X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

DS vs PSP


Svar
3of193of19Skrevet 12/05-04 01:00, rettet 12/05-04 01:01 
Hvor står i henne?
Personligt hælder jeg mest til DS indtil videre. PSP'en ser godt nok sejere ud end DS og er grafisk og lydteknisk overlegen, men jeg har på fornemmelsen at DS er langt mere brugbart som handheld konsol.
1. PSP har kun en batterilevetid på 2,5 timer, DS har 10 timer.
2. PSP skærmen er komplet ubeskyttet, der vil komme ridser i løbet af ingen tid, DS kan klappes... Se hele indlægget
201 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Svar
3of193of19Skrevet 14/05-04 17:34 
Som tas siger må man da gå ud fra at den burde kunne spille musik længere end spil, så jeg synes Kaz' udsagn er ikke kun en smule suspekt.
Zzap!Zzap!Skrevet 14/05-04 19:47 
Husk på at hvis musikken kommer fra discen, skal den køre HELE tiden, samtidig med at der også skal bruges strøm på den ret så krævende ATRAC dekompression.
Men selvfølgelig, hvis der er fra et MS, vil strømforbruget falde meget.
Born to kill space
RJKRJKSkrevet 14/05-04 20:03 
Snakker vi kun musik nu? For så kan den vel spoole et nummer af gangen til RAM'en, fx?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Zzap!Zzap!Skrevet 14/05-04 20:11 
Måske er 8 timer bare et "worst case scenario", hvor alt kører på een gang.
Men det her er jo rent gætværk så jeg stopper her.
Born to kill space
TweelTweelSkrevet 15/05-04 16:47 
Netop, det er gætværk. Sony sagde desværre ikke noget præcist, hvilket er hele baggrunden til de dårlige anelser.
"The planet Orrere is mildly notable for Killer Ortibece Gargle Blasters" - Elite
seebergseebergSkrevet 15/05-04 17:24 
OMG! Tjek lige denne fremvisning af DSen ud

DS revolutionerer
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
jaesjaesSkrevet 15/05-04 19:44 
Det ser godt nok lækkert ud... Tror ikke, at jeg behøver en PSP ;)
SephirothSephirothSkrevet 15/05-04 20:21 
Lækkert! Jeg bestiller uden tvivl sådan en sag, så snart den udkommer i USA - det bliver sikkert billigere alligevel end den danske pris, og så slipper man at vente yderligere et par måneder.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
SephirothSephirothSkrevet 15/05-04 20:44, rettet 15/05-04 20:52 
Eneste lille hage ved DS'en er touchskærmen, der nemt kan gå hen og blive ridset. Her er et godt eksempel, på en DS, der har været udsat for vold pga. Sonic demoen ;)

DS vs PSP
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
jaesjaesSkrevet 15/05-04 20:59 
Hmm, ser lidt voldsomt ud, men mon ikke man kan købe en beskyttende film til den, ligesom til de fleste PDA´er...
3of193of19Skrevet 15/05-04 21:23, rettet 15/05-04 21:30 
Miyamoto har udtalt at de er igang med at rette op på det problem. Det burde ikke være relevant til launchen længere.
SephirothSephirothSkrevet 15/05-04 21:41, rettet 15/05-04 21:41 
Lækkert, Nintendo tænker da osse på alt ;) Forhåbentlig tænker Sony i samme baner og lader et dust/scratch cover medfølge til PSP's lancering.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
NaieraNaieraSkrevet 15/05-04 22:35 
Sephiroth>
Lækkert! Jeg bestiller uden tvivl sådan en sag, så snart den udkommer i USA

Hvorfor ikke bare hente en japansk?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SephirothSephirothSkrevet 15/05-04 22:51 
Hvis Liksang eller Play-Asia importerer hjem til en fair pris, er det selvfølgelig også en mulighed :)
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
NaieraNaieraSkrevet 15/05-04 22:53 
Ellers er der jo også eBay...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
3of193of19Skrevet 15/05-04 23:29 
Tror nok jeg bare vil bestille alle mine ting hjem fra dvd-boxoffice.
De sender også hardware gratis, og de kanadiske priser er næsten ikke til at slå.
Selv hvis man lægger moms oveni, er det billigere at købe en Xbox dér end i Elgiganten.
ChronoChronoSkrevet 16/05-04 09:53 
3of19>
Miyamoto har udtalt at de er igang med at rette op på det problem.

Han har også udtalt at han bruger en vatpind som stylus :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RonaldoRonaldoSkrevet 17/05-04 13:10 
Det er imponerende kræfter, og features Sony har lagt i PSP. Jeg tror dog næppe, at det bliver en fordel.

Produktions omkostninger blive høje for både hardware og software. Det betyder pebret priser i udlandet og anale priser her i Danmark. Det udelukker allerede Nintendo’s største målgruppe.

Mediet er ikke genskriveligt (for forbrugerens synspunkt), og det er ikke kompatibelt med andre produkter. Hvis du vil høre musik, så skal du ud og investere i dyre memorysticks med begrænset plads. Film vil blive udgivet på mediet, som sandsynligt vis vil matche DVD-priserne. Hvorfor skulle nogen vælge et svagere og mindre udbredt medie?

Jeg tror at håndholdte, billige og simple spil, er mere appellerende end håndholdte, dyre og avancerede spil. Det var netop af disse grunde, jeg købte mig en GameBoy.

PSP'en ender ikke på kirkegården sammen med alle de andre mislykkedes forsøg. Jeg er dog ret sikker på, at den ikke vil overtage GameBoy’ens plads, men derimod skabe et nyt marked.
ChronoChronoSkrevet 17/05-04 15:53 
Det ser ud til at Rare er tilbage hos Nintendo nu.

Rare laver Nintendo DS-spil
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
PalleJensenPalleJensenSkrevet 17/05-04 18:45 
Ahhh, tvivler på, at de er "tilbage hos Nintendo" så længe Microsoft ejer dem. Men Rare er jo aldrig stoppet med, at lave spil til GBA - så DS spil er vel en naturlig udvikling.

Og lad os lige vente på en mere troværdig kilde, end nogle løse rygter på et tilfældigt site. Men det ville da være rart, at se Rare på DS!
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 17/05-04 19:39 
Naiera>
Sephiroth>
Lækkert! Jeg bestiller uden tvivl sådan en sag, så snart den udkommer i USA

Hvorfor ikke bare hente en japansk?

udkommer den ikke på samme tid i både japan og us? det synes jeg da bliver sagt til konferencen...

/dd
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
ChronoChronoSkrevet 17/05-04 20:09 
PalleJensen>
Men Rare er jo aldrig stoppet med, at lave spil til GBA - så DS spil er vel en naturlig udvikling.

Havde jeg da glemt alt om. Så er der jo egentlig ikke noget overraskende i det. Men har de rent faktisk udgivet et GBA-spil siden salget til Microsoft?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
tastasSkrevet 17/05-04 20:13 
Banjo-Kazooie: Grunty's Revenge udkom vist efter salget til Microsoft.
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
SephirothSephirothSkrevet 17/05-04 21:30 
Sabre Wulf er også på vej...
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
SephirothSephirothSkrevet 18/05-04 12:28 
Ang. prisen - fra GameFront:

18.05.04 - Der Preis des Handhelds Nintendo DS soll sich nach einem Bericht der Zeitung Kyoto Shimbun in einem attraktivem Rahmen befinden, so dass man sich das System mühelos kaufen kann.
Wie ein Nintendo-Sprecher bestätigte, sei es viel wichtiger, Software zu verkaufen. Deshalb werden man Nintendo DS nicht hochpreisig positionieren.

Kort sagt: Prisen på DS bliver attraktiv!
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
SumezSumezSkrevet 18/05-04 12:32 
Hvad står der udover det?
Og hvorfor har folk en vane med at poste lange tyske tekster på forummet med den idé at vi alle er halvt født og opvokset i Tyskland og derfor forstår det hele? -_-
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SephirothSephirothSkrevet 18/05-04 12:41 
Nintendo siger at salget af software er vigtigere, og at man derfor ikke vil sætte prisen på hardware så højt.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
happyEDhappyEDSkrevet 19/05-04 08:28 
Sephiroth>
Sabre Wulf er også på vej...

er udkommet;)
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
ChronoChronoSkrevet 19/05-04 08:33 
Sephiroth>
Sabre Wulf er også på vej...

Jeg var lige forbi Rare's side, og der står at det er ude i Europa - det ser da iøvrigt ret sjovt ud.

Men faktisk så tog jeg fejl omkring Rare, for de har siden salget udgivet mere til GBA end til Xbox. To til GBA, ét til Xbox.

Måske støtter Microsoft Nintendo på det håndholdte marked for at forhindre Sony i også at tjene penge der? Hmm... bare spekulationer :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
ChronoChronoSkrevet 19/05-04 08:33 
toAt>
er udkommet;)

Vildt :D
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SumezSumezSkrevet 19/05-04 10:11 
Chrono>
Måske støtter Microsoft Nintendo på det håndholdte marked for at forhindre Sony i også at tjene penge der? Hmm... bare spekulationer :)

Hehe, at dømme efter den artikel du linkede til, er det faktisk ikke helt utænkeligt. Men det er nu nok først og fremmest Rare, der har haft lyst til at udgive noget ti lden håndholdte.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
happyEDhappyEDSkrevet 19/05-04 21:04 
det er ikke noget super sjovt spil:(
men ok. det er jo bare en gammel remake.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
HeroldHeroldSkrevet 21/05-04 14:30 
Sephiroth>
Eneste lille hage ved DS'en er touchskærmen, der nemt kan gå hen og blive ridset. Her er et godt eksempel, på en DS, der har været udsat for vold pga. Sonic demoen ;)

Faktisk var Sonic-demoen det eneste spil på messen, hvor spillet _selv_ bad om at man brugte fingeren, frem for stylus'en. :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
OkottaOkottaSkrevet 22/05-04 14:33 
Eurogamer har en del gode film oppe, og blandt dem er der en ca. 20 minutters film, hvor der bliver spillet på DS'en.

Den måde pennen bliver brugt i Wario Ware Inc, fortæller mig at Nintendo har fuldstændig styr på hvad de vil og kan med DS'en - det ser simpelthen sjovt ud.

Sådan én skal jeg ha'.

Eurogamer videoer
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
DeluxScanDeluxScanSkrevet 22/05-04 14:59 
DS'eren er nok noget af det grimmeste hardware, jeg nogensinde har set. Totalt 80'er look, som jeg bestemt ikke bryder mig om.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
happyEDhappyEDSkrevet 22/05-04 15:02 
jeg kan ikke downloade linket
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
OkottaOkottaSkrevet 22/05-04 15:22 
Det er Torrent filer.

Du skal bruge et Bit Torrent program.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
HeroldHeroldSkrevet 24/05-04 15:16, rettet 24/05-04 15:23 
Det _er_ skægt. PacPix er også forrygende. Nintendo DS og Donkey Kong: Jungle Beat var faktisk blandt det fedeste jeg prøvede på E3 i år. Oh ja, og så Donkey Kong - King of Swing.

Nu skal Nintendo bare have spredt budskabet. :)

Edit: Rettede lige en titel :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
WehnerWehnerSkrevet 29/05-04 20:49 
Det er et lækkert klip, Okotta. Ingen tvivl om der i hvert fald er potentiale for noget unikt og spændende.

Men er jeg den eneste, der har overvejet flg.:

Man kan enten have sin pen i venstre hånd og benytte knapperne med højre. Eller man kan have sin pen i højre hånd og bruge d-pad'en. Det kræver vel ikke megen tænkning at regne ud, at man helst vil have pennen i sin primære hånd.

Set på den baggrund kunne man frygte, at de fleste spil vil blive designet til højrehåndede som så meget andet. Men i de fleste videoklip jeg har set præsenteres maskinen af en venstrehåndet (kunne være Miyamoto himself, kunne ikke se andet end hånden), og man benytter knapper + pen.

Har Nintendo nævnt ovenstående potentielle problem? Og har jeg overhovedet ret i, at det kunne blive et sådant?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
happyEDhappyEDSkrevet 29/05-04 21:02 
Jeg tror det er lige meget hvad hånd du bruger der er jo fire knapper på begge sider. på en måde
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
HeroldHeroldSkrevet 29/05-04 21:58 
Det kunne det godt, men jeg er ret sikker på at de har tænkt det ind. Ellers er det bare et spørgsmål om tilvænning ;)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 29/05-04 23:04 
Når nu the man himself er venstrehåndet, har de nok overvejet det. :)
I sådan et stort projekt, må der også være en del venstrehåndede involverede, og hvis de ikke har tænkt over det, må det nok være Nintendos hidtil største brøler. Og det siger en hel del. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CoreCoreSkrevet 01/06-04 23:47, rettet 01/06-04 23:48 
Idag har metro-expres bragt en artikel (i samarbejde med Computerworld & PC world), jeg selv mener at det er lidt tvivlsomt hvor meget man skal lægge i den, men de har sat nogle forventet priser på de forskellige håndholdte konsoller, og de lyder sådan her:

PSP: 2700 kr.
DS: 900 kr.
N-Gage QD: 1200 kr.

Hvis de priser er bare i nærheden af virkeligheden, så tror jeg også at PSP'en er dødsdømt fra start af. Dog skal det lige siges at i samme artikel kan man læse: "Sony og Nintendo tager således kampen op mod Nokias allerede etablerede N-Gage QD" (!)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
RJKRJKSkrevet 01/06-04 23:49, rettet 01/06-04 23:49 
Hverken PSP eller DS er "dødsdømt fra start af" uanset startpris. Hvis de ikke kan sælge til startprisen, bliver de sat ned. Ingen af dem vil selvfølgelig bare lade deres konsol dø. Det er i længden en bedre forretning at tabe på hardwaren end helt at opgive markedet.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
CoreCoreSkrevet 02/06-04 00:09 
RJK>
Ingen af dem vil selvfølgelig bare lade deres konsol dø.

Nej, selvfølgelig ikke, men hvis prisforskellen er så stor fra start af, så napper DS'en jo flest købere, og hvis ikke Sony er hurtige nok til at få prisen ned, så når de jo ikke at kunne følge med. X-boxen var da alligevel længe om at indhente PS2'ens popularitet på trods af prisnedsættelser. Ja, jeg ved godt at der også er et lancerings-tidspunkt at tage til eftertragtning, men alligevel...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
RJKRJKSkrevet 02/06-04 00:24 
Nu plejer Sony jo at klare sig fint trods høje launchpriser, så jeg kan ikke se, hvorfor det ikke skulle gå denne gang. På sigt er det vel tvivlsom hvor meget DS og PSP egentligt vil konkurere med hinanden.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
CoreCoreSkrevet 02/06-04 00:25 
Hvis de kommer samtidig, og til de priser, så nægter jeg simpelthen at tro på at Sony skulle kunne følge med Nintendos salgstal...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
RJKRJKSkrevet 02/06-04 00:35 
I det lange løb? Er du frisk på et væddemål? :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/06-04 01:15 
I mener hvem der i sidste ende står med de største salgstal? :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
CoreCoreSkrevet 02/06-04 01:27 
RJK>
I det lange løb? Er du frisk på et væddemål? :)

Ja, den er jeg klar på, hvis vi bliver enige om en ca. prisforskel, og en tidsperiode, SÅ er jeg klar på et væddemål. Egentlig håber jeg da på Sony, jeg er jo PS2-mand, men vi har jo kun den sjov vi selv laver :)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
201 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig