X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Super play udkommer i Danmark


Svar
Per SPer SSkrevet 27/08-04 14:17, rettet 27/08-04 14:18 
Det svenske multikonsol-magasin udkommer i Danmark (oversat) fra september.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
109 emne(r).
1 2 3 > »

Svar
Per SPer SSkrevet 27/08-04 14:17, rettet 27/08-04 14:18 
Det svenske multikonsol-magasin udkommer i Danmark (oversat) fra september.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
PalleJensenPalleJensenSkrevet 27/08-04 14:57 
Ja og er det ikke tankevækkende, at det er Egmont, som står bag? Egmont som lige har lukket det officielle PlayStation 2 magasin for derefter at stå bag et multiplatform magasin? Egmont som er distributør af Sony's produkter (PS2 + spil) i DK??
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
KilroyKilroySkrevet 27/08-04 17:11 
Jeg synes det er lettere komisk at Egmont lukkede alle danske blade af kvalitet (Inklusiv det dejlige PSX-Player, som jeg elsker at brokke mig over døde) da der ikke var nok læsere, og derefter at lasve nye blade.
Mon ikke en af grundene til at folk ikke købte nogen af bladene var at de var oversat? Personligt hadede jeg OPS2 da kun omkring halvdelen var lavet her i landet. i tilgift var resten tit af en lav oversat kvalitet, og nogen gange var der endda tekststumper der var smuttet forbi oversætteren.
Kilroy Was Here
RJKRJKSkrevet 27/08-04 17:26 
Er en del af artiklerne i Super Play i øvrigt ikke i forvejen oversat fra engelsk (bl.a. Edge)?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ValkyrieValkyrieSkrevet 27/08-04 18:07 
Yes... Super Play er helt ok! Jeg har et par gamle blade liggende med et perfect dark review:P

Men syntes ikke ligefrem de var et blad af dybere karakter!

Jeg savner N64 Magasinet.. Selvom det var simpelt og lidt off i deres reviews, og lidt biased, kunne jeg godt lide dem:-)
Well crucify the insincere tonight...
KilroyKilroySkrevet 27/08-04 18:25 
RJK>
Er en del af artiklerne i Super Play i øvrigt ikke i forvejen oversat fra engelsk (bl.a. Edge)?

Great! Så Egmont vil prakke os et blad på, som først er blevet oversat fra engelsk til svensk, og derefter fra svensk til dansk?

Gad vide om Egmont virkelig er ude efter at overleve i bladjunglen, for at have sådanne planer tangerer at have et skilt på ryggen hvor der står "Skyd mig i knæhaserne, der efter i det nederste af ryggen, og skyd mig i hovedet til sidst!"
Kilroy Was Here
HeroldHeroldSkrevet 27/08-04 19:20 
PalleJensen>
Ja og er det ikke tankevækkende, at det er Egmont, som står bag? Egmont som lige har lukket det officielle PlayStation 2 magasin for derefter at stå bag et multiplatform magasin? Egmont som er distributør af Sony's produkter (PS2 + spil) i DK??

Nej, faktisk ikke. OP2M var møgdyrt at køre i licens-penge alene, og derfor i forvejen svært at holde kørende - dels fordi at NFI lagde reklamepengene andetsteds (ingen nævnt - ingen glemt). Super Play er et bevist koncept i og med at det er succesfuldt i Sverige - Danmark har ikke noget succesfuldt multiplatformsmagasin, så på papiret kan det lade sig gøre.

Jeg tvivler iøvrigt stærkt på at magasinet bliver 100% oversat. Kristian, som er redaktør på det, kæmpede for at få så meget egenproduceret materiale ind i OP2M, og det lykkedes ham da også.

Og hav lige i mente at Serieforlaget og NFI er to vidt forskellige dele af Egmont.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SephirothSephirothSkrevet 27/08-04 20:54, rettet 27/08-04 21:03 
Super Play er et bevist koncept i og med at det er succesfuldt i Sverige - Danmark har ikke noget succesfuldt multiplatformsmagasin, så på papiret kan det lade sig gøre.

Hmmm, Software nåede at udkomme hele TO gange, før det lukkede - men kvaliteten på dette magasin var efter min mening også helt hen i vejret.

At SuperPlay udkommer i DK er skønt, for vi har længe manglet et kvalitetsmagasin, som jeg mener, SP er. Det er bare med lidt bange anelser, når man ved, hvor mange magasiner Egmont efterhånden har fået lukket.

Edit: Website
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
Zzap!Zzap!Skrevet 27/08-04 21:43 
RJK>
Er en del af artiklerne i Super Play i øvrigt ikke i forvejen oversat fra engelsk (bl.a. Edge)?

Er der ikke noget med at Super Play kan spore sine aner tilbage til det rigtige Super Play (eng. SNES blad)?
Så vidt jeg husker, var det danske Power Player en oversat version af et svensk blad (som muligvis hed Super Play), som igen var oversat fra det engelske SP, rigtigt?
Det skulle være grunden til, at Power Player var så overraskende godt et blad.
Born to kill space
RJKRJKSkrevet 27/08-04 21:59 
Power Player var dansk oversættelse af det svenske Super Play. Hvordan relationerne var mellem det engelske og det svenske Super Play ved jeg ikke. Men i hvert fald anmeldelserne i Power Player var lutter svensk materiale.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HeroldHeroldSkrevet 27/08-04 22:05 
Sephiroth>
Hmmm, Software nåede at udkomme hele TO gange, før det lukkede - men kvaliteten på dette magasin var efter min mening også helt hen i vejret.

Hvilket IMO var fuldstændig hul i hovedet - Skal et blad have en fornuftig chance - uanset hvad om man synes indholdet eller ej, skal det have haft nogle måneder på bagen, inden det lukkes igen. Det fik Software aldrig. De havde svjv. ikke engang kunne fremvise resultaterne fra det andet nummer, før de lukkede.

Om det er for høje forventninger fra bagmændendes side, eller hjerneblødning fra MBM skal jeg ikke kunne sige...

Jeg håber at Super Play er lidt mere gennemtænkt - Vi mangler et godt magasin.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
quadquadSkrevet 27/08-04 22:10 
Hvem stod bag Software?
HeroldHeroldSkrevet 27/08-04 22:21, rettet 27/08-04 22:21 
Gamesector.dk og MBM

Edit: Tilføjede forlaget.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 28/08-04 13:13, rettet 28/08-04 13:14 
Valkyrie>
Jeg savner N64 Magasinet.. Selvom det var simpelt og lidt off i deres reviews, og lidt biased, kunne jeg godt lide dem:-)

Så vidt jeg husker var det et blad fra nogle af folkene bag PC Player, med en bunke anmeldelser, og et lille udvalg nyhedsartikler oversat direkte fra forskellige steder på internettet. Ikke noget at skrive hjem om. Eller husker jeg forkert?
Super Play er derimod et perfekt eksempel på hvordan et spilblad skal laves.
Var det iøvrigt ikke også Egmont, der udgav Power Player?

Det er vel meget muligt at nogle artikler som interviews og den slags var/er hentet fra Edge, men når jeg tænker på Power Player-artikler, husker jeg ting som Tobias' faste RPG-klumme, Martins anime-sider, Jonas' tur til ECTS, og en eller anden svensk Virtua Fighter turnering. Jeg husker også et billede med Shiggy med Super Play i hånden. Så de har da i hvert fald været ude i verden, og ikke bare siddet på deres røv og kopieret engelske artikler og skrevet anmeldelser. Deres anmeldelser var iøvrigt, omend en smule uortodokse, virkelig geniale.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SephirothSephirothSkrevet 28/08-04 14:56 
Sumez>
Var det iøvrigt ikke også Egmont, der udgav Power Player?

Det mener jeg! Nintendo magasinet - som i virkeligheden var forløberen til Power Player - blev i hvert fald udgivet af Serieforlaget, så vidt jeg husker.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
RJKRJKSkrevet 28/08-04 15:24 
Det var Egmont.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
PalleJensenPalleJensenSkrevet 28/08-04 15:52 
RJK>
Er en del af artiklerne i Super Play i øvrigt ikke i forvejen oversat fra engelsk (bl.a. Edge)?

Nej, det tror jeg nu ikke...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
PalleJensenPalleJensenSkrevet 28/08-04 15:55, rettet 28/08-04 20:44 
Herold>
Og hav lige i mente at Serieforlaget og NFI er to vidt forskellige dele af Egmont.

Jeps, I know - men det er da ikke ligefrem logisk, at den ene afdeling af Egmont skal omtale produkter (Xbox, GC), som er direkte i konkurrence med andre dele af firmaets produkter (PS2)...

Men lad os håbe, at Egmont ved hvad de gør... Man kan dog godt have sine tvivl..
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
RJKRJKSkrevet 28/08-04 15:56, rettet 28/08-04 15:57 
Palle>
Nej, det tror jeg nu ikke...

Sikker?

Jeg har ikke mulighed for at læse det normalt, men husker en større feature om Zelda-serien, som vi snakkede om til et træf. Der var der enighed om, at den var oversat fra Edge (eller var det måske Games?).

Om det var en enestående affære aner jeg ikke, hvoraf jeg spørger :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HeroldHeroldSkrevet 29/08-04 01:41 
I starten bliver ca. 20% af bladet produceret herhjemme (i og med at det er en enkelt mand, der skal have skidtet op at køre) - han håber på at kunne udvide det til mere.

Jeg krydser ihvertfald fingre - Jeg tror at magasinet kan supplere et seriøst blad som >pc player ret godt herhjemme.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SephirothSephirothSkrevet 02/09-04 21:40 
Så længe de ikke bringer håbløst forældede artikler og nyheder, som visse andre oversatte spilrelaterede publikationer før i tiden har gjort, kan jeg ikke se noget problem i dette.

Jeg vil i hvert fald gøre mit, til at bakke dette projekt op.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
SumezSumezSkrevet 03/09-04 08:26 
RJK>
Jeg har ikke mulighed for at læse det normalt, men husker en større feature om Zelda-serien, som vi snakkede om til et træf.

??
I Power Player?
Det er muligt at den er undsluppet mig, hvis det er Nintendomagasinet (har et par huller i samlingen..) eller Super Play efter den danske udgivelse blev droppet, men så vidt jeg husker var der ikke noget af den slags i det danske Power Player.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 03/09-04 08:28, rettet 03/09-04 08:33 
Herold>
I starten bliver ca. 20% af bladet produceret herhjemme (i og med at det er en enkelt mand, der skal have skidtet op at køre) - han håber på at kunne udvide det til mere.

Hvem er det? Og har han nogen forbindelse med det hedengangne Power Player, eller er det uden sammenligninger?
Og så kunne jeg godt bruge en præcis dato for første udgivelse og evt. en pris. :)

EDIT: Fandt så selv frem til www.superplay.dk
Og ifølge den kommer der ikke noget blad før om 52 dage?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 03/09-04 12:45 
Sumez>
??
I Power Player?

I det svenske Super Play... Som sagt... Det var vist omkring udgivelsen af Wind Waker.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 03/09-04 12:46 
Sumez>
Hvem er det?

Kristian West. Ex-redaktør for GameReactor og OPSM2DK. Se arkivet ;)

Og har han nogen forbindelse med det hedengangne Power Player

Der var jo intet dansk materiale i Power Player. Så derfor: Nej.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 06/09-04 09:59 
RJK>
Kristian West.

Ok, ham har jeg så vidt jeg husker kun hørt positivt omtalt.

Der var jo intet dansk materiale i Power Player.

Er der da noget dansk materiale i "det nye"?
Der var dansk brevkasse i det gamle, og så var det hele jo oversat og sat i layout, og generelt udgivet som et "nyt" blad. Der var konkurrencer for danskere, mulighed for at indsende "tips" og den slags. Så der har vel været en smule/en hel del at tage sig til fra denne side af sundet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 06/09-04 10:55, rettet 06/09-04 10:57 
Herold>
I starten bliver ca. 20% af bladet produceret herhjemme

...

De ting du nævner, er jo ikke noget der kræver en redaktør - bare en oversætter og lidt mere. Det gamler Super Play havde ingen dansk redaktør.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 06/09-04 11:25 
Tja, jeg forstod det nu som om at det ville blive noget i nærheden af det vi kender fra Power Player. "Redaktør" eller ej. Tvivler på at vi får hele artikler og anmeldelser fra danske skribenter i denne omgang.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 06/09-04 11:28 
Vi kan jo kun gætte, men hvis du tæller op i det gamle Super Play, så udgør det danske materiale (=brevkassen) i hvert fald ikke 20%.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 06/09-04 11:36 
Nu ved jeg ikke hvor Herold har sine informationer på, men det kan sagtens tolkes på andre måder. Prøv at læs hvad jeg skrev et par indlæg oppe om den danske involvering i PP.
Ikke desto mindre, er det temmelig irrelevant for mit oprindelige spørgsmål, da der ikke nødvendigvis skal 20 sider med danske artikler til for at der såmænd nok har været en del danskere involveret i udgivelsen af Power Player.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 06/09-04 11:54 
Hvad er det da så egentligt, du spørger om?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 06/09-04 12:01 
Sumez>
Hvem er det? Og har han nogen forbindelse med det hedengangne Power Player, eller er det uden sammenligninger?

Men det har jeg jo så nærmest også fået besvaret.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 06/09-04 12:06 
Det skulle jeg mene ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HeroldHeroldSkrevet 06/09-04 12:45 
RJK>
Vi kan jo kun gætte, men hvis du tæller op i det gamle Super Play, så udgør det danske materiale (=brevkassen) i hvert fald ikke 20%.

Jeg går ud fra at han med de 20% mente artikler og anmeldelser. :) Han sagde at han ville udvide det så vidt muligt - Han fik gjort det med OP2M i sin tid, og jeg håber at Super Play er af så høj kvalitet at det lever længe nok til at kunne retfærdiggøre et næsten 100% danskproduceret multiplatformsmagasin.

Informationerne kommer fra West himself :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HulleHulleSkrevet 25/10-04 12:23 
Så skulle det være på gaden. Er det noget værd?
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 25/10-04 16:09 
Har købt det (koster 25,- i intropris), og ved et kort gennemkig ser det lovende ud. Skriver lige senere.
SephirothSephirothSkrevet 25/10-04 16:25, rettet 25/10-04 16:27 
Jeg har kun set forsiden. En skam, de ikke genbruger de geniale og smukke forsideillustartioner fra det svenske blad( http://www.superplay.se/superplay/cover.jpg?414), for den ser sq en anelse kedelig og tilfældig ud - tænk "Officielt dansk PS2 magasin".

Glæder mig dog til at få læst bladet igennem, da jeg altid har savnet et seriøst, dansk multiformats spilmagasin.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
CanonCanonSkrevet 25/10-04 16:58, rettet 25/10-04 16:58 
I kan læse om bladets indhold inde på deres hjemmeside.

Det ser da okay ud
Bah...
jaesjaesSkrevet 25/10-04 17:13 
Jeg synes forsiden er ganske cool, men dog lidt anonym, og fedt at de bringer mange features og interviews. Det må jeg vist se nærmere på :)
HulleHulleSkrevet 25/10-04 23:03, rettet 25/10-04 23:05 
Ledte efter det i dag. Min lokale DSB-blad-kiosk-pusher-agtige butik havde det ikke. Snakkede noget om at de måske ikke førte det i deres sortiment!

Hvor har i købt jeres?

Edit: Fandt svaret på deres side. I følge den fører de det i DSB kiosker.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
King ChaosKing ChaosSkrevet 26/10-04 07:36 
Boomtown Cafeerne og Fantask har det! ;)
SumezSumezSkrevet 26/10-04 09:21, rettet 26/10-04 09:22 
Sephiroth>
En skam, de ikke genbruger de geniale og smukke forsideillustartioner fra det svenske blad( http://www.superplay.se/superplay/cover.jpg?414)

Muligvis et tilfælde, men damn hvor det ligner Edge's tilsvarende forside (men også begrænset hvor meget variation man kan få ud af Wanda)

Iøvrigt har de vildt grimme farver på det danske blad da sin charme. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 26/10-04 14:06, rettet 26/10-04 14:07 
De kendte intet til bladet i DSB-kiosken på Hovedbanegården her i Århus. Jeg måtte ned til "Strøgkiosken" for at købe bladet.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
PalleJensenPalleJensenSkrevet 26/10-04 16:03 
Er indholdet ikke bare nappet fra det svenske blad?? Navnene på anmelderne er da ikke ligefrem danske...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
SumezSumezSkrevet 26/10-04 16:14 
Per S>
Det svenske multikonsol-magasin udkommer i Danmark (oversat) fra september.

:)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 26/10-04 16:51, rettet 26/10-04 16:52 
Nu er decideret indhold jo ikke kun ensbetydende med anmeldelser. Der er enkelte danske feature-artikler og en interessant kronik af Jacob Riis.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
PalleJensenPalleJensenSkrevet 26/10-04 18:14 
Nej, det kan jeg godt regne ud Anders - men de fleste navne i Super PLAY er svenske. Men det er jo logisk nu, når jeg også har fattet, at det er en oversættelse af det svenske magasin.

Er der ingen her i DK, der kan lave et magasin af høj kvalitet?
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
jaesjaesSkrevet 26/10-04 18:20 
Selvfølgelig, det er der jo også flere eksempler på, det handler udelukkende om økonomi.
King ChaosKing ChaosSkrevet 26/10-04 19:19 
PalleJensen>
Er der ingen her i DK, der kan lave et magasin af høj kvalitet?

...synes måske at du er liiige hurtig nok på aftrækkeren, Palle. Lad os nu gi' Super Play og Kristian West en chance til at få smidt det værste af det svenske ud... i øvrigt er jeg ikke sikker på at det nødvendigvis er en dårlig ting at have en magasin som er pan-nordisk. Min opfattelse er at Kristian var godt på vej til at gøre OPM meget mere dansk, da Egmont lukkede det. Om de så vil give SP en chance, det må vi se...
PalleJensenPalleJensenSkrevet 26/10-04 21:59, rettet 26/10-04 22:00 
Enig.

Nu så jeg ikke Super PLAY som et dansk magasin da jeg skrev den sætning, da der stort set kun er svensk matariale i det første nummer. Men hvis der kommer mere dansk i Super PLAY end der er i det første nummer og det på samme tid holder kvaliteten, så er der ved at være noget ved det.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
109 emne(r).
1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig