X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Final Fantasy


Svar
CoreCoreSkrevet 12/07-04 22:18 
Jeg syntes at vi bør have en tråd om denne fantastiske serie, på længere sigt mest for at udveksle råd og meninger, men også på kortere sigt for at jeg kan spørge jer hardcore Final Fantasy veteraner ud før jeg ender med at gøre dumme ting :)

Første spørgsmål fra en entutiastisk Summoner-spire med hang til at springe forvirret i FFX's Sphere grid:

Jeg har de her 3 Telepo... Se hele indlægget
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
53 emne(r).
1 2 > »

Svar
CoreCoreSkrevet 12/07-04 22:18 
Jeg syntes at vi bør have en tråd om denne fantastiske serie, på længere sigt mest for at udveksle råd og meninger, men også på kortere sigt for at jeg kan spørge jer hardcore Final Fantasy veteraner ud før jeg ender med at gøre dumme ting :)

Første spørgsmål fra en entutiastisk Summoner-spire med hang til at springe forvirret i FFX's Sphere grid:

Jeg har de her 3 Teleport-spheres, og min geniale master-plan går lidt på at springe rundt i grid'en, og på den måde lære Tidus & Yuna lidt Black Magic, samt Lulu lidt White Magic. Men mit problem er at hvis jeg eksempelvis rykker Tidus ned og giver ham Thundara og dens tre fætre, så kan jeg ikke komme tilbage til Tidus's tidligere position, hverken ved hjælp af Teleport-, special- eller Friend-spheres, og et almindeligt "Move" kan man jo heller ikke bruge. Er her nogen der ved hvad man kan gøre her ? Og er det i det hele taget en god idé ?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
MarcusMarcusSkrevet 13/07-04 12:05, rettet 13/07-04 12:16 
Du kan vinde return spheres ved at deltage i blitzball. Via dem kan du komme tilbage til en tidligere position.

Selv har jeg ikke brugt nogen teleport spheres da jeg ikke ved om jeg får brug for dem til customise på et tidspunkt.
CoreCoreSkrevet 13/07-04 12:10 
Så må jeg jo hellere få rykket igennem noget Blitzball :)
Tak!
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
MarcusMarcusSkrevet 13/07-04 12:19 
Det var så lidt.

Har du tævet nogle af de dark aeons endnu?

Ved du hvor man kan få Sleepproof skjolde henne af?

Har du været ved nogle låste kister?
CoreCoreSkrevet 13/07-04 12:27 
Nej og nej, og de eneste låste kister jeg har set er dem der kræver passwords i Al Bhed's "Home" :D
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
MarcusMarcusSkrevet 13/07-04 13:02 
Ok. Jeg er iøvrigt ikke nogen veteran, jeg har lige selv gennemført det for omkring 1-2 uger siden. Jeg har ikke brugt teleport eller return spheres endnu. Jeg satser på at få alle personer til at få alle evner så jeg prøver bare at finde optimale ruter.

Desuden synes jeg magien er elendig så mine hovedkæmpere er de tre nærkamps krigere Auron, Tidus og Kimahri.
SumezSumezSkrevet 13/07-04 13:04 
Man kan nemt optjene teleport og return spheres i monster arenaen. To per kamp, mod meget lette monstre. Det er bedre end s.levels, så det er bare med at komme i gang med at opgradere dine figurer.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CoreCoreSkrevet 13/07-04 13:14 
Sumez>
Man kan nemt optjene teleport og return spheres i monster arenaen.

Nå ok, den er jeg slet ikke kommet til endnu. Men så er der jo håb forude, for jeg havde det da lidt stramt med at skulle til at vinde dem i Blitzball...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
MarcusMarcusSkrevet 13/07-04 13:20, rettet 13/07-04 13:25 
Ang. Bliztball så skal du bare huske at prøve at trykke firkant ved alle NPC's. Nogle af dem spiller Bliztball og mange af dem er meget bedre end de elendige spillere der er på holdet i starten. Jeg har tævet Luca Goers 9-0 og alle de andre hold er også lette at vinde stort over. Jeg har ikke tabt en kamp de sidste 19-23 kampe.

Det mest irriterende med hensyn til at vinde de ting er at det tager langt tid og man ikke kan lade computeren køre hele bliztball spillet for en.

Sumez>> Ok, jeg taber stadig til de fleste af fjenderne i arenaen. Har du fundet alle ting selv eller har du brugt F.A.Q's eller guides etc.?

<RETTELSE>
Er det muligt at komme til at gøre mere skade end 9999 med ens personer?(uden aeons)
The DaneThe DaneSkrevet 13/07-04 13:49, rettet 13/07-04 13:53 
Det er intet problem at vinde med det org. hold af Besaid Aurochs. Efter de er trænet lidt op - og man selv har fået Jecht shot - så kan man stortset ikke tabe.
Med en normal konfiguration kunne jeg bevæge mig i det samme mønster kampen igennem og hurtigt få et mål bare jeg havde bolden fra starten af. Når jeg skulle fange den først skulle jeg bare ned til målet med den, hvilket heller ikke var svært.

Derudover er der jo et "reel" man kun kan vinde med hele det org. hold.

Hvad angår skade kan man komme til at gøre op til 99999 i skade på ét slag med deres ultimative våben (Nirvana; yuna, Masamune; Auron, etc.). Det er så også muligt at lave et sådan våben bare det har "break damage limit".
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
CoreCoreSkrevet 13/07-04 13:58 
Mit problem med Blitzball ligger egentlig heller ikke i at jeg ikke kan vinde. Mere at jeg ikke syntes at det er særlig sjovt, så udover de mesterskaber historien kaster en ud i, så har jeg helt holdt mig fra det...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
MarcusMarcusSkrevet 13/07-04 15:29, rettet 13/07-04 15:32 
Ok, jeg har 3 af de ultimative våben, har ikke brugt dem endnu og søger efter resten. Auron's, Yuna's og Rikku's.

Ok, så kan man godt vinde med holdet, men det ændrer ikke på at de er elendige sammenlignet med dem man kan få ind på holdet. Mit eget har kun Tidus tilbage fra det oprindelige hold. Så har jeg til gengæld fået nogle langt hurtigere og bedre spillere ind, bl.a. en med omkring 74 i speed, så han kan svømme hen til fjenden og lokke alle spillere med sig, svømme fra dem og så kaste bolden frem til en af angriberne.
ChronoChronoSkrevet 13/07-04 19:41 
Jeg bringer lige FFX2 ind i diskussionen, da tråden jo handler om hele serien.

Blitzball i FFX fandt jeg ganske sjovt, og brugte temmeligt mange timer på det. Men hvad er det der er sket med det i FFX2? Jeg forstår slet ikke at spille det! Har prøvet 3-4 kampe, og kan ikke mærke at jeg har nogen som helst indflydelse på udfaldet af dem - et udfald som altid er et nederlag. Nogen tips? Eller er det bare ikke sjovt mere?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SumezSumezSkrevet 13/07-04 19:48, rettet 13/07-04 19:57 
Mysterious>
Sumez>> Ok, jeg taber stadig til de fleste af fjenderne i arenaen. Har du fundet alle ting selv eller har du brugt F.A.Q's eller guides etc.?

Jeg har "slået op" for at finde ud af hvad man skal gøre for at få bestemte grundlæggende ting til udviddelse af ens våben og rustning, hvilket er nødvendigt for at gøre mere end 9999 i skade, og have nogen chance mod de originale arenamonstre. Men i grunden fører det hele tilbage til "fang ét af hver monster i spillet". Det er dog ikke nødvendigt, men hjælper en del. Jeg fandt også et par tricks til optjening af forskellige spheres, men det er ikke noget man ikke selv kunne have fundet ud af ved at prøve kræfter med nogle af de originale monstre.

Jeg burde snart tage spillet op igen. Er så vidt jeg husker nået til Dark Bahamut, der har et temmelig ondt instant-kill-angreb. Men med et ribbon eller bare stoneproof på alle, er han sikkert ikke så svær..

Ang. break damage limit, er det nemt nok at få Aurons celestial weapon, tjek FAQs. Ang. Wakkas kræver det at man spiller uendeligt meget blitzball. Det er ikke svært, men det kan godt være at jeg bare er uheldig, men jeg har spillet sammenlagt ekstremt mange timer og har stadig ikke fået den ting jeg mangler. Ingen af de andre hold kan gøre nogen modstand fordi min Tidus er så høj level. Det er bare dræbende langsomt.
Rikkus er også nemt at få, men hun er sjældent særlig stærk, og Yunas er også nemt hvis man ikke har bidt sig selv i halen så man ikke kan få Anima pga. dark aeons (det problem havde jeg). Men jeg vil anbefale at få Aurons, og så fange et af alle monstre i spillet, så du får 99 dark matters, hvilket du kan bruge til at give en anden stærk figur break damage limit, og så ellers kæmpe i arenaen indtil du får nok til at give det til en tredje, også.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
MarcusMarcusSkrevet 13/07-04 20:21, rettet 13/07-04 22:25 
Jeg synes også bliztball var fedt i starten, da jeg ikke vandt hver gang men da det rent faktisk krævede en anelse strategi.

The Dane>> Iøvrigt, kan du prøve at vinde med et endnu mere originalt hold. Du kan nemlig få Wakka ind på holdet igen, og Tidus behøver ikke være med til at spille. Så er det det helt originale Besaid Aurochs hold.

Sumez>>

Er det ikke nærmere "auto-phoenix" til alle spillere og så en enkelt spiller der har "auto-life" der skal til for et ultimativt hold? (også mod Bahamut)?
Jeg prøvede kombinationen uden "auto-life" mod Dark ifrit men så fik jeg selvfølgelig tæv da han brugte overdrive da det rammer alle personer, hvis man derimod havde auto-life så kan det være han lever op igen og så kaster phoenix downs på begge 2...jeg har ikke prøvet det endnu.

Eventuelt ville det blive bedre hvis man også har "auto-haste" på alle personer....og nogle andre kampe ville kræve "auto-med" også.
Men så skulle man også være næsten usårlig.

Siden du siger at man skal kæmpe i arena for at få flere break damage limit, er der så nogle bestemte fjender der giver dark matter når man stjæler fra dem, eller bare besejrer dem?

Jeg har heller ikke Anima endnu, og jeg kan ikke komme hen og finde skattene i templerne pga. Valefor og Shiva. Og jeg kan heller ikke komme ind i Bevelle. Hvordan kommer man derind igen? Hvor mange Al Bhed koder har du løst? Jeg har fået løst 2.

Ved du om der er nogen steder hvor man kan købe sleepproof rustninger eller få de ting der gør en rustning sleepproof? For det og så break damage limit må være nok til at besejre dark Anima.

Break damage limit gør det vel bare muligt at gøre mere skade ikke? Så skal strength vel stadig forøges utroligt meget for at komme op på 99999?

Hvilke 3 personer bruger du mest?
SumezSumezSkrevet 13/07-04 21:44, rettet 13/07-04 21:45 
Mysterious>
Er det ikke nærmere auto-phoenix til alle spillere og så en enkelt spiller der har auto-life der skal til for et ultimativt hold? (også mod Bahamut)?

Jo, Auto-phoenix er i hvert fald påkrævet, når man kommer så højt op. Auto-life er nok lidt hyklerisk, og ingen af dem hjælper desuden mod Bahamut, da han laver figurerne til sten hvorefter han knuser dem.

Jeg har heller ikke Anima endnu, og jeg kan ikke komme hen og finde skattene i templerne pga. Valefor og Shiva. Og jeg kan heller ikke komme ind i Bevelle. Hvordan kommer man derind igen? Hvor mange Al Bhed koder har du løst? Jeg har fået løst 2.

Bevelle er vistnok ikke påkrævet.
Jeg har ikke kigget særlig meget på Al Bhed koderne, men har da fået Godhand. Er jeg gået glip af noget?

Ved du om der er nogen steder hvor man kan købe sleepproof rustninger eller få de ting der gør en rustning sleepproof? For det og så break damage limit må være nok til at besejre dark Anima.

Kan ikke huske hvad man skal have for sleepproof, men det er vel ikek så svært at få? Det ville dog nok være en bedre løsning med ribbon, hvilket også hjælper i andre kampe, men det er selvfølgelig et større arbejde at få ribbons til alle.

Break damage limit gør det vel bare muligt at gøre mere skade ikke? Så skal strength vel stadig forøges utroligt meget for at komme op på 99999?

Det skal det vel, men på det tidspunkt er det ret nemt at komme rundt omkring på sphere grid'et og få strength godt op på alle figurer. Omkring 200 str burde gøre det.

Hvilke 3 personer bruger du mest?

Wakka, Auron og Tidus. Bruger faktisk kun dem.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CoreCoreSkrevet 13/07-04 21:52 
Jeg mener faktisk slet ikke at man kan komme tilbage til Bevelle...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
MarcusMarcusSkrevet 13/07-04 22:23, rettet 13/07-04 22:27 
Sumez>
Jo, Auto-phoenix er i hvert fald påkrævet, når man kommer så højt op. Auto-life er nok lidt hyklerisk, og ingen af dem hjælper desuden mod Bahamut, da han laver figurerne til sten hvorefter han knuser dem.

Nå ja...selvfølgelig. Dog kan det også være at auto-med ville kurere en forstening....og så er man også beskyttet mod malboro's. Hvis man ikke har nok ribbons.

Bevelle er vistnok ikke påkrævet.
Jeg har ikke kigget særlig meget på Al Bhed koderne, men har da fået Godhand. Er jeg gået glip af noget?

Ok, ja et enkelt.....jeg kan sende det via privat besked.....da spoilers kan være irriterende for nogen.....bl.a. mig selv.

Kan ikke huske hvad man skal have for sleepproof, men det er vel ikek så svært at få? Det ville dog nok være en bedre løsning med ribbon, hvilket også hjælper i andre kampe, men det er selvfølgelig et større arbejde at få ribbons til alle.

Har ingen ribbons endnu og ved ikke hvordan jeg får dem heller.
SumezSumezSkrevet 13/07-04 22:45 
Mysterious>
Dog kan det også være at auto-med ville kurere en forstening....og så er man også beskyttet mod malboro's. Hvis man ikke har nok ribbons.

Hjælper ikke når figurerne bliver knust i samme øjeblik som de bliver forstenet. Det er det samme angreb som zombiedragen man kæmper mod under vandet bruger, og Shinryu gør det vist også, bare kun på én ad gangen.

Har ingen ribbons endnu og ved ikke hvordan jeg får dem heller.

Det er så vidt jeg husker også Dark Matter der skal til her.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
MarcusMarcusSkrevet 14/07-04 16:25 
Ok.

Ja det er Dark Matter's. Det fandt jeg ud af idag.
ZaarinZaarinSkrevet 14/07-04 17:49, rettet 14/07-04 17:49 
Du kan gå tilbake til alle templene (hvis du klarer å drepe noen dark aeons) utenom Bevelle. Du trenger også skatten i Bevelle for å få Anima. Den er veldig lett å overse.
MarcusMarcusSkrevet 14/07-04 18:45, rettet 14/07-04 20:13 
Hvilke Dark Aeons skal jeg dræbe, for at komme ind i Bevelle igen?
CoreCoreSkrevet 14/07-04 20:22 
Nu er jeg jo i gang med X'eren, men jeg har allerede X-2 til at ligge og vente på at jeg kommer videre til det.
Er der nogen der har prøvet det ? Og hvis ja, har de skiftet helt stil eller er kampsystem, historie og stemning bevaret ?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
The DaneThe DaneSkrevet 14/07-04 20:39, rettet 14/07-04 20:41 
Core - FFX-2 er meget rettet mod piger gennem tonsvis af forskellige dragter, og at man er tre piger i spillet (Yuna, Rikku, og Payne).
Kampsystemet er skiftet fra turbaseret til mere 'realtime' (de påstår man kan tage tur, men hvis man venter får man klø). Minder om/ligner det fra FF6. Den ændring gør det også meget actionbaseret.

Historien er selvf. skiftet, men der er stadig nogen holdepunkter fra FFX.

Mysterious - Mener ikke du kan komme tilbage til Bevelle efter et bestemt punkt i spillet, og er der ikke nogen Aeon foran templet så kan du sandsynligvis ikke.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
CoreCoreSkrevet 14/07-04 22:06 
OK, så blev jeg da det klogere ang. FFX-2, men jeg glæder mig nu alligevel til at se det :)

Skulle der være nogen der var bare lidt interesseret, så vil jeg da lige informere om at jeg nu står og skal til at battle Seymour i templet i Bevelle (umiddelbart efter retssagen), så nu har jeg løbet op og ned af den her bro der ligger lige før kampen, med det resultat at alle mine fighters, nu har en overdrive klar, samt Lulu har erhvervet Reflex, Firaga, Thundaga, Wateraga og Blizaga, så nu skal den blåhåret smølf med den feminine stemme nok få nogen på låget :)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
CoreCoreSkrevet 15/07-04 22:19 
Core>
så nu skal den blåhåret smølf med den feminine stemme nok få nogen på låget

Og det fik han! ;)
I den helt grove...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
MarcusMarcusSkrevet 15/07-04 22:46, rettet 15/07-04 22:48 
Er der nogen der ved om man kan komme ned i dalen ved Calm Lands? I det stykke land der er ovre til venstre forrest kan man finde en mand der siger at man ikke må komme forbi eller lignende.

Er der nogen der har fundet flere end II Al bhed koder?
SumezSumezSkrevet 16/07-04 13:18 
Jeg kan ikke huske hvordan man kommer det over, men så vidt jeg husker er det Tidus' celestial weapon, man finder der. Det er selvfølgelig ikke særlig brugbart uden hans sigil eller crest. (som kræver at man besejrer dark bahamut og rider den syge chocobo)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
The DaneThe DaneSkrevet 16/07-04 15:22 
Man skulle godt kunne få fat på den ene del inden man tvinges til at slås mod Dark Bahamut, man tager bare turen inden det når så vidt.

Det er dér at Tidus våben ligger.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
SumezSumezSkrevet 17/07-04 13:11 
Ja, det KAN man. Men det kræver at man vender tilbage til et sted man lige har været, hvilket er en temmelig unarturlig ting at gøre, med mindre man VED hvad der er at komme efter.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
MarcusMarcusSkrevet 17/07-04 13:57 
Jeg gik derind bagefter faktisk. Uden at jeg vidste at der var noget at komme efter. Jeg så bare de trapper og tænkte på hvor den ledte hen.

Har desuden lige fået tævet: Dark Valefor, Ifrit, Shiva, Bahamut og Magus Sisters. Via. Yojimbo. Jeg havde faktisk selv fået Yojimbo til at tæve en boss før men troede ikke den også kunne tæve Dark aeons. Men det fandt jeg så ud af at den kunne via en Guide. Så nu har jeg alle aeons og mangler lige at tæve 3 dark aeons og en masse af fjenderne i arenaen, såsom Nemesis.

Hvilken syg chocobo?

I andre har fundet Remiem temple ikke?
KilroyKilroySkrevet 17/07-04 14:52 
Du har husket at Dark Yojimbo skal tæves fem gange, ikke?
Kilroy Was Here
SumezSumezSkrevet 17/07-04 18:06 
Det er jo fusk at bruge Yojimbo til at tæve dark aeons. Det er meningen, man skal have stærke figurer. (især fordi min yojimbo ikke gider tæve noget somhelst..)

Syg chocobo = Det der race hvor man skal samle balloner og undgå at ridde ind i fuglene..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
MarcusMarcusSkrevet 18/07-04 19:22, rettet 18/07-04 19:23 
Lidt fusket er det vel, men det er en mulighed som ikke er direkte snyd.

Tjah, få ham op i overdrive og betal ham så en masse penge, f.eks. 250000 eller 1000000.

Ok, det er jo nemt nok at vinde det løb.
gammagammaSkrevet 18/07-04 20:08, rettet 18/07-04 20:09 
Mysterious>
Tjah, få ham op i overdrive og betal ham så en masse penge, f.eks. 250000 eller 1000000.

Ok, det er jo nemt nok at vinde det løb.

Man behøver ikke at gi ham så meget man kan godt nøges med 1.
Men man kan ikke vinde på andre måder. De slår en ihjel på en gang især dark shiva. jeg kan kun vinde når jeg bruger Yojimbo.
MarcusMarcusSkrevet 18/07-04 20:59 
Jo man kan sagtens vinde på andre måder. Via break damage limit og auto-phoenix. Ellers ville Sumez jo heller ikke sige man kunne....

Man kan godt betale ham 1 men chancen for at han bruger Zanmato er størrere jo flere penge du giver ham, og det har vidst også noget at gøre med hvor mange penge man har tilbage bagefter. Men hvis man har tålmodighed nok så kan man lige så godt nøjes med 1 og prøve en masse gange.
The DaneThe DaneSkrevet 18/07-04 20:59, rettet 18/07-04 21:03 
Hvis man kan bruge det i spillet, så er det da på ingen måde fusk. Hvis det var at man brugte midler som rent faktisk var at snyde, så ville det være fusk - men det gør man jo trodsalt ikke.
Men kan trodsalt helller ikke altid vide hvorvidt han vil gøre det - selv når han får en masse penge (først lige når han har fået dem).

Man kan vinde "på andre måder" ved at have max stats + lidt held. Det er så nok med auto phoenix ved hyphesten :D.
Der skulle være en beregning som gik på at alt efter modstanderens styrke så skulle man give ham, så og så meget. Men så skulle det også være noget med hvor godt han kunne lide én - hvor mange gange han er "død", og/eller trukket ud uden at have fået penge.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
KilroyKilroySkrevet 19/07-04 08:49 
Jeg forstår godt at I er lidt tævende overfor Yojimbo, men som Dane siger, så er det jo ikke snyd hvis det er med i spillet.

Hvis man brugte et action replay eller lignende for at tæve spillet, så er det jo snyd, men Yojimbo er bare en kæk måde at komme gennem spillet på. Min søster gennemkig hele denne problematik, hun prøvede at tæve de forskellige Dark Aeons selv, men til sidst måtte hun også bruge Yojimbo...
Kilroy Was Here
SumezSumezSkrevet 19/07-04 21:21 
Mysterious>
Tjah, få ham op i overdrive og betal ham så en masse penge, f.eks. 250000 eller 1000000.

Det er ikke nok. Min Yojimbo er af en eller anden grund ikke særlig glad for mig, og gider aldrig gøre det.
Og selvom det ikke er "snyd", snyder du jo dig selv for den oplevelse at gøre dine figurer så stærke at de rent faktisk KAN tæve de pågældende dark aeons.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
MarcusMarcusSkrevet 21/07-04 14:37 
Ja, det ved jeg. Men min tålmodighed rækker ikke langt nok til at bruge så langt tid på at gøre dem stærke nok. Samme gælder FF VII mht. underwater weapon.

Hvis det ikke er fordi han er død en hel masse gange eller fordi du har dismiss'ed ham så må det bare være fordi du ikke prøver nok gange. Ved mig gør han det i første eller andet forsøg og der betaler jeg ca. 1/4-1/2 af mine penge hver gang.
CoreCoreSkrevet 08/07-05 17:18, rettet 08/07-05 17:44 
Nu har jeg samlet lidt op på FFX igen (sjovt nok næsten præcis et år efter, tråden her levede).

Mit problem med at få Tidus tilbage på ret kurs i "Sphere Grid'en" er stadig ret presserende, men nu har jeg dog fundet frem til nogle flere Teleport spheres.

Så umiddelbart er problemet løst, men nu er jeg i tvivl om hvilken vej i "Gridden" han skal. Ud fra hvad jeg selv kan gennemskue, så ser det ud som om at han skal følge i Yunas fodspor (Life/Cura osv...).

Kan det passe?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
SumezSumezSkrevet 08/07-05 19:07, rettet 08/07-05 19:07 
Hvor langt er du? Hvis du er ved/efter slutbossen, kan du godt glemme alt om nogen forudbestemte veje. Godt nok har jeg ikke prøvet at spille med simpelt spheregrid, men det er virkelig op til dig selv, hvordan du vil bygge dine figurer op. En god start er at tage ham hen der hvor der er flest ledige HP og Strength nodes.
Fanger man en masse mosntre til arenaen, bliver det nemt at få bl.a. teleport spheres. Og når der ikke er flere ordentlige veje tilbage, begynder du bare at fylde de tomme nodes med nye sphere fra arenaen. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CoreCoreSkrevet 08/07-05 19:12, rettet 08/07-05 19:13 
Sumez>
Hvor langt er du?

Jeg er kun lige nået til Calm lands, så der er vist lang vej endnu. Indtil videre har jeg bare fulgt de retninger de forskellige "characters" nu kunne gå, lige med undtagelse af Tidus, som jeg egentlig gerne vil have tilbage på rette kurs.

Min teori bygger lidt på, at de på denne måde får de "egenskaber" der kræves af dem senere hen.

EDIT: Og jeg kører i øvrigt også med "Advanced Sphere Grid" ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
CoreCoreSkrevet 08/07-05 19:15 
Men skal jeg forstå sådan, at jeg ikke ødelægger noget for mig selv senere, hvis jeg bare lader dem springe rundt efter for godt befindende ?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
SumezSumezSkrevet 08/07-05 20:11 
Ja. Du har ikke behov for nogle bestemte egenskaber hos bestemte figurer på noget tidspunkt. Bare sørg for at opbygge de styrker han i forvejen har (hvis han f.eks. er meget stærk, så giv ham mere styrke og hp, og hvis han har en masse magi, så gør hans magi bedre, logisk nok).

Jeg kom selv til at tage Wakka ned af den sti, der var tiltænkt Auron (tror jeg), hvilket resulterede i at min Wakka blev min suverænt stærkeste figur, hvilket var en ret god ting, især i kampene fra luftskibet, hvor man så slipper for at flyve tæt på modstanderen for at skade den. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CoreCoreSkrevet 08/07-05 20:13, rettet 08/07-05 20:13 
OK, supercool. Så vil jeg bare kaste mig ud i det, og lave mig et hold af "bad-asses" :D

Tak for hjælpen.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
SquareSquareSkrevet 09/07-05 03:13 
Nu handler tråden jo om alle spillene, og derfor håber jeg at nogen kan svare på mit spørgsmål angående Final Fantasy IX.

Jeg har besluttet mig for at gå i gang med det igen, men jeg kan intet huske da det er flere år siden jeg sidst spillede og gennemførte det.

Er der nogen herinde som kender en guide eller lignende hvor de allervigtigste ting bliver beskrevet, som man bare ikke må gå forbi, eller som man skal huske at gøre før man forlader den og den by? - Jeg er før kommet rigtig langt i Final Fantasy spil for derefter at finde ud af, at jeg har misset en del. Det vil jeg helst ikke igen.

Kan nogen hjælpe mig ? :-)
It's only a state of mind.
SumezSumezSkrevet 09/07-05 08:39 
Jeg ved ikke hvad det er, du er bange for at misse. Der er ikke rigtig nogle valgfri ting at foretage sig. Det eneste er vist at du selv kan vælge hvornår du vil have Quina i dit party (det er muligt at gå ind i en marsh og tage ham med dig efter dit første visit i Lindblum).

Hvad er du gået glip af i andre Final Fantasy-spil? Det er vist kun X-2 hvor man virkelig kan gå glip af ting.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CoreCoreSkrevet 09/07-05 08:51 
I Final Fantasy VII får man ikke ham der "pistolfyren" med, hvis ikke man tilfældigvis finder ham inde i det gods hvor han bliver holdt i fangeskab.

I samme spil får man heller ikke Barrets Ultimate Weapon hvis man ikke tager det første gang man kommer forbi det, da man ikke kan vende tilbage efter det.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
AzzkikrAzzkikrSkrevet 09/07-05 13:00 
Core>
I Final Fantasy VII får man ikke ham der "pistolfyren" med, hvis ikke man tilfældigvis finder ham inde i det gods hvor han bliver holdt i fangeskab.

I samme spil får man heller ikke Barrets Ultimate Weapon hvis man ikke tager det første gang man kommer forbi det, da man ikke kan vende tilbage efter det.

nu mener han jo nok events og ting der direkte relatere til historien og karakterene. er ikke meget historie i vincent og barrets elendige gøb.

derudover kan du også i ff6 misse en hel del historie og events og blot gennemføre spillet i starten af WoR når du har airship ;) svært men ikke umuligt. så er ikke kun x-2
53 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig