X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Welcome to iTunes Music Store


Svar
MIKA-LMIKA-LSkrevet 15/06-04 20:09 
Der er sikkert en hel del herinde der er flintrende ligeglade, og I er meget velkomne til at overse dette emne. Men alle jer med iPods og fornuft til at bruge iTunes på jeres Windows maskiner (og måske endda en enkelt Mac eller to imellem) - look and weep ;o)

Nu er problemet bare hvilken en af de 700.000 tunes jeg skal starte med.,...

Welcome to iTunes Music Store

Ahh ja, udlandet byder nu engang i mellem på noget Danmark (endnu) slet ikke kan hamle op med.
» Is this a game, or is it real ? «Spiller nu: Super Mario Galaxy, Command & Conquer 3: Ti..., Guitar Hero III: Legend...
dchangdchangSkrevet 15/06-04 20:24 
Det er nu engang federe at have cd'en fysisk med omslag, cover, teksthæfte og andet. Især i diverse special og limited editions.

Men jeg kan da godt se det fede, og nemme, i at downloade.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
SøgAArdSøgAArdSkrevet 15/06-04 20:25 
Enig!
Home is where the hardware is..
MarcusMarcusSkrevet 15/06-04 20:33, rettet 15/06-04 20:45 
Og når man så har prøvet cd, så ønsker man mere og går videre til LP'er :)

Men hvis man kun kan lide de få hits som man hører rundt omkring så er der da god mulighed for det der. Hvad koster et album ca. sammenlignet med prisen på en cd?

Og hvis vi skal hjælpe med at finde et nummer så må du jo læse "Hvad lytter i til netop nu" eller skrive hvilke genrer og andre bands du kan lide.

<EDIT> Rettelse: Hvad koster et album på itunes sammenlignet med en cd i butikkerne?
majjohamajjohaSkrevet 15/06-04 20:34 
Mac ejer her! :P Jeg foretrækker nu også rigtige cd'er, men enig i at det er meget nemmere bare at hente...
dchangdchangSkrevet 15/06-04 20:35, rettet 15/06-04 20:39 
Mysterious>

Men hvis man kun kan lide de få hits som man hører rundt omkring så er der da god mulighed for det der. Hvad koster et album ca. sammenlignet med prisen på en cd?


Så skal man jo så bare begrænse sig til kun at købe cd'ere, hvor der ikke kun er et par hits. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
yokanabsteryokanabsterSkrevet 15/06-04 20:36 
I princippet er det squ fedt nok. Problemet er bare at man kun kan downloade i ACC 128kbs, og det er sådan cirka 4mb per sang. Er man bare lidt lydentusiast, lyder det distortet og tomt. Håber at man i fremtiden vil kunne downloade i AIFF format. Problem to er at Itunes vidst undtrykker musikerne, og støtter pladeselskabern ekstremt meget. Ud over det, elsker jeg itunes ;)
soon the world will be one big computer
MarcusMarcusSkrevet 15/06-04 20:43 
dchang>
Mysterious>

Men hvis man kun kan lide de få hits som man hører rundt omkring så er der da god mulighed for det der. Hvad koster et album ca. sammenlignet med prisen på en cd?


Så skal man jo så bare begrænse sig til kun at købe cd'ere, hvor der ikke kun er et par hits. :-)

Helt enig, og i mange tilfælde så skal man blot høre de numre der ikke er hits, de vil i en del tilfælde være langt bedre. For det trænede øre.
MIKA-LMIKA-LSkrevet 15/06-04 20:50, rettet 15/06-04 20:54 
Mysterious>
Hvad koster et album ca. sammenlignet med prisen på en cd?

Sammenligningen må du selv lave, men priserne er på langt de fleste:

£0,79 pr. tune
£7,99 pr. album

(og så er det vist
€9,99 pr. tune
€9,99 pr. album
i Tyskland og Frankrig)

Jeg er da også klart for at have fysiske CDer, eller rettere - den bedre lydkvalitet, CD kasser fylder bare i min verden - men iTunes byder jo også på andre lækre features.

Jeg har for eksempel lige set traileren til Farenheit 9/11 i kæmpe format, en rækker musikvideoer samt downloaded audiobogen "The 2nd coming of Steve Jobs" + så findes der jo en helt række exclusive tracks på iTunes Music Store, for jer der råber op op Limited Editions - det er vel bedre at downloade end undvære ;)

Nå ja, og som nævnt er der 700.000 tunes, alle med 30 sekunder gratis preview - det er simpelthen for lækkert. Så jeg jo lige tjekke musikken ud I andre hører og lister i den relevante tråd ;p
» Is this a game, or is it real ? «Spiller nu: Super Mario Galaxy, Command & Conquer 3: Ti..., Guitar Hero III: Legend...
MarcusMarcusSkrevet 15/06-04 21:01, rettet 15/06-04 21:05 
7.99 på itunes eller 8.99 på cd-wow. Dog har cd-wow ikke ligefrem det store udvalg. Så prisen vel egentligt lidt høj, jeg vil i hvert fald gerne betale ca. 10,50 for et cover, cd'en(med illustrationer) og det hæfte der medfølger.

Men dog lyder ekstramateriale nu også tiltrækkende :), og ja det er meget bedre end at undvære!

Hvordan har din oplevelse været med de ting du har købt indtil nu? Er det gået smertefrit? Er du tilfreds med produktet?
MIKA-LMIKA-LSkrevet 15/06-04 21:07 
Du får jo også CD art med i iTunes, det bliver sat direkte ind ved nummeret. Hvis man kunne downloade alt i AIFF/Apple Lossless, så købte jeg aldrig en CD igen (men mindre den var billigere naturligvis, og jeg ikke skulle bruge den "lige NU")

Jeg har købt - eller rettere, er ved at købe (den downloader, selve købet tage ét klik) - og det går perfekt.

Jeg har derudover købt et enkelt eksklusivt track med Jamie Cullum - og det gik både hurtigt og lyder fantastisk. (som de fleste ved skal der både noget seriøst godt udstyr og nogle meget kræsne ører til, for at man kan kende forskel på fuld AIFF og ACC 128 - og jeg kan slet ikke høre nogen forskel (jeg har hele hans CD inspillet i AIFF til sammenligning))
» Is this a game, or is it real ? «Spiller nu: Super Mario Galaxy, Command & Conquer 3: Ti..., Guitar Hero III: Legend...
yokanabsteryokanabsterSkrevet 15/06-04 21:17, rettet 15/06-04 21:18 
MIKA-L>
nogle meget kræsne ører til, for at man kan kende forskel på fuld AIFF og ACC 128 - og jeg kan slet ikke høre nogen forskel

Det er ikke noget med "nogle mener", man kan høre klart forskel, hvis du først hører Den ekstremt kompriemerede version og derefter den fulde, det burde alle med velfungerende ører. Har man sværere ved at høre forskellen, kan man lægge sig på sofaen med et par gode høretelefoner på og rigtigt lytte, så er der ingen tvivl, ellers kan man jo høre på et par B&W højtallere :)

Og det med trailerne er da ok. Men det er jo ikke en nyhed, det er bare et URL fra apple's Quicktime trailer samling der åbner i itunes.
soon the world will be one big computer
TurricanTurricanSkrevet 15/06-04 22:26 
MIKA-L>
Hvis man kunne downloade alt i AIFF/Apple Lossless, ...

Skal det forstås som om at det kun er nogle numre der kan hentes i AIFF? Og i så fald, er der prisforskel på ACC og AIFF?
The Gods pause for a moment...
yokanabsteryokanabsterSkrevet 15/06-04 22:30, rettet 15/06-04 22:31 
Turrican>
MIKA-L>
Hvis man kunne downloade alt i AIFF/Apple Lossless, ...

Skal det forstås som om at det kun er nogle numre der kan hentes i AIFF? Og i så fald, er der prisforskel på ACC og AIFF?

Man kan ikke downloade i andet end ACC, endnu.
Mener dog at "Lydbøger" har sit eget format.
soon the world will be one big computer
TurricanTurricanSkrevet 15/06-04 22:34 
Æv. Der er ikke noget galt i at man kan downloade komprimeret musik, men så er prisen altså bare for høj synes jeg.
The Gods pause for a moment...
SephirothSephirothSkrevet 15/06-04 23:15 
...

Musik hos TDC..
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
MarcusMarcusSkrevet 16/06-04 11:12 
Og delen med at man kan høre dem først kan man også hvis man tager ned i den lokale pladeforretning, der kan man bare høre hele albummet igennem gratis. Men det er da en fin funktion, så man får en gratis smagsprøve.

Dog kommer den lydkvalitet også op efterhånden, gerne til cd kvalitet. Og derefter skulle prisen gerne falde en anelse.
MIKA-LMIKA-LSkrevet 16/06-04 11:52 
Yokanabster>
Har man sværere ved at høre forskellen, kan man lægge sig på sofaen med et par gode høretelefoner på og rigtigt lytte, så er der ingen tvivl, ellers kan man jo høre på et par B&W højtallere :)

Men sådan hører jeg ikke min musik. Jeg hører dem igennem et par stereo højttalere mens jeg sidder på nettet, skriver eller laver alt muligt andet men jeg render rundt i lejligheden. Og snart skulle jeg også gerne kunne høre mine numre på min iPod. Jeg er da klar over man _kan_ høre forskel hvis man _vil_, men til _mit_ dagligdagsbrug er 128 ACC midst lige så godt som AIFF. Bedre endda, da det fylder mindre.

Mysterious>
Og delen med at man kan høre dem først kan man også hvis man tager ned i den lokale pladeforretning, der kan man bare høre hele albummet igennem gratis.

Nu skal du jo så også prøve at se lidt realistisk på det. Ja, du kan gå ned i en forretning - hvis du bor i en stor nok by, lytte til "alt" musik de har - endda hele CDen hvis du er heldig. Men pointen er jo at det er noget mere bekvemt at sidde derhjemme og søge igennem 700.000 sange, end det er at bede personalet i Stereo Studie om at skifte CDen for dig 70.000 gange og stå der i 4 år for at høre det hele (forudsat hvert nummer varer 3 minutter :)

I iTunes Music Store er hele ideen jo netop at du surfer lidt rundt, finder noget du kan lide - og downloader et enkelt nummer, eller hele albummet - det er op til dig. I en CD butik skal du også betalt for de 9 andre numre du aldrig hører, og hvor er besparelsen så :o)

CD kvalitet er bedre, ja - men om CDen er foretrukket kommer an på hvilke behov man har.
» Is this a game, or is it real ? «Spiller nu: Super Mario Galaxy, Command & Conquer 3: Ti..., Guitar Hero III: Legend...
MarcusMarcusSkrevet 16/06-04 12:02 
Ja, det var også min mening. Ja, det er smart nok at man ikke behøver gøre så meget for at tjekke noget musik ud, og som sagt er det fint som smagsprøve som eventuelt kan lede videre til at man hører albummet hos en forhandler.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig