X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Lidt nyt Zelda NGC info!


Svar
ValkyrieValkyrieSkrevet 22/08-04 18:51 
Et nyt Shigsy inteview er dukket op på TNL! Han taler en smule om det næste Zelda:

TNL: How far along is the new Zelda and how long has it been in development?

Miyamoto: The plan is to definitely have a version that you will be able to play to your heart's content by E3 next year. Everything that you saw in the [trailer] is running in real-time, playable with the engine, and so at this point we've got the engine running and everything's working and it's a question of going in and putting in the finishing pieces.

TNL: I was wondering if you can tell us already what kind of concept you have behind this next Zelda, because you had the ocean and the wind for this last one, and before that you had masks and the horse, so what's the next step?

Miyamoto: Well, generally with Zelda games what we try to do is let everybody know what the main theme of that game is going to be once we can present the entire game to you in a format that you're able to play. I hope you'll all be happy to know that we do have a strong theme and we're hoping that you'll be able to play the game and then we'll tell you what it is.

One thing that I can say is up until now we've really focused on kind of a young Link maturing into a more grown-up Link. This time we're going to be focusing very heavily on the more teenage grown-up Link, and so with that in mind we're going to be looking at different ways to express Link as an older teenager, and trying to implement those types of features in the game.

TNL: I was just wondering if you could talk about the gameplay, is it going to feel the same as Wind Waker, is it going to have the same type of gameplay?

Miyamoto:

One of my ideas in Wind Waker was a kind of more simplified control for the game which was kind of tied to the graphic style and the theme of that game. One thing that we're doing right now as we go forward and look at how we're going to show Link in his more grown-up role, is asking what kind of a control scheme we can implement that's going to reflect that more mature Link.

Obviously everybody wants us to show things as early as we possibly can. You know, as much as we would like to show things at a very late stage, we don't always have that opportunity. And, of course, if we wait until everything's done before we show it off, then I don't get a chance to upend the tea table and turn the tables on everybody. This game is going to be launching in 2005, so I'll hope you'll all understand that while the game is very far along at this point we're not going to be revealing a whole lot of details about it until maybe next year's E3.

Over the last eighteen years,we see a lot of the same gameplay styles used throughout the series. While that's needed to remain true to the franchise, at the same time I'd like to see a lot of new ideas implemented, especially in the realm of puzzle solving and that sort of thing.

TNL: So far, a lot of the elements we saw in the new Zelda are very reminiscent of Ocarina of Time: Link's back on Epona, we saw the castle, and it looks like the Lost Woods are in there. I know you guys are being very quiet about where you're going with everything, but is Link returning Hyrule or could this possibly be the true sequel to Ocarina of Time?

Miyamoto: How do you know that horse was Epona?

Unfortunately I can't reveal all that at this point in time, please wait just a little bit longer.
---------------

IMO er den eneste trailer fra det nye Zelda ekstremt cool, men jeg ved egentlig ikke helt. Jeg fik købt Wind Waker limited edition med OOT for lidt tid siden! TWW gik jeg død i 3/4 inde i spillet! Jeg kunne ikke rigtig klare vandet til sidst, selvom det virkelig er fantastisk på mange måder! Det var også ret underligt at spille OOT! Det var ikke så godt, som jeg husker det, men der er jo gået mange år siden jeg sidst spillede det(4-5 tror jeg?)! Gad vide hvad de vil lave nu!?

Burde de finde på noget helt andet? Nu har de lavet med tid, masker og vinden - Hvad burde de gøre nu, for at holde gameplayet frisk? Der er der ingen tvivl om at næsten alle er glade for at se den ældre Link og den realistiske grafik(Selvom jeg ret godt kunne lide Cel Shading), men hvilken retning burde det gå i?

Jeg er ret "Confused":/ Zelda... Hot eller Not?:O)

-Val

Link!
Well crucify the insincere tonight...
SumezSumezSkrevet 23/08-04 13:30 
Personligt ville jeg gerne se light/dark world temaet fra LttP vende tilbage i en ny, mere avanceret og dybere version, med masser af skjulte muligheder.
Men det sker nok ikke :\
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 23/08-04 13:35 
Men det skulle det efter sigende gøre i det næste Metroid som et lille plaster på såret.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 23/08-04 13:40, rettet 23/08-04 13:40 
Det lyder lækkert.
Jeg har lige (langt om længe) erhvervet mig Metroid Prime, og er yderst imponeret. Faktisk sad jeg netop og tænkte på hvor fedt det kunne være med sådan et element i et Metroid-spil, da jeg sad og skrev det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DommergaardDommergaardSkrevet 23/08-04 18:26 
Glæder mig helt vildt til at prøve det nye Zelda! Har ikke købt et spil til min GC i over et år! Det næste bliver helt klart Zelda!

Wee... :D
RuneSPRuneSPSkrevet 23/08-04 20:26 
Hvad med Resident Evil 4!??!

Glæder mig sindsygt meget til det spil :)
FourDFourDSkrevet 23/08-04 22:09, rettet 23/08-04 22:10 
Det næste spil jeg køber bliver Donkey konga. No doubt about it, det spil er genialt :)

Jeg håber at det nye zelda kan leve op til OoT's længde, og originalitet. Håber også at Nintendo har tænkt sig passe på at det ikke bliver en action-adventure kliché som der nu er så mange af til new generation konsollerne, men har tænkt sig at præsentere noget som også kan henvende sig til de en smule mere seriøse gamere.

Det lyder selvfølgelig fedt med hele det dér med kæmpe-krig-på-mark-koncept men det kan hurtigt gå hen og blive kedeligt hvis der går for meget action i det, og for lidt adventure.
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
Bede-xBede-xSkrevet 30/08-04 11:48 
Sumez>
Personligt ville jeg gerne se light/dark world temaet fra LttP vende tilbage i en ny, mere avanceret og dybere version, med masser af skjulte muligheder.
Men det sker nok ikke :\

Med mindre de virkelig kan komme på noget overraskende med det tema, mener jeg også de bør holde sig fra det. De brugte det i LttP og igen i OoT. Dertil kommer at mange andre spil også har brugt konceptet.

Det nye Zelda må genre være som de gamle mht struktur og kampsystem, men med(endnu) bedre puzzles. Det kunne være interessant hvis spillets dungeon gåder blev sat ind i en bredere kontekst fx hele dungeonen. At det man oplever i et rum, skal opfattes i sammenhæng med resten af dungeon komplekset for at give mening. Således at gåderne ikke længere er isolerede til enkeltrum.

De har gjort det i tidligere Zelda spil i mindre stil og kan sikkert gøre det igen.

Men hvordan det så end bliver struktureret, så ser det nye Zelda spil fabelagtig ud.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 30/08-04 11:55, rettet 30/08-04 11:56 
Bede-x>
Med mindre de virkelig kan komme på noget overraskende med det tema, mener jeg også de bør holde sig fra det. De brugte det i LttP og igen i OoT. Dertil kommer at mange andre spil også har brugt konceptet.

Jeg tænker slet ikke på konceptet, som det er brugt i OoT, det var der overhovedet ikke noget ved. Jeg elsker de to udgaver af samme verden, som ikke bare er adskilt af tid, men er forvrænget på andre måder, og ved at skifte lige over kan man nå nye steder (som ved Spectacle Rock), og ændringer i den ene verden, der har indflydelse på den anden.
Der var slet ikke forskelle nok i OoT, og man skulle hen til templet for at skifte. Det var noget helt andet, desværre.
Det blev brugt i Oracle of Ages, men på et mindre niveau, snarere end et større. :!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 30/08-04 12:08 
Sumez>
Det blev brugt i Oracle of Ages, men på et mindre niveau, snarere end et større. :!

Ja. Men der virkede konceptet lidt gammeldags, lidt for "genbrugt".

Måske du skulle give Kain spillene en chance. Ikke at de er i nærheden af Zelda spillene, men de har lidt af de elementer du nævner. Særligt Soul Reaver 2.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 30/08-04 13:31 
Jeg er skam kæmpe fan af Legacy of Kain-serien. Dog primært pga. atmosfæren, skuespillet og den fantastiske historie (SR2 brillierer mest på alle punkter, og det hjælper hvis man også spillede Blood Omen 1 i sin tid).
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 30/08-04 13:37, rettet 30/08-04 13:37 
Jeg har også spillet dem alle, undtagen Defiance som jeg irriterende nok ikke har kunnet finde billigt. Endnu. SR2 er også min personlige favorit i serien, fordi det udover den tillokkende atmosfære også har udmærkede puzzles.

Blood Omen 2 er selvsagt det ringeste.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig