X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Problem med DVD


Svar
tue hazukitue hazukiSkrevet 11/04-03 18:47 
Jeg har et problem!
Når jeg afspiller DVD'er på min PS2 bliver mit fjernsyn ved med at justere lysstyrken... (altså skruer op og ned for styrken)

Hvorfor gør det det? kan det være noget med at mit scart-stik er "sur på mig"??? eller noget....

Stort ?-tegn
»You'll never walk alone«
asmasmSkrevet 11/04-03 19:59 
Macrovision,

løsning = lad være med at køre scart kablet fra din ps2 gennem din video(dvd/ld).
I am Neo-ExDeath, I will destroy all memory...all time...all existence. Then I too will pass away....forever!
tue hazukitue hazukiSkrevet 11/04-03 21:16, rettet 11/04-03 21:18 
Det tror jeg så lige jeg skal have en gang til i slowmotion...

EDIT: jeg har kun 1 scart-indgang, så jeg har ikke rigtigt noget at vælge imellem
»You'll never walk alone«
asmasmSkrevet 11/04-03 21:34 
Oki =)

Normalt når man har problemer med forstyrrelse i billedet ved afspilning af DVD skiver (med andet udstyr meller afspiller og tv) er problemet noget der hedder "Macrovision".

Det "Macrovision" er, er en kopi beskyttelse der skal gøre det umuligt at overspille dine Originale film (vhs/dvd/osv) over på et andet videobånd osv...

Macrovision benytter en design "feature" i videomaskinerne til at give et ringe billede når signalet har været "inde og vende" i den videomaskine der er sat til at "optage", eller i det her tilfælde bare står mellem ps2 og tv

hvis jeg har forstået dit problem rigtigt har du nu en opsætning der heder

PS2--<scart kabel>--Video--<scart kabel>--TV,

løsningen er at få en opsætning der hedder

PS2--<scart kabel>--TV

...ellers er jeg uden ideer =/

....og det er taget på hukommelsen så ymmv =D

om macrovision
I am Neo-ExDeath, I will destroy all memory...all time...all existence. Then I too will pass away....forever!
tue hazukitue hazukiSkrevet 11/04-03 21:38 
Nå ok - problemet er så bare at jeg har et TV med indbygget video...
»You'll never walk alone«
asmasmSkrevet 11/04-03 21:49 
ja...

men jeg ved det er muligt at få et stykke hardware der fjerner macrovisions beskyttelsen... men jeg har ingen ide om hvor =/ kan være der er andre der kan hjælpe?
I am Neo-ExDeath, I will destroy all memory...all time...all existence. Then I too will pass away....forever!
tue hazukitue hazukiSkrevet 11/04-03 22:14 
ok tak for hjælpen so far...
»You'll never walk alone«
RJKRJKSkrevet 11/04-03 23:44, rettet 11/04-03 23:45 
DVD Region X fjerner vist Macrovision. Så vidt jeg lige husker er der heller ikke Macrovision via RGB (som man kan køre med Region X). Men der er måske ikke RGB på såden en tv/video-kombo.

Edit: Doh! Jeg havde læst dit problem som om, at den svingede med LYDstyrken :) Når det er lyset, så er det helt sikkert Macrovision.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
tue hazukitue hazukiSkrevet 12/04-03 14:11 
DVD region X er det sån en cd som jeg skal have fat i?
»You'll never walk alone«
RJKRJKSkrevet 12/04-03 14:15 
Ja. Men jeg tør ikke lige garantere dig ovenstående. Jeg har ikke afprøvet det selv.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
tue hazukitue hazukiSkrevet 12/04-03 14:25 
Ok.... Så håber jeg bare på at der er nogen der kommer herforbi og skriver at de har haft det samme problem og at de har løst det med en DVD X cd...

:-D
»You'll never walk alone«
jaesjaesSkrevet 12/04-03 23:55 
Beskrivelsen i forbindelse med DVD region X, er på de fleste butikkers hjemmesider, at den fjerner det grønne skær, som Macrovision forårsager, om Macrovision laver anden ballade ved jeg ikke, og kan derfor heller ikke garantere at det virker, men vil blot nævne at Blaze har lavet en lignende cd, der er billigere (DVD Region Free).
NaieraNaieraSkrevet 13/04-03 00:02 
Det grønne skær og Macrovision har intet at gøre med hinanden.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
jaesjaesSkrevet 13/04-03 00:24 
Du har ret...
tue hazukitue hazukiSkrevet 13/04-03 12:47 
Og en gang til for prinsesse knud...
Siger i at en DVD-X ikke vil virke eller...?
»You'll never walk alone«
olmeolmeSkrevet 13/04-03 14:26 
Det eneste jeg har set der fjerner macrovision er DMS3 chippen. DVD-X fjerner kun de grønne farver, når man spiller film med RBG kabel.
tue hazukitue hazukiSkrevet 13/04-03 17:17 
Så øh... løsningen er --- køb et nyt fjernsyn?
»You'll never walk alone«
TLTLSkrevet 23/04-03 09:33, rettet 23/04-03 09:33 
Jeg har det samme problem.

Min mors gamle phillips tv, er der ikke SCART-stik i. Så man bliver nød til enten at køre signalet igennem en video (som ikke er sat til at optage), eller bruge et composite-stik, direkte i tv´et. Jeg har prøvet begge dele, og billede flimrede og skiftede farver osv. alligevel også med PS2-> TV via. Composite??

Er der andet end en chip der kan fjerne dette??
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
SumezSumezSkrevet 23/04-03 09:57 
Hvad ER forklaringen på det grønne skær? Hvorfor bliver alle farverne grønne når jeg spiller DVD på min PS2 gennem RGB kabel på den eneste scart indgang på mit TV, der understøtter RGB?
Det er rimelig irriterende at blive nødt til at bruge den anden indgang når man skal se DVD :!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
TLTLSkrevet 23/04-03 10:00 
"Det grønne skær" kan fjernes med DVD region X, eller Action Replay 2...
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
olmeolmeSkrevet 23/04-03 10:04, rettet 23/04-03 10:05 
Sumez >
Hvad ER forklaringen på det grønne skær?

Det er beskrevet i DVD "licens" beskrivelsen at der ikke må være en RBG udgang på en DVD afspiller. Det fandt Sony ret sent ud af, og tilføjede derfor det grønne skær i sidste øjeblik.
SumezSumezSkrevet 23/04-03 10:16 
Ok. Det er da ret provokerende. "Du må ikke få et ordentligt billedsignal når du ser DVD"....
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
olmeolmeSkrevet 23/04-03 10:24 
Det har jo nok noget at gøre med kvaliteten af de kopier man kan tage. Firmaerne prøver jo bare at beskytte deres produkter.
NaieraNaieraSkrevet 23/04-03 10:28 
olme >
Det er beskrevet i DVD "licens" beskrivelsen at der ikke må være en RBG udgang på en DVD afspiller. Det fandt Sony ret sent ud af, og tilføjede derfor det grønne skær i sidste øjeblik.

Hvad er det så der bruges på normale DVD afspillere!?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
olmeolmeSkrevet 23/04-03 10:29 
Fisk, men da ikke RBG?
SumezSumezSkrevet 23/04-03 10:29 
Jeg er generelt temmelig træt af at firmaer bevidst forringer kvaliteten af produkter (DVD, musik-cd) for at "forhindre" kopiering. Uanset hvad de gør vil det være muligt at overkomme kopibeskyttelsen. Det vil altid være muligt at finde Leonard Cohens nyeste album og den nyeste DVD rip af Lord of the Rings for den almindelige PC bruger. I stedet ser vi at lovlydige folk, der køber deres cd'er, i værste tilfælde faktisk får ødelagt deres cd-afspillere, mens piraterne kan være ligeglade.
Folk der optager en DVD over på VHS for at få den med hjem er som regel alligevel ligeglade med at billedet af og til flimrer og lyden hopper lidt nogen steder, det er jo trodsalt en kopi.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 23/04-03 10:31 
olme >
Fisk, men da ikke RBG?

Nej. RGB... :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 23/04-03 10:31, rettet 23/04-03 10:32 
olme >
Det har jo nok noget at gøre med kvaliteten af de kopier man kan tage. Firmaerne prøver jo bare at beskytte deres produkter.

Bare lidt synd, at det skal gå ud over folk der kun SER DVD-film :)
IMO, bør kopisikringer m.m., kun ligge på DVD-skiverne (de originale).
SumezSumezSkrevet 23/04-03 10:31, rettet 23/04-03 10:32 
RJK >
Nej. RGB... :)

Hvad er så forklaringen på det grønne skær?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 23/04-03 10:33 
Sony cuttede en ledning fordi det skulle gøre det et større problem at kopiere ting med den. Da de havde Macrovision allerede, virkede det dog pænt underligt...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 23/04-03 10:34 
Ok. Så gælder min rant stadig ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 23/04-03 10:35 
Jeg ved det faktisk ikke. Jeg troede engang at jeg vidste det, men nej...

Måske fik de DVD-licensen billigere, fordi der ikke var RGB? I dunno.

Og jeg er også ligeglad, da jeg alligevel skal bruge Region X for at se region 1 film :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 23/04-03 10:36 
RJK >
Måske fik de DVD-licensen billigere, fordi der ikke var RGB? I dunno.

Det skulle da lige være derfor. Andet kan jeg i hvert fald ikke komme på...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
olmeolmeSkrevet 23/04-03 10:36 
RJK >
Nej. RGB... :)

Pis, tænkte sq nok jeg havde byttet om :-)
Var lige inde og kigge på et par sony dvd'er, som alle havde s-video, component video udgang.
RJKRJKSkrevet 23/04-03 10:50 
Begge vores Sony DVD'er kører selvfølgelig RGB...

Du har sikkert kigget på amerikanske modeller - de bruger ikke RGB i USA.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
olmeolmeSkrevet 23/04-03 10:54 
Har ellers læst den forklaring et sted på nettet. Må lige grave den frem, når jeg kommer hjem fra arbejde.
tue hazukitue hazukiSkrevet 11/05-03 17:06 
Fuck hvor er jeg træt af at jeg ikke kan se DVD... det er fanme nedtur...

Nogen der har fundet på en smart løsning, som er lidt billigere end et nyt tv???
»You'll never walk alone«
SumezSumezSkrevet 11/05-03 17:09 
Har du prøvet at bruge et andet kabel end RGB? Eller sætte RGB kablet i en SCART port, der ikke understøtter RGB (giver sjovt nok et fint billede ved DVD afspilning, selvom det normalt resulterer i et næsten sort billede)
Nu er dit problem godt nok et lidt andet end det med de grønne farver, så jeg ved ikke helt :/
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
tue hazukitue hazukiSkrevet 11/05-03 17:27 
Mit problem er: Skodfjernsyn med (KUN) en scart-indgang, indbygget video, kun et kabel (og det er ikke RGB)...
»You'll never walk alone«
SumezSumezSkrevet 11/05-03 20:26 
Den eneste løsning jeg kan se er få et andet fjernsyn. Stort set alle andre fjernsyn burde ikke have problemet (at dømme efter responsen herinde)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig