X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Forza Motorsport


Svar
UltraUltraSkrevet 13/05-04 23:00 
Er det kun mig der er faldt fuldstændig på halen over dette spil?

Jeg ved der ikke er meget derfra endnu osv.. Men Microsoft vil lave et spil som minder om GT serien til PS2 og har arbejdet længe på det.

Jeg VED at det bliver suverænt! :)
I've fuck the girl in Hanson...
285 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Svar
APHAPHSkrevet 04/02-05 16:36 
Jeg vælger at tage denne "udsættelse" med et gran salt, da udgivelsesdatoerne på xbox.com sjælden holder stik, og skulle det vise sig at være rigtigt, så er der kun tale om en udsættelse på 11 dage. ;)

Udover Eurogamers prewiev som Fum linkede til, er der også lavet nogle andre artikler:

http://www.gamespot.com/xbox/driving/forzamotorsport/preview_6117786.html]GS hands on[/LINK]" target="">GS hands on
http://www.nlgaming.com/nl/asp/id_299/nl/previewDisp.htm]NL gaming hands on[/LINK]" target="">NL gaming hands on

samt nogle nye screens...
http://media.xbox.ign.com/media/682/682857/img_2581730.html]IGN[/LINK]" target="">IGN
http://www.gamespot.com/xbox/driving/forzamotorsport/screenindex.html]GS[/LINK]" target="">GS
http://www.nlgaming.com/nl/asp/id_2385/nl/gameDetail.htm]NL[/LINK]" target="">NL
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
fumfumSkrevet 04/02-05 16:52 
Hmm det preview på eurogamer, og især det på gamespot har virkelig fået mit humør op på Forza. Det er ligefør jeg føler en stærk trang til at forudbestille på cdwow.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
APHAPHSkrevet 04/02-05 17:03, rettet 04/02-05 17:05 
Ser man på kvaliteten af racing udgivelser fra MS, samt det faktum at Forza er tiltænkt som en seriøs konkurrent til Sonys Gran Turismo, og dermed er en udgivelse MS ikke kan tillade sig at sjuske med, så har der vel reelt ikke været nogen tvivl om, at FM bliver en fremragende udgivelse. :)
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
fumfumSkrevet 04/02-05 17:16 
Næh nej det kan du jo have ret i. Men de foregående previews jeg har læst lagde op til at der var dømt lidt sega gt over det hele. Det må jeg sige at de indtryk har disse previews forduftet. Det lyder ihvertfald som en racer jeg vil finde meget mere interessant end gran turismo.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
APHAPHSkrevet 04/02-05 17:45 
Jeg har det på samme måde som dig, jeg synes heller ikke at GT4 virker synderligt interesant samlignet med Forza.
På mig virker det som om, at Polyphony står i stampe med GT serien. Der er ikke den store forskel på spillene i serien, og det virker som om, at udviklerne bruger stort set alle deres kræfter på mere eller mindre ligegyldige niche tiltag, samt visuelle forbedringer, istædetfor at få forbedret spillets åbenlyse fejl..især AI'en trænger til forbedringer.
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
BaggyBaggySkrevet 05/02-05 14:17 
Ja... AI'en er GT4's store problem.. Ok de laver den 10 sek, straf hvis man rammer væggen eller en anden bil, med høj fart, så man ikke kan bremse på den måde.. men.. lav nu for pokker en AI der ikke lader sig tryne, og er alt for forudsigelig.. har prologue, og selv med alt hjælp af, road dæk og højeste sværhedsgrad, vinder jeg alligevel hvert løb...
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
APHAPHSkrevet 05/02-05 16:12 
At Polyphony har valgt at implicere en 10 sec straf for at ramme noget, virker som noget af en 'hovsa' løsning. Det er i hvert fald at springe over hvor gærdet er lavest. Hvorfor ikke implicere en ordenlig skadesmodel ligesom ALLE andre racers har den dag i dag?
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
BeanoBeanoSkrevet 05/02-05 16:53, rettet 05/02-05 16:54 
Alle racers ?

PGR2, RSC3, BO3 ?

Nej vel... :)
DeluxScanDeluxScanSkrevet 05/02-05 17:22 
RSC3?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
BeanoBeanoSkrevet 05/02-05 17:38 
2... sorry :)
APHAPHSkrevet 05/02-05 20:19, rettet 05/02-05 20:20 
Beano>
Alle racers ?

PGR2, RSC3, BO3 ?

Nej vel... :)

Som man siger, overdrivelse fremme forståelse. ;)

Der er selvfølgelig altid nogle undtagelser, men at et spil som GT der promoveres som værende ultra realistisk, ikke indeholder en skadesmodel er forkastligt!

Iøvrigt de spil du nævner har alle en skadesmodel. I PGR2 og tildels Burnout 3, er den kun visuel, hvorimod skader bevirker bilernes performence i RSC2. Men nu forsøger ingen af de nævnte spil at være realistiske, så en god skadesmodel er IMO ikke nødvendig.
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
APHAPHSkrevet 12/02-05 14:41 
Så kom der endelig en video fra den seneste Forza prewiev build...

Brug link i øverste indlæg
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
BeanoBeanoSkrevet 12/02-05 15:35 
Sikke en flot sneeffekt som MS har lavet dér... gad vide om den er i den endelige udgave :)
PalleJensenPalleJensenSkrevet 13/02-05 13:46 
Det tror jeg bestemt! Det er jo næsten et Silent Hill snefilter... Ser super godt ud....

;-)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
OkottaOkottaSkrevet 13/02-05 14:18 
Det spil har stadig ingen fartfornemmelse - det ser ikke særligt betryggende ud.

PGR 2 har fartfornemmelse ved dets 30 fps, men det har Forza ikke - ergo må Forza køre med en framerate som er lavere end 30 fps; Heller ikke særligt betryggende.

Hvis de virkelig vil lave en GT4 killer, så skal de lære at optimere deres spil bedre - og det er ikke nok at man kan spille det online.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
BeanoBeanoSkrevet 13/02-05 14:30 
Nu betyder lav framerate jo ikke nødvendigvis dårlig fartfornemmelse, og omvendt. Så at vurdere frameraten udfra fartfornemmelsen i en video er jo langt ude.

Desuden virkede frameraten i demoet fra til være stabilt 30 fps... skulle den egentligt også MEGET gerne være da grafikken ikke var specielt imponerende :!
BeanoBeanoSkrevet 13/02-05 14:35 
PalleJensen>
Det tror jeg bestemt! Det er jo næsten et Silent Hill snefilter... Ser super godt ud....

Survival Horror Racing ?... spændende koncept :)
OkottaOkottaSkrevet 13/02-05 14:35 
Frameraten i demoen var ikke 30 fps stabilt, og nej - grafikken var ikke overvældende.

Desuden kan man godt se hvad frameraten ca. er, i en video. Man kan sagtens se om det er omkring 30 eller 60 fps der vises.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
enfenenfenSkrevet 13/02-05 15:53, rettet 13/02-05 15:58 
Det kommer jo helt an på, hvordan filmklippet er encoded. Hvis klippet er encoded i 25 fps, så kan du ikke se, om det kører 30 eller 60 fps. Du vil dog kunne se, om grafikken kører flydende, hvis det er et direkte stream.

Nu har jeg ikke selv fulgt med i Forza på det sidste, så jeg kan ikke udtale mig om de grafiske præstationer eller den præcise framerate i spillet.

Jeg håber dog på det bedste, når spillet engang udkommer, da jeg savner en ny racer.
What is the Matrix?
APHAPHSkrevet 13/02-05 16:52, rettet 13/02-05 16:52 
Okotta>
Det spil har stadig ingen fartfornemmelse - det ser ikke særligt betryggende ud.
PGR 2 har fartfornemmelse ved dets 30 fps, men det har Forza ikke.

Sludder og vrøvl.
Ligesom det var tilfældet ved PGR2, så er fartfornemmelsen også upåklagelig i Forza. Fartfornemmelsen er endda rimelig god ved de to 3.person wievs i Forza, hvilket i hvert fald ikke var tilfældet i PGR2.

Frameraten i demoen var ikke 30 fps stabilt.

Nu snakker vi vel om OXM demoen? Der virker frameraten til at være stabil 99,9% af tiden, men nu er det jo også kun en demo, så spillet er selvfølgelig ikke fuldstændig optimeret.
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
OkottaOkottaSkrevet 13/02-05 19:57 
Paasch>
Ligesom det var tilfældet ved PGR2, så er fartfornemmelsen også upåklagelig i Forza.

Jeg får glimrende fartfornemmelse i PGR2, men ikke i Forza demoen.

Smag og behag.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
DeluxScanDeluxScanSkrevet 13/02-05 20:12 
Du er også så mærkelig ;)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
enfenenfenSkrevet 13/02-05 21:26 
Det er vi sgu nok alle sammen ;)
What is the Matrix?
PalleJensenPalleJensenSkrevet 13/02-05 21:33 
Ja, men nogen mere end andre... ;-)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
APHAPHSkrevet 03/03-05 09:29 
Hvis nogle er interesseret, så har Gamespy lavet et otte minuter langt interwiev med lead programmer Garret Young.

Der kommer ikke så mange nye informationer på bordret, men der bliver fremvist en del nye videoklips fra spillet. Det er tydeligt at se at Forza rent grafisk er forbedret *meget* siden oxm demoen.
F.eks er lyssætningen og reflektionerne i bilerne langt bedre. Alle biler har dynamiske skygger og ikke kun spillerens bil som det var tilfældet i PGR2 og OXM demoen. Men bedst af alt, så er de overdrevet gnister der opstår ved sammenstød fjernet.

Så må man bare håbe på, at spillet er lige så godt, som det ser ud.

gamespy
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
fumfumSkrevet 03/03-05 09:50 
Det nyeste edge havde også et preview af spillet, og det var mildest talt ikke særligt flaterende for titlen. Jeg er vist nødt til at se et par kommentarer fra jer herinde, på det færdige spil førend, jeg køber.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
APHAPHSkrevet 04/03-05 11:23 
Det undre mig meget, da stort set alle prewiev fra spillet har været meget posiktive. Hvilke kritikpunkter havde Edge?
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
fumfumSkrevet 04/03-05 11:43 
Det som jeg husker klarest var at edge mente at udviklernes ambitionsnivau havde oversteget både udviklernes og xbox'ens formåen. Har ikke lige bladet ved mig nu, skal nok se om jeg kan få det uddybet over weekenden.
(Når wow ikke er i vejen)
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 06/03-05 12:13 
Fandt lige nogle nye ingame billeder af en F40'er og Nürburgring Nordschleife [!56k warning!]
http://www.msxbox-world.com/forums/index.php?showtopic=2201
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
OkottaOkottaSkrevet 06/03-05 13:42 
Lige for the record, så er GT4 pænere end de der ingame screens af Forza.

Og ja - jeg har spillet GT4.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 06/03-05 16:13 
- men Ikke nær så detalieret som i Forza.

GT4 er lige så detalieret som en beton bydel i brøndby strand.. hehe.
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
APHAPHSkrevet 06/03-05 16:13, rettet 06/03-05 16:14 
Grillbiller-->

Det var godt nok nogle af de grimmes billeder fra Forza du overhoved kunne støve op ;)

Ikke nok med at billederne fra en gammel build, så er de også komprimeret, så de ser helt forkert ud, men hop ind på ForzaCentral der kan billederne ses i deres rigtige opløsning.

FC
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
OkottaOkottaSkrevet 07/03-05 10:27 
GrillBillerDK>
- men Ikke nær så detalieret som i Forza.

GT4 er mere detaljeret end Forza. Jeg vil anbefale dig at du lige ta'r et kig på bilerne og omgivelserne, og bemærker frameraten på 60 fps.

Til sammenligning, så har *ingen* af de videoer jeg har set af Forza, ikke engang kunnet mønstre noget der ligner 30 fps.

Det er muligt at Forza bliver et underholdende spil at spille, men der er ikke meget polish over det produkt, og det kan alle se - selv dem som kun har Xbox briller på.

Hent den nye Forza film på Xboxyde, og hør dem fortælle om spillet, altimens det "suser" forbi på skærmen.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
APHAPHSkrevet 07/03-05 10:44, rettet 07/03-05 10:46 
Okotta>
Der er ikke meget polish over det produkt, og det kan alle se

Hent den nye Forza film på Xboxyde, og hør dem fortælle om spillet.

Hvis du bare viste lidt om spillet, så vil du vide at den film du omtaler ikke er fra en ny build, men en 60% færdig version, hvilket der endda nævnes i filmen.
Og hvor mange spil er poleret på så tidligt et stadie? Ingen.

Hvis du downloader den gamespy film jeg har linket til i et tidligere indlæg, som er den nyeste film fra Forza, vil du opdage at der er en verden til forskel, samlignet med 60% builden.

Billeder fra gamespy filmen
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
OkottaOkottaSkrevet 07/03-05 11:12 
Link til den film?
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
BeanoBeanoSkrevet 07/03-05 11:46 
Kan du ikke engang vurdere framerate ud fra screenshots ?

Geee.... :)
APHAPHSkrevet 07/03-05 11:51 
Okotta>
Link til den film?



Garrett Young Video Interview
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
APHAPHSkrevet 11/03-05 12:49 
Der er blevet lavet en Forza vs reality film, der tager udgangspunkt i Road Atlanta banen. Jeg synes at det er ret imponerende at udviklerne har formået at gengive banen så nøjagtigt som det er tilfældet.

Zip
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
PalleJensenPalleJensenSkrevet 11/03-05 15:17 
Beano>
Kan du ikke engang vurdere framerate ud fra screenshots ?

Geee.... :)

Jow, det bliver vel det næste....
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 12/03-05 23:05 
http://www.msxbox-world.com/media/Forza_Vs_GT4.wmv
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
ValkyrieValkyrieSkrevet 12/03-05 23:09 
Nu kommer lille mig, der er n00b til Forza, og jeg ved ikke om dette har været postet før(den her tråd er for teknisk til min hjerne:D) men jeg så den her forza vs real life footage, og bare tænkte wow... "den må alle grafik freaksne på PR bare se"

Så her er den; http://www.gametrailers.com/player.php?id=5129&type=mov

Jeg synes ihvert fald det ser imponerende ud!
Well crucify the insincere tonight...
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 14/03-05 18:22 

Linket er nede nu...
Er der nogen der kender et sted hvor jeg kan uploade den?
den fylder 13mb
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
SephirothSephirothSkrevet 14/03-05 19:38, rettet 14/03-05 19:38 
Hvis det er den, jeg tror, kan du også finde den på GameTrailers.com
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 14/03-05 20:38 
nej.. det er ikke den med Forza vs realworld.. men forza vs gt4 :-)
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
SephirothSephirothSkrevet 14/03-05 20:46 
Øh, nej..

Link
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 15/03-05 09:41 
Sephiroth>
Øh, nej..

Så prøv lige at se vidoen igen!!!!
http://www.msxbox-world.com/Forza_Vs_GT4.php
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
APHAPHSkrevet 15/04-05 18:37, rettet 15/04-05 19:05 
På dagen hvor Forza "gik guld", er der blevet frigivet en del lækre ingame film fra anmelder versionen.

http://rmjv.net/vi/forzagp5.wmv]Nürburgring[/LINK]" target="">Nürburgring
http://rmjv.net/vi/forzagp6.wmv]Nürburgring (Replay)[/LINK]" target="">Nürburgring (Replay)
http://rmjv.net/vi/forzagp2.wmv]Maple Valley[/LINK]" target="">Maple Valley
http://rmjv.net/vi/forzagp3.wmv]Silverstone[/LINK]" target="">Silverstone
http://rmjv.net/vi/forzagp4.wmv]Alpine Ring[/LINK]" target="">Alpine Ring

EDIT: Endnu en film:

http://rmjv.net/vi/forzagp7.wmv]Road America[/LINK]" target="">Road America
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
KTCKTCSkrevet 15/04-05 21:07 
Forresten er der en demo af Forza i MechAssault 2...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 15/04-05 21:28 
KTC>
Forresten er der en demo af Forza i MechAssault 2...

Forresten er der en demo af Forza i OXM Feb. nummeret.

Dog er der sket meget mellem demoen og det endelige resultat. samtlige biler og baner har fået et godt og kordylt facelift.
Et godt billede viser det her:
http://www.forza-motorclub.com/johnplayerthedifference8kr.jpg
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
APHAPHSkrevet 15/04-05 22:27 
GrillBillerDK>
Forresten er der en demo af Forza i OXM Feb. nummeret.

Som forresten er identisk med demoen i MA2. ;)

Samtlige biler og baner har fået et godt og kordylt facelift.

Hvilket også var tiltrængt, i hvert fald bilmodellerne.
Nogle af bilerne i demoen var ret langt fra deres virkelige modstykke. En del lignede endda at de svævede, og ikke havde kontakt med vejoverfladen. Men de problemer ser det ud til at udviklerne har fået styr på (kunne man forvente andet?).

Jeg glæder mig meget til at der kommer nogle anmeldelser af spillet, der berører Drivataren(AI). Alle grundelementer (styring,gfx,lyd osv.) i spillet virker til at være iorden, så AI'en er stort set alt afgørende, om jeg får en god spiloplevelse med Forza...i hvert fald offline.
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
285 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig