X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Måne-landings artikel ;)


Svar
tue hazukitue hazukiSkrevet 11/04-03 21:33 
Nogen der ved hvor man kan finde sådan en her på nettet?
Det skal helst være en original fra en af de store aviser. Jeg skal bruge den til en skole opg. men jeg kan ikke finde en nogen steder... der må da være nogen der har en liggende herude.
»You'll never walk alone«
asmasmSkrevet 11/04-03 21:46, rettet 11/04-03 21:47 
Umm hvis du med original mener en avis fra 1969 så bliver det svært, men hvis du bare skal bruge en kopi af artiklen så kan dit lokale større bibliotek hjælpe dig, de "fleste" større biblioteker (ellers prøv et universitets bibliotek og hvis det fejler kan det kongelige bibliotek det med 100% sikkerhed hjælpe dig) gemmer gamle aviser på microfilm (michrofiche teknisk set) til senere gennemsyn og de kan sagtens printe artikler ud...

...alternativt kan du prøve at ringe til nogle af de store aviser og høre om de kan hjælpe dig

Edit >>> stavefejl
I am Neo-ExDeath, I will destroy all memory...all time...all existence. Then I too will pass away....forever!
tue hazukitue hazukiSkrevet 11/04-03 22:15 
Altså jeg skal bare bruge en kopi af en original (helst engelsk) artikel...

Men tak for hjælpen.
»You'll never walk alone«
AssassinAssassinSkrevet 11/04-03 22:38 
Månelanding?? Der har da aldrig været en sjæl på månen...
Her lips said "no" - but her eyes said "read my lips"
Søster SalsaSøster SalsaSkrevet 12/04-03 07:36 
tjaaa jeg tror nu heller ikke meget på det, men lad nu det ligge:

Et par forsider:
http://www.newseum.org/cybernewseum/exhibits/dateline_moon/moon.htm

Et af de mange steder hvor du kan købe en avis fra dengang (de er åbenbart lidt penge værd):
http://www.shilohrelics.com/shop/searchresults.asp?ProdTypeList=Antiques&Title=Category%3A+Antiques

Bedste bud; se nedenstående link, her er nogle artikler fra avisen gengivet. (forsiden er skannet og 3 af forside artiklerne skrevet ind)

Ellers prøv evt. nogle danske aviser på mikrofilm, det kan jo være de i dagene efter har gengivet engelske artikler.. who knows?

am

Bedste bud:
Don´t touch my pom pom. Kupo! Why does everybody want to touch it, Kupo?
tue hazukitue hazukiSkrevet 12/04-03 14:17, rettet 12/04-03 14:17 
Assassin >
Månelanding?? Der har da aldrig været en sjæl på månen...

Faktisk er det det jeg skal lave en opg. om ;)

Jeg tror heller ikke en meter på at der har været nogen deroppe... Det var jo meget nemmere at tage til Area 51!
»You'll never walk alone«
MIKA-LMIKA-LSkrevet 12/04-03 14:21 
Assassin >
Månelanding?? Der har da aldrig været en sjæl på månen...

Jeg har hørt at TV2 har sent en udsendelse omhandlende dette, er der nogen der ved om/hvor den kan skaffes. Helst online, men hvis dette ikke kan lade sig gøre, så hvor man kan skaffe den på bånd/andet medie.
» Is this a game, or is it real ? «Spiller nu: Super Mario Galaxy, Command & Conquer 3: Ti..., Guitar Hero III: Legend...
JinkJinkSkrevet 12/04-03 20:46 
Jeg ved ikke hvor du kan skaffe det, men det var noget værre løgn de fyrede af. Et popsmart program der fik folk til at tro at vi ikke har været på månen.
asmasmSkrevet 12/04-03 21:41 
Enig... imo må folk tro vad de vil (vi får det definitive svar om kort tid) men folk der basere deres tro på den flok småpsykotiske storparanoide "x-files" fanatikere som de havde på parade i det program er sgu imo ik for snu... (de havde også for noget tid siden en dansk månelandings hoax "ekspert" i studiet... hvis der var nogen der fortjente "a few wacks with a clue-by-four" så var det sgu ham, magen til slesk lille satan skal man sgu lede længe efter)

http://www.dr.dk/videnskab/tema/konspiration/moon.asp
http://www.badastronomy.com/bad/tv/foxapollo.html

ah well det var vist min quota af ordet sgu for iår =D

elev tilbageviser alle såkalde hoax "fakta"... (men han arbejder jo nok for cia...)
I am Neo-ExDeath, I will destroy all memory...all time...all existence. Then I too will pass away....forever!
MIKA-LMIKA-LSkrevet 12/04-03 22:38 
Wow - tak! Nu kan jeg forhåbentligt endelig få overbevist min københavner-ven om at månelandingssvindeludsendelsen var svindel ;)
» Is this a game, or is it real ? «Spiller nu: Super Mario Galaxy, Command & Conquer 3: Ti..., Guitar Hero III: Legend...
AssassinAssassinSkrevet 13/04-03 11:26 
Papa >
Jeg ved ikke hvor du kan skaffe det, men det var noget værre løgn de fyrede af. Et popsmart program der fik folk til at tro at vi ikke har været på månen.

Og det har du sikkert en hel masse beviser på....
face it, ingen andre end dem der var involverede i "månelandingen" ved hvad der foregik, og de har jo som bekendt fået mundkurv på. Jeg kan dog ikke se hvorfor os der ikke tror på det skal kaldes for tåbelige og naive, når vores facts er ligeså ubekræftede som jeres. Bare fordi man har en "kontroversiel" mening behøver man ikke blive hængt ud, især når der hverken er beviser for det ene eller det andet.
Her lips said "no" - but her eyes said "read my lips"
asmasmSkrevet 13/04-03 11:45 
Og det har du sikkert en hel masse beviser på....

http://www.badastronomy.com/bad/tv/foxapollo.html

face it, ingen andre end dem der var involverede i "månelandingen" ved hvad der foregik, og de har jo som bekendt fået mundkurv på.

Ja tusindvis af mennesker der har fået mundkurv på, egentligt utroligt at det kan lade sig gøre...


Jeg kan dog ikke se hvorfor os der ikke tror på det skal kaldes for tåbelige og naive, [snip] ...især når der hverken er beviser for det ene eller det andet.

Jeg siger ikke du er naiv fordi du tror på at månelandingen er fake, jeg siger du er naiv fordi du gør det udelukkende på baggrund af de "eksperter" der var med i udsendelsen (som forøvrigt tjener styrtende med penge på deres "kontroversielle" meninger), de fleste af de argumenter imod månelandingen der kom frem i det program er så tynde at selv en 5 årig burde kunne se lige igennem dem...

anyway som sagt er det jo kun et spørgsmål om tid før det bliver muligt at tage billeder af månens overflade i så høj opløsning at man kan se detaljer...
I am Neo-ExDeath, I will destroy all memory...all time...all existence. Then I too will pass away....forever!
AssassinAssassinSkrevet 13/04-03 11:47 
Nu har jeg ikke set udsendelsen....jeg har troet det var fake siden 1988, hvor jeg først beskæftigede mig med hændelsen
Her lips said "no" - but her eyes said "read my lips"
AssassinAssassinSkrevet 13/04-03 11:51 
Iøvrigt kan vi ligeså godt lade emnet ligge, da ingen af os har adgang tilbeviser af nogen art. Det er fint nok med en masse links, men jeg kan finde ligeså mange argumenter for som imod. Bare respekter at visse mennesker ikke tror på alt i nyhederne.
Her lips said "no" - but her eyes said "read my lips"
asmasmSkrevet 13/04-03 12:13 
Det er fint nok med en masse links, men jeg kan finde ligeså mange argumenter for som imod.

Problemet er at du kan finde en masse link imod en månelanding, og jeg kan finde en masse links der modbeviser dine links, men hvis du kan finde nogle links der punkt for punkt kan komentere/modbevise de kritikpunkter af "hoax" teorien som der kommer frem i mine links, så vil jeg meget gerne se dem så jeg evt kan blive overbevist om at jeg tager fejl.

Bare respekter at visse mennesker ikke tror på alt i nyhederne.

Jeg tror ikke på alt i nyhederne, men omvendt tror jeg heller ikke blindt og ukritisk på alle konspirations teorier, især ikke når argumentationen er så vag og åbentlys fejlfyldt som den er her...

anyway... personligt er det for mig underordnet hvad svaret viser sig at være men jeg har bare problemer med at folk lader et så ringe tv program "tænke" for dem.
I am Neo-ExDeath, I will destroy all memory...all time...all existence. Then I too will pass away....forever!
AssassinAssassinSkrevet 13/04-03 18:38 
Ny gentager jeg lige én gang til....jeg har ikke set det omtalte program, og fordi i linker til en side hvor en åbenlyst er fortørnet over disse teorier, gør det ikke månelandingen mere sand. Hans udtalelser er da ligeså farvede som den kritikerne kommer med. Du skal heller ikke sige at jeg blindt og ukritisk tror på alle konspirations-teorier (som du antyder). jeg siger bare at jeg siden 1988 har tvivlet stærkt på at vi ikke har været på månen. Det der links vs links holder heller ikke. elvfølgelig kan du finde en masse der modsiger kritikernes teorier...det siger da sig selv, men det gør dem sgu ikke mere sande. Facts er at ingen af os har været der, så ingen af os kan udtale os om hvordan der er på månen. Hermed slutter diskussionen fra min side, da der alligevel ikke findes nogle beviser, og vi alligevel har hver vores mening. Hvilket også er fint nok med mig...jeg kan godt acceptere at folk har en anden opfattelse end mig selv.
Her lips said "no" - but her eyes said "read my lips"
zpeakerzzpeakerzSkrevet 13/04-03 18:57 
For søren! Hvorfor er der altid splid mellem mennesker om hvorvidt der har været folk på månen? Måske fordi meget tyder på at det hele var en løgn, men alligevel...

Dette enme har vist være i over 90% af ALLE forumer på nettet, og stadig intet svar! Kun fordomme og "fake-info".

Jeg glæder mig til dette enme udfolder sig, så det kan blive RIGTIGT interresant!!!
Work Rules: 1. The boss is always right. 2. If the boss is wrong, refer to #1.
asmasmSkrevet 13/04-03 19:25 
"Entia non sunt multiplicanda praeter necessitatem",

*shrug* japanerne sender en raket i omløb om månen i løbet af året så får vi nok et svar (...men de er jo nok også købt af cia...)
I am Neo-ExDeath, I will destroy all memory...all time...all existence. Then I too will pass away....forever!
tue hazukitue hazukiSkrevet 13/04-03 19:44 
Problemet er bare at hvis Japanerne finder noget er det så et bevis for at Amstrong har danset tango på månen eller er Japanerne bare købt af USA? Billeder er jo ikke noget bevis på at der har været nogen. Billed-manipulation, anyone?

Og hvis de ikke finder noget - så siger USA da bare at sporene er blevet vasket væk af intergalaktiske vinde (eller sån noget)

Så den bedste måde at finde ud af det på, er nok selv at tage bussen derop og kigge efter...
»You'll never walk alone«
tastasSkrevet 13/04-03 20:22 
Det vil jo aldrig bliver aflivet det her.
Bliver der taget billeder som viser, at de har været på månen af amerikanerne, vil folk ikke tro.
Tager andre de famøse fotos, vil folk ikke tro det.

Lidt svært at bevise det så, med mindre de vil sende alle til månen? :(

Hvordan skal de egentlig bevise, at de har været på månen så?
Når video, lyd, fotos og andet gejl ikke dur.

Og ja, jeg tror nu ikke meget på "konspirations" teorien.
Og ja, jeg har læst en masse om det - lige inden at jeg bliver belært alt for meget om tyngdekraft, lyskilder, skygger og hvad det alt sammen nu var... :)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
JinkJinkSkrevet 13/04-03 21:03 
Hvorfor skulle vi ikke have været på månen, når vi ved at vi har været i rummet?
zpeakerzzpeakerzSkrevet 14/04-03 11:49 
Papa >
Hvorfor skulle vi ikke have været på månen, når vi ved at vi har været i rummet?

Fordi Russerne kom FØRST i rummet, og amerikanerne VILLE slå dem, så de foretog en månelanding (på jorden eller månen vides ikke).
Work Rules: 1. The boss is always right. 2. If the boss is wrong, refer to #1.
SoqratesSoqratesSkrevet 14/04-03 11:55 
Papa >
Hvorfor skulle vi ikke have været på månen, når vi ved at vi har været i rummet?

Retorisk spørgsmål : Hvordan ved vi at vi har været i rummet :P
JinkJinkSkrevet 14/04-03 13:49 
Jeg mener, hvis vi har været i rummet, hvorfor skulle det så være så usandsynligt at vi har været på månen?

Umiddelbart burde det største problem være at komme op rummet, ikke at lande på en planet?
quadquadSkrevet 14/04-03 14:07 
Papa, det har intet med det at gøre.
Snakken er om USA virkelig kom derop, de SKULLE på månen før Russerne. Det er ligemeget om de 3 næste månerejser lykkedes, hvis de nu ikke var deroppe første gang.
JinkJinkSkrevet 14/04-03 14:24 
OK, men har i tænkt over at det så også skulle gå igennem regeringen? Jeg tror ikke ligefrem de ville gå med til det.
asmasmSkrevet 14/04-03 14:35 
Wagner >
Snakken er om USA virkelig kom derop, de SKULLE på månen før Russerne. Det er ligemeget om de 3 næste månerejser lykkedes, hvis de nu ikke var deroppe første gang.

Tråden gik faktisk på at der _aldrig_ har været mennesker på månen.. og mange af argumenterne for en hoax falder til jorden hvis det er lykkedes at få folk derop senere (van allen belt o.s.v.)

At amerikanerne fakede den første landing for at slå russerne kan jeg godt se det plausible i, men imo ville det næsten være lettere bare at tage derop set i forhold til alle de ting der skulle gå rigtigt for at man kunne fuppe hele verdes befolkning samt russerne... (men der er jo også dem der har en teori om at russerne og amerikanerne var sammen om det...)
I am Neo-ExDeath, I will destroy all memory...all time...all existence. Then I too will pass away....forever!
quadquadSkrevet 14/04-03 14:52 
Jeg tror nu 100% på der har været mennesker på månen, bare ikke i 1969.
zpeakerzzpeakerzSkrevet 14/04-03 15:52, rettet 14/04-03 15:54 
Soqrates >
Papa >
Hvorfor skulle vi ikke have været på månen, når vi ved at vi har været i rummet?

Retorisk spørgsmål : Hvordan ved vi at vi har været i rummet :P


Tja... Man kunne vel se menneskerne på vej ind i raketten og så se raketten flyve højt, højt op. Kan ikke lige finde på noget godt at skrive lige nu!

Edit: Læste ikke indlæget ordentligt igennem
Work Rules: 1. The boss is always right. 2. If the boss is wrong, refer to #1.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig