X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

"Firefly" på Zulu


Svar
3of193of19Skrevet 08/07-04 07:58, rettet 08/07-04 10:21 
Så blev det endelig tid til Zulu at vise Joss Whedon's bedste, men desværre korteste tv serie. Firefly starter i morgen klokken 20.00 på Zulu.
Desværre ser det ud til at de ikke viser den rigtige pilotfilm, men pilot nummer 2, The Train Job, først. Det er et ok afsnit, men det er bare svært at introducere så meget baggrundshistorie på små 45 minutter. "Serenity" virker langt bedre.
Men lad det ikke afholde nogen fra at se det. Det her er tv når det er allerbedst!
OkottaOkottaSkrevet 08/07-04 09:43 
Er det noget teen angst bæ, li'som Buffy og Angel, eller er det noget ordentligt sci-fi, som man rent faktisk har lyst til at bruge tid på at se?
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
3of193of19Skrevet 08/07-04 10:21 
Det er noget anderledes sci-fi (ingen aliens, western-agtig teknologi på de mindre udviklede kolonier). Jeg kan helt ærligt sige at jeg ikke kender en eneste personligt, der ikke kan lide Firefly efter at have set er par afsnit.

Ang. Buffy/Angel, så er de serier langt bedre end jeg selv havde regnet med. Havde kun set et afsnit her og der og syntes dengang at Buffy var noget pjat, og Angel, som spin-off måtte være det samme.
Efter at have set Firefly blev jeg overbevist om Joss' kvaliteter og har siden set hele Angel og ca halvdelen af Buffy, og damn, hvor er jeg ked af det jeg dømte det som noget teenie pjat...
DizzyDizzySkrevet 08/07-04 10:21 
3of19>
Desværre ser det ud til at de ikke viser den rigtige pilotfilm, men pilot nummner 2, The Train Job, først. Det er et ok afsnit, men det er bare svært at introducere så meget baggrundshistorie på små 45 minutter. "Serenity" virker langt bedre.

Kan det ikke skyldes, at den officielle liste siger at Train Job er første afsnit, hvorimod Serenity først er nævnt som episode 11 og 12

IMDB's liste
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
3of193of19Skrevet 08/07-04 10:24, rettet 08/07-04 10:27 
Serenity er den oprindelige pilot. FOX syntes dengang bare at det var for langsommeligt et afsnit (90 minutters fornuftig intro af verdenen, personerne og plottet) og fik så Joss til at skrive en ny pilot som blev klasket sammen på en weekend (The Train Job).
Fox viste senere Serenity som et slags "sådan mødte de hinanden" afsnit helt til sidst efter at have cancelled serien ;-(

Der er yderligere fejl i udsendelsesrækkefølgen takket være FOX. Den korrekte episoderækkefølge er følgende:
Serenity, The Train Job, Bushwhacked, Shindig, Safe, Our Mrs. Reynolds, Jaynestown, Out of Gas, Ariel, War Stories, Trash, The Message, Heart of Gold, Objects in Space.
DizzyDizzySkrevet 08/07-04 10:30 
Typisk Tvselskaber :(
Er der andre end mig som får et Flash back/ deja vu...host..host. star. host.. trek... host.... The original series :D
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
3of193of19Skrevet 08/07-04 10:41, rettet 09/07-04 02:10 
Nu var det ikke sååå slemt hos Star Trek at der blev byttet lidt rundt i starten. Men det ville have været spændende at se hvordan ST havde klaret sig med den originale besætning fra "The Cage" pilotfilmen med Christopher Pike som kaptajn og Majel Barret som "Number One" og den der gamle doktor som jeg ikke kan huske navnet på...
Den eneste der blev fra den oprindelige besætning var Spock...

Edit: kom i tanke om doktorens navn: Mark Piper. Uhyggeligt jeg kan huske sådan noget...
King ChaosKing ChaosSkrevet 08/07-04 12:42 
Okotta>
Er det noget teen angst bæ, li'som Buffy og Angel


Jeg er helt enig med 3of19. Hvis man sætter sig ned og ser dem fra den ene ende af, viser det sig at det er fremragende tv-underholdning. Joss Whedon rammer perfekt den stil man ellers kun ser i Marvel (og DC)-tegneserier fra 60'erne. Der er først og fremmest sammenhæng mellem afsnittene og der er skurke og andre bi-personer der dukker op igen (altså forfatterne glemmer ikke serie-historikken). Men det er klart at hvis du hader f.eks. de gamle klassiske tegneserier (som Whedon tydeligt er vokset op med) så får du sikkert heller ikke noget ud af de to serier.

Og så vil jeg godt endnu en gang understrege at det er vigtigt at se dem i rækkefølge ellers går der totalt mudder i det.
NaieraNaieraSkrevet 08/07-04 13:34 
Hvorfor siger mit Tekst-TV, at der kommer Lad's Army i morgen kl. 20.00?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
olmeolmeSkrevet 08/07-04 13:41 
tv.tv2.dk siger firefly imorgen fredag, mens der er Lad's Army idag.
jaesjaesSkrevet 08/07-04 14:20 
Filmen er desuden på vej:
http://www.imdb.com/title/tt0379786/
enfenenfenSkrevet 08/07-04 15:06 
Naiera>
Hvorfor siger mit Tekst-TV, at der kommer Lad's Army i morgen kl. 20.00?

Det samme står der på mit teksttv.
What is the Matrix?
olmeolmeSkrevet 09/07-04 16:13, rettet 09/07-04 16:18 
Nu står det samme på tv.tv2.dk. Besynderligt!
NaieraNaieraSkrevet 09/07-04 16:15 
Spader.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 09/07-04 20:34 
Farscape og Enterprise synes jeg er sci-fi, når det er bedst, men jeg giver Firefly (dogme-sci-fi?) en chance, selvom sølle 15 afsnit kan vise sig at være døden... hvis det hele faktisk viser sig at være seværdigt (og man vil have MERE-MERE ;)).

Hvad er den helt konkrete årsag til, at Whedon lagde serien på hylden - lave seertal only...? Samme skete jo med Farscape, ting kan åbenbart kun overleve ved at blive mainstream...pff :!
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
RitesRitesSkrevet 09/07-04 20:44 
Nogen der kan fortælle hvornår det er det rent faktisk bliver sendt?
» a winner is you «
GakuGakuSkrevet 09/07-04 20:57 
Farscape er nu ikke helt dø. De er ved at lave en afslutning på 6 afsnit, som skulle afrunde serien.

Til folk der elsker sci-fi serie kan jeg varmt anbefalde Babylon 5 (sæson 1 til 4). I sæson 1 er måske lidt langt mellem de gode afsnit, men det er vigtigt da den lægger grundlagt for resten af serien.
3of193of19Skrevet 11/07-04 19:23 
SkyblazeR>
Farscape og Enterprise synes jeg er sci-fi, når det er bedst, men jeg giver Firefly (dogme-sci-fi?) en chance, selvom sølle 15 afsnit kan vise sig at være døden... hvis det hele faktisk viser sig at være seværdigt (og man vil have MERE-MERE ;)).

Hvad er den helt konkrete årsag til, at Whedon lagde serien på hylden - lave seertal only...? Samme skete jo med Farscape, ting kan åbenbart kun overleve ved at blive mainstream...pff :!

Godtnok er der kun 15 afsnit af FF, men der er næsten mere karakterudvikling i de femten afsnit end i de første tre sæsoner af Enterprise tilsammen.

FOX besluttede at de ringe seertal (på fredagsaften "Timeslot of Death tm") var grund til at cancelle serien. Whedon har ofte udtrykt at Firefly er hans favoritprojekt, det er også derfor han laver filmen nu.
NaieraNaieraSkrevet 11/07-04 19:45 
Men hvornår har Zulu tænkt sig at sende serien?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
3of193of19Skrevet 11/07-04 20:09 
Buffyfan.dk forummet>
Vi er desværre blevet nødsaget til at skubbe "Firefly" på ubestemt tid da
distributøren har problemer med leveringen af båndene. Det er p.t. ikke til
at sige noget om hvornår serien kommer på skærmen.

Vi beklager - men i det mindste er sommeren da med os...nåh nej.

Med venlig hilsen

Steen på Zulu
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 12/07-04 03:05, rettet 12/07-04 03:07 
3of19>
Godtnok er der kun 15 afsnit af FF, men der er næsten mere karakterudvikling i de femten afsnit end i de første tre sæsoner af Enterprise tilsammen.

Det tør siges... (lånte DVD-bokssættet af en kammerat). Man kan mærke, at holdet bag Firefly virkelig lagde ekstra kræfter i seriens sidste afsnit, eftersom de vidste, at det var slut. Absolut en perle af et futuristisk men alligevel "jordnært" sci fi-univers. Synes den oser af potentiale, men tilsyneladende er blevet misforstået. Efter tre sæsoners Enterprise var det en frisk fornemmelse, at opleve et sci fi-miljø i Firefly uden aliens.

Jeg var lidt skeptisk i starten og brød mig ikke om, at skuespillerne smed om sig med kinesiske gloser (mandarin/kantonesisk?). Men grunden dertil fik jeg da heldigvis klarlagt gennem ekstramaterialet :) Et ellers originalt påfund for at gøre replikkerne saftigere, men der må være et par kinesere derude, som har fulgt serien og har rystet på hovedet ;)

Følgende afsnit fandt jeg ret mindeværdige... Train Job, Bushwacked, Out of Gas, Ariel, War Stories, Trash, The Message og Objects in Space. Ser frem til filmen, hvor vi forhåbentlig får et gensyn med "2 by 2, Hands of Blue" (som jo får "Men in Black"-folkene til at virke harmløse).

Så skal vi ikke bare citere Gareth Davies (producer) fra ekstramaterialet:

"My fantasy about this is that they'll make a feature and it'll be sucessful, and then someone will come to Joss and say: Why don't we make a television-series out of Firefly?".

Kan kun anbefale at droppe Zulu og i stedet overveje DVD-sættet:

Play.com
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
AmbyAmbySkrevet 12/07-04 09:37 
Kommer der ekstraudgifter udover de 300 kroner, hvis man bestiller ved Play.com?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
NaieraNaieraSkrevet 12/07-04 10:19 
Som mange gange nævnt, så kan det være der kommer Told/Skat oven i.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
AmbyAmbySkrevet 12/07-04 11:47 
Så kan den fås til 320 ved Axelmusic.com
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 13/07-04 05:38, rettet 13/07-04 05:40 
Det er både billigere og hurtigere via Play.com, der i øvrigt sender fra UK (regn med i alt 301.606 DKK). Firefly-sættet her er region 2, mens det hos AxelMusic.dk er region 1.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
NaieraNaieraSkrevet 13/07-04 11:39 
Play.com sender fra JERSEY. Derfor er der risiko for Told/Skat.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
enfenenfenSkrevet 13/07-04 12:20 
Nævn det en gang til, så tror jeg den går igennem ;)
What is the Matrix?
Per SPer SSkrevet 13/07-04 12:26, rettet 13/07-04 12:27 
Har modtaget 6 pakker fra Play.com og alle til en købspris på mellem 10 og 12 pund. 1 pakke blev pålagt told.

Hvilket er den eneste i år.

Køber man bevidst efter bundpriserne på Play.com er risikoen til at bære. Specifikke dyre indkøb ála bokssæt og fuldpristitler holder jeg mig helt væk fra.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
NaieraNaieraSkrevet 13/07-04 12:33 
Enfen>
Nævn det en gang til, så tror jeg den går igennem ;)

Det så jo tydeligvis ud til, at det ikke var gået igennem, og det er jo i og for sig kun en halv sandhed, at de sender fra UK.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
King ChaosKing ChaosSkrevet 13/07-04 12:34 
Sender de ikke fra Jersey? :):):)
NaieraNaieraSkrevet 13/07-04 12:38 
Vi er enkelte her, der prøver at tage tingene seriøst. Prøv selv, engang.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
enfenenfenSkrevet 13/07-04 12:39, rettet 13/07-04 12:41 
Naiera>
Det så jo tydeligvis ud til, at det ikke var gået igennem, og det er jo i og for sig kun en halv sandhed, at de sender fra UK.

Vi er helt enige...Jeg mente også bare, at det var Skyblazer, som var lidt langsom :)
What is the Matrix?
King ChaosKing ChaosSkrevet 13/07-04 12:55 
Naiera>
Vi er enkelte her, der prøver at tage tingene seriøst. Prøv selv, engang.


Det ved jeg. Jeg er bange for at jeg aldrig når det niveau. Jeg prøver, men...
RitesRitesSkrevet 13/07-04 16:28 
Some day, KC. Some day..
:P
» a winner is you «
AmbyAmbySkrevet 13/07-04 18:27 
Det var sådan set også ideen med Axel til 320. Der er ikke told, så det kan bedre svare sig.

Efter hvad i siger bliver et boxset sikkert fanget.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
enfenenfenSkrevet 13/07-04 21:18 
Der er i hvert fald en meget stor chance for det.
What is the Matrix?
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 13/07-04 21:29 
Naiera>
Play.com sender fra JERSEY. Derfor er der risiko for Told/Skat.

Havde ikke bestilt fra dem før, men vurderede lige hurtigt ud fra "Region 2" og "£", at de var UK-baseret...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
3of193of19Skrevet 13/07-04 21:38 
Selv hvis man bliver nødt til at betale told for sit dvd sæt er det det værd. FF er bare det bedste ;-)
King ChaosKing ChaosSkrevet 13/07-04 22:49, rettet 13/07-04 22:49 
Har lige set piloten på DVD. Wow! Guf for folk som kan li' klassisk sci-fi. Fede personer, nice settings. Absolut på højde med Whedons øvrige stuff. Nu er det jo kun piloten, men jeg forventer ikke at det bliver dårligere efterfølgende.
3of193of19Skrevet 14/07-04 01:04 
Nice!
Ice Hunter @ BuffyFan.dk>
Jeg skrev flere emails til TV for at forklare situationen. Og en fra program afdelingen emailede tilbage og spurgte om han kunne ringe til mig for at få det yderligere klarlagt. Og det kunne han jo godt.

Så jeg talte med TV2 i går og fortalte om den rigtige rækkefølge, etc. Ikke minst ville han høre om det ødelage noget (!) hvis man viste Serenity først.

Han sagde at det ikke var ham som traf den endelige beslutning, men at han ville kæmpe for at den blev vist i DVD rækkefølgen.

Så vi har jo lov at håbe
JmogJmogSkrevet 14/07-04 02:54 
SkyblazeR>
Havde ikke bestilt fra dem før, men vurderede lige hurtigt ud fra "Region 2" og "£", at de var UK-baseret...

Det er de skam også men Jersey (og Gurnsey mener jeg) har på en eller anden måde gjort sig selv til toldfrit område. I praksis betyder det for danskere at Jersey er lige så "risikofyldt" at købe fra som lande udenfor EU.
NaieraNaieraSkrevet 14/07-04 11:03 
Og det var så derfor jeg skrev, at det kun var en "halv sandhed", at de er UK-baserede...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 14/07-04 15:03 
Så er den fanget.. back-to-topic ;)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
AmbyAmbySkrevet 14/07-04 17:01 
ArchAngel paster, i dk.medie.tv i en Firefly-tråd, dette:
"Vi er desværre blevet nødsaget til at skubbe "Firefly" på ubestemt
tid da distributøren har problemer med leveringen af båndene. Det er
p.t. ikke til at sige noget om hvornår serien kommer på skærmen.

Vi beklager - men i det mindste er sommeren da med os...nåh nej.

Med venlig hilsen

Steen på Zulu"
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
NaieraNaieraSkrevet 14/07-04 17:01 
Jep, det står også længere oppe...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
AmbyAmbySkrevet 14/07-04 17:05 
Fair nok. Synes nok jeg havde set det et sted udover nyhedsgruppen. Move right along. Nothing to see here.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
Bede-xBede-xSkrevet 19/07-04 14:46 
3of19>
Jeg kan helt ærligt sige at jeg ikke kender en eneste personligt, der ikke kan lide Firefly efter at have set er par afsnit.

Det er en forrygende serie, der havde fortjent en bedre skæbne. Folk som jeg har vist den for, har også hurtigt kunnet se dens kvaliteter.

Firefly er den bedste Sci-fi serie der er lavet.

Men ok, jeg har vel efterhånden også udviklet mig til lidt af en Whedon fan(boy), så tag mine ord med et gran salt :)

Ang. Buffy/Angel, så er de serier langt bedre end jeg selv havde regnet med. Havde kun set et afsnit her og der og syntes dengang at Buffy var noget pjat, og Angel, som spin-off måtte være det samme.

Ja, rammer man ind i de rigtige afsnit, kan man nemt blive fanget af dem. Men det er også vigtigt at understrege, at der er mange bras afsnit. Særligt sæson 3 af Buffy er fantastisk, og de fleste afsnit af Joss er også af en høj kvalitet. Meget højere end jeg forventede, både i en serie og særligt i en serie med så latterligt et navn.

Afsnit som Hush, Once More With Feeling og Doppelgangland er rigtige perler.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 29/07-07 15:26, rettet 29/07-07 15:28 
Muligvis er der en ny Whedon tv produktion på vej:

Those who did attend the panel found out that Joss Whedon, the increasingly iconic and simultaneously reclusive creator of Buffy the Vampire Slayer and Firefly has plans for a new Buffy spin-off. And not in comic books this time, but on television!

It's called Ripper and it's been rumored and discussed and speculated about for years. This time Whedon has said that things are getting closer. He's "talking to Anthony Stewart Head" to reprise his role as Rupert Giles, Buffy's "Watcher." It will be a BBC production and run 90 minutes. No word yet on whether we're looking at a pilot, a one-off, or what could happen. But Whedon says it looks possible for "next year."

http://tv.ign.com/articles/808/808993p1.html

Jeg ved godt, det har været rygtet i årevis, men det her er så det seneste direkte fra Whedon på Comic-Con. Krydser fingre :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig