X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Street Fighter 3 - 3rd Strike: MadSkillz


Svar
3of193of19Skrevet 12/08-04 12:04, rettet 12/08-04 12:04 
Jeg faldt over dette lille klip fra Evo2K4, den største fighter turnering udenfor Japan, som fandt sted her i starten af august i USA.
Klippet viser slutningen af en af de afgørende kampe i Street Fighter 3 - 3rd Strike.
Sådan skal fightere spilles!

And the crowd goes wild!
TurricanTurricanSkrevet 13/08-04 13:08, rettet 14/08-04 23:33 
Kræs. en fed afslutning.
The Gods pause for a moment...
SumezSumezSkrevet 13/08-04 13:17 
Det er vist det, man kalder en Hauke..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 13/08-04 13:36 
Mener du at poste noget som næsten ingen er interesseret i?
Eller at vende en kamp på den måde? Jeg ville ønske jeg var så god. Jeg kan jo ikke engang finde ud af at cancelle specials til supers :)
Le RoofLe RoofSkrevet 13/08-04 13:58 
Jeg har efterhånden set klippet igennem 30 - 40 gange, og sidder stadig og griner højlydt, med et stort smil, hver gang :)
Har sjældent set noget så smukt...og øv, hvor daigo får mig til at føle mig som en luset amatør ved siden af.
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
OmenOmenSkrevet 13/08-04 21:29, rettet 13/08-04 21:29 
Damn hvor er det fedt!
og respekt til så dedikerede gamere (og publikum)
Vote Ficus!
SumezSumezSkrevet 14/08-04 22:51 
3of19>
Mener du at poste noget som næsten ingen er interesseret i?
Eller at vende en kamp på den måde? Jeg ville ønske jeg var så god. Jeg kan jo ikke engang finde ud af at cancelle specials til supers :)

Hehe, begge dele. Men det er sgu en en fed video. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
MirageMirageSkrevet 14/08-04 23:26 
Daaaaaaaaaaaaaamn! Hvor sidder den godt! XD

Fantastisk.. hvor ville jeg gerne være i stand til at lave den slags lir..

*Må øve sig så snart som muligt*
Magic word is EI-EI POO!
solid snakesolid snakeSkrevet 15/08-04 14:04 
Doh..... er der nogen der har øvet sig lidt?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
JinkJinkSkrevet 15/08-04 14:51 
Har ikke prøvet det spil, men hvad er det vilde? Man ser at den ene er igang med et super angreb eller noget og så parrerer den anden bare...?
3of193of19Skrevet 15/08-04 15:22 
I SF3-3 er der to måder at blokere på:
"Guarding" er det almindelige blok, hvor man bare trykker tilbage. Guarder man et super eller super art move, mister man en smule energi for hvert hit mand guarder.
"Blocking" er det Daigo (Ken) laver tilsidst mod Jason (Chun Li). Istedet for at trykke tilbage på stikket, tapper man frem lige i det øjeblik man bliver ramt. Fordelen ved block frem for guard er at man ikke mister energi hvis man blocker super (arts). Derudover lider man ikke under guard-stun (almindeligvis går der et kort øjeblik efter man har guardet hvor man ikke kan lave noget) hvis man blocker, så man har bedre mulighed at kontre modstanderens angreb. Og så får man en smule energi på sin Super Art reserve.
Det der er så imponerende er at det kræver fantasktisk god timing at blocke et super art som Chun Lis. Hvis du tæller sparkene, så skal Daigo blocke 15 gange. Hele sekvensen Daigo skal inputte uden den mindste fejl ser ca sådan ud:
4,4,4,4,4,4,4 4,4,4,4,4,4,4 8,4,HK 2_MK,HP,2,1,4,2,1,4+HK
(tallene er retning på numpad).
Og så husk at det her er en af de sidste runder ved en stor turnering. Den mand har nerver af stål.
KilroyKilroySkrevet 15/08-04 15:26 
"bare?"!
Det er da en mindre underdrivelse. Det er umådelig flot det der, at kunne parere et special attack på den måde, og så smadre modstanderen efterfølgende.
Jeg skulle spille Street Fighter lidt oftere.
Kilroy Was Here
JinkJinkSkrevet 15/08-04 15:47, rettet 15/08-04 15:53 
Nu kendte jeg jo ikke til hvordan det fungerede.

Tak for forklaringen 3of19

Men stadigvæk. 4,4,4,4,4... er jo ikke en specielt sværd kombination, det er kun ved 8 det er godt lavet så, fordi hans egen combo må jo bare sidde på rygraden?!
Er sådan et super move bestemt hvad der skal ske og hvor lang tid det varer eller kan man selv styre det?

Men det er jo nok mig der tager fejl siden publikum går så meget amok :\
3of193of19Skrevet 15/08-04 16:10 
4,4,4,... er block delen. Timingen er det der er svært, da vinduet hvori man skal trykke 4 er ekstremt lille.

Hver charakter har 3 super arts og så vælger man en i starten af kampen. De kan ikke varieres.
JinkJinkSkrevet 15/08-04 16:15, rettet 15/08-04 16:16 
Ville det ikke være katastrofalt, hvis en spiller der var noget så langt i så stor en turnering, ikke kunne finde ud af at lave en block?
3of193of19Skrevet 15/08-04 16:27, rettet 15/08-04 16:29 
En ting er at blocke en fireball der kommer flyvende, en SA som den er noget helt andet. 14 hurtige blocks, et perfekt timet hop med block nr. 15 (hvert enkelt block skal times korrekt) og en afsluttende kombo.
Jeg tvivler ikke på at Daigo under almindelige omstændigheder ikke ville have store problemer at blocke den (det er jo det der adskiller top spillere fra "normale" mennesker), men at holde hovedet koldt og gøre det ved en turnering som EVO er noget helt andet.
Læg også mærke til hvordan han placerer sig lige før Jason laver Super Art. Daigo VED at Jason vil prøve at cheape med SA, men Jason tror ikke på at Daigo vil kunne blocke hele SA'en.
Daigo sætter alt på ét kort, har tiltro til sine evner og vinder stort.
JinkJinkSkrevet 15/08-04 16:42, rettet 15/08-04 16:43 
Nu ved jeg ikke selv hvor svær en block er at lave, men hvis man kan lave én, hvor svært kan det så være for en topspiller at lave 14 og så lige lave en speciel?
Men ja, det er flot at holde hovdet så koldt under en vigtig turnering.

Hvor mange hit skulle Daigo have for at kunne lave et super move?
3of193of19Skrevet 15/08-04 16:55 
Som sagt, det er svært fordi den mindste fejl ville have kostet ham kampen. Ligesom en top tennisspiller ikke rammer sin serv hver gang.

Den SA Daigo bruger kræver ikke så meget super energi. Det ville nok have været det mindste problem (man får også super energi ved at lave stærke moves og ramme modstanderen, ikke kun ved at blocke).
CoreCoreSkrevet 15/08-04 17:28 
Det er da for sygt !!! Hvad vinder han ud over æren ?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
Le RoofLe RoofSkrevet 15/08-04 20:39, rettet 15/08-04 20:41 
En plads i finalen - som han tabte...

EDIT: Han vandt dog, så vidt jeg kan se, 20% af puljen (aner ikke hvor meget) ved hans 2. plads i 3rd Strike turneringen.
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
SumezSumezSkrevet 15/08-04 20:45 
Når man ved hvor svært det kan være at blocke i SF3, er det en MEGET imponerende video. ;)
Jink burde måske bemærke mandens life bar oppe i toppen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JinkJinkSkrevet 15/08-04 21:03 
Jeg ved jo ikke hvor svært det er at blocke.

Har bemærket hans lifebar, det var derfor jeg spurgte hvor mange hits Daigo skulle have for selv at lave et supermove. For hvorfor lave et supermove, som ellers ser ud til at være Daigos eneste chance for at vinde, når han har meget mere life?
DarklynoonDarklynoonSkrevet 15/08-04 22:53 
3of19>
.
.
Læg også mærke til hvordan han placerer sig lige før Jason laver Super Art. Daigo VED at Jason vil prøve at cheape med SA, men Jason tror ikke på at Daigo vil kunne blocke hele SA'en.
Daigo sætter alt på ét kort, har tiltro til sine evner og vinder stort.

det svarer hauke på her. personligt ville jeg også som jason gå for en super, i håb om at chippe modstanderen med blockdamage til døde.

det jeg er imponeret over er at daigo kan bibeholde timingen når publikum går fra at være stille til vildt begejstret da han begynder at parry SA´en
Mortal Kombat the mother of all fighting games
SumezSumezSkrevet 15/08-04 23:37 
Ja, Chun Li har rimelig mange hits i hendes super, hvis bare et af dem havde ramt, kunne han ikke blokere de følgende, og ville være stendød (bare to hits burde vel være nok til at tage ham ud?), så en SA var sådan set et meget godt forsøg.

Men det er nu sandt nok, at når Jason har så meget mere liv, og han trodsalt har været i stand til at få Daigo så langt ned i forvejen, burde han også være i stand til at gøre en ende på kampen relativt hurtigt, uden at gøre sig sårbar med et SA.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Le RoofLe RoofSkrevet 16/08-04 10:11, rettet 16/08-04 10:11 
Sumez>
(bare to hits burde vel være nok til at tage ham ud?)

Nah, et hit havde skam været rigeligt :)
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig