X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Final Fantasy XII?


Svar
dRxLdRxLSkrevet 18/05-04 22:34 
Jeg læste lige det her: http://www.penny-arcade.com/news.php3?date=2004-05-18 om FFXII og kom straks til at tænke på det fede kampsystem i Grandia II. Kunne være man skulle satse på at få spillet lidt FF? ;-)

Er der nogen der har lidt mere information om spillet og især kampsystemet?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
3of193of19Skrevet 18/05-04 22:45 
Daniel, måske skulle du komme over og prøve FFX-2 engang. Kampsystemet trækker en smule over i retning af Grandia. Ikke nær så fedt skruet sammen som Grandia 2, men lidt.
SephirothSephirothSkrevet 18/05-04 23:00, rettet 18/05-04 23:03 
chadz01 fra FFonlines boards:

I had been avoiding all hype about it, till I got to the show, so I didn't know anything about what it was going to be like, but when I saw it, I caved in and had to play. Also I haven't played FFXI so i'm not sure how similar the battle systems are - I have shown no interest in itso far, and it takes years for it to come out in England anyway!)

It took a while for me to get the hang of it, as when you first play, because you use the analog stick all the time to move your character just like a 3D adventure game, you keep thinking you should be hitting some button repeatedly to attack. But no, you bring up the menu, select your action, and a line is drawn beteen you and your enemy of choice. Then the ATB counts on till your character attacks. If you run away as they are about to attack, causing them to have to reach, they do less damage, and if you put other enemies in front of you and the enemy about to attack you can kind of slow them down I think. You could also of course just run away.

So it's no random battles then! And assuming the enimies aren't too fast of deadly you could run away.

I didn't play it for all that long, as I had a job to do, but it was cool I thought. Just wondering if anyone else played it and has any opinions.

-----

Serien undergår virkelig nogle radikale ændringer, og personligt har jeg sjældent set så meget frem til et Final Fantasy spil, som jeg gør med XII.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
RJKRJKSkrevet 18/05-04 23:18 
Det kan ikke passe, for alle FF-spil er jo 100% ens...

;p
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
OmenOmenSkrevet 18/05-04 23:21 
Kampsystemet fungerer virkeligt godt. Helt så dynmisk som Grandia 2's er det dog ikke. Det minder mere om en blanding af Vagrant Story (surprise) og Tales of... serien.

Det var klart en af de mere positive overraskelser.
Vote Ficus!
psychomantispsychomantisSkrevet 19/05-04 09:35 
Vagrant Storys kampsystem var hos mig et stort hit, så det ville bestemt ikke gøre noget hvis det blev trukket i den retning. Jeg elskede iøvrigt også stilen, men det ser ikke umiddelbart ud til at den del af det bliver overført til FFXII.
dRxLdRxLSkrevet 19/05-04 10:02 
Fedt, så mangler vi bare at de latterligt lange animerede sekvenser for angrebene kan slåes fra så bliver det helt spilbart (eller det kan man måske allerede?).
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 19/05-04 10:07 
Det er også en ting der er blevet værre og værre gennem PSX-spillene (endnu en grund til at foretrække SNES-spillene..), men Final Fantasy X retter op på det, med et "hurtigt" og dynamisk kampsystem, hvor ventetiderne er fjerne (den udregner hvem der har den næste tur, som det altid burde være gjort), og hvis man er hurtig til at uddele kommandoer, kan de faktisk begynde deres angreb før en anden figur er helt færdig med sit.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 19/05-04 10:10 
Omen>
Kampsystemet fungerer virkeligt godt. Helt så dynmisk som Grandia 2's er det dog ikke. Det minder mere om en blanding af Vagrant Story (surprise) og Tales of... serien.

Lyder ret fedt. Betydeligt federe end "kampsystemet minder mest af alt om Final Fantasy XI", urgh.
Det er vel ikke underligt at det minder om Vagrant Story-systemet, da spillet kommer fra de samme folk. FFXII bliver nærmere en opfølger på Final Fantasy Tactics og Vagrant Story end Final Fantasy-serien. Jeg ville egentlig foretrække at de kaldte det noget andet, og så fortsatte serien på ordentlig, traditionel maner.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 19/05-04 11:22 
psychomantis>
Jeg elskede iøvrigt også stilen, men det ser ikke umiddelbart ud til at den del af det bliver overført til FFXII.

Jo? Jeg har spillet VS nok til at få et indtryk af "stilen", og alt hvad jeg har set af FFXII hidtil skriger Vagrant Story.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
The DaneThe DaneSkrevet 19/05-04 12:11 
Jeg vil ikke til at udtale mig om selve historien, den er sikkert god nok. Men hvis kampene er i stil med eks. FFX-2 hvor det er mere held med at trykke først end egentlig taktik, så tror jeg jeg vil have et problem med spillet.
Det er noget bedre hvis man har tid til at udtænke en "plan" for angrebet - det gør jo langt fra kampene lettere.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
RJKRJKSkrevet 19/05-04 12:46 
Jeg er ikke ret langt i FFX-2, men jeg har godt nok også problemer med det kampsystem. Al taktik ud af vinduet (indtil videre i hvert fald).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
The DaneThe DaneSkrevet 19/05-04 13:21 
FFX-2 har (såkaldt) minimal taktik, at man kan bruge visse genstande i sammenhæng med specifikke evner, som derigennem vil gøre stor skade. Men det har ikke dybere taktik end man skal slå hårdt og først.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
NaieraNaieraSkrevet 19/05-04 13:24, rettet 19/05-04 13:24 
RJK>
Jeg er ikke ret langt i FFX-2, men jeg har godt nok også problemer med det kampsystem. Al taktik ud af vinduet (indtil videre i hvert fald).

Jeg fik også høvl i starten. Man vænner sig til det, men det er rigtig at man skal tænke pænt hurtigt for at få noget takik med i kampene. Men det kommer da, vil jeg mene.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ChronoChronoSkrevet 19/05-04 14:12 
Jeg synes også kampsystemet i FFX2 er lidt ringere end i FFX. Det er for refleksbaseret efter min smag. Der er stadig taktik, måske lidt mindre, men hastigheden gør at jeg ikke altid får truffet de valg jeg ville.

Jeg synes dog også at der er mange fede ting med. Eksempelvis at man kan forsinke monstrenes angreb ved at time sine egne angreb rigtigt.

Høvl i starten? Jeg synes det har været ALT for nemt indtil der hvor jeg er nu (17 timer inde i spillet) - har lige tabt til en boss tre gange i træk :(
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RJKRJKSkrevet 19/05-04 14:21, rettet 19/05-04 14:22 
Mht. "problemer" mente jeg "jeg kan ikke rigtigt lide det". Bortset fra et enkelt sted jeg døde fire gang i træk (så ku' jeg lære at have en white mage permanent i det område og ikke bare tro, at jeg kunne nå at skifte...), så har alt været totalt walkover.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 19/05-04 15:54 
Hvis FFX2s kampsystem er refleksbaseret, kan det på ingen måde sammenlignes med FFX, der i modsætning til alle ATB-spil ikke er real-time.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 19/05-04 15:56 
Jeg kunne sikkert godt selv undersøge det, men nu vi er ved emnet:

Man kan slå ATB fra og til i FFX-2. Men uanset hvad jeg sætter den på, så bliver jeg konstant angrebet, hvis jeg ikke gør noget. Fjenderne venter ikke på mig, som hvis det ikke kørte real time (FFX-agtigt).

Er det mig, der kludrer i noget eller Square? ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
The DaneThe DaneSkrevet 19/05-04 16:17 
Jeg vil tro det er Square. Fordi jeg oplever det samme i FF6 - hvor der står man kan lave det turbaseret, men ligemeget hvad så slår fjenden på dig indtil du er død uden at holde andet pause end normalt mellem slag.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
NaieraNaieraSkrevet 19/05-04 16:31, rettet 19/05-04 16:33 
Chrono>
Høvl i starten? Jeg synes det har været ALT for nemt indtil der hvor jeg er nu (17 timer inde i spillet) - har lige tabt til en boss tre gange i træk :(

Første gang på den der sti mod Guadosalam. Jeg fik lige lidt tæsk, men jeg gik aldrig så langt som at have en White Mage i gruppen.

Mht. ATB eller ej, så synes jeg altid Square har kludret i det. Jeg synes aldrig at kunne mærke forskel, ligemeget hvad for et af spillene det er jeg sidder med.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 19/05-04 16:55 
The Dane>
jeg oplever det samme i FF6 - hvor der står man kan lave det turbaseret, men ligemeget hvad så slår fjenden på dig indtil du er død uden at holde andet pause end normalt mellem slag.

I normale ATB-spil, hvis man vælger wait, får det fjenden til at vente hvis du er ved at vælge items, magi, osv. Hvis du ikke har foretaget noget valg, fortsætter fjenderne. Dette er så du kan vælge at lade være med at angribe med dine figurer når de har deres tur. Et godt eksempel på hvor dette er strengt påkrævet er første boss i det spil, du nævner.
Men jeg går ud fra at det er anderledes i FFX-2, hvis de ligefrem skriver at man disabler ATB?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
The DaneThe DaneSkrevet 20/05-04 00:23 
Det er nok mig der har misforstået noget med manualen til FF6 så. For jeg fik rimelig tydeligt det indtryk at den gik i pause mellem hvert "slag", så man havde tid til at tænke.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
NaieraNaieraSkrevet 24/05-04 11:13 
Jeg synes godt nok det er flot. Måske vi endelig får noget der kan måle sig med FFVII? :) Jeg har ikke så meget imod, at de har lavet disse drastiske ændringer i systemet. Det lyder som om det vil fungere godt.

FFXII @ The Magic Box
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 24/05-04 13:40 
Hvis det skal måle sig med FFVII, skal det jo have en helt fantastisk historie og atmosfære.
Rent spilsystem-mæssigt, ligger FFX jo lysår foran 7'eren, og selv FFIX overgår det IMO i det anliggende.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 24/05-04 13:45 
Det er også det jeg mener. Atmosfæren ser ud som om den kan være ligeså speciel som i FFVII, og en fantastisk historie kunne spillet jo ligeså godt indeholde.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
jaesjaesSkrevet 09/08-05 11:48 
Det ser ud til, at vi tidligst får det sidst i 2006.

Udkommer der noget stort _på engelsk_, man kan bruge ventetiden på? Dragon Quest VIII er ikke udkommet i USA, vel?

FF(S)XII...
RJKRJKSkrevet 09/08-05 12:00 
Nope. Først til november, ser det ud til.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Bede-xBede-xSkrevet 09/08-05 13:19 
Naiera>
Måske vi endelig får noget der kan måle sig med FFVII? :)

Det har de da allerede lavet. Vagrant Story :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SephirothSephirothSkrevet 09/08-05 23:23 
Jeg glæder mig ustyrligt til FFXII, selvom min hype er blevet sat lidt på køl efter den lange tids stilhed omkring spillet.

En andet RPG jeg ser frem til er Grandia III, som jeg indtil videre kun har læst rosende ord om. Præsentationen er blevet mere Final Fantasy med fantastiske mellemsekvenser, mens resten holder sig på det charmerende Grandia-niveau med en masse tilbagevendende features.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
SumezSumezSkrevet 10/08-05 05:51 
Grandia III forbinder jeg efterhånden med store, smukke landskaber, som i grunden må blive ret kedelige at løbe rundt i i længden. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ValkyrieValkyrieSkrevet 11/11-05 19:43, rettet 12/11-05 00:38 
1up har et nyt video preview med en engelsk demo og film med hvordan det nye kampsystem fungerer etc.

word up!
Well crucify the insincere tonight...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 17/11-05 22:47 
Nu vi snakker RPG - Kommer Dragon Quest VIII egentlig i en pal udgave?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig