X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Ninja Gaiden (Spoiler tråd)


Svar
OkottaOkottaSkrevet 15/05-04 17:23 
Jeg tror jeg opfandt nye kombinationer af bandeord og forbandelser i går aftes, imens jeg kæmpede (og døde), med bossen i Chapter 2 (fyren på broen, på hesten). Først gjorde jeg den fejltagelse at tro, at bossen faktisk var de ca. 4-5 ryttere på heste, INDEN fyren på broen - big mistake..hehe. Nå - men jeg klarede fyren på broen, ved at koncentrere mig om hans hjælpere først, og da de var væk, så tog jeg ham.

Har just klaret bossen i Chapter 3 - ham på toppen af luftskibet - og han er ikke SÅ svær igen.

Men for f.... da det spil er udfordrende, men samtidigt så utroligt givende; Man KAN simpelthen ikke rushe ind i noget - så dør man - men hvis man tager sig sammen og blocker og bruger counter moves, og generelt bare spiller ordentligt, så er NG altså et blændende godt spil.

Det utrolige (i mit tilfælde) er, at jeg er faktisk ikke særlig god til de er "typiske konsol spil med mange bosser, og comboer og hvad har vi", men jeg kan sgu finde ud af Ninja Gaiden.

Nu frygter jeg at jeg får en seriøs omgang prygl senere i spillet, og at jeg vil forbande de (eftersigende) lidt kiksede placerede save points langt væk.

Hvad angår save points - de af jer som har spillet både US og PAL versionen, har I lagt mærke til om der er flere save points i PAL versionen? Jeg syntes at have læst, at der faktisk ikke er et savepoint inden bossen i Chapter 2 (rytteren på broen), på US og den japanske version? Kan det passe?

Men udfordringen, grafikken, musikken (simpelthen sublim musik), styringen, stemningen, og hele ninja magien som spillet oser af - det er altså mums. Det her er jo nærmest The Last Ninja på en next gen konsol.

Lige en ting - Team Ninja laver altid fantastiske CGI cut scenes, men hvor i spillet kan man gense de cut scenes man HAR set én gang før? Er der ikke en menu på titelskærmen, hvor man kan gense cutscenes?
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
ComradeComradeSkrevet 15/05-04 17:47 
Jeps det spil er bare klasse fedt, og vent bare til du får nye våben, så bliver det ekstra sjovt !

Jeg må dog også sige at min controller har fået et par gange gennem værelset :D
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
KTCKTCSkrevet 15/05-04 18:37 
Godt at høre, at du giver spillet den energi som kræves, for at være hård nok til at komme langt i det :D
Og ja, du får nok lidt prygl senere, men spillet bliver faktisk aldrig helt urimeligt, så giv den en skalle og det hele klapper til sidst.

Savepoints er nu ganske fornuftigt anbragt, synes jeg, og selv om man skal backtracke engang imellem for at komme tilbage til dem, så holder de alligevel.

Og til rygtet om forskellige savepoints, så er spillet 100% identisk i PAL og NTSC versionerne på dette område. Så det er et falsk rygte...

Cutscenes og musik kan frit afspilles i menuen, når det bliver unlocket i spillet. Jeg har ikke lige lagt mærke til hvornår det sker, men det kan godt være når spillet er gennemført.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
OkottaOkottaSkrevet 20/05-04 13:13 
Jeg er nødt til at vide det - er der en god måde at nedkæmpe Alma på, hvis man ikke har Ninpo Magic?

Hun er jo en af de sværrere bosses i spillet, og jeg er løbet tør for Ninpo.

Men var der ikke noget med, at man ku' dodge alt hun laver, og så hurtigt smutte ind og knalde hende et par stykker, og hurtigt smutte væk igen?
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
FozferFozferSkrevet 20/05-04 13:31, rettet 20/05-04 13:39 
Jeg brugte bare det angreb der vist nok hedder "Flying Swallow", hvor du hopper hen imod hende lige efter hun har lavet et angreb, og trykker i Y luften. Så flyver du lige igennem hende og er måske endda tæt på hende når hun falder ned og står stille lidt. Så der er tid til slå lidt mere på hende.
OkottaOkottaSkrevet 20/05-04 14:04 
Jeps - det er det angreb jeg tænker på (og selv bruger andre steder i spillet)

Så det er bare at dodge alt hun smider efter én, og så lave The Flying Swallow på hende, og slå hende igen, mens hun ligger ned?

Tager det ikke 100 år, på denne måde, eller gi'r man nok damage med det man laver her?
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
FozferFozferSkrevet 20/05-04 14:22 
Jeg synes ikke det tog så lang tid igen. Man kan også godt nå at lave Flying Swallow mere end en gang af gangen, hvis det er det.
APHAPHSkrevet 21/05-04 15:35, rettet 21/05-04 15:36 
Jeg er lige gået igang med et nyt spil på hard. Men jeg har STORE problemer med at klare bossen i det første chapter. Jeg syntes han var rimelig brutal på normal sværhedsgraden, men på hard er han jo helt sindsyg. Er der nogle der ved hvilke combos der er mest effektive imod ham?
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
FozferFozferSkrevet 21/05-04 15:40, rettet 21/05-04 15:48 
Han er nem hvis man bare hopper op ad væggen og slår ned i ham, hele tiden.
APHAPHSkrevet 21/05-04 16:02 
Så klarede jeg ham.
Jeg var heldig at få ham presset op i et hjørne, så jeg kunne blive ved med at angribe ham, ved at rulle hen til ham, og så lave en masse "blade of the undefeatable".
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
OkottaOkottaSkrevet 22/05-04 13:14 
Glemte lige at skrive, at jeg klarede Alma for et par dage siden :-)

Er hun egentligt den sværeste boss i spillet? Det er der mange som mener.

Jeg synes ikke hun var decideret "svær" - det handlede vel primært om tålmodighed med hende - og dodge hendes angreb - og så bare gå på hende, når hun slappede af, og stod på jorden.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
PlaykidPlaykidSkrevet 22/05-04 13:34 
Jeg synes det gør ret ondt at få slynget mamorstolper i hovedet:(

Jeg har kun prøvet at kæmpe mod hende et par gange nu, men det har ikke lykkedes hidtil.

Jeg har haft størst succes med at lave flying swallow efter man har undgået hendes hurtige taklinger. Og når hun så ligger på jorden, bruger jeg "art of the ice storm" i level 2. Hun bliver slynget op i virvelvinden og man får en 10-12 comboer.

I huskede vel også at tage "Spirit of the Devils" i Arkivet?
Spiller nu: Halo 3
OkottaOkottaSkrevet 22/05-04 13:59 
Jep jep - jeg huskede osse at åbne pengeskabet anden gang ;-)

Marmor stolperne kan du undgå ved at hoppe til siden - du må endelig ikke ændre den mindste retning når du har hoppet, for at undgå dem, ellers bliver du ramt. Med timing kan du helt undgå de stolper.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
PlaykidPlaykidSkrevet 22/05-04 14:24 
Det kan være lidt svært. Jeg synes at kameraet driller, specielt ved denne boss.
Spiller nu: Halo 3
PlaykidPlaykidSkrevet 22/05-04 19:08, rettet 22/05-04 19:13 
Mit andet problem, er at jeg kun har 2 great spirit elixir som kan hele mit health fuldt 2 gange.
Hendes angreb er desværre temligt kraftige.

Edit: Nå, lige meget. Jeg fandt lige den mest lette metode:)
Spiller nu: Halo 3
OkottaOkottaSkrevet 22/05-04 19:38 
Årh hvad - jeg tog hende med kun 2 små health potions og én sølle Ninpo :-)

Hendes angreb ER kraftige, og ta'r meget af ens health - derfor skal man være tålmodig og dodge.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig