X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

The Bard’s Tale


Svar
jaesjaesSkrevet 14/07-04 02:59 
Vil lige hype dette spil. Det er altid rart når der kommer et vestligt RPG til PS2, som ikke udelukkende er hack n' slash.

Det er endda blevet kåret af Just RPG, som det bedste RPG på E3 til PS2, foran Final Fantasy XII :)

Lidt svært at gennemskue på nuværende tidspunkt, hvor meget andet end kamp, spillet vil indeholde. Men det er da positiv at Brian Fargo, designeren bag originalen, er med igen.

Det udkommer i øvrigt også til Xbox og pc.

http://www.inxile-entertainment.com/index.html
HyakotakeHyakotakeSkrevet 14/07-04 10:03 
Bard's Tale-serien er måske de spil jeg har brugt allerlængst tid på på Commodore 64, så jeg skal da prøve denne nypolerede version.

Hvad jeg bare ikke helt forstår:
Hvorfor har de valgt at lave spillet så "fjollet"? Jeg mindes ikke den samme overdrevne løsslupne stemning i de gamle titler, og det her er jo på grænsen til Monty Python-idioti. Forvrængede fistelstemmer med skotsk accent, en ALT for "hip and cool" Bard-character... jeg er skeptisk overfor stemningen, men det kan da hænde, at det bliver medrivende nok, når man først kommer i gang.
ChronoChronoSkrevet 14/07-04 10:13 
Jeg synes nu også det ser rigtigt spændende ud. Lader til at de vil gøre meget ud af at give hovedpersonen personlighed, hvilket jeg tror vil gøre spillet ganske medrivende.

Men han skulle nu hellere lave Fallout 3 :)

Det gør Bethasda (Morrowind) så i stedet - bliver spændende at se om de kan klare det.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
jaesjaesSkrevet 14/07-04 18:46, rettet 14/07-04 19:51 
Ja, forsøget med humor kan gå begge veje. Der er desværre ikke ret mange spil derude, hvor humoren er vellykket, synes jeg.

Og nogle gange kan det direkte være en smule ødelæggende for oplevelsen. Fx havde jeg ofte lyst til at vappe Daxter et par flade i Jak & Daxter :)
Zzap!Zzap!Skrevet 14/07-04 21:57 
Hyakotake>Hvad jeg bare ikke helt forstår:
Hvorfor har de valgt at lave spillet så "fjollet"? Jeg mindes ikke den samme overdrevne løsslupne stemning i de gamle titler, og det her er jo på grænsen til Monty Python-idioti. Forvrængede fistelstemmer med skotsk accent, en ALT for "hip and cool" Bard-character...

Måske fordi de (Inexile), som nogen af de få, har indset at mange af de konventioner og klichéer videospil RGPer slæber rundt på, er fuldstændig latterlige, overflødige relikvier fra fysiske RGPer. Det er dét de prøver at distancere sig fra.
Det gør de blandt andet ved at ironisere og gøre grin, hver gang man som spiller tror man skal igennem de sædvanlige gameplay floskler. Det har så ledt til en generelt lettere tone i hele spillet.
EDGE havde et interview med Brian Fargo for nogle numre siden, hvor han fortalte om spillet.
Born to kill space
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig