!! Måske det kunne være at du kan forstå retro uden det har noget med computer at gøre, men hvem ved hvad der forgår!!!
Bashful Neophyte
The GuardiansThe GuardiansSkrevet 05/09-04 18:15 
Morrowind er et meget, meget åbent Rpg, hvis du sætter dig for at klare dette spil, samt nogle af sidequestne, skal du have masser af tid...
I have witnessed countless empires break before me.Spiller nu: Halo 2 [Limited Collect..., Elder Scrolls IV, The: ..., Battlefield 2: Modern C...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/09-04 20:55 
Nerosretro>
Ja! Star Wars: Of the old Republic har jeg tænkt på!

Efter min mening er dette et af de mest trivielle RPG's ever. Hold dig til de japanske...
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 05/09-04 22:55, rettet 05/09-04 23:00 
Jeg synes så det modsatte, bortset fra at Nero ikke bør holde sig fra de japanske ;)

Sjældent har et spil holdt mig sådan fast, at jeg mistænker LucasArt for at have drysset et narkotikum i spilæsken =)

Men jeg vil anbefale, at du (Nero) søger den tråd frem, som blev startet lige da spillet udkom. Der er megen god info om KotOR.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/09-04 23:02, rettet 05/09-04 23:02 
Jeg er nok ikke blevet fanget nok af spillet. Alle mine venner er vilde med det.

Tror heller ikke historien fejler noget. Men kamp systemet, er IMO det dårligste jeg længe har prøvet. Man sidder stort set kun og trykker X for at adde commands.
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 05/09-04 23:26, rettet 06/09-04 00:27 
Jeg har sat spillet op, så kampsystemet kører 100% manuelt, det fungerer fint synes jeg. Kampsystemet er ikke perfekt, men ganske udmærket efter min mening.
OkottaOkottaSkrevet 06/09-04 11:01 
Chippen fjerner ihvertfald din garanti, hvis du har købt Xbox'en fra ny, i en butik.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
fumfumSkrevet 06/09-04 11:13 
+ risiko ved xbox-live.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/09-04 11:13 
Man kan tage back-up af sine spil, så man ikke slider på skiverne. Og spil loader hurtigere. (En guds gave når man spiller Morrowind)

Man kan spille emulatorer.

Der findes programmer som xbox media center, hvor man kan afspille stort set alle musik/film/billede formater.

Man kan installere Linux på den. Så den virker som en normal PC. (det er dog lidt tricky, og sidst jeg prøvede gik blæseren amok :/)

Og så er der folk der laver deres egne spil, som også kan bruges.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/09-04 11:16 
fum>
+ risiko ved xbox-live.

Tilgengæld findes der programmer som XBC og Xlink KAI, så man kan spille mod hinanden igennem en pc.
Det plejer at køre mindst ligså godt som Live, om man kan efterhånden bruge headsettet i de fleste spil, bare de understøtter live.

Top Spin SKAL f.eks. spilles over disse programmer, der er langt mindre lag på den måde.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 06/09-04 12:37 
fum>
+ risiko ved xbox-live.

Har endnu ikke hørt om nogen tilfælde hvor folk ikke selv havde begået en fejl der resulterede i Live-ban. Bare chippen er slukket når man går på Live sker der ingen ting.
fumfumSkrevet 06/09-04 12:39 
Det var også det jeg mente, altså selv glemme at slukke chippen eller hvad man nu skal gøre. Jeg ved at jeg sikkert ville glemme det, eller at en anden lige ville se og startede xboxen.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
RJKRJKSkrevet 06/09-04 12:48 
Jmog>
Har endnu ikke hørt om nogen tilfælde hvor folk ikke selv havde begået en fejl der resulterede i Live-ban. Bare chippen er slukket når man går på Live sker der ingen ting.

Det har der da været nævnt masser af eksempler på? Harddisk-scan via Live osv.

Var al den balade bare en and?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/09-04 13:02 
Tror jeg ikke. Jeg har hørt om mange der er blevet bannet, selvom chippen var slukket.

Desuden findes der spil der scanner harddisken. Så de er bannet uden at være på live. f.eks. Ninja Gaiden...
Spiller nu: Phantasy Star IV
KoludaKoludaSkrevet 06/09-04 17:44 
Nope, det er ikke en and..
De scanner HD keys, og scanner efter 3´rd parts porgrammer stadigvæk...
De fleste ryger dog på HD scan´s.
KTCKTCSkrevet 06/09-04 18:47 
Som jeg har sagt lige fra starten: Drop Live hvis du får chip i maskinen, for Microsoft kan scanne for hvad de vil over deres Live "service".

Jeg foretrækker at have 100% kontrol over en Xbox, når der er kommet chip i, for som det allerede er sket, piller Microsoft når de vil og ødelægger diverse custom dashboards og Linux-installationer over Live, hvis det er det de vil.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
JmogJmogSkrevet 06/09-04 22:21 
Så er det bare med at gøre det svært at glemme. Min chip forhindrer mig i at starte MS dashet når den er tændt. En af mine bootinstillinger forhindrer mig i at boote et spil medmindre det er i når maskinen tændes.

Den eneste måde jeg kan komme ind i et spil på (og dermed Live) er ved at tænde maskinen (hvor chip-dashet vises), indsætte spillet, slukke maskinen og så tænde den igen. Skulle jeg have gjort alt dette og stadig ikke have fattet at chippen er tændt, så er der en sidste nødforanstaltning: Spillet påstår at det ikke kan komme i kontakt med Live.

Jeg skal ikke kunne afvise at jeg på et tidspunkt kan komme ud for at blive banned. De mange fordele som en chippet maskine giver er dog rigeligt til at jeg ikke skænker det en tanke. Skal jeg vælge mellem en maskine der kan gå på Live og en der kun kan køre chip-ting og spil, så vinder sidstnævnte klart. Indtil videre kan den begge dele og det har jeg det fint med :-)
nerosnerosSkrevet 07/09-04 11:24 
Okay sikke noget bøvl med den chip. Det tror jeg lige jeg lader være med til at starte med. Jeg har jo min Dreamcast til emulatorer og hjemmebryggede spil og den slags! Mon ikke der i fremtiden kommer en lettere måde at spille Mame på sin Xbox!!
Bashful Neophyte
WehnerWehnerSkrevet 07/09-04 11:28 
Det skal du ikke regne med.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
nerosnerosSkrevet 07/09-04 11:30 
Nej men det var egentlig bare ønsketænkning! Microsoft er hårde at bide skeer med!!!
Bashful Neophyte
OkottaOkottaSkrevet 07/09-04 11:44 
Drop MAME helt og brug Xbox Live Arcade, når det bliver aktuelt.

MAME bli'r man alligevel træt af, med tiden; Det er sjovt lige til at starte med, pga. nyhedsværdien og fordi man kan prøve alle de "fantastiske" spil, som man husker fra da man var ung/lille/mindre.

Men det bli'r SÅ hurtigt kedeligt igen, og så kigger man aldrig på MAME igen - sådan gik det ihvertfald for mig; Nogle spil behøver man bare aldrig kigge på igen.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
nerosnerosSkrevet 07/09-04 11:53 
Ja Mame er nok bare noget man har og kan vise frem til vennerne, men jeg må sige jeg har haft gode tider med Mame den gang det kom frem. Det var ligesom at læse en gammel bog igen!

Xbox live arcade!?
Bashful Neophyte
RJKRJKSkrevet 07/09-04 12:16 
Jmog>
Så er det bare med at gøre det svært at glemme.

Nej? Det er med at have én Xbox med chip og én uden til Live. Det hjælper ikke noget at du slukker din chip, når Microsoft kan scanne din harddisk, som utvivlsomt vil afsløre, at du har en chip.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JmogJmogSkrevet 07/09-04 15:23 
Så er spørgsmålet hvad HD-scan indebærer. Jeg kan ikke foretille mig at det ville være specielt svært at lave en bios der simulerer den opsætning (drevnavn, størrelse) som en uchippet maskine har.

Hvis Microsoft har en HD-scan der virker undrer det mig at de ikke bare har implementeret det som et standardpunkt når man logger på Live. Så ville de meget hurtigt få udelukket alle de chippede maskiner fra Live.
JmogJmogSkrevet 07/09-04 15:46 
Tjekkede lige forummet på Xbox-scene.com og selvom der er flere, der nævner at de er blevet banned, har jeg endnu ikke fundet én eneste, der siger at han blev banned med en slukket chip.
RJKRJKSkrevet 07/09-04 16:00, rettet 07/09-04 16:01 
Jeg ved ingenting - jeg prøver bare at få det afklaret, så jeg ved hvordan jeg selv kommer til at spille PES4 på Live ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
quadquadSkrevet 07/09-04 16:08 
Jmog>
Tjekkede lige forummet på Xbox-scene.com og selvom der er flere, der nævner at de er blevet banned, har jeg endnu ikke fundet én eneste, der siger at han blev banned med en slukket chip.

Mig.
JmogJmogSkrevet 07/09-04 16:34 
I stand corrected.

Fortæl os lidt om det. Loggede du bare på Live i et spil, hvorefter den meddelte dig, at du nu var banned eller hvordan foregik det?
KTCKTCSkrevet 07/09-04 17:37 
Man kan ikke bare bruge en bios, der "narrer Xbox Live", for der bliver kontrolleret checksum og så videre, og det er ikke så let at fake. krypteringer over Live netværket gør det heller ikke lettere.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
quadquadSkrevet 07/09-04 18:44 
Jmog>
I stand corrected.

Fortæl os lidt om det. Loggede du bare på Live i et spil, hvorefter den meddelte dig, at du nu var banned eller hvordan foregik det?

Ja. Chippen var 100% slukket, da jeg netop havde været inde i et live-spil. Efter en pause på et par timer, kom jeg tilbage og tændte spillet igen.
Derefter kom beskeden om at min Xbox var banned fra XBL-netværket.
JmogJmogSkrevet 07/09-04 22:31 
Kunne være interessant om man i dit tilfælde ville kunne få refunderet det resterende abonnement.

Godtnok har du forbrudt dig mod deres regler for hvad man må gøre ved en maskine der skal køre på Live, men du betaler jo stadig for en service som de har udelukket dig fra at bruge.
quadquadSkrevet 07/09-04 22:48 
Nu er det så lang tid siden, og jeg valgte jo selv at tage sætte en chip i - Velvidende om at det kunne få mig banned fra deres netværk.
NovotexNovotexSkrevet 07/09-04 22:53 
Jmog>
Kunne være interessant om man i dit tilfælde ville kunne få refunderet det resterende abonnement.

Godtnok har du forbrudt dig mod deres regler for hvad man må gøre ved en maskine der skal køre på Live, men du betaler jo stadig for en service som de har udelukket dig fra at bruge.

Ja undskyld Jmog men nu må du sgu klappe hesten lidt, det er hans box som er banned fra live og ikke hans gamertag, han bliver da ikke udelukket fra at anvende den live service han har købt, han skal da blot overholde reglerne som alle andre...altså anvende en Xbox som ikke er chippet.....køb en ny box, lav account recovery og vupti han kan spille live alt det han har lyst. Desuden er det ikke microsoft som har udelukket ham, det har han selv klaret ved at bryde reglerne for anvendelse af xbox live.
JmogJmogSkrevet 08/09-04 15:09 
Rolig nu. Mit indlæg var ikke ment som et "MS er onde - manden skal have pengene igen". Selvfølgelig er det hans eget ansvar at det er sket.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig