X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Component output på Xbox, GC og PS2?


Svar
amigaforeveramigaforeverSkrevet 29/06-04 15:09 
Hej, har endelig fået købt projektor (Viewsonic), nu skal jeg have koblet maskinen sammen med Xbox, gamecube og Ps2.

1. Jeg har bestilt Componentkabel til Xbox'en, kan jeg på denne måde også se DVD i Progressivt format? Ps: Xbox'en er chippet

2. Virker Nintendos componentkabel på Pal gamecubes?

3. Min Ps2 er fra Launchday i danmark, så der er vel ingen mulighed for component udgang? Understøtter alle nye Ps2 component udgang, både i spil og film?

Håber i kan hjælpe..
Le RoofLe RoofSkrevet 29/06-04 15:19 
1. Nej.

2. Nej.

3. Aner det ikke & det er kun nogle få PS2 spil som understøtter Progressive scan (bla. Tekken 4).
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
RJKRJKSkrevet 29/06-04 15:30, rettet 29/06-04 15:47 
Amigaforever>
3. Min Ps2 er fra Launchday i danmark, så der er vel ingen mulighed for component udgang?

Der er component i AV-udgangen, ja. Du skal bare have component-kablet.

Understøtter alle nye Ps2 component udgang, både i spil og film?

Som Le Roof siger understøtter kun meget få PS2-spil progressive. De nye PS2'er (dem med indbygget IR-receiver) understøtter progressive DVD. De gamle maskiner kunne formentligt gøre det samme med en driver-opdatering, men jeg tror ikke den er kommet eller kommer (i hvert fald herhjemme).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JmogJmogSkrevet 29/06-04 15:45, rettet 29/06-04 15:47 
Med fare for at pisse Le Roof af vil jeg tillade mig at komme med nogle andre svar ;-)

1: Nej, men et ret let hack skulle efter sigende kunne gøre MS-afspilleren progressive. Kig på forumet på Xboxscene.com.

2: Ja, helt klart. Mit PAL F-Zero GX ser drøngodt ud på projektoren. Når du kører NTSC-spil (via freeloader) kan du endda spille dem i progressive.

Rune, er du sikker på at det ikke bare er progressive de fleste spil ikke understøtter? Har ikke hørt om at spillene som sådan skulle mangle componentunderstøttelse.
RJKRJKSkrevet 29/06-04 15:48, rettet 29/06-04 15:48 
Nej, det var en tastebøf fra min side. Troede ellers lige, at jeg nåede at rette den ;) Alle spil virker selvfølgelig med componentkabel.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Le RoofLe RoofSkrevet 29/06-04 15:55, rettet 29/06-04 16:06 
Jmog>
2: Ja, helt klart. Mit PAL F-Zero GX ser drøngodt ud på projektoren. Når du kører NTSC-spil (via freeloader) kan du endda spille dem i progressive.

Hmmm, det viste jeg så ikke lige. Men hvad ved jeg også om PAL Cubes... Der skal dog mere til at pisse mig af ;)
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
RuneSPRuneSPSkrevet 29/06-04 16:00, rettet 29/06-04 16:03 
Jmog>
2: Ja, helt klart. Mit PAL F-Zero GX ser drøngodt ud på projektoren. Når du kører NTSC-spil (via freeloader) kan du endda spille dem i progressive.

Jep, men som du skriver så er det KUN NTSC spil som understøtter progressive scan, og hvis man har en PAL cube skal man også have en freeloader for at det funker ;)

Men hvor meget hjælper et component kabel på spil som IKKE understøtter progressive scan? Altså giver det et bedre billede end et almindeligt fono kabel? Og er det bedre end et RGB kabel? Eller er det det samme?

/me confused
NaieraNaieraSkrevet 29/06-04 16:06 
I teorien får du det samme ud af det som med et RGB kabel.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 29/06-04 16:13, rettet 29/06-04 16:14 
RuneSP>
Altså giver det et bedre billede end et almindeligt fono kabel? Og er det bedre end et RGB kabel? Eller er det det samme?

Bedre end phono? Jeps, helt klart, uden tvivl! :-)
Bedre end RGB? Hmm, i terioen ja, men i praksis kan du nok ikke se forskel. De kloge hoveder siger, at YUV component er bedre fordi, det er mindre følsomt overfor støj og forvrængning af signal. Så hvis du skal have et langt kabel op til projektoren, så er YUV component nok ikke en dårlig idé :-)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
RJKRJKSkrevet 29/06-04 16:16 
Til gengæld skal det så også lige igennem en og formentligt to konverteringer bedre. Så teoretisk burde RGB være bedre.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
kingsizekingsizeSkrevet 29/06-04 16:46, rettet 29/06-04 16:46 
RGB og Component er det samme, eneste forskel er at man bruger RGB i Europa og Component i USA. (så vidt jeg har læst mig til, så der med ikke sagt at det er en endegyldig sandhed)
Minecraft / Xboxlive: BaumspielerSpiller nu: Trials HD, World Of Warcraft: Cata..., Minecraft
RJKRJKSkrevet 29/06-04 16:52 
Det er bestemt ikke det samme...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 29/06-04 17:43 
RJK>
Til gengæld skal det så også lige igennem en og formentligt to konverteringer bedre. Så teoretisk burde RGB være bedre.

Tja, sandt nok. Jeg har dog læst at flere konsoller og dvd-afspillere arbejder YUV intern, så dér undgår man da i hvert fald én konvertering.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
amigaforeveramigaforeverSkrevet 29/06-04 17:58 
Mange tak for de mange svar og info.
RuneSPRuneSPSkrevet 30/06-04 01:13 
Men altså jeg skal KUN bruge freeloader når jeg vil spille med progressive scan på mine NTSC spil, og ikke hele tiden når jeg spiller med component kabel? Desuden så har jeg bemærket at RGB kablet skal sættes i GC'ens analoge udgang mens component kablet skal i den digitale udgang?
JmogJmogSkrevet 30/06-04 01:58, rettet 30/06-04 02:00 
Hvis du har en PAL-cube så skal du altid bruge Freeloader, når du vil køre et NTSC-spil. Det eneste freeloader bruges til er at få NTSC-spil til at virke på PAL-maskiner.

Man skal intet gøre for at få component til at virke uanset hvad for en disc man kører. Bare kablet sidder i så virker det. Progressive derimod skal "tændes". Det gøres på samme måde som 60hz - ved at holde B inde mens spillet booter. I NTSC-spil vil B-tricket tænde for progressive, I PAL-spil vil B-tricket tænde for 60hz. Det er derfor der ikke er nogen måde at få progressive i PAL-spil.

Mht. hvilke udgange der bruges til hvad, så er det rigtigt hvad du siger. Når man bruger component på en PAL maskine skal lyden derfor ud gennem det analoge stik via det AV-kabel (rød, hvid, gul) der fulgte med maskinen, mens billedet kører via det digitale. Hvorfor det hedder "digital" er der dog ingen der ved. Sikkert fordi det lyder smart ;-)
JmogJmogSkrevet 30/06-04 02:17 
Amigaforever>
1. Jeg har bestilt Componentkabel til Xbox'en, kan jeg på denne måde også se DVD i Progressivt format? Ps: Xbox'en er chippet

Få fat i Xbox Media Center (spørg mig ikke hvor). Udover at kunne afspille de fleste videofiler, så kan den også køre DVD'er. Det hele foregår i progressive.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig