X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Slipknot afløser David Bowie på Roskilde


Svar
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 30/06-04 17:42 
Ja, hvis ikke I skulle have set det endnu, så aflyste David Bowie igår pga. smerter i skulderen.
Idag (faktisk sent igår aftes) har festivallen så disket op med et afløsningsband, og man må sige at stilen er rykket over i en "lidt" anden genre.

Så for alle jer heavy-hoveder der skal afsted, så er der mere metal at gå amok til :-)
Det bli'r lige efter Meshuggah, så der bli'r knald på!

Spilleplanen på Orange Scene fredag aften
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
salsalSkrevet 30/06-04 19:56, rettet 30/06-04 19:56 
Se på Muses hjemmeside under "News". Trommeslagerens far er død, og de har aflyst en del shows og så "decisions on other shows pending". Så de er også tvivlsomme til årets Roskilde. Hold da kæft, en discount-festival. Sådan en Roskilde-billet kan hurtigt falde i værdi.

http://www.muse.mu/
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
John DoeJohn DoeSkrevet 01/07-04 03:10 
Muse har besluttet at de spiller
Do not let Dr. Mario touch you, he is not a real doctor!
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 01/07-04 21:42 
godt jeg ikke købte den billet for at se bowie! slipknot som erstatning? det er jo til grin...

/dd
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
RuneSPRuneSPSkrevet 01/07-04 21:46 
dynamitedavo>
godt jeg ikke købte den billet for at se bowie! slipknot som erstatning? det er jo til grin...

/dd

Jeg vil nu sige at er en fortræffelig erstatning... desværre skulle jeg ikke med selvom jeg vidste de ville komme, må ikke for min mor :(

Men synes fandme der er mange fede bands i år:

Mnemic
Soilwork
KoRn
Slipknot
Meshuggah
CoreCoreSkrevet 01/07-04 21:53 
RuneSP>
Jeg vil nu sige at er en fortræffelig erstatning...

Det er da noget pladder! Du kan mene at dem ville du meget hellere se, og at det er fedt det er dem der kommer i stedet, men du kan da ikke mene at det er en fortræffelig erstatning. Dem der er der for at se Bowie må da føle sig vildt snydt, når der i stedet kommer sådan et banger-band som Slipknot. Det ville jo svare til hvis du var der for at se Slipknot, og de blev erstattet af Bob Dylan eller Boyzone, så ville du også få rimeligt bæfjæs :)

I øvrigt mangler du Ill Niño på din liste...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 01/07-04 23:23 
Og nu vi er ovre i metal genren, hvordan kan I glemme kongerne Morbid Angel?
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
CoreCoreSkrevet 01/07-04 23:31 
Azalon>
Og nu vi er ovre i metal genren, hvordan kan I glemme kongerne Morbid Angel?

Er det ikke dem selv der har sørget for det med deres sidste mange albums ? Jeg kan ikke huske at have hørt noget fedt fra dem siden "Covenant", lige udover en live-video af "Day Of Suffering" jeg har med dem, hvor Phil Anselmo growler for :)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
salsalSkrevet 01/07-04 23:42 
Roskilde-programmet er og bliver noget lort i år. Så er det ligegyldigt, hvilken scene man tilhører. Om man er punker, metaller, goth, hiphopper, indie, eller hvor éns sympatier nu ligger. Festivalen er utilfredsstillende for _alle_. Det er synd, hvis Roskilde mister det musikalske fokus, som bør være tilløbsstykket ved enhver ambitiøs festival.

Desværre bliver det ikke til så meget ambition på den danske musikscene. Det eneste mere eller mindre ambitiøse projekt synes at være Forma Nova-festivalen i Fredericia. I år med blandt andet Amina Strings (Den stryger-gruppe, der spiller sammen med Sigur Rós) og Efterklang (Overbevisende god, dansk electronica). Men der er selvfølgelig langt op til sidste års standard (Giardini di Mirò, 90 Day Men, Alog, Berg Sans Nipple, mv.). Desværre prioriterer undertegnede i år en koncert med Tortoise på Voxhall højere end Forma Nova. Men festivalen er et fantastisk initiativ, og jeg synes, den er et besøg værd, hvis man bare interesserer sig en lille smule for musik, der er bare lidt mere alternativ end den musik, folk, der tror, de hører alternativ musik, hører.

Besværlig sætningskonstruktion. Håber det er til at forstå.

Forma Nova Festival
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
CoreCoreSkrevet 01/07-04 23:44 
Kan man overhovedet bringe noget musik der har solgt over gennemsnittet på bane, uden at du hoster sure opstød op ?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
salsalSkrevet 01/07-04 23:48 
Sure opstød? Jeg siger det jo bare, som det er. At Roskilde-festivalen satser for bredt og ender med at sparke sig selv i røven som så mange andre før dem.

Desuden er salgstal ikke et mål for et bands kvalitet.
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 01/07-04 23:52 
Core>
Er det ikke dem selv der har sørget for det med deres sidste mange albums ?

"Gateways..." og "Heretic" kan diskuteres (måske er Trey efterhånden blevet lidt for skizofren :-/ ), men du kan ikke komme udenom at "Domination" er en super fed skive, med velkomponerede numre og fed produktion. Den skive havde de i hvert fald stor success med.
Det er måske mest mht. produktion at "Gateways..." og "Heretic" fejler (specielt "Heretic"), men trods det, så er der stadig nogle fede ting på "Gateways..." IMO.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
CoreCoreSkrevet 01/07-04 23:55, rettet 01/07-04 23:56 
>Sal
Det gør du jo ikke, tråden her er jo ment som en god nyhed for folk der er til Slipknot og lignende, og for lige præcis dem bliver programmet bedre og bedre, da de højst sandsynligt også er til Korn og Ill Niño. Når du så generelt sviner hele programmet, "uanset om man er til...", så rammer du jo også nu-metal-/metal-fansene...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
CoreCoreSkrevet 01/07-04 23:59 
Azalon>
men trods det, så er der stadig nogle fede ting på "Gateways..." IMO.

Det kan du sagtens bilde mig ind :)
Jeg har ikke hørt særlig meget af det nyeste M.A., men det jeg har hørt syntes jeg ikke kan leve op til deres tidligere standard, men hver gang jeg er stødt på en artikel/anmeldelse af dem så syntes jeg ikke de får særlig mange rosende ord med på vejen...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
salsalSkrevet 02/07-04 00:09, rettet 02/07-04 00:09 
Man skal godt nok være fan af genren for at betale langt over 1000 kroner for at se de seks bands, der er listet før i tråden. Roskilde Festivalen satser for specifikt på forskellige scener og ender med ikke at gøre nogen tilfredse. Jeg er især skuffet, når man ser på, hvor fantastisk programmet sidste år rent faktisk var.

Ydermere fungerer tråden også som en gøren opmærksom på, at David Bowie aflyser sin koncert. Og under alle omstændigheder er jeg selvfølgelig også enig i, at Slipknot er en latterlig - og decideret upassende - afløser for David Bowie.
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 02/07-04 00:11, rettet 02/07-04 00:12 
Core>
Tja... det kan måske være fordi at der efterhånden dukker så mange nye bands op, som har meget at byde på. Og at M.A. så går i selvsving og bliver mere underlige, så undrer det mig ikke.
Men anmeldere generelt er også blevet meget mainstream og "brede", og så er det nogengange svært for et dødsmetal band at blive sammenlignet med nogle bands i f.eks. progressivt metal genren, for dér er nogle seriøst -sindsygt- dygtige musikere iblandt.
Men når nu M.A. har tilføjet genren så meget, og opnået den status, så tror jeg aldrig jeg vil dømme deres musik, før jeg hører det. Anderledes sagt, selvom deres musik bliver mindre interessant, så vil jeg ikke miste interessen for dem :-)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
CoreCoreSkrevet 02/07-04 00:29, rettet 02/07-04 00:31 
>Sal
I oktober var Ill Niño i Vega, det kostede 270 kr.
Korn sidste sommer i Valby Hallen til 350 kr.
og Slipknot i Maj for 500,
godt nok var der andre bands involveret i alle tre koncerter, men de to førstnævnte var hovednavne, og det er også meget muligt at jeg var den eneste i Parken i Maj, der kun var der for Slipknots skyld, men alligevel er du oppe på over 1000 kr. ialt, og det er kun halvdelen af de nævnte bands.
Hvis man ER fan af genren, hvilket mange herinde er, så er det da pengene værd, og så tilsat den efter sigende uforglemmelige festivals-stemning, så syntes jeg at det er meget god deal. 100 % enig i at Roskilde generelt satser på for mange irrelevante genrer, de skulle holde sig til at være den Rock/hard rock-festival de var engang, sjovt nok var det også den gang billeterne blevet solgt til skyhøje priser på sortbørs, efter de var udsolgt.

>Azalon
Ja, sådan ser jeg også på det, derfor vælger jeg at tilsidesætte deres nye (også primært pga at det eneste dødsmetal jeg stadig hører er klassikerne), og fokusere på det gamle fede (især "Blessed are the sick" & "Covenant").
Jeg dømmer dem heller ikke på det jeg ikke havde hørt, men derimod det jeg havde, og indrømmede samtidig at jeg ikke havde hørt alt :)
For mig er de også ikoner for genre der bliver mere og mere uinteresant, sammen med bl.a. Death, Obituary & Sadus.

EDIT: Jeg selv græder mig ofte i søvn over ikke at være der, men det er kun pga Korn...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 02/07-04 00:32 
Sal>

Spøjst at du siger man skal være seriøs fan. For det er under 200 ,- pr. band, hvis man kun kom for musikken. Men det gør man jo ikke. Og 200,- er stadig langt billigere end hvis man skulle vente på koncerter med hver enkelt band.
Det kan godt være, at for dig er programmet i år skuffende, fair nok, men for metal folk var programmet sidste år hat og briller, og altså en del bedre i år.

Jeg siger ikke at festivallen har lavet et fedt program, tværtimod, specielt når man kigger nogle år tilbage hvor biletten kostede ca 700 blink og så var der fokus på rocken.
Jeg gir dig ret i at de fejler ved at prøve både at fokusere samt have et bredt udbud. Det er jo umuligt når man "kun" har fire dage, for hvis alle skulle være tilfredse, skulle der være dobbelt så mange bands pr genre.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
salsalSkrevet 02/07-04 00:43, rettet 02/07-04 00:44 
Som sådan er jeg enig med jer, og jeg er da også i tvivl om, hvor længe mit slet skjulte pedant-gen kan opretholde en eller anden form for diskussion. Jeg tror i bund og grund, at vi er uenige med hensyn til koncerterne.

Jeg mener jo ikke, man skal tage på festival (Og samtidig sige at det er for musikkens skyld, forstås), fordi der er en fem-seks bands, man gerne vil se. Som regel plejer der (Som absolut minimum) at være ti-femten bands, som man gerne vil se, men alligevel går man glip af en masse.

At jeg synes, prisen er utilgiveligt pebret, skyldes simpelthen, at festival-koncerter slet ikke kan måle sig med rigtige koncerter. For det første er de betydeligt kortere, og for det andet er lyden så godt som altid elendig. Man kan så argumentere for, at en festival-koncert kan opveje det, fordi der er så mange mennesker. Men så er det igen ikke musikken, der er i fokus, men selve festival-fornemmelsen.

Hvis jeg kigger tilbage, så er der så godt som ingen af mine bedste koncert-oplevelser, der har foregået på festivaler. Jeg kan godt huske nogle af koncerterne, men det er stemningen og ikke musikken, der er i centrum for oplevelserne. Og så meget hash og så mange øl lammer jeg mig altså heller ikke med. Ikke konstant, i hvert fald.

Alt i alt. Jeg tror, vi er uenige i præmisserne omkring festival-koncerter. Men der er selvfølgelig bands, som jeg er ked af at undvære; Noxagt og Broken Social Scene især.
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
CoreCoreSkrevet 02/07-04 09:25 
Så tænk på at Skanderborg-festivalen er endnu dyrere, mindre, med færre bands generelt, og meget færre udenlandske kunstnere...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
salsalSkrevet 02/07-04 09:46 
Ja, det er jo lige det, jeg siger. Det står skidt til på den danske musikscene.
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
solid snakesolid snakeSkrevet 04/07-04 22:55 
Jeg ville bare lige fortælle til dem som ikke var på Roskilde Festival og se Slipknot i gik virkelig glip af en fed koncert. Det kan godt være at Korn gav en fed koncert men Slipknot slog alt og alle på Roskilde Festival.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
CoreCoreSkrevet 04/07-04 23:01 
Jeg græder mig også i søvn over at jeg ikke var der og se dem begge to (dog primært KoRn), jeg har også overvejet at skære i mig selv, det duer bare ikke i T-shirt-sæsonen...:(
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
HeroldHeroldSkrevet 04/07-04 23:50 
Jeg så ikke Slipknot, da det er lige lovlig meget larm IMO, men jeg var oppe og hoppe til KoRn, og det var helt fantastisk. De to fedeste koncerter var dog Fat Boy Slim og Basement Jaxx.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 05/07-04 09:32 
solid snake>
Jeg ville bare lige fortælle til dem som ikke var på Roskilde Festival og se Slipknot i gik virkelig glip af en fed koncert.

Cool :-)
Hvordan var den hårde ende af rocken ellers præsenteret? Mest mht tidligt omtalte bands. F.eks. Morbid Angel og Meshuggah, hvem kan give et lille resumé?
Selvom det piner mig at høre (fordi jeg gik glip af det), så vil jeg godt høre det ;-)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
CoreCoreSkrevet 05/07-04 09:38 
det samme her :) Selvom jeg godt kan nøjes med et par ord om Ill Niño...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
SumezSumezSkrevet 06/07-04 12:37, rettet 06/07-04 12:39 
Slipknot var godt nok noget stads. Sikke en omgang møg. Hvordan kunne de nogensinde erstatte Bowie? (ja, jeg ved godt, det er svært at komme i tanker om nogen navne der kan, men de kunne i de tmindste prøve at ramme den samme målgruppe)
Så ville jeg sgu hellere ha' set Beastie Boys, det andet navn de havde mulighed for at skaffe.

Den bedste koncert for mig var Karl Bartos (ex-Kraftwerk-medlem) og jeg fortryder at jeg gik hen for at se Morrissey halvvejs gennem koncerten (især fordi de lukkede Gate 7 ligesom vi kom derhen..)

Korn spillede en ret fed koncert, selvom jeg ikke bryder mig om deres musik, og det er altid fedt med noget Pink Floyd.

Basement Jaxx var en klam smøre. Jeg har altid haft en del respekt for deres musik, fordi de virkelig har forstået at sætte numre sammen på en original og spændende måde, der lyder godt på trods af at det på ingen måder burde. Men de er åbenbart ikke selv klar over hvad der gør deres musik fed, for den koncert var jo bare en soul-sanger der rendte rundt og skreg over en tilfældig suppe af lyde, der skulle forestille musik.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
solid snakesolid snakeSkrevet 14/07-04 03:37, rettet 14/07-04 03:37 


Cool :-)
Hvordan var den hårde ende af rocken ellers præsenteret? Mest mht tidligt omtalte bands. F.eks. Morbid Angel og Meshuggah, hvem kan give et lille resumé?
Selvom det piner mig at høre (fordi jeg gik glip af det), så vil jeg godt høre det ;-)


Som sagt hvis du spørg mig synes jeg der var alt for lidt af det hårde musik på Roskilde Festival, Men igen det er jo hver sin mening. jeg fik ikke set nogen af de bands du nævner. Desværre jeg havde travlt med at drikke pils
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 14/07-04 18:12 
Altså, du er utilfreds med at der var for få hårde bands, men alligevel så du ikke 2 af de hårdeste bands der var?? Hvordan kan du så brokke dig? Det er jo ikke en metal-festival.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
MarcusMarcusSkrevet 14/07-04 18:42 
Jeg synes nu det er overdrevet at være så negativ overfor årets festival, specielt når man ikke selv var der. Jeg så selv en hel masse bands: Graham Coxon, Life Savas, Dizee Rascal, Fatboy Slim, Sly & Robbie, Blue Foundation, Diefenbach, Zero 7, Audio Bullys, Geeza, Desert Blues(Flere kunstnere fra Mali), Oumou Sangaré, Jaipur kawa brass band, Quantic soul orchestra, Franz Ferdinand, Muse, Luke Vibert, Plaid, Pixies, Hasna el Becharia, Lali Puna, Renegades of the game boxen. Jeg så ikke det hele af alle koncerterne men klart størstedelen af dem.

Og hvis man synes koncerterne er i lav kvalitet sammenlignet med enkle koncerter på Vega, train etc. så hjælper det i hvert fald en del hvis man ikke drikker, ryger, tager stoffer etc.

Desuden synes jeg f.eks. at det var fedt med Ballroom som kørte men en masse verdensmusik og dansemusik, det tiltrak en masse folk, bl.a. også de lidt ældre som kunne finde noget der passede deres smag.

Altså, hvis man er nuanceret var der masser af god kvalitets musik at finde på årets festival.

Desuden synes jeg selvfølgelig også at David Bowie - Slipknot var en temmelig trist erstatning, men det hjalp en del da LFO blev skiftet ud med Plaid. Desuden kom Lady Saw aldrig, dog kan jeg ikke huske hvem der erstattede hende.
solid snakesolid snakeSkrevet 14/07-04 19:48 
Azalon>
Altså, du er utilfreds med at der var for få hårde bands, men alligevel så du ikke 2 af de hårdeste bands der var?? Hvordan kan du så brokke dig? Det er jo ikke en metal-festival.

Roskilde Festival er jo netop en mere Rockede Festival
Så der tar du meget fejl.
Tilgengæld var Midtfyns Festival
mere poppet omkring musikken.

Jeg husker stadig min første Roskilde festival i 98 hvor jeg så mere end 15 bands, fordi de havde noget at byde på.
Jeg er altså ikke den eneste som der var utilfreds med musikken iår. Men det er altså også svært
at gøre 100.000 mennesker tilfredse.
Der vil altid være nogen som der er skuffet.
I de 6 år jeg har været med har dette været det dårligste år angående musikken. Men igen det er jo smag og behag.
Jeg kommer også mest for at være sammen
med mine venner i en uge og feste.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig