X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Roskildefestival?


Svar
BlossomBlossomSkrevet 05/07-04 14:18 
jeg har ikke fulgt en pind med i noget som helst vedr. Roskildefestivallen, men har lige brug for et par oplysninger da jeg har en papdatter der muligvis har løjet sig til en campingtur med vennerne men i stedt er taget til Roskilde.

Hvis jeg har forstået det ret, så forløb festivallen fra søn. d. 27/6 - igår, søn. d. 4/7 er dette korrekt??

Er der nogen hjemmesider eller et eller andet hvor der bliver lagt billeder ud fra festivallen??

Skal man vise ID eller lign. for at købe billet/ komme ind??

Tak for hjælpen..
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
Danny SallingDanny SallingSkrevet 05/07-04 14:47 
http://www.roskilde-festival.dk/

;-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
kingsizekingsizeSkrevet 05/07-04 14:48, rettet 05/07-04 17:02 
man skal ikke vise id for at købe billet eller komme ind på pladsen. Desuden kommer der mellem 70000 - 100000 på festvalen, så hun bliver nok svær at spotte! men tjek hendes højre håndled, hvis der er en bleg stribe er det er godt tegn. :)
Minecraft / Xboxlive: BaumspielerSpiller nu: Trials HD, World Of Warcraft: Cata..., Minecraft
BlossomBlossomSkrevet 05/07-04 15:00 
Hm... Ja jeg ved godt at det er praktisk taget umuligt, at spotte hende blandt så mange mennesker,
men det kunne jo være der var en side med en masse billeder fra teltpladsen eller lign.

Hendes far er temmelig gal i skralden, for hun havde fået forbud mod at tage til Festival af både ham og hendes mor, men det er jo lidt svært at tjekke når vi sidder i Jylland, og hendes mor i Ungarn.

Pigen er trods alt først lige fyldt 15....
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
kingsizekingsizeSkrevet 05/07-04 15:05, rettet 05/07-04 15:05 
Jeg var selv på Roskilde festival for første gang, blot en uge efter jeg fyldte 15.

Men som sagt, kig på hendes håndled det kan ikke slå fejl!
Minecraft / Xboxlive: BaumspielerSpiller nu: Trials HD, World Of Warcraft: Cata..., Minecraft
MajorPMajorPSkrevet 05/07-04 16:01 
Hvis hun er bombet, har en hvis stribe på én af armene og lugter lidt af hest eller ko, så er der intet at tage fejl af!
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
King ChaosKing ChaosSkrevet 05/07-04 16:07 
Jeg tror ikke hun er sluppet for mudder-stænk. Alle de mennesker jeg så i morges fra Roskilde - KBH havde alle mudrede sko & bukser. Hovedbanegården var fyldt med mudderklatter. Og så som nævnt den hvide stribe hvor armbåndet har siddet.
SøgAArdSøgAArdSkrevet 05/07-04 17:33 
Hvis hun til aftensmaden siger: "stik mig lige en slots", er det ren refleks og et tegn på hun har været afsted! :)
Home is where the hardware is..
MajorPMajorPSkrevet 05/07-04 18:45 
Slots på Roskilde? - Regn nærmere med Tuborg ;-)
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
fumfumSkrevet 05/07-04 19:33 
Hvis hun hælder mælk i et glas hun holder skråt, er det også et godt tegn.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
BlossomBlossomSkrevet 05/07-04 19:50 
tjah, nu må vi se. Har endelig fået kontakt til hende..

Det er sq ikke let at holde styr på de unger....
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
King ChaosKing ChaosSkrevet 05/07-04 21:31 
I second that! ;)
BlossomBlossomSkrevet 05/07-04 21:38 
hehe.. '

ja, og hvis man som jeg har med teenage unger at gøre når man ikke selv er ældre end 24, så kan man godt huske alt det l..t man selv gik og lavede..

Det gør absolut ikke sagen bedre..

Men man er dog lidt bedre til at huske og gennemskue...
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
DizzyDizzySkrevet 05/07-04 21:39 
hehehe, man burde have en chip i skoene på dem, så man altid kunne tracke dem ;D
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
SumezSumezSkrevet 06/07-04 12:49 
Så lad hende dog.

Der er masser af 15-årige på Roskilde, og det er på ingen måder et farligt sted at opholde sig. Alle folk er flinke, og der er et fantastisk sammenhold.
Der har kun været et par enkelte voldsepisoder, hvilket er MEGET flot, når man tænker på at der var over 100000 personer samlet på ét sted, og ikke mindre når man tænker på at de fleste tit er godt stive. De eneste seriøse tyve er sigøjnerne og de "professionelle" telttyve, der kun lige skimmer teltene for værdigenstande, hvilket man skal være meget dum for at efterlade ude. Normale festivalgæster stjæler højst en flaske sprut. Har også hørt om en der har fået stjålet 50kr fra en pung med 850kr i. ;) Meget flink tyv.

Jeg vil tværtimod mene at det er et sundt sted for de unge at opholde sig. Man lærer noget om at klare sig selv og ikke mindst at være social.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 06/07-04 13:14 
MajorP>
Slots på Roskilde? - Regn nærmere med Tuborg ;-)

Slots, Spar, Christian Firtal, og til tider en Sort Guld. Hvor så du dog Tuborg-dåser? ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
TKTKSkrevet 06/07-04 14:16 
Sumez>
Så lad hende dog.

Der er masser af 15-årige på Roskilde, og det er på ingen måder et farligt sted at opholde sig. Alle folk er flinke, og der er et fantastisk sammenhold.
Der har kun været et par enkelte voldsepisoder, hvilket er MEGET flot, når man tænker på at der var over 100000 personer samlet på ét sted, og ikke mindre når man tænker på at de fleste tit er godt stive. De eneste seriøse tyve er sigøjnerne og de "professionelle" telttyve, der kun lige skimmer teltene for værdigenstande, hvilket man skal være meget dum for at efterlade ude. Normale festivalgæster stjæler højst en flaske sprut. Har også hørt om en der har fået stjålet 50kr fra en pung med 850kr i. ;) Meget flink tyv.

Jeg vil tværtimod mene at det er et sundt sted for de unge at opholde sig. Man lærer noget om at klare sig selv og ikke mindst at være social.


hehe...bortset fra et par voldtægter og dødsfald og sårn lidt ö !...

Ej lidt spooky med ham swedish der bar lå død i teltet! og hende der blev voldtaget ...uh...;)
SumezSumezSkrevet 06/07-04 14:27, rettet 06/07-04 14:28 
Jeg snakkede med en, der kendte en der lå i lejr med en af dem, der var blevet voldtaget. Hun er efter sigende typen, der finder på den slags historier, og har tilsyneladende selv "været med" til det.
Jeg forstår slet ikke hvordan en voldtægt kan finde sted på Roskilde, da der er mennesker ALLE steder, og ingen afsides steder. Hvis pigen virkelig gør modstand, skal der nok være nogen der ser/hører det og får det afværget.
Ang. ham der døde, har det jo tydeligvis intet med festivallen at gøre. Han var formentlig en narkoman, der ikke kunne styre sit forbrug.

Det er typisk af medierne at blæse op hvor usikker festivallen er, når faktum er at det i virkeligheden er ekstremt sikkert, alt taget i betragtning. Med alle de gæster, er chancen for at pågældende person var involveret i en voldsepisode så lille som 0.005%! Og hvis man har lidt forstand, kan man sagtens undgå det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
kingsizekingsizeSkrevet 06/07-04 14:35 
Jeg har været på Roskilde festivallen 7 gange nu og har endnu aldrig oplevet andet end at folk er meget hjælpsomme og meget venlige, det er klart er der fra tid til anden vil ske ting, som vold og måske endda voldtægt, men hvis det er det der holder en fra at tage til festival, skal man nok heller ikke gå i byen!
Minecraft / Xboxlive: BaumspielerSpiller nu: Trials HD, World Of Warcraft: Cata..., Minecraft
psychomantispsychomantisSkrevet 06/07-04 15:03 
Jeg var selv første gang på Roskilde festival som 17 årig i 1995. Jeg kunne sikkert have klaret mig på festivallen et år eller to før, men jeg er fra det mørke vestjylland og dengang var der langt til Roskilde man skulle jo med færge og alt muligt. Mobiltelefoner var der heller ikke mange af. Så jeg måtte pænt vente til jeg blev 17 før jeg fik lov.

Men festivallen (og de senere) var en stor succes, og ingen kom fortræd. Som Sumez siger, så er det ret unikt at man kan samle så mange mennesker og så opleve så lidt vold. Jeg har aldrig i løbet af de fem gange jeg har været afsted, set en voldsepisode. Det mest ubehagelige jeg har prøvet var Pearl Jam koncerten i 2000, som selvsagt også var temmelig traumatiserende.

Men bortset fra den episode, vil jeg mene det meget kommer an på hvem man er sammen med på festivallen. Er det folk man kan stole på og med omløb i hovedet, eller er det en flok hjernedøde tåber? Men det er jo ikke kun i forbindelse med Roskilde festivallen at det gælder om at vælge den rette omgangskreds.
MajorPMajorPSkrevet 06/07-04 15:22 
hehe, nu tænkte jeg mere på at Tuborg er hovedsponsor, Sumez ;-)

Derudover kan jeg kun give Sumez ret i, hvad han skriver.

Jeg var for første gang på Roskilde i år, og jeg blev meget positivt overrasket over hvor venlige folk var. Alle var meget hjælpsomme og jeg oplevede kun én der var flabet. Set fra mit synspunkt, så er det mere farligt at gå i København end at tage til Roskilde Festival.
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
fumfumSkrevet 06/07-04 15:27 
Folk har altid været venlige derovre :=). Også svenskerne. Pånær den, storbarmede, svenske pige jeg hærgede i begyndelsen af 90'erne ved at påpegede: "Ni har vist bragt dere yvere med hemmifrån".
Jeg sov iøvrigt alene den nat.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
CoreCoreSkrevet 06/07-04 15:32 
kingsize>
hvis det er det der holder en fra at tage til festival, skal man nok heller ikke gå i byen!

Det gør man jo så heller ikke som 15-årig...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
TKTKSkrevet 06/07-04 15:35 
-Går man ikk i byen som 15-årig (core) ???
CoreCoreSkrevet 06/07-04 15:41 
rettelse: man BURDE ikke kunne gøre det, hvis vi tolker "gå i byen" på samme måde...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
kingsizekingsizeSkrevet 06/07-04 15:48, rettet 06/07-04 15:49 
Core>
kingsize>
hvis det er det der holder en fra at tage til festival, skal man nok heller ikke gå i byen!

Det gør man jo så heller ikke som 15-årig...

Det kan du sådanset have ret I, men jeg vil våge den påstand at man, som 15 årig fortager sige ting der er farligere end Roskilde! Blåmandag for at nævne bare en...(hvor man er 13)
Minecraft / Xboxlive: BaumspielerSpiller nu: Trials HD, World Of Warcraft: Cata..., Minecraft
TKTKSkrevet 06/07-04 15:55 
¨Vi ( her i haderslev) går da i byen fra nogle som 13 årig...og vi andre er 15...mellem 13-og 14 årige fyrer dn af i byen! :p...

Vi er nogle som er 14 år på blå mandag:p

Kan ikk se noget galt i at gå i byen/feste som 15 årig:s?!!
MarcusMarcusSkrevet 06/07-04 15:57, rettet 06/07-04 16:10 
Det er ikke særligt farligt at opholde sig der, medmindre man gerne selv vil op at slås eller lignende. De typer er der heldigvis næsten ingen af i området, selv mødte jeg ikke nogen.

Og nej, man burde ikke gå i byen som 15 årig. Men grunden til at folk bliver yngre og yngre når de gør den slags ting må alligevel være forældre som accepterer at de fester og drikker i en tidlig alder. Disse børn lokker så andre børn med ned i sølet. Og sådan fortsætter det.
TKTKSkrevet 06/07-04 15:59 
(Core og mysterious)hvornår må "børn" :S så ha det sjovt i byen? som 18 årig eller hva:s???

Hvad er der galt i at feste som tidligst 13årig..- jeg selv er 15 år?
MarcusMarcusSkrevet 06/07-04 16:10, rettet 06/07-04 16:11 
ThomasS>> Det gale i det er at ens barndom af den grund bliver kortere end tidligere, hvilket vi, der har haft en længere barndom, mener er forkert.

Problemet er også at det er hurtigt bliver umoderne at lege. Børn ser op til at blive voksne, og de vil gerne opføre sig som voksne, derfor fester de i stedet og drikker som voksne. Trist, specielt med hensyn til alkohol delen.

<EDIT>
Men hvis dem der er under alkohol alderen ikke drikker men fester med sodavand, så er det da også fint.
CoreCoreSkrevet 06/07-04 16:10 
13- og 15-årige kan da bare feste løs, men der er en grund til at det ikke er lovligt for dem før de er 16 (hjemme) og 18 (i byen), en ret god grund skulle jeg mene...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BlossomBlossomSkrevet 06/07-04 16:46 
Sumez>
Jeg ved hvad du mener, og jeg gik da selv i byen som 13 årig, men nu kender jeg jo pigen, og det er meget forskelligt fra teenager til teenager hvor kloge de er med hensyn til sex, sprut og stoffer.

Mange unge teenage -PIGER har svært ved at sige fra overfor drenge og gruppepres, og mange i min papdatters omgangskreds er nogle af dem der skal spille smarte med druk og eksperimenter.

Alene af den grund havde hun fået nej til Festivallen.

Og grunden til at vi ville finde ud af om hun havde været der, var nok nærmere om vi kunne stole på hende en anden gang hun var selv.

Hun har det med at rode sig ud i noget, og det er vel klart at vi gerne vil undgå det..
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
nullernullerSkrevet 06/07-04 20:48 
Blossom, fandt du ud af, om hun havde været af sted ?
Nu med Xbox 360
BlossomBlossomSkrevet 07/07-04 07:20 
Nej...

Det gør vi nok heller ikke foreløbig.
Hun er for god til det der med at skjule ting.
Hun har snydt sine forældre mange gange før..

Nå.. men vi er jo nødt til at lade tvivlen komme hende tilgode.
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
salsalSkrevet 07/07-04 10:55, rettet 07/07-04 10:56 
Hvis pigen ikke har fået lov til at tage afsted, så har hun ikke fået lov til at tage afsted. Nu har hun sikkert brudt tilliden og så videre, og så skal det jo få konsekvenser. Men lad tvivlen komme hende til gode, trods alt. Selvom hun helt sikkert har været afsted. :)
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig