X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Lyd på gamle Pc spil


Svar
kingsizekingsizeSkrevet 09/06-04 21:38 
Jeg kan ikke få lyd ud af mit gamle "day of the tentacle"
og der er ved at drive mig til vanvid at spille det uden lyd!

Jeg mangler hjælp... HJÆLP MIG!
Minecraft / Xboxlive: BaumspielerSpiller nu: Trials HD, World Of Warcraft: Cata..., Minecraft
The DaneThe DaneSkrevet 09/06-04 21:41 
Hvis kortet ikke er kombatibelt, eller du bare ikke kan indstille med de rigtige "parametre" så kommer der jo ingen lyd.
Det er også muligt at der ikke er nok hukommelse til lyden.

Men kan du ikke komme med lidt mere informationer om hvad der sker når du prøver at sætte det igang, og hvad du eller gør?
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
kingsizekingsizeSkrevet 09/06-04 21:47 
til at starte med var instillingerne sat til "no soundcard" med det ændrede jeg til "Soundblaster"
og ellers lod jeg bare setup'en detecte hvilken port og hvilken irq, med hensyn til hukommelse satte jeg den på det højeste "64".
da jeg startdede spillet op var der lyd i introen og i fem sek af spillet.
Minecraft / Xboxlive: BaumspielerSpiller nu: Trials HD, World Of Warcraft: Cata..., Minecraft
GatmanGatmanSkrevet 09/06-04 21:48 
Prøv at bruge ScummVM til at køre det.

Her.
kingsizekingsizeSkrevet 09/06-04 21:54 
Works like a charm, Spitzenklasse!!!

Tusind tak.

nu skal jeg vist bare have sat noget kaffe over så er jeg klar...
Minecraft / Xboxlive: BaumspielerSpiller nu: Trials HD, World Of Warcraft: Cata..., Minecraft
DeluxScanDeluxScanSkrevet 10/06-04 10:17 
Du har sikkert et PCI lydkort, og der er tusinder af problemer med at få dem til at virke til spil, der er lavet til ISA.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
SumezSumezSkrevet 10/06-04 15:53 
Jeg kan generelt anbefale programmet VDMSound til at løse problemer med hukommelse og lyd i gamle DOS-spil.
Men mht. DOTT, er ScummVM selvfølgelig den bedste løsning.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig