X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Surround Sound sammensætning??? Hjælp

Reply
BlossomBlossomSkrevet 22/06-04 11:57, rettet 22/06-04 11:58 
Så er vi her sørme igen.
En ynkelig lille kvinde som normalt er sin "mand" totalt overlegen hvad gælder både pc og diverse anden teknik.

Og nu skal jeg selvf. ud at spørge om hjælp.. Hmmm...

Jeg er den "heldige" ejer af et Panasonic Home Cinema system som gik i stykker 3 mdr efter køb, og aldrig er blevet repareret korrekt, så det virker stadig ikke, og nu er garantien selvf. udløbet....

Nå det var lige et lille sidespring.
Jeg bruger det kun som Surround anlæg til dvd, reciever, Gamecube.

Og det er faktisk lykkedes for mig, så vidt jeg erindrer at have Surround på både dvd, reciever og Gamecube ved hjælp af en Scartfordeler med 3 stik.

Nu er der så sket det at vi for 8 mdr siden flyttede, og det hele blev rykket fra hinanden, og nu kan jeg slet ikke få Surround på andet end min sk.d. dvdafspiller....

Nogen der kan fortælle mig hvordan jeg skal sætte det sammen for at få Surround på det hele igen??
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 22/06-04 13:00 
Hvordan kan surround anlægget være gået i stykker, hvis det virker alligevel?

Og hvad havde du tænkt dig at bruge det til ellers, når du skriver at du "kun" bruger det til DVD, Reciever og GameCube?

Men:
Hvis din dvd kan spytte dts eller dolby digital ud, så skal du jo forbinde dvd'ens lydudgang direkte til Surround anlægget.
Scart stikket går jo i tv'et (evt via scartfordeler).

GameCubens lydsignal er jo også "kun" Pro Logic 2 - og det skal du også sende direkte ind i Surround anlægget.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
BlossomBlossomSkrevet 22/06-04 13:13 
Hm... Det der er gået i stykker er dvd-delen af Surround anlægget. Som jeg skrev er det sådan et af de der Home Cinema Systems. Det er et med 5 dvd changer, og det er smadret. Jeg gav for et par år siden 6999 på tilbud for lor.et, og nu er det kun Surround-delen af anlægget der kan bruges...
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
BlossomBlossomSkrevet 22/06-04 13:18 
SeventhSun>

Hvis din dvd kan spytte dts eller dolby digital ud, så skal du jo forbinde dvd'ens lydudgang direkte til Surround anlægget.

Er gjort...

SeventhSun>

GameCubens lydsignal er jo også "kun" Pro Logic 2 - og det skal du også sende direkte ind i Surround anlægget.

Sidst jeg havde Gamecuben på Surround gik det via scartkablet i fjernsynes, og det er det, jeg ikke rigtig kan få til at hænge sammen igen.

Det kørte sådan:
Når jeg slog hen på AV1 så så jeg parabol hvis den var tændt, og hvis jeg tændte Gamecuben samtidig, så gik den hen på det (stadig på AV1)
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 22/06-04 14:23, rettet 22/06-04 14:24 
Hvis den automatisk skiftede, så har du sat GC i serie efter parabolen. Har du stadig parabolen?

Fra Cube --> scart2 på parabol, og fra scart1 på parabol --> scart1 på tv.
Lyden har du så taget lyden fra tv'et? eller med et modificeret kabel?
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
BlossomBlossomSkrevet 22/06-04 14:35 
Jeps. Har stadig parabolen.
Fatter ikke helt det du skrev.
Hvordan skal jeg få Surrounden ud til Parabol + Gamecube hvis jeg sætter de to sammen og så fra parabol til tv..
Måske: Fra parabol til Reciever??
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 22/06-04 14:59 
Det jeg mente var, at hvis parabolen har to scart stik, så sender den sit videosignal ud på scart1. Skulle der optræde et videosignal+skiftesignal på scart2, skifter den og videresender det videosignal til scart1. Hvis du har sat GC'en til parabolens scart2, blive GC'ens videosignal videresendt igennem parabolen.
Scart2 er ofte et blåt scartstik.
Hvis parabolen har egen lydudgang, så er det typisk kun parabol-lyden, dvs den skifter _ikke_ over til det signal der måtte optræde på scart2.

Mht lydsignalet, så kan modificere scart-kablet mellem parabol og tv. Signalet er standard-linjesignal og passer derfor til recieveren.

Men nævn lige hvilken model din Home Cinema-fætter er?
BlossomBlossomSkrevet 22/06-04 15:05 
Azalon>
Hvis parabolen har egen lydudgang, så er det typisk kun parabol-lyden, dvs den skifter _ikke_ over til det signal der måtte optræde på scart2.

Mht lydsignalet, så kan modificere scart-kablet mellem parabol og tv. Signalet er standard-linjesignal og passer derfor til recieveren.

Russisk snak for mig... Det første fattede jeg..
De tekniske betegnelser som modificeret og linjesignal osv. kan I ligeså godt droppe. Aner ikke hvad det er..
;-) Nu ikke gøre nar ;-)
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 22/06-04 15:16 
Nej okay....

Med kablet mente jeg at man kan lodde ledninger på de ben der sender lyden, og trække et kabel over til recieveren.
Der er forskel på signalet i et højttalerkabel og et signal mellem f.eks. en cd og en forstærker. Og signalet mellem parabol/GC og tv, er magen til den type mellem cd og forstærker. :-)

Men, hvad hedder modellen af din home cinema reciever-fætter?
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 23/06-04 17:40 
Har du brug for hjælp? Eller du har måske fået det til at fungere?
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 19/07-04 22:50 
Jeg prøver igen... fik du det til at fungere?
Login for at besvare
Username
Password
Remember me