X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Tudemusik


Svar
FanboyFanboySkrevet 09/07-04 14:34, rettet 09/07-04 14:34 
Har i en sang eller en kunstner i hører når i er depri/nede, når kæresten har slået op og når de gamle er urimelige?

Hos mig er det for det meste evanescene og mest "my immortal" der ryger på afspilleren, hvad med jer?
YamadaYamadaSkrevet 09/07-04 14:46 
Fanboy>
Hos mig er det for det meste evanescene og mest "my immortal" der ryger på afspilleren, hvad med jer?

Deler samme sang som dig, men det er en længere historie jeg ikke vil kede jer med ^_^
"I'm here because I chose to be here! Destiny has nothing to do with it!" FFVIII
majjohamajjohaSkrevet 09/07-04 14:48, rettet 09/07-04 14:50 
Hører bare noget Nirvana, eller nogen gange Homesick med The Vines... Det hjælper, på de problemer jeg ikke har :S
EDIT: Mew er også godt...
CoreCoreSkrevet 09/07-04 14:51 
Tudemusik til når man er nede:
Cold - Ugly,
Papa Roach - Decompression Period,
Creed - Pity For A Dime,
Machine Head - Deafening Silence,
Dire Straits - Your Latest Trick,
Corey Taylor - Bother,
Staind - Outside,
Seierø - Ever Since.

Tudemusik der er til at gå ned over:
Christian - Du kan gøre hvad du vil,
Limp Bizkit - Behind Blue Eyes,
Nickelback - This is how you remind me (og alle dem der lyder ligesom den, d.v.s. alt det andet de har lavet)
Nik & Jay - Elsker hende mere,
P.O.D. - Youth Of The Nation.

Jeg er sikker på at verdenen ville være et meget bedre sted hvis de fem sidstnævnte aldrig var blevet lavet.
Der er selvfølgelig mange flere i begge kategorier, jeg vil prøve at opdatere listen når jeg kommer i tanke om dem.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
salsalSkrevet 09/07-04 14:51, rettet 09/07-04 14:52 
Den bedste tråd nogensinde. Eller i hvert fald den tråd, jeg har mest at skrive i. For hvis der er noget, jeg har benyttet mig af, så er det tudemusik i stor stil.

Plader:
Bonnie 'Prince' Billy - I See A Darkness
Interpol - Turn On The Bright Lights
Nina Nastasia - The Blackened Air
Red House Painters - Down Colorful Hill
Slowdive - Just For A Day
Slowdive - Souvlaki
Spiritualized - Ladies and Gentlemen We Are Floating in Space
Wilco - Yankee Hotel Foxtrot

Og jeg nævner numre fra pladerne:
Bonnie 'Prince' Billy - Nomadic Revery [All Around]
Interpol - NYC
Interpol - Obstacle 2
Interpol - Leif Erikson
Nina Nastasia - Ugly Face
Nina Nastasia - Ocean (Hold kæft, jeg hørte den meget, da hun droppede mig)
Red House Painters - 24
Red House Painters - Medicine Bottle
Slowdive - Dagger (Fra Souvlaki)
Slowdive - Primal (Fra Just For A Day. Det eneste nummer i verden, der kan få mig til at stå af bussen fire stop for tidligt og ligge mig ned i græsset og græde uden grund)
Spiritualized - Ladies and Gentlemen We Are Floating in Space (Verdens bedste klynkerock!)
Wilco - Jesus, etc.
Wilco - Ashes of American Flags

Jeg håber, nogen lytter til at par af de her numre. Måske kender I det allerede. Jeg ville sådan ønske, at jeg kunne høre Spiritualized og Interpol og Red House Painters for første gang igen.
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
DizzyDizzySkrevet 09/07-04 15:00 
Det ultimative er at finde en flaske Jack D frem, sætte noget rigtig gammelt Blues (Sydstats omkring 1910-1930)på anlægget, sluk lyset, så rummet kun er oplyst af starinlys. Mærk musikken og lyt til teksterne.....
Disse sydstatsneger (undskyld ordet, men det hed det dengang), kunne godt nok beskrive livets grumme sider, som jo var deres hverdag, med meget lidt håb om bedring... Det er perfekt til at sætte sit eget liv i perspektiv.

Af mere hverdags ting, har jeg et blødt punkt for George Michael ;D
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
kingsizekingsizeSkrevet 09/07-04 15:27 
sal>
Wilco - Yankee Hotel Foxtrot


HØRT!!
Minecraft / Xboxlive: BaumspielerSpiller nu: Trials HD, World Of Warcraft: Cata..., Minecraft
TKTKSkrevet 09/07-04 15:36 
"nik og jay" :s _En dag tilbage...:p....dem er der sikkert mange der piver til..bvadR!!!!
SeventhSunSeventhSunSkrevet 09/07-04 16:09, rettet 09/07-04 16:20 
Jeg plejer at lytte til:

Edit: Portishead
Massive Attack - Unfinished Sympathy

The Streets - It's Too Late (Didn't Know It Was Over)
The Streets - Dry Your Eyes
The Streets - Blinded By The Lights
Jay-Z - Song Cry
Lemon Jelly - Soft
Mobb Deep - Drink Away The Pain
De to første albums med Life Of Agony

Og når man bliver bitter:
GangStarr - Ex Girl To Next Girl :-)
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
salsalSkrevet 09/07-04 16:13 
The Streets klynker jeg ikke rigtigt til. Jeg bliver altid i bedre humør, når jeg hører det. Jeg får lyst til at ryge en fed og slappe af.

ThomasS>
"nik og jay" :s _En dag tilbage...:p....dem er der sikkert mange der piver til..bvadR!!!!

I know I do!
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
dchangdchangSkrevet 09/07-04 16:26 
Radiohead - Pyramid Song. Hørte den igen og igen, da jeg på et tidspunkt var på bistand og var meget nede. Smuk sang med en meget smuk tekst.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
ValkyrieValkyrieSkrevet 09/07-04 17:45 
ThomasS>
"nik og jay" :s _En dag tilbage...:p....dem er der sikkert mange der piver til..bvadR!!!!

OMG! Jeg sad også lige og tænkte hvorfor den sang faktisk gjorde mig ked af det:S

Er der nogen der kender den der sang "Hurt" - Af Nine Inch Nails/og/eller Johnny Cash(?)! Kan godt gøre mig lidt trist til mode..

Også måske - Metallica's - Nothing else matters eller Fade to black!

:D

-Val
Well crucify the insincere tonight...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 09/07-04 18:20 
I'm calling you (Den fra Bagdad Café).
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
MajorPMajorPSkrevet 09/07-04 19:19 
Jeg har en lille fremgangsmetode til sorger af en art:

Til en start hvor man sidder med neder på, så smider man Coldplay på. Derefter bevæger man sig over i hiphop-genren med Jay-Z - Song Cry. Der efter kan man selv vælge, hvad man vil, men til sidst SKAL man slutte af med Mobb Deep - Drink Away the Pain på repeat, og gøre som omkvædet lyder:

I fill my mind up with liquor, and drink away the pain ;-p
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
LingobarLingobarSkrevet 09/07-04 19:29 
Sur: Prodigy - Serial Trilla, hver gang! Ved ikke hvorfor.
Ked: Bent - Always in My Heart
Dine dage er salte...
ValkyrieValkyrieSkrevet 09/07-04 23:15 
Lingo - Din Avatar er fra Vice City ikke?

Det minder mig lidt om:

Mr.mister - broken wings og forgeiner - wanna know what love is

Ja... jeg er en freak:(

-Val
Well crucify the insincere tonight...
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 09/07-04 23:39 
Musik til når konen har sagt farvel..

Det må da helt klart være Soundtracket til Austin Powers som bare skal fyres i efter man har smidt alt tøjet..
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
SøgAArdSøgAArdSkrevet 09/07-04 23:42 
Box Car Racer: There Is

Hør den, for din egen skyld!
Home is where the hardware is..
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 10/07-04 03:38 
Jeg har aldrig forstået grunden til at man hører deprimerende musik når man er nede.. det får da bare en til at være endnu mere depri?
Hør da i stedet noget glad musik og bliv i godt humør igen :D
salsalSkrevet 10/07-04 12:48 
Pain heals. Chicks dig scars. Glory lasts forever.
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 10/07-04 13:10 
Valkyrie>
Er der nogen der kender den der sang "Hurt" - Af Nine Inch Nails/og/eller Johnny Cash(?)! Kan godt gøre mig lidt trist til mode..

Kender begge versioner, det er NIN der har lavet originalen, men Johnny Cash gør det fandme godt.
Hele pladen ("American IV - The Man Comes Around") er faktisk meget fed, og en stor del af numrene er nedturs-numre. 4½ thumbs up herfra.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
salsalSkrevet 10/07-04 13:39 
Nu vi taler om Nine Inch Nails, er der så nogen, der har hørt And All That Could Have Been, deluxe-udgaven? Der følger en bonus-cd med med nogle nedbarberede versioner af forskellige Trent Reznor-kompositioner. Specielt imponerende er The Becoming fra The Downward Spiral og Something I Can Never Have fra Pretty Hate Machine (Som jeg ellers ikke bryder mig synderligt om - albummet, ikke nummeret). Men, den ekstra bonus er det helt fantastiske titelnummer And All That Could Have Been som let slår sig igennem som Reznors måske bedste komposition til dato. Sammen med The Great Below, Hurt og den slags sange. Helt fantastisk nummer at tude til. Jeg kan kun anbefale det på det groveste.
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
FourDFourDSkrevet 10/07-04 14:39 
Når jeg er nede hjælper Soundgarden - Black hole sun.
Ikk fordi den er specielt sørgelig, men nok bare fordi den er sindssygt god, den sang :P

Når jeg er sur hører jeg for det meste Rage against the machine - Killing in the name
Og igen, spørg mig ikke hvorfor :P
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
LingobarLingobarSkrevet 10/07-04 17:06 
Valkyrie>
Lingo - Din Avatar er fra Vice City ikke?

Jo, det er Fernado Martinez. "He put yu lorvlaif bak tugeder."

Jeg må da indrømme at min ynglingsradio i VC var Emotion... Der er ikke noget bedre, end at snipe måger til sjælere. ;p
Dine dage er salte...
ValkyrieValkyrieSkrevet 10/07-04 18:33 
:D

Jeg elsker også Emotions mest!^_^

Den sande 80er stil! Og hvem kan ignorere hits som Cutting crew - waiting for a girl like you?, toto - africa og missing you - john waite??? Classic 80s:D

Sorry for off topic! Ikke rigtig tudemusik, men det er cool:D

-Val

Vice City Soundtrack:P
Well crucify the insincere tonight...
jaesjaesSkrevet 10/07-04 20:04 
Musik er god selvterapi, synes jeg, men om jeg ligefrem hører "tudemusik", når jeg er ked af det, ved jeg ikke. Men den musik man hører, afspejler vel altid lidt den sindsstemning, man er i - eller som man gerne vil opnå.

Men på et tidspunkt, var det oftest sound tracket til Le Grand Bleu, af Eric Serra, eller Rage Against the Machine - Rage Against the Machine, som røg i anlægget, når jeg var henholdsvis ked af det/træt eller sur/frisk. Måske lidt pudsigt, at jeg hørte det i så forskellige situationer, men sådan var det nu en gang.

Desuden sker det i ny og næ, at hvis jeg er lidt ked af det eller sur, at jeg finder den elektriske guitar frem, og giver den nogle bank. Som regel bare lidt improvisation eller noget hjemmelavet snask. Enten noget sentimentalt pladder med masser af reverb og chorus, eller noget rock med distortion-knappen i bund. Det kan anbefales. Om ikke andet, så køb en tromme, og hammer lidt på den ;)
FrederikkellerFrederikkellerSkrevet 11/07-04 01:57, rettet 11/07-04 01:59 
Kashmir- Rocket Brothers
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig