X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Skribenter søges til asiatisk filmside


Svar
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 05/08-04 02:27, rettet 10/08-04 03:13 
Hej,

Et kommende ikke-kommercielt, internetbaseret asiatisk filmmagasin dedikeret til film og anime har brug for motiverede skribenter. Arbejde udført herfor vil foregå under ulønnede forhold ved tid og lejlighed.

Mange af de mest spændende nye filmproduktioner kommer i tiden fra Asien. Men distributionen af asiatiske film og anime i Danmark er særdeles begrænset og det samme gælder den danske pressedækning af både gamle og nye udgivelser. Vi føler at der er et behov for et decideret fokus på dette marked herhjemme.

Her vil blive anmeldt biograf-, VHS, og DVD-udgivelser af både gamle og nye titler indenfor asiatisk film og anime. Anmeldelserne vil for nuværende basere sig på de titler, vi selv kan stille til rådighed, men på sigt vil vi prøve at opbygge et samarbejde med distributørerne.

Vi vil primært tage hensyn til kendere af asiatiske film, men vi vil bestræbe os på at opretholde en balance, så almene filmentusiaster kan følge med. Men først og fremmest vil vi prøve at udstråle en asiatisk filmmentalitet, set ud fra en europæisk filmsmag.

Der er to forudsætninger for at kunne skrive anmeldelser for dette filmagasin. At man har et entusiastisk forhold til emnet og at man kan udtrykke sig på korrekt skriftligt dansk. Emnet skal behandles seriøst og herunder gælder også et seriøst sprogbrug.

Såfremt du anser dig selv som værende af den rette støbning til dette asiatiske filmprojekt, og ønsker flere konkrete oplysninger, er du velkommen til at skrive til undertegnede hurtigst muligt.

Med venlig hilsen

Anders Pugé
Redaktionschef
anpug@edu.kts.dk
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
salsalSkrevet 05/08-04 09:35 
Det er et godt initiativ, synes jeg. Jeg håber, I får mange anmeldere til at holde siden i gang. Hvad bliver adressen? Umiddelbart troede jeg, der var tale om... En noget anden type film.
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 10/08-04 03:14 
*Bump*
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 10/08-04 15:35 
Der er kommet en enestående mulighed for at dække den asiatiske del af Copenhagen Film Festival 2004. Det er sågar op til lanceringen af dette her kommende filmprojekt (jeg kan desværre ikke afsløre navnet endnu, før filmmagasinet er færdigudarbejdet).

Skriv til undertegnede hurtigst muligt, hvis du besidder gejsten og motivationen til at blive skribent herfor.

Med venlig hilsen

Anders Pugé
Redaktionschef
anpug@edu.kts.dk
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig