X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvornår falder den?


Svar
UriurUriurSkrevet 06/08-04 16:22 
Jeg kan ikke forstå at Gameboy Advance SP stadig ligger på 1000 kr. Det er godt nok ved at være lang tid siden den kom på markedet. Xbox, GameCube og Playstation 2 var da faldet med 50 % på dette tidspunkt. Hvis det er på grund af den manglende konkurrence, så kan jeg da godt se at der er behov for en modspiller på markedet. Nå ja, hvis der er nogen der kender et billigt sted at købe den eller måske evt. vil selv sælge en, så skriv lige!
Vi er ved at forberede os til studietur til Prag. Vi skal køre i bus hele vejen og det ville være perfekt underholdning med nogle Gameboys, et link kabel og nogle fede multiplayer spil så vi var underholdt i bussen.
The GuardiansThe GuardiansSkrevet 06/08-04 16:57 
Har da set det til 900,- i EB i Fields
I have witnessed countless empires break before me.Spiller nu: Halo 2 [Limited Collect..., Elder Scrolls IV, The: ..., Battlefield 2: Modern C...
majjohamajjohaSkrevet 06/08-04 17:45 
Mange steder sælger den da til 899,-?
NaieraNaieraSkrevet 06/08-04 17:52 
Det er jo ikke en regulær prisnedsættelse, blot en smule priskrig. Jeg tror ikke ligefrem at Among fisker efter et sted, hvor han kun vil spare så lidt som 100,-.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
TKTKSkrevet 06/08-04 18:14 
hehe LOL matt...nu er der jo ikk så så stor forskel på 899,- og 900 kr. hehe;)
D.B.M.D.B.M.Skrevet 06/08-04 18:15 
Det er nok primært fordi der som du også nævner ikke ligefrem er nogle konkurrenter til den på markedet og så fordi den stadig sælger godt. Så ville jeg da som producent heller ikke sænke prisen. Det ville da være dumt.

Jeg har i øvrigt lige fået et katalog fra El Giganten ud hvor der står, at den koster 799 kr., men hvis jeg kigger på deres hjemmeside og i deres katalog på hjemmesiden står den til 899 kr. - mystisk!? Måske er det et lokalt tilbud i Odense eller en trykfejl.
yokanabsteryokanabsterSkrevet 06/08-04 18:30 
D.B.M.>
Måske er det et lokalt tilbud i Odense eller en trykfejl.

Nope, elgiganten opdaterer og vedligeholder bare deres hjemmeside, 1-2 gange om året!
Også tænker among jo nok på vejledende udsalgspris, ikke butikkernes priskrig.
soon the world will be one big computer
ValkyrieValkyrieSkrevet 07/08-04 00:01 
Among>
Jeg kan ikke forstå at Gameboy Advance SP stadig ligger på 1000 kr. Det er godt nok ved at være lang tid siden den kom på markedet. Xbox, GameCube og Playstation 2 var da faldet med 50 % på dette tidspunkt. Hvis det er på grund af den manglende konkurrence, så kan jeg da godt se at der er behov for en modspiller på markedet. Nå ja, hvis der er nogen der kender et billigt sted at købe den eller måske evt. vil selv sælge en, så skriv lige!
Vi er ved at forberede os til studietur til Prag. Vi skal køre i bus hele vejen og det ville være perfekt underholdning med nogle Gameboys, et link kabel og nogle fede multiplayer spil så vi var underholdt i bussen.

Ja, tror det er konkurence. Det er derfor det er så sjovt når N fanboys, whiner over at MS de onde monopol dyr og Nintendo er Japansk Jesus, der hellere vil kaste penge ud af vinduet og lave spil til folk, end omvendt...(Eller noget i den stil... Eller ej)

-Val
Well crucify the insincere tonight...
FanboyFanboySkrevet 07/08-04 09:11, rettet 07/08-04 09:11 
Val: Nintendo har kæmpet en brav og hård kamp mod mange konkurrenter igennem årene (og vundet) for at få det monopol de har på det håndholdte marked.
I mine øjne er MS mere de "onde" fordi at de bare kaster en masse penge efter andre udviklere, og faktisk køber sig ind på markedet, hvilket ikke kan være sundt for industrien.
ValkyrieValkyrieSkrevet 07/08-04 09:23 
Du skal have udvikler for at lave spil! Kan ikke se hvordan det ikke er sundt for industrien!? Det giver da kun mening at store firmaer køber små firmaer! Bungie havde nok ikke eksisteret idag, hvis ikke der var nogen der købte dem:/ Da Nintendo begyndte at lave spil kan jeg da også kun forstille mig at de hyrede og købte folk og firmaer.

Det er ikke ok at købe Rare, men at købe Retro Studios og aktier i andre udviklere som Silicon Knights(købte de ikke 50% også solgte dem igen?) Og den der japanske udvikler.. Glemt navnet!?

-Val
Well crucify the insincere tonight...
NaieraNaieraSkrevet 07/08-04 12:16 
Fanboy>
Val: Nintendo har kæmpet en brav og hård kamp mod mange konkurrenter igennem årene (og vundet) for at få det monopol de har på det håndholdte marked.

Nej, det har de ikke. Da konkurrenterne kom på markedet var de i forvejen chanceløse, fordi Nintendo kom først.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 07/08-04 12:22 
Mon ikke det ville være smartest for Nintendo at holde prisen på SP så høj som muligt, så DS ikke vil blive alt for meget dyrere?

Hvis Nintendo dumper prisen på SP, når DS udkommer, så kunne man tro at mange almindelige forbrugere ville nøjes med SP. Er DS i stedet kun nogle hundrede kroner dyrere, vil de formentligt være nemmere at sælge.

Man kunne derfor gætter på, at SP først falder seriøst et godt stykke tid efter DS er på markedet.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HeroldHeroldSkrevet 08/08-04 15:59 
Among>
Jeg kan ikke forstå at Gameboy Advance SP stadig ligger på 1000 kr. Det er godt nok ved at være lang tid siden den kom på markedet. Xbox, GameCube og Playstation 2 var da faldet med 50 % på dette tidspunkt.

Jeg tror lige du skal have din tidslinie i orden. SP har ikke været ude i forfærdelig lang tid, i forhold til de andre og har iøvrigt solgt så utroligt mange eksemplarer til den pris den har nu, at det ville være åndssvagt at sætte den ned. Det handler ikke om hvor billigt man kan sælge tingene, men hvor dyrt. Der gik også lang tid før at PS2 blev sat bare en smule ned, da Sony sagtens kunne sælge den til den pris den havde - Xbox og GameCube var derimod nødt til det, da de ikke har haft samme tag på markedet.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
UriurUriurSkrevet 08/08-04 16:50 
Da Playstation 2 have været ud lige så lang tid som Gameboy Advance SP er nu, der var den faldet. Desuden er jeg lidt skeptisk med hensyn til hvor godt den sælger, er der nogen der har nogle tal? Jeg kender fx ingen der ejer en. Gameboy Advance har da ca. været ude i 1,5 år og det synes jeg er lang tid uden den mindste prisnedsættelse.
RJKRJKSkrevet 08/08-04 16:58 
Den sælger godt. Omkring 15 millioner mener jeg den er på, måske nærmere 20.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
bootsbootsSkrevet 09/08-04 10:03, rettet 09/08-04 10:05 
Among>
Jeg kender fx ingen der ejer en.

Jeg har 4 stk.! Der er da også mange herinde der har én eller flere...

Mit indtryk fra div. butikker er(-var ude og lede efter en bestemt farve), at der er rigtig godt salg i dem. Butikkerne kan knapt få dem ind før der igen er udsolgt...

Hvis butikkerne ikke kunne sælge dem ville priserne nok også hurtigt falde; men det ser ikke ud til at det er tilfældet...
HeroldHeroldSkrevet 09/08-04 14:15 
Among>
Da Playstation 2 have været ud lige så lang tid som Gameboy Advance SP er nu, der var den faldet.

Maskinen er i et HELT andet prisleje, så det kan ikke sammenlignes. Har du en maskine der vejl'er til 3995,- er du automatisk nødt til at sætte den ned efter nogle år. Sony trak den i meget lang tid, uden egentlig at sætte prisen ned - blandt andet fordi de var ledende på markedet.

Med GBA er der noget nær monopollignende tilstande, og prisen er så meget lavere at den sagtens kan sælges til den pris længere, da der ikke er alternativer. Målgruppen er også en helt anden.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
ChronoChronoSkrevet 09/08-04 14:36 
RJK>
Den sælger godt. Omkring 15 millioner mener jeg den er på, måske nærmere 20.

I marts i år havde den (begge typer til sammen) solgt 60 millioner world wide.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RJKRJKSkrevet 09/08-04 15:35 
Mine tal var selvfølgelig kun for SP :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ZøvnigZøvnigSkrevet 10/08-04 00:15 
Jeg ved at vi i BR sælger styrtende mange GBA Sp´ere. I maj måned alene solgte vi for 1,9Mill kroner spil og maskiner. Så det er en fandens god forretning. At sænke prisen ville slet ikke give nogen mening. Ved godt den fås billigere end de 999 vi tager for den. Men avancen er så forbandet lille i forvejen at det ikke ville give nogen mening for os som butik at sænke prisen. Og da den som sagt sælger sindsygt godt, så ville det være at smide unødvendige penge ud af vinduet.

Hygge
Jeg har et liv = jeg har Animal Crossing!!!
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig