X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Spidey 2(IGN) - Skuffelse?


Svar
ValkyrieValkyrieSkrevet 07/07-04 13:20 
"Spider-Man 2 is, on the whole, a success. It just doesn't live up to the high standards set by the first film."

3,5/5!

Tror i IGN har ret, eller er det bare pjat?

Jeg så de sagde noget ligende om Shrek 2(http://filmforce.ign.com/articles/516/516715p1.html)

Man skal ikke ggå op i reviews, men jeg kan bare huske da den første kom ud. Jeg havde ekstremt low forventninger. Jeg forventede et eller andet kiddie batman/superman show, og vidste ikke hvorfor jeg blev overtalt til at se den - Men den var ekstremt fed. Mest positive oplevelse jeg har haft i en biograf ever.

Jeg tror dog stadig jeg vil se 2eren! Ser cool nok ud;)

-Val
Well crucify the insincere tonight...
OkottaOkottaSkrevet 07/07-04 13:28 
Spiderman 2 er ikke en skuffelse.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
DizzyDizzySkrevet 07/07-04 14:10 
Berlingske gav den top karakter og kaldte den sommerens bedste. Men alt afhænger vel af øjenene som ser :D
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
Per SPer SSkrevet 07/07-04 14:30 
Jeg har været inde og se den, og hvis jeg skulle bedømme filmen, får den 5 stjerner ud af seks. Hvor jeg ville have bedømt den første til mellem 4 og 5 stjerner. Så er der lidt at sammenligne med.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
LingobarLingobarSkrevet 07/07-04 15:08 
******
”SPIDER-MAN TILBAGE I TRIUMF…
EN SEKSSTJERNET FILMOPLEVELSE”
Jonna Gade, Ekstra Bladet

****
”SPIDER-MAN 2 LEVERER
I DEN GRAD VAREN”
Kim Skotte, Politiken

*****
”SPIDER-MAN SVINGER HØJERE OG
FLOTTERE…FOR DEN INDSATS KAN SAM
RAIMI OG KOMPAGNI IKKE FÅ ROS NOK”
Jacob Wendt Jensen, BT

******
”ENDNU FLOTTERE, SJOVERE OG MERE SPÆNDENDE END SIN
FORMIDABLE FORGÆNGER, OG MED SIN PERFEKTE KOMBINATION
AF ACTION, ROMANTIK OG HUMOR SEVERER DEN SOMMERENS
SUVERÆNT BEDSTE UNDERHOLDNING I BIOGRAFERNE”
Ebbe Iversen, Berlingske Tidende

*****
”IKKE ALENE BEDRE END ETTEREN,
DEN ER OGSÅ NOGET SÅ SJÆLDENT
SOM EN KIOSKBASKER MED BÅDE
VARME OG CHARME”
Kim Foss, Jyll. Posten

*****
”NOGET NÆR DEN PERFEKTE
SUPERHELTEFILM… HAR FORTJENT AT
BLIVE SOMMERENS STØRSTE BIOGRAFHIT”
Louise Kidde Sauntved, Urban

Beklager Caps, men det er copy-paste fra en promotion-PDF.
Dine dage er salte...
dRxLdRxLSkrevet 07/07-04 17:34 
Skal ind og se den med kæresten i morgen, det skal nok blive godt =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 07/07-04 18:50 
IMDB ratings...

Spider-Man : 7.4/10 (49K stemmer)
Spider-Man 2 : 8.2/10 (9K stemmer)
SøgAArdSøgAArdSkrevet 09/07-04 23:45 
1'eren er bedre end 2'eren! I de sidste 30-40 min. falder filmen fuldstændig sammen. En kæmpe skam, da den starter genialt og er mere dyster end 1'eren, men.. :(

1'eren vil jeg give 5/6
2'eren vil jeg give 4/6
Home is where the hardware is..
ValkyrieValkyrieSkrevet 10/07-04 00:02 
Det har vel noget at gøre med når de laver 3eren?

Syntes 2eren var okay, men nu ikke noget super specielt.


Doc Oc, var da mere normal og ikke så "wacky" Som Grønne Goblin nissen, men måske er det sådan lidt mehh hen mod slutningen!:/

Kunne egentlig bedst lide alt det med hvor Peter kæmper med sit privatliv og at være spidy på engang - Giver sådan en lidt bedre indgang til filmen IMO! Men det er bare mig vel:/

-Val
Well crucify the insincere tonight...
The DaneThe DaneSkrevet 10/07-04 00:09 
Jeg ved ikke om jeg vil kalde den bedre end den første (er lige kommet tilbage fra at have set den) - de har begge gode og dårlige ting hvor den første nok bygger lidt på det "hype" den nu har, og man så lægger sig lidt ned ved den anden.
Den anden har lidt mange følelsesmæssige scener med hvordan folk ser på ham (eks. toget), som kan virke latterligt. Men slutningen og opsætningen til næste film er god (det ville måske have været bedre her hvis hans far var kommet tilbage som i den nye tegneseriehistorie).

- og det er ikke "Grønne Goblin nissen", men "Den Grønne Gnom" (og Doc Ock. for at være korrekt ;)).
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
dRxLdRxLSkrevet 10/07-04 09:36 
2'eren er klart langt bedre end 1'eren. 1'eren er en almindelig film som alle andre almindelige hollywood produktioner (og derfor noget bæ). I 2'eren leger Sam Raimi helt vildt meget med filmmediet (og den omgivende kultur i øvrigt). Kameraet er en meget levende deltager i Spiderman 2, som Raimi allerede viste det i Evil Dead('81) og han holder sig heller ikke for god til at citere François Truffaut (fransk nybølge) og andre store i måden at bruge kameraet på. Hele filmen er på en måde én stor leg med at frembringe bestemte virkninger i publikum og med at frembringe genkendelsens glæde i kendere, og det virker.

Vigtigst af alt er den (modsat 1'eren) ikke spundet (bad pun) over den almindelige hollywood spændingskurve (som alle lærer i gymnasiet) men bevæger sig i sit eget mere uforudsigelige og derfor reelt spændende tempo. Jeg var f.eks. lige til rulleteksterne i tvivl om hvorvidt vi lige skulle have et opgør med "the green goblin#2" i samme film.

Når det er sagt, så er man desværre endnu ikke i tvivl om at den computeranimerede spiderman er netop dét og scenen i toget hvor alle elsker spiderman kunne jeg godt have været for uden.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 10/07-04 10:03 
Tillad mig at tilføje et eksempel på hvorfor dette er en film der tør hvor andre passer sig ind efter hollywoods skabelon.

Uden at spoile for dem der endnu ikke har set den: Scenen med elevatoreren! Utrolig humor, og han bliver ved med at trække den langt udover hvad hollywood bosser normalt ville tillade. Hvilket selvfølgelig også kendetegner filmen som et genialt stykke kunst, at den er komponeret med både hektiske og stille passager og alt muligt ind i mellem.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
The BruceThe BruceSkrevet 10/07-04 13:38, rettet 10/07-04 13:39 
Jeg synes filmen som helhed var god, men hvorfor skal der absoLUT komme de der Super-latterlige scener med "New-York'ere der står sammen i kampen mod det onde"?! Er jeg virkelig den eneste, der får lyst til at grave mine øjne ud, når det sker?

...det ødelægger seriØST film-oplevelsen...for mig i hvert fald! Det er sgu en skam for et par action-film, der ellers er godt skruet sammen!!!
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
KalicolaKalicolaSkrevet 13/07-04 17:04 
Jeg mener at 2'eren er meget bedre end 1'eren. Bedre action, bedre humor, bedre filmet, bedre super skurk, bedre animeret. Og spiderman dragten er tilmed blevet flottere.

Og hvad er der galt med scenen i toget? *undrer sig*

Men jeg vil indrømme at slutningen stinker, og hvis de putter goblin 2 i film 3, så stinker det ligeså meget.

-->>Mini Spoiler<<--
Angående 3'eren så er det sgu da ham astronaut-gutten fra 2'eren som får symbioten med hjem fra rummet, som jo senere bliver til krybet. Så hvis man læser lidt mellem linierne i 2'eren vil man kunne regne ud, at krybet er med i 3'eren, og det holder helt sikkert. Og eftersom krybet jo er den mest elskede spiderman skurk, så tvivler jeg på at de vælger goblin 2 frem for krybet, det ville være tåbeligt. Men hvem siger også at der ikke er 2 super skurke i 3'eren?... Har jeg spist søm?
For The Love Of The Game
DarklynoonDarklynoonSkrevet 13/07-04 17:46 
dRxL>
Skal ind og se den med kæresten i morgen, det skal nok blive godt =)

er det de første tegn på en kommende familefar:-)
Mortal Kombat the mother of all fighting games
yokanabsteryokanabsterSkrevet 13/07-04 17:55, rettet 13/07-04 17:56 
Spiderman 2 skuffer ikke. Den har MEGET hæsblæsende og ekstremt flot action, med overvældene animationer. Den har også en velfungerende humor kørende, som toby mcguire er rigtigt godt gearet til. Det eneste der trækker lidt ned er de lidt halv-lang-pinlige-okay-nu-må-den-godt-stoppe-scener, og lidt for meget amerikansk "Ohhh there is a hero in all of us" over sentimentalt pjat. Ellers hæsblæsende og underholdene 2.5 timer.
4,5 ud af 6 herfra :) ( Husk at det er en film der kræver tordnene lyd, og svimlende stort lærred, se den i IMPERIAL eller lignende )
soon the world will be one big computer
dRxLdRxLSkrevet 13/07-04 18:47 
Darklynoon>
er det de første tegn på en kommende familefar:-)

Måske, vi vil begge gerne have børn, og forestiller os pt at det bliver med hinanden, men lad os nu se... =)

(er jeg ved at dele for meget?)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SøgAArdSøgAArdSkrevet 13/07-04 21:04 
Darknon>
bedre super skurk

Uddyb lige det noget bedre! Ellers virker du blot som en dRxL wannabe..
Home is where the hardware is..
SøgAArdSøgAArdSkrevet 13/07-04 21:06 
The Bruce>
Jeg synes filmen som helhed var god, men hvorfor skal der absoLUT komme de der Super-latterlige scener med "New-York'ere der står sammen i kampen mod det onde"?! Er jeg virkelig den eneste, der får lyst til at grave mine øjne ud, når det sker?

...det ødelægger seriØST film-oplevelsen...for mig i hvert fald! Det er sgu en skam for et par action-film, der ellers er godt skruet sammen!!!

100% enig.. Tog-scenen generelt er bare rigtig tam! Faktisk der det gik galt..
Home is where the hardware is..
KalicolaKalicolaSkrevet 14/07-04 00:19 
jeg mener bedre super skurk end en mand i en grøn dragt, som flyver på en underlig tingest og kaster bomber, og som allermest minder om en eller anden klovn fra power rangers...

Så må jeg indrømme at doc ock er en hel del sejere....
For The Love Of The Game
dRxLdRxLSkrevet 14/07-04 00:32 
Ellers virker du blot som en dRxL wannabe..

Skulle det nu være noget at stræbe imod! ;-)
Jeg må dog også indrømme at jeg ikke helt forstår hvad du sigter til med denne linie... =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SøgAArdSøgAArdSkrevet 14/07-04 00:44 
Da du kom med en super-forklaring hvorfor DU synes 2'eren er bedre end 1'eren, virkede det bare som om at han kunne hvile lidt i den forklaring, ved at komme med simple svar som "bedre super skurk" osv..
Home is where the hardware is..
KTCKTCSkrevet 14/07-04 23:22 
Darknon>
Angående 3'eren så er det sgu da ham astronaut-gutten fra 2'eren som får symbioten med hjem fra rummet, som jo senere bliver til Krybet.
Nej! Nej! Nej!
John Jameson og krybet har intet med hinanden at gøre. Det er rigtigt, at han får en virus, der giver ham superstyrke og så bliver han også til en slags vareulv, men Krybet (Venom) er en helt anden historie.
Krybet blev til at Edderkoppens (Spiderman) symbiotiske dragt, som fulgte ham efter Den Skjulte Strid (iøvrigt en af de bedre Marvel-sagaer). Edderkoppen fandt ud af, at dragten tog ham på ture mens han sov og ville slippe af med den igen. Derfor indtog den Eddie Brock, som så blev til Krybet. Så er der sagen om Splatter (Carnage), som er endnu sygere i skallen end Krybet (ikke så underligt, når han var massemorder i forvejen). Men lad nu det ligge...

Hvis jeg skal forudsige forsættelserne, så tror jeg Firbenet kommer ind i billedet for alvor snart. Det er Dr. Conners, der bliver til denne figur da han forsøger at genskabe sin arm i et eksperiment.
I den første film hørte man om ham, og nu optræder han som lærer i toeren. Jo, jeg tror nok der sker noget på den front i treeren.
Jeg håber også de begynder at lade andre Marvel-helte gæsteoptræde som de gør i bladene. Det kunne være guld!

Darknon>
Har jeg spist søm?
Ja ;)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 15/07-04 03:38 
De omskriver sikkert hele historien:

John Jameson er overtaget af symbiotiske dragt og tager hævn (som Venom) for tabet af MJ.

Harry bliver IKKE Grønne Gnom som i tegneserien, men modificerer dragten og bliver tada Den Gule Djævel.

Dr. Conners' historie forløber sikkert som i tegneserien.

Og giv mig Black Cat.

BTW - Er Punisher så dårlig som alle siger?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
KTCKTCSkrevet 15/07-04 08:31 
Jeg tror Sam Raimi har lidt mere respekt end det.

John Jameson kunne aldrig fylde rollen ud som Eddie Brock på en fornuftig måde, så det håber jeg bestemt ikke.

Den Gule Djævel (HobGoblin) har altid været andre end Osborn-familien, og hvorfor skulle de lave om på det? Det ville da ikke give nogen mening.

Katten (Black Cat) håber jeg også kigger forbi snart.


Det var slemt nok, at Hulks historie blev vredet til ukendelighed, men i den sidste ende kunne jeg godt tilgive det. Spiderman må ikke gå samme vej, da det ville ødelægge den gode stil de er kommet på.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
AmbyAmbySkrevet 15/07-04 08:42, rettet 15/07-04 08:43 
Jeg synes nu Born2Play's udlægning virker ganske fornuftigt. Rent fortællemæssigt giver det mening, og en naturlig sammenhæng mellem 2'eren og 3'eren.

Jeg ville blive slemt skuffet hvis skurken i 3'eren er en varulve-lignende tingest.

Hvis de har tænkt på 3'eren, men de skrev 2'eren er der brugt krudt på:

Man skal vide John Jameson tager en smuttur ud i rummet. Han bliver endvidere droppet ved alteret. Hvad end han er når han kommer tilbage, så er han ihvertfald sur.

Harry finder sine fars ting og ønsker spiderman død. Han kender samtidig Spiderman's identitet. Det giver ingen mening at den grønne djævel dukker op igen. Det har vi set på en gang før, og er derfor uinteressant.

Dr. Conners er med i et svagt glimt. Det kunne være en mulig skurk, da hele hans historie indeholder nok stof til at drive en ny film.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
SøgAArdSøgAArdSkrevet 15/07-04 11:09, rettet 15/07-04 11:10 
Dark-Light>
Harry finder sine fars ting og ønsker spiderman død. Han kender samtidig Spiderman's identitet. Det giver ingen mening at den grønne djævel dukker op igen. Det har vi set på en gang før, og er derfor uinteressant.

Det vil da give mindre mening hvis de dropper ham, når de lægger så kraftigt op til det i 2'eren!
Home is where the hardware is..
AmbyAmbySkrevet 15/07-04 11:54, rettet 15/07-04 11:55 
Enig. Derfor tror jeg vil ser ham som den Gule Djævel eller i en meget anderledes dragt.

EDIT: Eller som en biskurk. (Som har jeg vist også sat mine penge på alle heste :D)
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
3of193of19Skrevet 15/07-04 12:22 
Ja, det er virkelig elegant hvordan der lægges op til forskellige skurke i 3'eren.
Conners, Jameson, Osborne...

Ang. det som dRxL sagde om kameraet i filmen, må jeg sige jeg er fuldt ud enig. F.eks. den scene hvor Peter har besluttet sig for ikke at være Spiderman og "Raindrops" spiller i baggrunden. Henimod slutningen fryser billedet på en super glad "Geek-Peter", det var en frisk måde at lave sådan en scene på.
AmbyAmbySkrevet 15/07-04 13:32 
Ja rent meget mere 80'er film bliver det vist ikke :)
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
KalicolaKalicolaSkrevet 15/07-04 14:03 
ktc: jamen symbioten kommer ski da fra rummet med ham astronauten, og senere overtager spidermans dragt, hvorefter symbioten senere overtager en mand som jeg ikke kan huske hvem er, og så bliver de til krybet... Eller har jeg sovet i timerne? Jeg er ikke sikker, det er bare sådan jeg husker det.
For The Love Of The Game
yokanabsteryokanabsterSkrevet 15/07-04 14:54 
Søgaard>
The Bruce>
jeg virkelig den eneste, der får lyst til at grave mine øjne ud, når det sker?

100% enig.. Tog-scenen generelt er bare rigtig tam! Faktisk der det gik galt..

Yep, det var en pinlig scene som virkelig ødelagde meget, der var dog flere. Ogse den med "There's a hero in all of us" blev for "uh uh"-jeg-er-en-stor-filosof-klamt, den kunne man også have undgået...
soon the world will be one big computer
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 15/07-04 15:13 
Hulk sur. Eddermand success. Ang lee ødelægge Hulk.

PS. Har I set de nogle billeder fra Batman Begins? Oldman som Gordon - Wow! Som taget ud af år 1.

Link...
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
The DaneThe DaneSkrevet 15/07-04 17:26 
KTC - denne "varulve"-tingest du omtaler lyder lidt alá Sjakalen. Endnu én af Peters tidligere lærer, som gik gak da Gwen Stacy døde (mystisk eksperiment og forvandling til Sjakalen) - den figur "døde" selvf. i én af sine egne fælder, og kom senere igen ved kloningen.

Men hvad angår Harry, så ser det ud fra slutningen ud til at de følger den normale gang fra første tegneserie (ikke den nye udlægning hvor faderen kommer tilbage i mutantskikkelse).
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
KTCKTCSkrevet 15/07-04 19:19 
Darknon>
ktc: jamen symbioten kommer ski da fra rummet med ham astronauten, og senere overtager spidermans dragt, hvorefter symbioten senere overtager en mand som jeg ikke kan huske hvem er, og så bliver de til krybet... Eller har jeg sovet i timerne? Jeg er ikke sikker, det er bare sådan jeg husker det.

Ja, du er forkert på den. Symbioten kom hjem med Spiderman
fra et gigantisk eventyr, der involverede en lang række Marvel-helte. Som jeg beskrev før, hoppede den over på Eddie Brock som blev Krybet (Venom) og senere Cletus Cassidy som Splatter (Carnage), da han sad i celle med ham i et fængsel.

John Jameson får ganske rigtigt noget snask med hjem fra rummet, men dette har intet at gøre med Spidermans symbiot. Sjovt nok kommer jeg til at tænke på "Astronautens Kone" hver gang ;)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KTCKTCSkrevet 15/07-04 19:24 
The Dane>
KTC - denne "varulve"-tingest du omtaler lyder lidt alá Sjakalen. Endnu én af Peters tidligere lærer, som gik gak da Gwen Stacy døde (mystisk eksperiment og forvandling til Sjakalen) - den figur "døde" selvf. i én af sine egne fælder, og kom senere igen ved kloningen.
Ja, det lyder en smule som den gode gamle Professor Warren, men jeg tror nu Sam Raimi springer lige så elegant over ham i første omgang. Klon-sagaen virker som en lidt for stor mundfuld for film-mediet, synes jeg.
Hvis han skulle optræde, tror jeg vi allerede havde mødt ham som person i filmen og ligeledes Gwen Stacy.

The Dane>
Men hvad angår Harry, så ser det ud fra slutningen ud til at de følger den normale gang fra første tegneserie (ikke den nye udlægning hvor faderen kommer tilbage i mutantskikkelse).
Det håber jeg godt nok de gør. Og så kan jeg iøvrigt ikke se noget galt i at de bringer Den Grønne Gnom op igen. Sådan er historien jo, og der er da nok af intriger at tage af imellem Harry og Peter. Bare han lige får lavet en ny maske, for den gamle var altså ikke et hit hos mig...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
dRxLdRxLSkrevet 18/07-04 09:30, rettet 18/07-04 09:32 
Stemningen fra den måde som McFarlane tegnede "Firbenet" i begyndelsen af 90'erne kombineret med de historiers kanibalistiske vægtning, kunne danne grundlag for en noget mørkere og mere psykologisk interessant Spiderman film.

3of19>
Ang. det som dRxL sagde om kameraet i filmen, må jeg sige jeg er fuldt ud enig. F.eks. den scene hvor Peter har besluttet sig for ikke at være Spiderman og "Raindrops" spiller i baggrunden. Henimod slutningen fryser billedet på en super glad "Geek-Peter", det var en frisk måde at lave sådan en scene på.

Ja, det var selvfølgelig også det klip der fik mig til at tænke på Truffaut og specielt den her film:

Jules et Jim (1962)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KalicolaKalicolaSkrevet 19/07-04 16:43 
born2play: Ja punisher er dårlig.. Men den har noget rigtig fed lyd, af en standard action film at være...
For The Love Of The Game
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig