X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Økonomi og reklamer


Svar
Play:RightPlay:RightSkrevet 28/06-04 03:55 
Play:Right er et gratis website drevet på frivillig basis. Det er det planen, at det skal fortsætte med at være. Men én ting er den gratis tid og indsats, som staben lægger i projektet - noget andet er økonomi. Vi har væsentlige driftsudgifter. Det er primært vores server, men også jævnlige udgifter til domæner, strøm, internet og porto, der er væsentligt større, end de ville være uden Play:Right... Se hele indlægget


Donation
104 emne(r).
1 2 3 > »

Svar
Play:RightPlay:RightSkrevet 28/06-04 03:55 
Play:Right er et gratis website drevet på frivillig basis. Det er det planen, at det skal fortsætte med at være. Men én ting er den gratis tid og indsats, som staben lægger i projektet - noget andet er økonomi. Vi har væsentlige driftsudgifter. Det er primært vores server, men også jævnlige udgifter til domæner, strøm, internet og porto, der er væsentligt større, end de ville være uden Play:Right.

Alle udgifter dækkes ligeligt af undertegnede, Rune (RJK) og Mikael (MIKA-L). Vi så helst at Play:Right kunne løbe rundt i sig selv, men når alternativet er intet Play:Right, så betaler vi hellere omkostningerne af egen lomme, selvom det er en økonomisk belastning for os.

Men andre alternativer har vist sig i og med at vi er begyndt at få seriøse tilbud på reklamer, som vil kunne dække vores driftsomkostninger. Nu er det dog ingen hemmelighed, at vi meget gerne vil være fri for reklamer. Det går vi gerne langt for at undgå og det har vi også gjort. Spørgsmålet er så, hvor langt vi vil blive ved med at gøre det.

Et andet alternativ er donationer fra brugerne. Flere har gennem tiden spurgt, om dette ikke ville være muligt. Det prøver vi så nu. Det er herfra muligt at donere penge til Play:Right, der udelukkende går til at dække vores driftsomkostninger.

Dette kan ses som en afstemning for eller imod reklamer. Sagt på en anden måde, så vil vi indenfor et par uger se, hvilket resultat der kommer ud af donationsmulighederne og derfra tage en beslutning om reklamer på Play:Right er den vej, vi må gå.

Venligst

Rune og Mikael, Play:Right

Donation
kingsizekingsizeSkrevet 28/06-04 04:11 
Jeg er helt klart fór at donere en slat penge, for at holde sitet reklamefrit! Dessuden er der formentligt ikke tale om flere hundrede kroner pr donation, hvis der bare er en bred opbakning!
Minecraft / Xboxlive: BaumspielerSpiller nu: Trials HD, World Of Warcraft: Cata..., Minecraft
dchangdchangSkrevet 28/06-04 07:56 
Jeg vil også meget hellere lave en donation, for at holde siden fri for reklamer. Jeg tror faktisk umiddelbart at P:R er den eneste side jeg bruger, hvor der ikke er reklamer på. Det er dejlig forfriskende.

Lets keep it that way. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 28/06-04 09:27 
Jeg synes ikke reklamer er alt for belastende, så længe det ikke er typen, som popper op og spærrer hele skærmen i 30 sekunder, mens en Flash-film skræpper op om et produkt, jeg alligevel aldrig kunne finde på at købe.

Mine gener er gennem tiden muteret til at abstrahere fra de almindelige reklamer, som blot fylder lidt hist og her i kanten... så den type kan I bare køre på med.
CoreCoreSkrevet 28/06-04 09:47 
Samme her...hvis vi bare snakker om reklamer i form af bannere og lignende, der relaterede til alt det P:R står for, så generer de heller ikke mig, men snakker vi derimod irriterende pop-ups og så'n noget crap, så smider jeg hellere nogle gryn, jeg syntes dog at et årligt abbonnement er at foretrække frem for donationer :)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
flottenheimerflottenheimerSkrevet 28/06-04 10:43 
Hvis reklamer integreres på en ordentlig måde, og hvis reklamebudskaberne er relevante for sitet, så kan de ligefrem være et gode.
Hvem har noget imod at få et godt spil eller hardwaretilbud, når man besøger P:R. Not me.

Jeg synes, at det vigtigste for P:R er at det forbliver gratis at bruge.
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
dRxLdRxLSkrevet 28/06-04 10:57, rettet 28/06-04 11:02 
Tjaee... I har jo selv i mine øjne allerede gået stregen da I begyndte at bruge Play:Right brugeren som sælger. Det vigtigste problem er selvfølgelig at det gør det svært at gennemskue hvad der foregår.

Med reklamer vil P:R være endnu mere snavset til i økonomiske interesser og vil blive væsentligt mere uatraktivt for mig. Jeg vil derfor meget gerne betale for at i det mindste diskussionerne her på siden kan holdes frie fra kommercielle interesser, men kun hvis I til gengæld tilbyder gennemskuelighed.

Det jeg kræver, for at ville donere, er offentlige regnskaber, hvor driftsomkostninger, indtægter og egenkapital fremgår.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
FanboyFanboySkrevet 28/06-04 11:16, rettet 28/06-04 11:20 
Jeg vil da også gerne donere lidt stakater hvis vi kan holde de onde reklamer for døren :)

Men det kunne samtidig være rart hvis i lige lavede en nyhed, hver gang i brugte af pengene, altså på større ting, så man ved nogenlunde hvad det går til.
dRxLdRxLSkrevet 28/06-04 11:24 
De skal bare opdatere regnskabet jo, det er sådan man plejer at gøre den slags i seriøse foretagender.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
la0sla0sSkrevet 28/06-04 11:51 
man kunne godt forestille sig at la0s donerede penge, selvom money mellem venner jo kan være noget farligt noget ;)

men jeg vil gerne lige have rene linjer, og det er vel klart?

hvis jeg donerede jer et beløb... og I så alligevel vurderer at der kom sgu for få penge ind så vi går reklame style... hvad med mine penge, får jeg dem igen eller?

dette er ikke noget must for at jeg vil sende jer penge bare lige for at måle temperaturen.. for som sagt jeg donerer jo også med det formål at holde reklamerne væk
Hvad sker der?
The DaneThe DaneSkrevet 28/06-04 14:06 
Ville som sådan heller ikke have noget imod reklamer - hvis det som sagt bliver gjort på en ordentlig måde.
Men jeg vil heller ikke frasige mig at give en donation på et tidspunkt.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
RJKRJKSkrevet 28/06-04 14:16 
dRxL>
Det jeg kræver, for at ville donere, er offentlige regnskaber, hvor driftsomkostninger, indtægter og egenkapital fremgår.

Hvis der viser sig at være en villighed (og her mener jeg ikke velmente udsagn, men at det rent faktisk sker) til at donere i en sådan grad, at det ville gøre et så væsentligt punkt på vores økonomi, at vi dropper tanken om reklamer, så vil vi selvfølgelig gerne fremlægge de tal. Det er ikke i nogens mening, at vi skulle tjene på det, hvilket formentligt er det, folk frygter (?). Men der er så forholdsvis langt op til det punkt, at det ikke er værd at beskæftige sig med lige nu.

Omvendt er vi meget kraftigt blevet belært, at det er den værst tænkelige strategi omkring reklamer, at lægge sin økonomi frem. Det har vi så valgt ikke at gøre nu, da det, som dette emner går ud på, er noget vi stadig overvejer.

Men folk er selvfølgelig velkomne til at snakke privat med Mikael og undertegnede omkring punktet.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 28/06-04 14:22 
la0s>
hvis jeg donerede jer et beløb... og I så alligevel vurderer at der kom sgu for få penge ind så vi går reklame style... hvad med mine penge, får jeg dem igen eller?

Det har vi ikke fastlagt noget om. Der er alt for mange ubekendte faktorer til, at vi mener at kunne fastlægge alle detaljer.

Men som det fremgår af donationssiden, så registrerer vi i hver profil, hvad de eventuelt måtte have doneret. En meget simpel løsning ville være, at dem der donerer noget, i hvert fald spares for reklamerne, hvis de viser sig nødvendige. Det har vi snakket om, men intet er fastlagt.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
olmeolmeSkrevet 28/06-04 14:30 
Reklamer syntes jeg er ok, hvis de ikke er de flash tingster de f. eks. har/havde hos gamereactor. Det er nok også tvivlsomt at der vil tilflyde donationer nok.
The DaneThe DaneSkrevet 28/06-04 14:36 
Hvor meget ville "nok donationer" være? Uden at sige noget præcist tal er vi oppe i hundrederne eller tusinderne.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
TurricanTurricanSkrevet 28/06-04 15:22 
Jeg smider hellere end gerne en klat penge efter PR for at holde det reklamefrit. Jeg synes at vi almindelige brugere siger det for lidt: I gør simpelthen et fremragende stykke arbejde.

Men hvorfor ikke lave en forening? Evt. en slags støtteforening til PR. Så skulle det da være muligt at skrabe nogle tilskud ind til at supplere et evt. årligt medlemskontingent?
The Gods pause for a moment...
RJKRJKSkrevet 28/06-04 15:24 
P:R er teknisk set en forening. Men vi laver ikke nogen aktiviteter, der berettiger til tilskud. Udover vores træf og det har også vist sig, at være en hård kamp, at få Århus Kommune til at se noget som helst positivt i dét. Så det slag kæmper vi stadig.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 28/06-04 15:25 
The Dane>
Hvor meget ville "nok donationer" være? Uden at sige noget præcist tal er vi oppe i hundrederne eller tusinderne.

Det må jo i sidste ende blive en privat sag mellem Mikael og undertegnede, hvad vi føler og hvordan vores private økonomi ser ud på pågældende tidspunkt.

Men vores driftsomkostninger er selvsagt oppe i tusinder, ja.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SeventhSunSeventhSunSkrevet 28/06-04 15:49 
Kunne man ikke forestille sig noget i retning af det f.eks Little Gamers og Penny Arcade gør, hvor man kan købe merchandise?


Jeg vil da gerne lægge lidt ekstra mønt for en P:R t-shirt.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
nullernullerSkrevet 28/06-04 17:50 
Kunne man ikke lave PR. med reklamer (default)
og så når man har doneret xx kr. så får man et nyt logon/password til PR bare UDEN reklamer.
så kan man jo helt selv bestemme om man gider at se på dem eller ej.
/nuller
Nu med Xbox 360
jaesjaesSkrevet 28/06-04 18:46, rettet 28/06-04 18:49 
Personligt så jeg helst, at P:R kørte ved donation, betalt medlemskab (evt. to slags medlemskaber: Et betalt med forskellige fordele og et gratis som nu) eller med animationsfrie bannerreklamer (næsten utopi).

EDIT: Faktisk så jeg helst, at I kørte med pop-up i stedet for bannere, da man så bare kan sætte sit anti pop-up-program til at lukke for vinduerne :)
RJKRJKSkrevet 28/06-04 18:53 
SeventhSun>
Jeg vil da gerne lægge lidt ekstra mønt for en P:R t-shirt.

Det er prøvet tilbage på DKF. Og jeg endte med fem t-shirts i overskud...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
majjohamajjohaSkrevet 28/06-04 19:01 
jaes>
EDIT: Faktisk så jeg helst, at I kørte med pop-up i stedet for bannere, da man så bare kan sætte sit anti pop-up-program til at lukke for vinduerne :)

Ja, den løsning sad jeg også og tænkte lidt på tidligere i dag, så ville man jo ikke tænke over at der var nogen reklamer. Så ville alt jo være ved det gamle ;)
tastasSkrevet 28/06-04 19:13, rettet 28/06-04 19:20 
Men så vil dem som betalte for reklamerne ikke få særlig meget ud af dem, og sikkert på sigt, stoppe med at reklamere ...
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
The DaneThe DaneSkrevet 28/06-04 19:14 
RJK>
Udover vores træf og det har også vist sig, at være en hård kamp, at få Århus Kommune til at se noget som helst positivt i dét. Så det slag kæmper vi stadig.

Det kommer vel også an på hvordan man sælger budskabet til dem - hvis de tror det ikke er andet end en omgang spillegale nørder der kommer sammen et par gange om året og ikke gør andet end at spille natten langt (hvilket dog teknisk er hvad vi jo gør :D), så ser de nok ikke andet end hvad resten af den fordomsfulde befolkning gør.
Hvis det nu var en forening af samlede spilentutiaster som et par gange om året samlede sig om en fælles interesse, som de kunne diskutere og herudover viderebringe deres individuelle oplevelser og nyerhvervelser (rigtigt fyre en gang pædagogmanøvre af). Så kunne det være - eller det er måske den måde I har gjort det på?

Den tidligere mulige relokation af museet er vel en sag for sig iforhold til PR?
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
RJKRJKSkrevet 28/06-04 19:19, rettet 28/06-04 19:34 
Vi har omtrent forsøgt alt der kan forsøges, ja. Hvis der lige var en eller anden nem løsning, så begyndte vi selvfølgelig ikke på det her...

EDIT: Desuden kan aktivitetsstøtte kun bruges til selve aktiviteten. Så hvis/når vi får tilskud til vores træf, så kan disse kun bruges til at dække bestemte udgifter til samme træf. Herunder falder bestemt ikke driftsudgifter til P:R.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Zzap!Zzap!Skrevet 28/06-04 20:25 
Hvis der kunne skabes enighed om et mindre, fastsat beløb, som stort set alle aktive brugere, der har mulighed for det, donerede, tror jeg, at det ville skæppe mere i kassen end nogle få spredte større donationer.
Men det kræver så "bare lige" at P:R teamet gør op hvad der egentlig er brug for, og PMer det ud til brugerne (evt. kunne man melde sig til en mailing liste, hvis man påtænkte at donere).
Born to kill space
RJKRJKSkrevet 28/06-04 20:40 
Der er ikke flertal for brugerbetaling og det er i realtiteten dét, som du her foreslår.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
nullernullerSkrevet 28/06-04 20:44 
PR. kunne jo lave en hemelig poll, og derfra se hvor stor donationen skulle være.
dvs. er hvis der der ca. 10 % ud af de 1000 profiler der ville give lidt, ja så er en 100.- fra ca. 100 jo 10.000.- det kunne sikkert dække de største poster. (og en pizza til Rune og co. :-) ELLER måske er 5000.- nok, ja så kunne man jo OPFORDRE til at folk kunne smide en 50.-ind istedet.
det hedder markeds rescharch..

ps. kunne PR. evt. donere en staveplade til mig :-)
/nuller
Nu med Xbox 360
RJKRJKSkrevet 28/06-04 20:55 
nuller>
PR. kunne jo lave en hemelig poll, og derfra se hvor stor donationen skulle være.

Det er jo egentligt det vi gør her ;) Bortset fra, at det ikke er hemmeligt...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
nullernullerSkrevet 28/06-04 21:14 
**lol**
jeg tænkte nu at folk kunne komme med et seriøst bud, på hvad de ville give, og så kunne i udlede noget ud af det.

lige nu skriver folk jo enten at de gerne ville have reklamer, og andre ikke vil .

så hvis folk kunne komme med deres relelle mening, (skjult)
så i kan danne en brugbart overblik hvad folk kan /vil bruge = det i har brug for / behøver
/nuller
Nu med Xbox 360
RJKRJKSkrevet 28/06-04 21:20 
Folk må jo skrive hvad de vil ;) Som sagt i første indlæg: Nu ser vi hvad der konkret kommer ud af det af penge og så må vi tage det derfra. Resultatet indtil videre er én donation... Hvis der skal sådan noget til, som du foreslår, så kan det nok ikke fungere uanset hvad.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KoludaKoludaSkrevet 28/06-04 21:29 
Jeg ville da også godt smide penge til hjælp til at holde PR kørende, uanset reklamer eller ej.

Reklamer genere mig heller ikke hvis ikke det er pragende flash eller Popup´s...

Hvis så reklamerne er som nævnt gode tilbud, eller interresandt sites, og sites vi alle også besøger alligevel, er det jo faktisk ikke en dårlig ting.
Zzap!Zzap!Skrevet 28/06-04 21:32 
Det er kun betaling hvis der er tvang. Men hvis I kan få folk til at føle en moralsk forpligtigelse til at donere, vil det selvfølgelig hjælpe.
Jeg tror det er temmelig vigtig, at det er et fast beløb, så der hverken er nogen der tror, at de kan betale "een gang for alle" eller andre der ikke mener, at det lille beløb de potentielt vil af med, betyder noget.
Sæt er fast rimeligt beløb, som folk så kan donere når de har lyst. Det er mit råd.
Hvorfor ikke lave en anonym poll, for at vurdere om donationer er et realistisk grundlag at drive P:R på?
Born to kill space
nullernullerSkrevet 28/06-04 21:37 
nu havde jeg lige glemt at der VAR en donation i gang. :-)

ang. det, ville jeg bare lige sige at det er en dårlig ide at der "vil stå" hvor meger man har givet, da hvis jeg "kun" giver 100.- og okotta ( ved ikke lige hvofor at jeg tager ham som eks:-) feks. giver 300.- ja så vil
"folk" sige/tænke at jeg er en frebie og , okotta sutter røv.(for at sige det kort)
jeg ved godt at det er langt ude, men i praksis afholder det mig fra at give "sølle" 100.- og det afholder også okotta fra at give 300.-
jeg håber at i forstår hvad jeg mener....
det er princippet.jeg går efter..
Nu med Xbox 360
SephirothSephirothSkrevet 28/06-04 21:45 
Jeg har et princip der hedder, at jeg ikke betaler for noget på nettet, for Stofa er sku dyrt nok i forvejen. Så jeg er ikke interesseret i brugerbetaling eller Donation.

...og reklamer kan faktisk integreres på en meget pæn måde.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
RJKRJKSkrevet 28/06-04 21:49, rettet 28/06-04 21:53 
Hvorfor ikke lave en anonym poll, for at vurdere om donationer er et realistisk grundlag at drive P:R på?

Fordi én ting er hvad folk siger, og noget andet er, hvad de rent faktisk gør. Det er der vel intet forkert i at sige, for sådan er det nu engang.

Jeg har lidt svært ved at se, hvad det er, der foreslåes anderledes, end hvad vi allerede har gjort. Eftersom der ikke skal nåes noget fast beløb, så kan jeg ikke se, at der er nogen grund til at sætte nogen faste beløb på noget. 25,- kan også være mere for den ene, end hvad 200,- er for den anden. Hvis man vil donere noget, så skal det være for at hjælpe os, fordi man kan se at et evigt underskud ikke er nogen god langtidsløsning og fordi man hellere vil undvære den is, den cd eller det spil, end at undvære P:R. Ikke fordi man direkte eller indirekte tvinges til det.

Som sagt så vil vi bruge det her (og dermed mener jeg ikke hvor mange der siger "vi vil gerne betale", men hvor mange der rent faktisk gør det), til at vurdere, hvad vi vil. Den vurdering skal nok komme lang tid inden, vi nærmer os et beløb, der dækker vores fulde driftsomkostninger. Indtil nu har vi sagt, at vi gerne vil betale alt, selvom vi får 0% af vores udgifter dækket. Jeg kan ikke her og nu sige, om det vi vil nu er at have 25%, 50% eller 100% dækket. Det er ikke det afgørende. Det afgørende er at få en reel vurdering af, om det her overhovedet kan dække noget som helst. For i så fald kan vi med god samvittighed overfor os selv, fortsat takke nej til reklamer eller lignende.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 28/06-04 21:51 
nuller>
ang. det, ville jeg bare lige sige at det er en dårlig ide at der "vil stå" hvor meger man har givet

Det registreres, men vil ikke fremgå nogen steder, nej.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
nullernullerSkrevet 28/06-04 22:00 
arh, det havde jeg misforstået,,,
Nu med Xbox 360
Zzap!Zzap!Skrevet 28/06-04 22:13 
RJK>Fordi én ting er hvad folk siger, og noget andet er, hvad de rent faktisk gør. Det er der vel intet forkert i at sige, for sådan er det nu engang.

Så er det jo bare at være realistisk og trække to trediedele fra resultatet. :)
Jeg tror, at det kunne afholde nogen fra at donere, at de ikke ved hvad de egentlig får for beløbet.
I kan jo, som du skriver, ikke komme med nogen begrundet forhåbninger om at sitet kan forblive reklamefrit, hvis I ikke ved hvad der kommer i kassen.
På samme måde kan nogen at de potentielle donorer, føle at de bare skal vente og se tiden an. Men så vil det være "for sent".
Så hellere være ærlig og sige fra starten, at det bliver f.eks. reklamer OG donationer, eller kun reklamer.

Jeg er ikke ubetinget imod reklamer, hvis de kan holdes små og diskrete, f.eks. lidt som Googles.
Born to kill space
RJKRJKSkrevet 28/06-04 22:21 
Zzap!>
Jeg tror, at det kunne afholde nogen fra at donere, at de ikke ved hvad de egentlig får for beløbet.

Så må det jo afholde dem. Som antydet ovenfor, bryder jeg mig ikke om, at det skal fungere på den måde. Det er ikke i vores ånd, at man lægger X kroner og får Y vare. For skal man se så firkantet og konkret på det, så er der jo mange andre ting, der får sitet til at fungere. Alle brugere bidrager på et eller andet plan til sitet som helhed. Man kan (eller vil) ikke gøre det hele op på den præcise måde.

Så hellere være ærlig og sige fra starten, at det bliver f.eks. reklamer OG donationer, eller kun reklamer.

Vi er skam 100% ærlige her. Situationen er præcis, som der her er redegjort for.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Zzap!Zzap!Skrevet 28/06-04 22:37 
He he, lad mig gætte, du er ikke den store fan af Lomborg?
Man kan mene meget om ham, men jeg mener han har ret i, at det mange gange kan betale sig at se sandheden i øjnene og være pragmatisk og rationel med ressourcerne.
Man behøver ikke at være firkantet og stiv for at sige, "vi har et pengeproblem, hvad vil I give?".

RJK>Vi er skam 100% ærlige her. Situationen er præcis, som der her er redegjort for.

Ærligt var måske et dårligt ord at bruge. Jeg tvivler ikke på at I er ærlige. Det jeg tvivler på, er at I får særligt mange til at donere, hvis der ikke er en rimelig forhåbning om at det hjælper med til at holde reklamer fra sitet, for den enkelte donor.
Born to kill space
RJKRJKSkrevet 28/06-04 23:09 
Zzap!>
He he, lad mig gætte, du er ikke den store fan af Lomborg?

;)

Det jeg tvivler på, er at I får særligt mange til at donere, hvis der ikke er en rimelig forhåbning om at det hjælper med til at holde reklamer fra sitet, for den enkelte donor.

Det kan vi skam godt se, men der er jo ikke rigtigt nogen alternative måder at gøre det på. Hvad vil du have jeg skal sige?

"Hvis vi får alle vores driftsomkostninger dækket, så kommer der ingen reklamer på P:R." OK, det er så hermed sagt. Men det har jo været sagt hele tiden.

"Hvis samtlige brugere donerer fx 50,-, så får vi let dækket vores driftsomkostninger" OK, det er så hermed også sagt. Men det har jo også været sagt hele tiden (direkte eller indirekte).

"Dem der donerer slipper med altovervejde sandsynlighed selv for reklamer." OK, det er så hermed også sagt. Men det har jo også været sagt hele tiden.

Jeg kan ikke sige, "Hvis I donerer, så kommer der ikke reklamer," fordi det afhænger af hvor mange der gør det og hvor store beløb det drejer sig om. Sådan er det jo bare. Så kunne den ene mand, der donerede noget, bagefter hænge mig op på det - "men du sagde!".

Til sidst kan jeg også sige "Og måske er der slet ingen sponsorer, der kan leve op til de krav, vi måtte stille og således er alternativet til donationer måske slet ikke reklamer, men - på længere sigt - intet P:R."

Jeg/vi har lagt sagen ærligt og redeligt frem, som det nu engang er. Længere kan den ikke rigtigt blive. Så må folk gøre op med sig selv, hvad de vil og ikke vil, og vi må handle derudfra.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
CoreCoreSkrevet 28/06-04 23:16 
Så vil vi også ha' VIP-lounges til donerne til træffene :)

Arj, jeg er med på, hvorfor tingene bliver lagt ud som de gør, og et eller andet sted syntes jeg sgu at det er i orden. Det er tydeligt at se der bliver brugt vildt meget tid på sitet her, fra "crewets" side, så egentlig er det vel en præstation i sig selv at dette først er et "issue" nu. Jeg vil sgu gerne smide en skilling i P:R's retning på...øøøhhmm...28, 29, 30, 31, næ hov 1'ste...på onsdag :)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
Zzap!Zzap!Skrevet 28/06-04 23:37 
@RJK
Jeg har ikke læst noget der minder om de tre første sætninger du kom med, og jeg er temmelig sikker på at det ikke er af manglende opmærksomhed.
Det var den lige den slags udmeldinger jeg synes I skulle komme med.
Jeg siger ikke at I skal komme med nogen garantier, overhovedet, jeg mener bare, at folk vel generelt gerne vil have en forvisning om at deres penge ikke bare forsvinder ned i et sort hul, og at de er til nytte.
Born to kill space
RJKRJKSkrevet 28/06-04 23:40, rettet 28/06-04 23:44 
Zzap!>
Jeg siger ikke at I skal komme med nogen garantier,

Nej, men det er jo svært at opfatte dem som andet, når du tvinger mig til at stille det så firkantet op ;)

Punkt 1 er ligesom essensen af hele tråden. Hvad angår punkt 2, så er det jo åbenlyst for alle, at det er utopi. Punkt 3 er nødt til at være lidt et forbeholdspunkt, fordi det selvsagt ikke er en klausul, som nogen annoncør vil være glad for.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DizzyDizzySkrevet 29/06-04 00:01 
Man kunne lave en bødekasse og ver gang man fik en henstilling skulle man betale 10 kr Så ville det blive en ren pengemaskine ;)

Jeg håber da at det er nok med donationer, men ser nu ikke reklame som et onde, hvis de er rigtig integreret, og ikke er forstyrende flash så ville det ikke genere mig. Man kunne vel også lave en lille linksektion med betalingslink til div firmaer, så når vi alligevel skulle handle med det firma kunne vi besøge dem via linket, så playright fik lidt kontanter ud af det.
Ang donationer, mener jeg det ville væres smartes vis man lavede en liste med dem som havde doneret, og så den 1 jan kunne man nulstille listen. Det skulle blot stå hvem som havde doneret ikke hvor meget.

En sidste lille bemærkning, kunne det ikke være en muliged at man kunne overfører penge via eWire, det ville være nemmere for dem som ikke er så dus med PayPal.

Det var vist alt for min 25 øre :D

eWire
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
Le RoofLe RoofSkrevet 29/06-04 00:29 
RJK>
Så kunne den ene mand, der donerede noget, bagefter hænge mig op på det - "men du sagde!".

Bare rolig. Det gør jeg nok ikke ;)
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
jaesjaesSkrevet 30/06-04 00:33 
For jeres egen skyld, bør så I ikke lave et menupunkt et eller andet sted på P:R til siden med donationsoplysninger? Ellers er denne tråd jo "glemt" om en uge eller to. Og nye brugere, samt folk der ikke har set denne tråd vil ikke ane, at det er muligt at donere :)
RJKRJKSkrevet 01/07-04 14:11 
Vi må bare bumpe denne tråd til evig tid ;)

(muligheden er i FAQ'en - vi kan jo overveje forsiden)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
104 emne(r).
1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig