X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Bedste spilgys?


Svar
LingobarLingobarSkrevet 13/08-04 20:41 
Nu hvor det store stygge horrorspil Doom 3 er ude, så kunne det være skægt at høre hvilke spil, der har fået jer til at gnave underlæben af? ;)

Jeg må nok sige, at jeg fuldstændig blev suget ind i stemningen i Silent Hill. Tågen, og controlleren der dunkede i mine svedige hænder, virkede ihvertfald på mig.

Også Max Payne's narkodrøm hvor hans baby tuder, nåede jeg til alene kl. 3 om natten. Jeg tror nok jeg rullede persiennerne ned hurtigt. Jeg prøvede så at spille samme bane sammen med en kammerat næste dag. -Magien var bare helt væk.

Horrorspil skal åbentbart spilles om natten. -Alene!
Dine dage er salte...
KeenKeenSkrevet 13/08-04 20:47, rettet 13/08-04 20:50 
Lingobar>
Horrorspil skal åbentbart spilles om natten. -Alene!

Det er da det der er meningen!!!

Lingobar>
Silent Hill

Silent hill er et glimrene bud jeg har dog aldrig nået at spille nogen af dem færdig... :/

Project Zero har jeg ikke fået spillet så meget, men det sker da af og til at man får et shock en gang imellem...
PlaykidPlaykidSkrevet 13/08-04 20:54 
RE til GC:(
Alene har jeg tit væltet af en rokbar stol og slået hovedet i en lidt for lav væg/loft.
Jeg har ikke nerver til at spille det alene, og sammen med kammerater er det sgu svært nok at kigge på skærmen alligevel.
Spiller nu: Halo 3
FanboyFanboySkrevet 13/08-04 21:02 
PS2 playkid>
RE til GC:(
Alene har jeg tit væltet af en rokbar stol og slået hovedet i en lidt for lav væg/loft.
Jeg har ikke nerver til at spille det alene, og sammen med kammerater er det sgu svært nok at kigge på skærmen alligevel.

Helt enig. Der da hundene kommer ind ad vinduet, damn et chock! Eller de der grønne dyr på 4 ben der dukker op alle mulige uventede steder, og løber/kravler helt vildt stærkt!
JmogJmogSkrevet 13/08-04 23:19 
Klart Project Zero. Det spil emmer bare af uhygge. Eneste spil nogensinde, der har skræmt mig så meget at jeg ligefrem kom med ufrivillige udbrud.

...og så var det bare fordi jeg så min karakters spejlbillede. Nerverne var godtnok helt udenpå tøjet der.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 14/08-04 01:07 
'Silent Hill' ligger meget højt på min horrorliste. Stemningen er helt gennemarbejdet, og kun i det sidste kapitel blev jeg irriteret på den pludselige gåde-hob og manglende kort over omgivelserne, som tog fokus fra det essentielle; gyset.

Jeg har kun spillet 5 timers 'Project Zero 2' men det er også virkelig godt stemningsmæssigt. Gameplay-mæssigt synes jeg også det overgår sin forgænger teknisk, og den manglende frustration over gameplay'et kan derfor konverteres til koncentration om gyset.

Hvis vi snakker retro, må jeg nævne 'Alone in the Dark'. Selvom grafik (og teknik generelt) halter efter nutidens standard, havde det udover en god historie den samme sjældne rendyrkede stemning, som er at finde i de to førstnævnte titler.

I den anden ende ligger de fleste 'Resident Evil'-titler og roder. Til tider er der snert af den gode atmosfære, men den ødelægges gang på gang af irriterende tekniske faktorer; f.eks. gider jeg ikke spekulere på, om jeg nu skal vade rundt i fire minutter for at finde en idiotisk magisk dragkiste, hvor mine ejendele kan ligge, så jeg lige kan samle en vigtig genstand op. Den slags strategisk/taktisk pladder ødelægger fokus.
salsalSkrevet 14/08-04 01:11 
Selvom et spil som Phantasmagoria er et dårligt adventure-spil, indeholder det stadig nogle scener, der gav mig rigtig, rigtig mange mareridt. Jeg har vel gået i femte klasse eller sådan noget, og nogle af mordscenerne er simpelthen så grotesk udpenslede, at jeg garanteret ville få det halvdårligt, hvis jeg så dem i dag. Men der er jo en vigtig forskel på splat og horror. Personligt synes jeg, at splat er mest effektivt.
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
kingsizekingsizeSkrevet 14/08-04 03:46, rettet 14/08-04 03:47 
Jeg er enig med de fleste ovennævnte titler, men vil gerne tilføje AvP 2. Hvorvidt det er et godt spil vil jeg ikke komme ind på, men jeg har personligt lavet nogle ridser i gulvet over dette spil!
Minecraft / Xboxlive: BaumspielerSpiller nu: Trials HD, World Of Warcraft: Cata..., Minecraft
ValkyrieValkyrieSkrevet 14/08-04 10:10, rettet 14/08-04 10:52 
AvP2 som marine.... For ... man bliver bange! Det er ligesom i Aliens(2eren) Når marinesne bliver totalt smadret.. Prøv at download demoen! Det er sgu stadig scary: http://www.fileplanet.com/files/60000/63586.shtml

Ellers vil jeg sige System shock 2... damn mand:(

De der zombies fra OOT, der hopper op på en og skriger som om de voldtager ens ryg kan jeg heller ikke lide:(

pædofil zombie:((

-Val
Well crucify the insincere tonight...
HankyHankySkrevet 14/08-04 11:07 
Jeg har også en del oplevelser inden for denne genre, da
det er én af mine favs.

Resident Evil-serien var virkelig skræmmende i begyndelsen.
Alle de uventede scener, den spændene BGMusik og de
mange gåder. Ser frem til 4'eren.

Silent Hill-serien var jeg virkelig glad for i starten.
Det første spil i serien var suverænt. Jeg var vild med kameravinklerne :) Synes dog at 2 & 3 var skuffende set
i forhold til 1'eren IMO :)

Clock Tower 3 synes jeg også var rigtig fedt... især Soundtracket :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 14/08-04 11:28 
sal>
Personligt synes jeg, at splat er mest effektivt.

Jeg tror ikke, at Phantasmagoria ville have en ordentlig shock-effekt, hvis jeg spillede det den dag i dag. Men dengang jeg spillede det for første gang, havde jeg et noget mere anstrengt forhold til splat, og mange af scenerne havde jeg nærmest svært ved at se på. Selvom jeg var noget ældre da jeg prøvede 2'eren, var der stadig en bestemt scene som jeg husker, som værende ret skræmmende. Scenen på Club Borderline, hvis nogen af jer kan huske det? :)

Den dag i dag er det nok Silent Hill serien (på nær den nærmest håbløse 3'er) der giver mig de bedste gys. Det virker som om, at Project Zero leverer nogle helt gode gys, selvom jeg kun har prøvet det i et kvarters tid.
ReinholdJJReinholdJJSkrevet 14/08-04 12:07 
jeg syntes at F.E.A.R. er pænt scary! men det er vist heller ikke komemt ud endnu.. men se Official Movie 3 det er ret go' :)

F.E.A.R.
"If Microsoft is the solution, I want my problem back." ;-)
SumezSumezSkrevet 15/08-04 14:12 
De eneste spil, der virkelig har skræmt mig er allerede blevet nævnt. Silent Hill 1, naturligvis. AvP som Marine. Damn. Og Phantasmagoria. Det ville nok ikke være spor uhyggeligt i dag, men jeg var ung og spillede det midt om natten med åbnepersienner, og udover et par chokeffekter, var der mange steder, hvor jeg virkelig blev bange. F.eks. turde jeg ikke helt gå hen i nærheden af det store spejl i spisesalen. Men mest effektiv er nok den sidste scene i spillet, hvor man bliver jagtet. Jeg var ved at tisse i bukserne af skræk.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
seebergseebergSkrevet 15/08-04 14:37, rettet 15/08-04 15:11 
Tror nok jeg har skrevet det her før, men den grønne slimede .... som følger en i RE Ø... brrr... Jeg får kuldegysninger og ryster over det hele...
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
MirageMirageSkrevet 15/08-04 16:46 
Jeg holder også på Silent Hill 1. Har ikke spillet de andre, men skal klart have anskaffet mig 4eren. Hvad med Forbidden Siren? Det skulle også være pænt scary.

Det er rigtigt at de 2 første Alone In The Dark spil har en helt særlig stemning. Men den ikke decideret uhyggelig. Bare spændende.

Clock Tower 1 til SNES er faktisk også lidt creepy >_>
Magic word is EI-EI POO!
KTCKTCSkrevet 16/08-04 10:36 
AVP spillene, Project Zero, Silent Hill serien, Doom 3.
De har alle gys og chok på deres egen måde. Silent Hill er specielt psykologisk skræmmende, hvor Doom 3 næsten udelukkende bygger på chok og grafiske effekter.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
DarkenDarkenSkrevet 16/08-04 15:12 
følger sumez.. silent hill 1 var nederen, damn radio =D

Jeg er kæmpe aliens og predator fan (glæder mig til avp!)
og jeg tror det er det der giver det sidste skub til at jeg nær ikke have levet igennem avp 1 (som er mere skræmmenede en 2'eren IMHO) som marine... tilgengæld giver det en, en overvældende følelse af at være rigtig badass, når man spiller predator eller alien (altid sjovere at jage end at være den jagtede =)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
nerosnerosSkrevet 16/08-04 15:15, rettet 16/08-04 15:16 
AVP!!! AVP!!! AVP!!!!!!!!!! RULES!!
Bashful Neophyte
LingobarLingobarSkrevet 21/08-04 02:28 
Efter 10+ timer sammen med Doom 3, vil jeg da sige at der da også masser af gys at hente her.

Musikken blander sig ind i maskinlydene fra basen, og mørket omslutter ofte en totalt, så man er nødsaget til at bruge sin lygte, dvs. afvæbne sig, for derefter at opdage man er omringet at zombier. Lækre chok man får sig. Jeg holder i skrivende stund en lille pause fra spillet, bare for at falde til ro igen...

Spooky stemmer der siger "Follow me..." og blodige fodspor der slasker over gulvet. Uhm!
Jeg kommer ind i en rum, og ser en tynd zombie der en ved at æde en fed zombie. De rejser sig så BEGGE op og går efter mig. -Very Ladida...

********** Brok / Spoilers **********
Følgende er brok ala 'Damen med de blå tænder'

Shotgun'en er ubrugelig, og lyder som en indkøbsvogn.
Det samme gælder for lyden af pistolen og det lille maskingevær. 'Plaf' er bare ikke en særlig fed lyd!
En Chaingun med ammo-clips?
Chok-effekterne er meget meget ens. "Hovsa, der er et fedt våben jeg ikke har prøvet før. Mon det strømmer ud af væggen med fjender når jeg samler det op? Jo vist!"
Når jeg loader et savegame sker der nogen gange det, at jeg starter ved begyndelsen af banen. Men jeg har stadig de forskellige PDA'er og våben, som jeg havde samlet op lige inden jeg gemte.
Lidt variation i banedesignet ville være rart. Klaustrofobisk er godt, men ikke for længe ad gangen.

********** Brok slut **********

Med alt det sagt, så er det stadig et solidt spil, med masser af kvalitetsgys.
Dine dage er salte...
FourDFourDSkrevet 21/08-04 11:20 
Silent hill 2 kan få det til at risle koldt ned af ryggen af mig..
At følge en Zombies blodspor i en by fyldt med tåge, ubevæbnet..
Og lydsiden er nu heller ikke særligt munter :P
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
KilroyKilroySkrevet 21/08-04 17:57 
Jeg synes The Suffering er pænt spændende, og også ret uhyggeligt.
"Så skal jeg bare ned ad trappen og *HYYYYL!* Gud Fader på lokum, hvor kom den skabning fra, og hvorfor skulle den angribe mig fra oven!P"
Kilroy Was Here
MarcusMarcusSkrevet 21/08-04 20:50, rettet 21/08-04 20:52 
Jeg har 2 andre spil som har chokket mig mest. Men har jeg ikke ligefrem søgt gys så jeg har kun spillet silent hill lidt og ellers næsten ingen Resident evil.

For det første synes jeg Dracula's slot i Castlevania II var meget uhyggeligt dengang jeg var mindre. Grundede hertil er baggrundene og det at der ikke er fjender. Der er helt tomt og dødt. Samtidig kører der en temmelig uhyggelig mystisk musik i baggrunden. Og modsat Sumez så husker jeg det faktisk som om jeg tissede i bukserne af det engang. Jeg var vel nok omkring 5-6.

*INDEHOLDER SPOILER OM DAGGERFALL*

Ellers synes jeg Elder Scrolls 2 - Daggerfall's drømme er utroligt skræmmende. Man har spillet spillet i meget langt tid, flere måneder..og temmelig ofte når man spiller er det en god idé at sove for at hele sin tabte energi så det har man gjort rigtig rigtig mange gange og man sidder måske bare og kigger lidt væk og venter på at tælleren der tæller hvor mange timer man har sovet løber ned til det antal man har skrevet at man skal sove. Pludselig bliver skærmbilledet sort og en lille film sekvens bliver vist(tegnet 2d) man ser i en af drømmene(man kan vist få 2) en grå tegning med en pige der begynder at græde blod. Samtidig hører man en mørk uhyggelig stemme sige et eller andet jeg ikke kan huske. De få gange jeg har oplevet det har jeg fået kæmpe chok og været semi bange for at blive siddende alene derinde. Og jeg tænkte også på det da jeg gik i seng og havde svært ved at sove. Det skete nok sidst da jeg var omkring 13 vil jeg tro.
*SPOILER SLUT*
SumezSumezSkrevet 23/08-04 13:10, rettet 23/08-04 13:11 
Jeg var pænt skræmt af Ecco The Dolphin, første gang jeg så det (da det var helt nyt). Dog primært det første område, da det er mere åbent end mange af banerne.
Jeg synes generelt det åbne hav er meget uhyggeligt. Jeg blev virkelig bange for hajer og muræner, da man svømmede rundt midt i en stor tomhed på vej ned på det sunkne skib i Tomb Raider 2 (som jeg faktisk går ind for er et rigtig genialt spil).
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
seebergseebergSkrevet 23/08-04 14:11, rettet 23/08-04 14:11 
Shadow Of the Beast MD.
Har jeg stadig ikke lyst til at spille, siden jeg som barn var skræmt ud over alle grænser. Det var især det uenelige rodsystem som udgjorde baggrunden i underverdenen... uuhhh :/
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
TweelTweelSkrevet 27/08-04 00:48 
Første gang jeg spillede Doom 1 syntes jeg oxo det var skræmmende. Til at starte med var jeg bare helt forundret over at man kunne gå op af trapperne i første bane, men dengang var jeg altså ikke forberedt på at monstre kom ud fra vægge der åbnede sig bag en når man var kommet et stykke forbi. Primitivt shock, og i dag forventer man det nærmest, men dengang var det noget andet.
Under a Killing Moon havde nogle ret spooky elementer.
"The planet Orrere is mildly notable for Killer Ortibece Gargle Blasters" - Elite
CrishakeCrishakeSkrevet 27/08-04 23:33 
Doom 3, var lige ved at skide en grøm:D
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 28/08-04 00:10 
Doom 3 syntes jeg er utrolig skræmmende, efter hvad jeg har _set_ indtil videre ;) Silent Hill 2 er også utrolig skummelt...
PlaykidPlaykidSkrevet 28/08-04 00:21 
Så fik jeg gennemførst Doom 3. Temligt skræmmende til at starte med, og et godt stykke længere ind i spillet. Det er som sagt chok-effekter det hovedsageligt bygger på, og dem vender man siger efter hånden mere og mere til.
Det har tæret physicks på mig, især her i dag hvor det lige skulle spilles færdigt, men det kommer ikke i nærheden af RE serien til GC, som jeg ikke engang selv rigtigt tør spille.

Lingobar>
Shotgun'en er ubrugelig, og lyder som en indkøbsvogn.

Modsat, vil jeg sige, at den er et af de mest brugte og effektive våben i spillet.
Selvfølgelig er der nogle "ting" den ikke er så effektiv til.
Spiller nu: Halo 3
millenniummillenniumSkrevet 02/09-04 17:08 
Projekt Zero tager også toppen hos mig, hvad angår gys. Ikke så meget pga chock-effekterne, men fordi størstedelen af rummene er skyggelagt, så man aner ofte ikke hvad der gemmer sig i skyggerne.

Resident Evil 2 er også et relativt godt gys. Mest i starten dog, hvor gyset består af beskedne små lyde og tågen der dækker synsfeltet. Paranoia-effekten virker, for man føler sig konstant forfulgt, uden at kunne se nogen.

Og lidt i old-school genren....

7th Guest var til tider lidt spooky, indtil man fandt ud af at det hele bare var et puzzle-spil. Så var det kun cut-scenerne der kunne skræmme.

Marathon til mac. Nok mest fordi jeg spillede det med øre-bøffer, og var ved at sluge mit tandsæt, hver gang et monster skreg mig ind i øret fra siderne.
The medium is the message.
SideshowSideshowSkrevet 02/09-04 18:42, rettet 02/09-04 18:49 
Resident Evil 2 - Chock momenterne på disc 2, hvor man bliver forfulgt af William Berkin.

Resident Evil 0 - Slimfætteren...

Resident Evil: Code Veronica - En Hunter formåede at overraske mig hver gang, trods de utallige gange jeg havde været igennem spillet. De virkelige chock momenter ligger i forglemmelse. Bedst som man tror man husker det hele...*!SLAM!*

Eternal Darkness - Da jeg kiggede i badekaret

Shadow Man - Den generelle mørke stemning og specielt baggrundslydene fik min puls til at leve sig meget med...

Silent Hill 2 - Uvidenheden om hvor vidt Pyramid Head ville komme igen

--------------------------
Flg. var de første spil jeg blev bange for. Nok ikke længere, men dengang var det nyt for mig:

Master of Magic til C64 - Vampyren kunne jeg aldrig besejre og jeg fik et chock hvergang han kom.

Ecstatica - Den satans werewolf der gemte sig i byen og ventede på at nakke mig. Lortet var jo udødeligt i starten.

Alone in the Dark - Jaeh...mit første spil i Survival Horror génren.
>>There's only Juan Pablo Angel<<
KTCKTCSkrevet 02/09-04 21:18 
Ecstatica - Ja, jeg synes også der var noget skræmmende over det spil. Den vareulv er bestemt ikke for børn, men spillet blev da gennemført :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
ThunderBitchThunderBitchSkrevet 02/09-04 21:26 
det der "Clive Bakers: Undying" mener det hed det. Var da også ret skræmmende
By the power of Grayskull!
seebergseebergSkrevet 02/09-04 22:16, rettet 02/09-04 22:18 
Sideshow>
Eternal Darkness - Da jeg kiggede i badekaret


Ja! Jeg har aldrig formået at lave et sådan cirkusstunt, som da jeg kiggede deri :O
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
SumezSumezSkrevet 03/09-04 08:36 
Ja, synd vi andre må gå glip af den forskrækkelse, nu vi i er blevet advaret i forvejen. :/
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
psychomantispsychomantisSkrevet 03/09-04 11:18 
Ved godt det måske hører til i en anden tråd, men ville lige nævne at Project Zero II koster 149,- i boomtown shoppen.
SumezSumezSkrevet 03/09-04 11:22 
Hvordan er det i forhold til 1'eren?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
LingobarLingobarSkrevet 03/09-04 11:35 
Sideshow>
Eternal Darkness - Da jeg kiggede i...

Husk nu at markere spoilere. ;)
Dine dage er salte...
psychomantispsychomantisSkrevet 03/09-04 11:35, rettet 03/09-04 11:36 
Sumez-->
Har først lige selv bestilt det, men det skulle være ret habilt. Spilmekanisk måske ikke ligefrem noget mesterværk (det var etteren jo heller ikke), men historie-og horrormæssigt i top.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 03/09-04 12:04 
Sumez>
Ja, synd vi andre må gå glip af den forskrækkelse, nu vi i er blevet advaret i forvejen. :/

Tør øjnene, tudefjæs :-D

Det er jo ikke engang en rigtig spoiler. Hvis han havde beskrevet præcist hvordan scenen udspiller sig, ville det være spoil, men hvis du har spillet mere end, say, 2 survival-horror-spil VED du på forhånd, at et forladt badekar = potentielt chokmoment. Jeg ville blive mere forundret hvis der IKKE skete noget når man kiggede dér.
enfenenfenSkrevet 03/09-04 12:41, rettet 03/09-04 12:43 
Lingobar>
Shotgun'en er ubrugelig, og lyder som en indkøbsvogn.
Det samme gælder for lyden af pistolen og det lille maskingevær. 'Plaf' er bare ikke en særlig fed lyd!
En Chaingun med ammo-clips?

Pumpgun'en virker godt på close range. Stik den op i hovedet på et monster og den virker :)

Du har ret i, at pistolen lyder lidt flad, og det er også et kritikpunkt, der bliver nævnt i nogle anmeldelser. Jeg tror dog grunden til, at nogle våben ikke har en kraftigere lyd er, at ID er gået efter, at få lyden til at lyde realistisk på de forskellige våben( lidt svært med future).

Chaingun benytter ammobelts og ikke clips.
What is the Matrix?
LingobarLingobarSkrevet 03/09-04 14:32 
Ja, det er rigtigt. Min fejl... Det er dog stadig nogle jävla korte Ammo belts.

Og ja pumpgun'en er fin close range, men jeg synes godt at man burde kunne dræbe en Imp på 1 meters afstand.

Misforstå mig ikke, jeg synes det er et godt spil, og stemningen varierer faktisk godt når man er kommet over halvdelen af spillet.
Dine dage er salte...
millenniummillenniumSkrevet 04/09-04 01:47 
back to topic...

Clock Tower 2 er ikke et mesterværk, men har nogle gode gyser og chock-effekter. Især når hammer-morderen braser gennem en dør, og svinger hammeren over hovedet på en. Man bliver ekstrem paranoid når man har den frådende fyr i hælene, og man aldrig helt ved hvor han er.

Uninvited til Amiga, ser umiddelbart ikke så spooky ud, men efter jeg brugte mange timer på det, lod man sig rive med, og brugte sin egen fantasi. Så blev det en del mere uhyggeligt.

Forbidden Forrest til CBM64: Jeg kan huske de kæmpe edderkopper og bierne var ret klamme (trods de store brede pixels).
The medium is the message.
The DaneThe DaneSkrevet 04/09-04 13:50 
Da jeg var yngre blev jeg rimeligt skræmt over et spil med zombier til Amiga(hed vist Zombies :D).
Ved ikke helt hvorfor nu, men atmosfæren eller zombierne var vel uhyggelige dengang - mindede lidt om en art spilmatisering af "Dawn of the Dead", og så havde det samme interface som "Uninvited".

Blev også skræmt af 'Game over' scenen til "Araknafobia".
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 07/09-04 01:47 
Til hver en tid stemningen i det første Silent Hill. Det er helt utroligt, hvor langt Silent Hill 4 falder fra stammen. SH2 er i den rigtige "Silent Hill"-ånd, hvilket jeg håber Konami vender tilbage til. Men det er vel for meget at satse på i disse tider. Giv mig kreative gåder som i SH, og jeg vil være bamseglad igen.

Ellers Clock Tower (SNES), Alone In The Dark IV og Forbidden Siren (samme "rå" stemning som i SH, men det er jo trods alt også fra samme spildesigner).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
WolverineDKWolverineDKSkrevet 07/01-05 17:45 
når jeg tænker på gys så er det nok silent hill og dens demo

den var i mine øjne rimelig meget uhyggelig

hvis jeg husker rigtigt blev den fulde version ændret i forhold til demoen når det gælder nogle spøgelser af babyer eller børn eller noget i den retning til noget underligt noget

som ikke lignede det

ellers har resident evil 2 givet mig lidt gys når jeg så på
RuneSPRuneSPSkrevet 08/01-05 23:07, rettet 09/01-05 00:03 
Klart Resident Evil Remake.

Jeg ved ikke helt hvorfor, men SH serien har bare aldrig syntes skræmmende for mig. Måske fordi at de fleste monstre er simpelthen for fede til at jeg kan relatere til det, eller noget.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig