X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Chrono Trigger PSX vs. SNES


Svar
kingsizekingsizeSkrevet 30/06-04 15:39, rettet 30/06-04 15:47 
jeg har fornyligt anskaffet mig Chrono Trigger til PSX, da det ikke er nemt af finde sælgere af Snes udgaven!
Jeg har aldrig set det til snes, men det kunne godt ser ud som om PSX udgaven er en hurtig port!

sprøgsmålet er så om man snyder sig selv ved at spille det på psx første gang frem for på psx?
Minecraft / Xboxlive: BaumspielerSpiller nu: Trials HD, World Of Warcraft: Cata..., Minecraft
NaieraNaieraSkrevet 30/06-04 16:02 
Den eneste forskel skulle være, at der er loadetider på PSX udgaven. Der er ingen grund til at de to udgaver ikke ser ens ud.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
kingsizekingsizeSkrevet 30/06-04 16:04 
det med loadetiden har jeg godt lagt mærke til, der er en del!
Minecraft / Xboxlive: BaumspielerSpiller nu: Trials HD, World Of Warcraft: Cata..., Minecraft
DenverDenverSkrevet 30/06-04 16:20 
Hvor finder man Chrono Trigger til PSX?
Er det lang tid siden det kom ud?
DarkenDarkenSkrevet 30/06-04 16:38 
Findes ikke til PAL.
Det er med i Final Fantasy Chronicles (FF4 + CT)
Jeg _mener_ ikke den er standalone som engelsk tekstet, men kan tage fejl. Udkom efter Final Fantasy Anthology (FF5 + FF6 + OST)

Tja hvad kan man sige? Til PAL hev de FF6 + OST ud af Anthology smækkede FF4 i og solgte FF6 som stand alone.... GG Square endnu engang blev europæerne røvrendt.. nul OST nul CT =\
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
ChronoChronoSkrevet 30/06-04 16:55 
I PSX-udgaven er der også nogle animerede mellemsekvenser, som desværre bare ikke rigtigt passer ind i resten af spillets stil. Og så er der nogle forskellige extras hvor man bla. kan se alle animationerne og høre alt musiken.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
kingsizekingsizeSkrevet 30/06-04 17:17 
Denver>
Hvor finder man Chrono Trigger til PSX?
Er det lang tid siden det kom ud?

-Ebay

-1999
Minecraft / Xboxlive: BaumspielerSpiller nu: Trials HD, World Of Warcraft: Cata..., Minecraft
ZaarinZaarinSkrevet 01/07-04 17:12, rettet 01/07-04 17:14 
Du kan jo prøve SNES-utgaven og se. På Chrono Trigger-CDen så ligger det en fil som heter ROM.BIN. Dette er en kopi av SNES-versjonen av spillet. Denne filen er lagt med fordi PSX-versjonen spiller all musikken fra den (med en slags emulator). Du kan bruke ZSNES for å spille SNES-versjonen.

ZSNES
dRxLdRxLSkrevet 01/07-04 18:26 
Hvor sjovt, dvs. at hvis man køber PSX udgaven så har man praktisk taget en lovlig mulighed for at spille SNES versionen i en emulator. Finurligt!
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Zzap!Zzap!Skrevet 01/07-04 18:41 
Loadetider?! Det ER da vist en hurtig port! CT fylder kun en 4Mb ROM. Med lidt kompression skulle det sagtens kunne være i Playstations 2,5Mb hukommelse, med god plads til diverse buffers.
Born to kill space
ZaarinZaarinSkrevet 01/07-04 21:25 
Du må huske at den 4mb ROMen er laget spesielt for SNESens hardware. PSX-versjonen er ca. 450mb inkludert filmene. Filmene er 275mb.
Da sier det seg selv at det blir litt loadetider :)
Hvis de hadde laget porten til PS2, så kunne de ha lagt med en emulator som kunne ha kopiert ROM-filen inn i minnet og kjørt alt fra minnet. Men så smarte var ikke Square...
Zzap!Zzap!Skrevet 01/07-04 21:54, rettet 02/07-04 23:41 
Det vil sige at selve spillet fylder 175Mb?! Med 43x hukommelses forbrug, har der bare at være lidt flere forbedringer i grafikken end Naiera giver udtryk for.
Filmene bliver jo bare streamet fra CDen, muligvis igennem en lille buffer, men det skulle ikke være nogen grund til at tømme hele hukommelsen.
Hvis der er loadetider når man går fra et sted i spillet til et andet vi taler om, er jeg overbevist om at det kunne være undgået ved bedre programmering.
Medmindre selvfølgelig at alt grafik er blevet opdateret til 640 x 480 x 24.
Born to kill space
NaieraNaieraSkrevet 01/07-04 22:06 
Zaarin>
Men så smarte var ikke Square...

Så vidt jeg husker var PS2'en ikke ude, da konverteringen kom. Under alle omstændigheder er PSX'en en mere oplagt platform til den slags spil, på grund af brugerbasen, der jo er enorm.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ZaarinZaarinSkrevet 02/07-04 04:05 
Sant det. Glemte at Chrono Trigger kom ut i 1999 for PSX. Chronicles-versjonen kom jo mye senere.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig