X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Anbefal musik


Svar
FourDFourDSkrevet 19/07-04 13:53, rettet 19/07-04 14:00 
Tja, titlen siger jo sig selv.
Det er intet så fedt som at hører noget godt nyt musik, så hvorfor ikke lade os andre dele den glæde?
Selv vil jeg gerne starte ud med at anbefale Nephew, med CD'en: USA DSB.
Band'et byder på en god blanding af dansk og engelsk, og nogle lidt anderledes, men gode tekster!
Sangene synges med en rå rock stemme af Simon Kvamm (værten fra Drengene fra Angora) men det betyder ikke at cd'en har noget som helst med Drengene fra Angora at gøre.
Lidt i stil med band'et kliché.
4/5!

Smagsprøver..
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
majjohamajjohaSkrevet 19/07-04 14:17 
Band: Air
Album: Talkie Walkie

Lækker ny lyd, som ihvertfald en jeg ikke har hørt før. God til afslapning og andet stille og roligt, nemt og nyde.
De franske gutter fra Air har virkelig skabt en god skive, med fed lyd.
SquareSquareSkrevet 19/07-04 15:14, rettet 19/07-04 15:14 
Radiohead - "OK Computer", "Kid A" og "The Bends".

Radiohead har lavet mange gode albums, men dem jeg bedst kan lide er disse tre. Som med Matt's album, er disse tre også gode at slappe af til, og de er for det meste meget stille og rolige. Start evt. med "OK Computer" eller "The Bends".

( Jeg ville have anbefalet Air med Talkie Walkie, men Matt var hurtigere. )
It's only a state of mind.
CoreCoreSkrevet 19/07-04 15:16 
korn KoRn KORN !!!
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
RuneSPRuneSPSkrevet 19/07-04 15:30 
Ikke en konkret anbefaling af et band, derimod hvis nogle søger efter noget nyt metal, så er online radioen www.rtds.org (Radio That Doesnt Suck) rigtig god IMO!
MarcusMarcusSkrevet 19/07-04 15:54 
Jeg vil bare anbefale at folk kigger i "Hvad lytter du til netop nu" da den tråd er fyldt med anbefalinger.
majjohamajjohaSkrevet 19/07-04 20:03 
Mysterious: Ja, men det er jo ikke det den tråd af til.. Så hvorfor ikke hellere smide sine anbefalinger her...?
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 19/07-04 20:32, rettet 19/07-04 20:34 
Nightwish med nummeret Nemo fra albummet Once.

Hvis man kan lide evanessens (eller hvordan det nu saves..) så skal man helt klart prøve at høre dette Finske bands..

eller hvis man er til musik med lidt under bæltestedet..
så Hysterio med Stordreng. (kig på dr.dk under ugens uungålig..)
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
MarcusMarcusSkrevet 19/07-04 20:36, rettet 19/07-04 21:02 
Matt>> Forhåbentligt så hører du selv musik du godt kan lide og derfor gerne vil anbefale til andre. Det gør jeg i hvert fald. Altså er tråden, overordnet set, til det samme.

Og enig i at Air er fedt, specielt Premiers symptoms og 10000 hz legend. De holdt iøvrigt en koncert i Århus for ikke så langt tid siden.
majjohamajjohaSkrevet 19/07-04 21:08 
Dem har jeg så ikke haft glæden af at høre :(
Men, der er jo også nogen som hører noget musik engang imellem som de ikke lige kan lide, f.eks. hvis de tuner ind på radioen og der er noget dårligt musik, de skriver det i tråden. Hvem skulle så vide om det var godt eller dårligt?
SumezSumezSkrevet 19/07-04 21:39, rettet 19/07-04 21:41 
grillbiller>
Nightwish med nummeret Nemo fra albummet Once.

Hvis man kan lide evanessens (eller hvordan det nu saves..) så skal man helt klart prøve at høre dette Finske bands..

Og hvis man kan lide det, burde man tage at droppe numetal, og rykke videre til powermetal, der trods alt ER bedre musik ;) (dermed ikke sagt at det er GOD musik)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 19/07-04 22:03, rettet 19/07-04 22:05 
Her er et par anbefalinger af meget blandede kendte og ukendte navne, og gode numre at starte med:

Top anbefalinger of the moment:
Gary Numan - Me! I Disconnect From You
M83 - Night
Switchblade Symphony - Numb
Decoded Feedback - Phoenix
Gåte - Stengd Dør
Feindflug - Kahle Bedrohung
Death in June - Rose Clouds of Holocaust

Andet godt at gå igang med:
Depeche Mode - A Question of Time
ASP - Schwarzer Schmetterling
Das Ich - Unschuld Erde
Diary of Dreams - Babylon
Blutengel - Seelenschmerz
Clan of Xymox - Consolation
Curve - Chainmail
Deep Forest - Deep Forest
E.S. Posthumus - Ebla
Einstürzende Neubauten - Sand
Eve of Destiny - Iconoclast
Link 80 - Verbal Kint
London After Midnight - A Letter to God
Pluxus - Polyfant
Rasputina - The New Zero
Sigur Rós - Svefn-g-englar
Sisters of Mercy - This Corrosion
Space - Neighbourhood
Theatre of Tragedy - Image
The Crüxshadows - Nothing
Under Byen - Puma
Welle:Erdball - Arbeit Adelt!
Yeah Yeah Yeahs - Art Star

Glæder mig til Sal finder denne tråd, så han kan dele sin musiksmag med os, og rakke ned på min. ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ViolatorViolatorSkrevet 19/07-04 22:44, rettet 19/07-04 22:46 
For en gangs skyld vil jeg ikke anbefale noget Depeche Mode, men i stedet gøre folk opmærksom på et noget overset dansk band, nemlig Portland. Deres album (The World is Creative) kan købes til billige penge hos bl.a. GUF.

Smuglyt evt. til en af deres sange (live-version) på nedenstående...

Link...
MarcusMarcusSkrevet 20/07-04 14:54, rettet 20/07-04 14:57 
Matt>>
Så skriver folk kommentarer bagefter de har skrevet hvad de hører. Så kan folk finde ud af hvilken type musik det er og eventuelt selv udforske det.

På den måde kommer man også til at kende lidt nyt af gangen i stedet for at blive overvældet med milliardvis af bands lige pludselig som man aldrig for tjekket ud alligevel.
FourDFourDSkrevet 20/07-04 18:26, rettet 20/07-04 18:26 
Square>
Radiohead - "OK Computer", "Kid A" og "The Bends".

Jeg giver dig ret i at det er et virkelig godt band, men idéen med dette indlæg er at anbefale ukendt/nyt musik, og at kalde Radiohead ukendte må være en ret stor underdrivelse.
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
SquareSquareSkrevet 20/07-04 18:48, rettet 20/07-04 19:03 
Radiohead var da ukendte for mig, før jeg fik dem anbefalet... :-)
It's only a state of mind.
salsalSkrevet 20/07-04 22:34 
Sumez, din lille Nintendo-wanker. Dine anbefalinger ville have større værdi, hvis du anbefalede hele plader. Er du virkelig stadig vild med M83-debuten? Jeg har netop skaffet mig af med Dead Cities, Red Seas, & Lost Ghosts, som jeg helt klart mener, er betydeligt bedre end den første. Hvilket den selvfølgelig også er.

Death in June nægter jeg decideret at kommentere på, selvom Roseclouds of Holocaust er et fremragende album, som jeg også netop har afskaffet mig. Hvad er egentlig anbefalelsesværdigt med dem? Det virker lidt omsonst at forsøge at få et nogenlunde overblik over neofolk-scenen, så mit kendskab er sporadisk begrænset til Death in June, Sol Invictus og Current 93, som vel også er de vigtigste. Men du - oh højtærede goth-chick - må da være i stand til at anbefale en Di6-plade, der lever op til Roseclouds of Holocaust.

Og hvis du én gang til anbefaler Svefn-G-Englar - det vel nok absolut dårligste nummer fra Ágætis Byrjun overhovedet! - så får du klø(e). Hele albummet er dog at anbefale, men man kan vel formode, at folk kender det.

Min Interpol-fascination fortsætter og vokser stødt. Jeg er cirka så imponeret over Antics, som jeg i sin tid var over Turn On The Bright Lights. Der er også plads til forbedringer. Dels synger Paul Banks bedre, og dels er hans sangskrivning blevet forbedret betydeligt. På debutten var der plads til de deciderede halvkiksere men også de helt fantastiske linier. "she says it helps with the lights out // her rabid glow is like braille to the night" fra Leif Erikson (Turn On The Bright Lights). Og hvis det ikke opsummerer alt, der er at sige, om de mennesker, jeg har elsket, så ved jeg ikke, hvad der gør. På den nye plade (Som vel - morbidt set - kan kategoriseres som disco/postpunk) er teksterne meget tit oppe i det niveau. Og leveringen er betydeligt forbedret. "we sail today // tears drowning in the wake of your life // there's nothing like this built today // you'll never see a finer ship in your life" (Take You On A Cruis, Antics) er jo en helt fantastisk linie. Jeg vil anbefale Interpol til alle dem, der kan lide Joy Division, Gang of Four og Talking Heads. Og da vi nu absolut er en del af Mp3-generationen, hvis opmærksomhedskurve ikke magter et helt album, får man lige nogle numre med på vejen:
NYC (Turn On The Bright Lights)
Say Hello To The Angels (Turn On The Bright Lights)
The New (Turn On The Bright Lights)
Leif Erikson (Turn On The Bright Lights)
Evil (Antics)
Narc (Antics)
Take You On A Cruise (Antics)
A Time To Be So Small (Antics)

Mit hjertebarn, Nina Nastasia (Hun har nusset mig lidt på skulderen engang! Hah!), skal også have et par ord med på vejen. Man bør se bort fra hendes mere eller mindre fjollede seneste album (Run to Ruin), som - på trods af massiv succes - er hendes absolut svageste. Det dér postrock-pjat, hun forsøger sig med, er decideret åndssvagt. Men, ak, hendes anden plade, The Blackened Air, er et næsten formfuldent folk noir-album, hvis man kan lide den slags, men jeg tvivler på, at folk herinde vil værdsætte det specielt. Ikke at forveksle med den mindre værdige genre neofolk, i øvrigt.
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
SumezSumezSkrevet 21/07-04 15:10 
sal>
Er du virkelig stadig vild med M83-debuten? Jeg har netop skaffet mig af med Dead Cities, Red Seas, & Lost Ghosts, som jeg helt klart mener, er betydeligt bedre end den første. Hvilket den selvfølgelig også er.

Sludderpladder. M83 er et dejligt og varieret album. Jeg synes ikke de har ændret sig særligt meget på Dead Cities, men der er mere der fanger mig på deres første album, derfor vil jeg helst anbefale det.

Og hvis du én gang til anbefaler Svefn-G-Englar - det vel nok absolut dårligste nummer fra Ágætis Byrjun overhovedet!

Det er et lækkert nummer, men hvis du virkelig mener at de andre er bedre, kan det vel kun være et kvalitetstegn, samlet set..

alle dem, der kan lide Joy Division, Gang of Four og Talking Heads.

Alligevel en halv-løjerlig blanding. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
TKTKSkrevet 21/07-04 18:55 
lytter til :

Bombay rockers - rock the party
O-zone - Dragostea din tei

-Alt techno næsten-

:p

Fordi det er musik man ka -gi den gas- til :D
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 22/07-04 14:51 
er for tiden helt forgabt i n.e.r.d.'s debut 'in search of'. magen til et lækkert album skal man lede længe efter. det forudsætter naturligvis at man synes om neptunes' lyd, men hvis man gør er der for alvor noget komme efter her.

/dd
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
salsalSkrevet 22/07-04 15:21 
Sumez>
Sludderpladder. M83 er et dejligt og varieret album. Jeg synes ikke de har ændret sig særligt meget på Dead Cities, men der er mere der fanger mig på deres første album, derfor vil jeg helst anbefale det.

Umiddelbart vil jeg sige, at det er svært at sammenligne de to plader. M83 er lidt 'lettere' men helt sikkert også en fin plade. Min begejstring over Dead Cities, Red Seas & Lost Ghosts skyldes selvfølgelig, at den mest af alt minder om en instrumental, synth-baseret udgave af My Bloody Valentine - vel nok et af de største bands i den moderne musikhistorie. Det er smuk støj og analoge synths, ligesom vi allesammen elsker det. Men jeg er helt enig i, at den mangler de lette, lidt legesyge elementer fra debutten. Men så meget desto mere vinder den i kompositionerne, der er helt igennem fabeagtige og dynamiske.

Min ironiske sans byder mig også at anbefale folk at lytte til Stars of the Lid.
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
fearless popcornfearless popc...Skrevet 22/07-04 17:50 
ThomasS>
Warp Brothers
Cosmic Gate
Rocco

Prøv dém, total yndlings techno!:)

Ellers vil jeg gerne anbefale:
Dream Theater
Nightfall.
just plug it in.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig