X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Det havde jeg ikke troet: Gays i Fable


Svar
3of193of19Skrevet 25/06-04 12:18 
Ser ud til at jeg har fået svar på min quote fra Videnstest 4:
3of19>
Om Fable: "Spilproducenter er skrækslagne for at bruge homosexualitet i spil. Gad vide om man rent faktisk KAN tage imod tilbud fra fyre...?"

Gamespot>
"RUMOR #5: Fable's story line will allow for gay marriage.

Source: A brief mention in the Lionhead Times, the official newsletter of the Xbox RPG's developer.

The official story: "Gay marriage hasn't been dropped."--LHT article.

What we heard: Besides saying the mammoth RPG will have four different endings, include 22,000 lines of dialogue, and sport soccer games with severed heads, the LHT article mentions that the gay-marriage option has been retained. That's right, gay marriage. A quick explanation: Since Fable follows a character from the cradle to the grave, marriage has always been one aspect of the epic RPG. Apparently, Peter Molyneux and the rest of the Lionhead crew thought it would add depth to allow for same-sex coupling--although it's unclear how, er, explicit martial relations will be depicted in the M-rated game. There is also a chance that same-sex coupling might not make it in to the final version of the game. "In these final stages, the team has to make difficult decisions about certain features, and [it must determine] if certain bits are left in as they are or [are] completely canceled," said the LHT article.

Bogus or not bogus?: Not bogus--unless the Lionhead guys are having a laugh with an election-year, hot-potato issue.

Så medmindre Microsoft sætter en stopper ind eller Lionhead bukker under fra pres fra den religiøse fløj i USA ser det ud til at man virkelig kan folde sig ud rollespilsteknisk. I'm impressed!

kilde
dRxLdRxLSkrevet 25/06-04 13:03, rettet 25/06-04 13:04 
Sejt så kan man få movement -1 dagen efter man har været hos sin kæreste, fordi man er blevet blokket så hårdt ud at man har svært ved at gå ;-)

(kald mig bare fordomsfuld mht. homosex, men det er jo et både skræmmende og fascinerende emne)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
King ChaosKing ChaosSkrevet 25/06-04 13:13 
Ja, "bukker" eller "skubber" det er det evige dilemma ;)
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 25/06-04 13:30 
Ha' nu ikke så ondt i røven - Det er en fed feature (Så kan alle I homofober endelig fået udlevet jeres inderste well kept fantasier).
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
King ChaosKing ChaosSkrevet 25/06-04 13:40 
Ja, jeg synes det langt bedre og meget mere normalt end f.eks. muligheden for at slå børn ihjel!
SeventhSunSeventhSunSkrevet 25/06-04 13:41 
ha ha B2P - pun intended eller hvad???

Udover det.
USA er gudødme det latterligste land i verden.

Hvad er lige problemet i at man kan spille homoseksuel i et spil?
Man skal da være dummere end spildolie, hvis man tror at Fable eller et andet "åbent" spil kan få nogen til at blive homoseksuelle, eller noget andet tilsvarende samfundsnedbrydeligt.

Til gengæld forestiller jeg mig ikke, at der er synderligt mange bøsser (eller lesbiske) der gamer seriøst.
Ikke fordi jeg synes Mario Bros er særligt maskulint men alligevel.

Hvis der nu kom en frisør simulator - eller måske noget med at være steward, så er jeg sikker på at tingene ville se anderledes ud :-)
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
KilroyKilroySkrevet 25/06-04 13:44 
Born2Play>
Ha' nu ikke så ondt i røven ....

Brillant skrevet!
Det gode ved sådan en feature er vel, at den kan benyttes hvis man vil, og kan lade som om den ikke findes hvis det ikke passer spilleren. Personligt har jeg ikke brug for at lade en spilperson gifte sig med en mand, men hvis der er nogen der kan lide det, og synes det er prikken over i'et, ja, så synes jeg det er fint...
Kilroy Was Here
dRxLdRxLSkrevet 25/06-04 14:18, rettet 25/06-04 14:18 
Til gengæld er der sikkert masser af heteroer der gerne vil have muligeden for at se to kvinder gå løs på hinanden i spillet =)
Det ville nærmest være et selling point for spillet ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
WehnerWehnerSkrevet 25/06-04 14:20 
Også min første tanke, men fra alle screenshots/videor jeg har set, husker jeg kun en mandlig protagonist.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Danny SallingDanny SallingSkrevet 25/06-04 14:43 
Yeah, girl on girl ;-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
The DaneThe DaneSkrevet 25/06-04 14:52 
Synes nu det er fint der er så mange muligheder, så kan man (endelig?) få et spil hvor man rigtigt kan spille ond. Istedet for andre spil hvor det enten er lettere, eller man ganske enkelt ikke får nok ud af at spille ond - eller det bare ikke er sat ordentligt op.

Tror dog ikke jeg får spillet andet end som jeg plejer - kan aldrig rigtigt få mig til at gå berserk.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
King ChaosKing ChaosSkrevet 25/06-04 14:55 
SeventhSun>

Til gengæld forestiller jeg mig ikke, at der er synderligt mange bøsser (eller lesbiske) der gamer seriøst.
Ikke fordi jeg synes Mario Bros er særligt maskulint men alligevel.

Hvis der nu kom en frisør simulator - eller måske noget med at være steward, så er jeg sikker på at tingene ville se anderledes ud :-)


Det dér er godt meget fordomsfuldt. Homoseksuelle er bestemt en faktor i samfundet, ikke mindst i USA. Hvorfor skulle de spille mindre end andre.

Her er et eksempel på seriøse homoseksuelle gamere
RitesRitesSkrevet 25/06-04 14:57 
The Dane>
Synes nu det er fint der er så mange muligheder, så kan man (endelig?) få et spil hvor man rigtigt kan spille ond.

Nemlig! Intet siger "ond som bare fanden" mere end en homoseksuel!
» a winner is you «
King ChaosKing ChaosSkrevet 25/06-04 15:01 
...og nu da jeg var i gang, dukkede det her op. Det må vel være stedet hvor homoseksuelle gamere mødes:

Gamers Experimentation
SumezSumezSkrevet 25/06-04 15:54 
Jeg kan ikke se nogen grund til at den slags ikke burde inkluderes i Fable, ellers er det da noget juks at sige, at det er så åbent som det er. Det er trodsalt efter sigende 5% af befolkningen (eller også var det 5% af mænd), der er homoseksuelle. Og så er der jo endnu flere, der er bi.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SøgAArdSøgAArdSkrevet 25/06-04 16:10, rettet 25/06-04 16:11 
Synes det er fedt at de "tør" gøre det, da det 100% vil pisse en del af befolkningen af.

Dog kan jeg ikke se hvordan det kan løfte gameplayet. Hvis grundlaget er, at man kan "alt" i spillet, holder det jo ikke hvis man ikke kan slå børn ihjel. Fejlbedøm nu ikke hvad jeg siger, er ikke barbar!
Home is where the hardware is..
DarkenDarkenSkrevet 25/06-04 16:29 
hehe kan godt forstå deres testere gjorde det... ville jeg også, ikke fordi jeg har et had mod børn, men bare for at se om jeg kunne.

næææ du, ren ondskab skal udøves mod kyllinger.... det har jeg lært i dungeon keeper.. *slap slap*

ej synes bare det er fedt at man har så stor frihed til at være ond eller god som det passer en... se DET er en rpg kvalitet.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 25/06-04 20:48 
King Chaos>
...og nu da jeg var i gang, dukkede det her op. Det må vel være stedet hvor homoseksuelle gamere mødes:

Jeg fandt siden yderst interessant...bør jeg være nervøs?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
GatmanGatmanSkrevet 25/06-04 20:55, rettet 25/06-04 20:55 
Ja, du er sandsynligvis smittet med den frygtede homosyge. Søg lægehjælp hurtigst muligt.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 28/06-04 12:05 
King Chaos>
Det dér er godt meget fordomsfuldt.

Det kan godt være du kalder det fordomsfuldt.

Jeg kalder det virkeligheden, at der indiskutabelt er fag som tiltaler homoseksuelle mænd mere end andre.
Det er vel ikke fordomsfuldt at sige der er flere kvinder end mænd, der er pædagoger eller sygeplejersker?
Omvendt med smede og taxachauffører.

Jeg har en formodning om at procentdelen af homoseksuelle mekanikere, er noget lavere end procentdelen af homoseksuelle i samfundet generelt.
Det har ikke noget med fordomme at gøre.

På samme måde tror jeg at den gængse opfattelse af computerspil, som værende noget Quake/Counter Strike/Tomb Raider - agtigt noget, måske mere tiltaler heterofyre.
Og her snakker jeg så absolut generelle træk.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 28/06-04 13:57 
Det er fuldstændigt korrekt. Smutter lige hen til min hetero hairdresser. Han hedder George.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
King ChaosKing ChaosSkrevet 28/06-04 16:53 
SeventhSun>
På samme måde tror jeg at den gængse opfattelse af computerspil, som værende noget Quake/Counter Strike/Tomb Raider - agtigt noget, måske mere tiltaler heterofyre.
Og her snakker jeg så absolut generelle træk.

...så homoseksuelle laver specifikt noget andet end at spille computerspil? Der er formodentligt lige så stor en del af de homoseksuelle som spiller spil som resten af samfundet. Men jeg kan godt se at hvis din opfattelse af homoseksuelle er en feminin dukke-fyr (som hedder George og klipper B2Ps hår), så kan det godt være svært at passe ind i kassen med smøre-olie og Quake.
MarcusMarcusSkrevet 28/06-04 17:34, rettet 27/03-13 16:50 
Jeg sagde noget idiotisk.
NaieraNaieraSkrevet 28/06-04 18:24 
Disse kommentarer forklarer vist hvorfor du er så glad for de gamle CV-spil...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
MarcusMarcusSkrevet 28/06-04 20:50, rettet 27/03-13 16:51 
Jeg sagde noget idiotisk.
King ChaosKing ChaosSkrevet 28/06-04 23:40 
Mysterious>
Jeg tror at Seventhsun har ret. Jeg tror umiddelbart at Homoseksuelle er mere feminine siden de bliver tiltrukket af mænd. Og kvinder bruger mindre tid på computerspil end mænd.


Så du tror at alle homoseksuelle er (mere) feminine? Så man vil altid kunne genkende dem på deres kvindsomhed? Hmmm...

Og fordi de "er som kvinder" og fordi kvinder bruger mindre tid på computer-spil, kan vi konkludere at der IKKE er den samme procent-del af homoseksuelle som spiller computer-spil som hos hetero-seksuelle?

Hvad så med lesbiske? Finder vi der en højere procent-del der spiller Quake?
3of193of19Skrevet 28/06-04 23:53 
Vi bøsser kommer i alle afskygninger, tro mig. Som én der bevæger sig i lædermiljøet ved jeg hvad jeg taler om.
Ja, du har frisørerne og interior designerne, men altså også flymekanikere, butiksassistenter, fremtidsforskere.

Jeg tror simpelthen at billedet af den feminine bøsse er så fremtrædende fordi de er nemme at få øje på.
90% af de folk der kommer på f.eks. på SLM CPH ville man aldrig tro var bøsser, hvis man har billedet af en opstylet mand med løse håndled i hovedet.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 29/06-04 10:22 
King Chaos ->

Jeg synes det er dig, der sætter kasser op hele tiden.
Du presser et stereotypt billede af en skabshomofob ned over hovedet på Mysterious og jeg.
Du skriver "alle" når vi skriver "mange" eller "de fleste".

Der er en væsentlig forskel på statistik og fordomme.

Ingen har nogensinde, her på siden, sagt at alle bøsser er feminine og de aldrig spiller computerspil.

Det er misforstået politisk korrekthed at lade som om vi alle er ens og har nøjagtig de samme interesser.
Homoseksuelle er åbenlyst anderledes end heteroseksuelle. Og det er tydeligt, at i grove træk viser det sig også på andre måder end det rent seksuelle.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
King ChaosKing ChaosSkrevet 29/06-04 10:39 
Ja, jeg er simpelthen Hr Politisk Korrekt,... det er mig.

Efter min bedste overbevisning er homoseksuelle fuldstændig som heteroseksuelle, undtagen i soveværelset.

...og lur mig om ikke deres soveværelse-vaner er de samme: de elsker, prutter, sover, spiller Game Boy, ser tv, osv.
KilroyKilroySkrevet 29/06-04 11:00 
King Chaos>
...og lur mig om ikke deres soveværelse-vaner er de samme: de elsker, prutter...

Forhåbentlig ikke på samme tid:P
Kilroy Was Here
SeventhSunSeventhSunSkrevet 29/06-04 11:56 
King Chaos>
Ja, jeg er simpelthen Hr Politisk Korrekt,... det er mig.

Det er jo lidt vanskeligt at debattere, når du konsekvent undgår de væsentlige argumenter, og hele tiden blæser ligegyldige detaljer ud af proportioner.
Jeg har jo eks. heller ikke skrevet at DU er politisk korrekt [underforstået: hele tiden]

Men du tror altså at bøsser er nøjagtig som heterofyre - undtagen i sengen.
Det tror jeg ikke, og der en hel parade hvert år kaldet Mermaid Pride, der prøver at bevise du tager fejl.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
Per SPer SSkrevet 29/06-04 12:24 
Var det spillet Fable vi kom fra? Det tror jeg nok lige!
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
KilroyKilroySkrevet 29/06-04 16:59 
Spørgsmålet ved sådan en feature i et spil er, hvor mange vil benytte sig af den? Er den virkelig værd at implementere, hvis kun 5% af dem der køber spillet vil benytte sig af det?
Nu er det jo kun sådan en lille ting at kode, men alligevel.
Kilroy Was Here
AmbyAmbySkrevet 29/06-04 17:05 
Vel af samme grund som man kunne blive Vampyr i Morrowind? Fordi man kan.

Det kan da også give visse fordele mht til tøjvalg og indretningen af bolig.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
jaesjaesSkrevet 29/06-04 20:04 
Dark-Light>
Det kan da også give visse fordele mht til tøjvalg og indretningen af bolig.

LOL ja. Ærgerligt at det ikke kan spilles online, for så ville jeg være Born2Play´s personlige dekoratør, Jean ;P
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig