X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Det ser kul sort ud


Svar
OkottaOkottaSkrevet 10/05-04 17:36 
Læste lige det nye Manual i dag, og under nye releases er der et veritabelt hav af nye og kommende titler til PS2, og næsten lige så mange til Xbox.

Gamecube havde nærmest intet at byde på resten af dette år.

Der kommer noget Pokemon Colesseum d. 14 og det er det, og så kommer der nogle andre titler jeg aldrig ville overveje at købe - selv hvis jeg havde en Cube.
<... Se hele indlægget
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
120 emne(r).
1 2 3 > »

Svar
OkottaOkottaSkrevet 10/05-04 17:36 
Læste lige det nye Manual i dag, og under nye releases er der et veritabelt hav af nye og kommende titler til PS2, og næsten lige så mange til Xbox.

Gamecube havde nærmest intet at byde på resten af dette år.

Der kommer noget Pokemon Colesseum d. 14 og det er det, og så kommer der nogle andre titler jeg aldrig ville overveje at købe - selv hvis jeg havde en Cube.

Cubens release plan er nærmest bare en lille notits i Manual's release liste - det ser meget sølle ud.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
3of193of19Skrevet 10/05-04 17:56 
GCN har ligesom N64 altid været en sekundær konsol. Der er software på Cube som er absolut fantastisk, men det alene er bare ikke nok til at tilfredsstille folk.
Så hvad hvis man kun køber 4-5 GCN spil i løbet af et år, så må man bare få sine "kartofler" på Xbox eller PS2 istedet.
CanonCanonSkrevet 10/05-04 18:11 
Mon ikke vi ser nogle spændende titler til E3 messen?
Bah...
majjohamajjohaSkrevet 10/05-04 18:23 
Har også lige byttet min Cube med en Xbox da jeg helt klart så mange flere fordele i den, tror sku ikke man ser vildt mange Cube spil på E3 - men hvem ved? Måske har de noget i posen der for mig til at fortryde totalt!
SumezSumezSkrevet 10/05-04 18:28 
PS2 står klart langt foran Gamecube hvad angår spiludvalg..
Hvis man skal se nogen somhelst fordele i Xbox fremfor Cuben skal man til gengæld nok have en væsentlig anderledes smag end mig, for jeg synes virkelig der er mangel på kvalitetsspil til den maskine.
Det kommer tydeligvis an på hvem man er.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 10/05-04 18:32 
Canon>
Mon ikke vi ser nogle spændende titler til E3 messen?

De når jo ikke lige at komme ud i år...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Danny SallingDanny SallingSkrevet 10/05-04 18:46 
Mon ikke også der er to "gode" grunde til at de måske ikke lige kører for GCN rent salgsmæsigt:

1: Online spil, hvor er de??(ved godt der et par stykker men helt ærligt).

2: Umuligt at lave pirat kopi af spil eller for den sags skyld ligge det hele ned på en harddisk.
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
dRxLdRxLSkrevet 10/05-04 19:02, rettet 10/05-04 19:03 
_lægge_ ned på en harddisk...

Og så betyder endnu ikke noget for hvor godt en konsol sælger. Det er kun "hardcore" gamere der har interesse for at spille med/mod andre.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
tastasSkrevet 10/05-04 21:14 
Tales of Symphonia, Pikmin 2 og Baten Kaitos er nok for mig! ;)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 10/05-04 21:19 
Jeg synes ikke man skal/kan sammenligne de 3 platforme.
Home is where the hardware is..
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/05-04 21:22 
Hvorfor bør man ikke det?
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 10/05-04 21:32 
tas>
Tales of Symphonia

Det bliver ikke oversat til engelsk.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
happyEDhappyEDSkrevet 10/05-04 21:35 
Eller så er grunden bare... som der også stod i manuel på side seks, at der ikke er nogen spilkultur i Danmark , ingen special butikker. folk købte bare de kendt annonceret titler og ea stod for.. var det 50% af markede i danmark!!! det er jo sygt.
Det er også derfor Cube ikke sælger så godt som den burde, selvom den klart har de bedste spil.
Igen PS2 er r.vsyg ikke andet en Skod EA titler! og en masse andet, der ikke er noget vær.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
NaieraNaieraSkrevet 10/05-04 21:36 
Det er jo noget bavl.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
happyEDhappyEDSkrevet 10/05-04 22:18 
øh forklar hvorfor??
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
dchangdchangSkrevet 10/05-04 22:26 
Der er spil-kultur i Danmark, bare ikke nok. Nutidens teenage-generationer har bare ikke det samme forhold til spil og konsoller, som vi har. Vi voksede jo op med Armstrad, Atari, Commodore, Nintendo, Sega og grillbars-maskiner. De voksede op med N64, PSX og computer.

Jeg ved ikke hvor mange gange jeg som butiks-ansat har forsøgt at overtale nogen til at købe andet end PS2. Ikke fordi at de ikke kan bruge den til noget, men når de alligevel kun køber multiformats-titler, så kan de ligeså godt købe Xbox eller Gamecube. Men det virker desværre ikke så tit.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
CoreCoreSkrevet 10/05-04 22:29 
toAt>
øh forklar hvorfor??

Socom , Jak & Daxter, Ratchet & Clank, Kingdom Hearts, Final Fantasy (der kunne cuben jo ikke rigtig følge med), GTA over et år før andre, Eye toy, gratis online-spil, langt større spiludvalg, muligheden for at spille PS1-titler, dvd & optisk lydudgang uden ekstra-udstyr og markedets bedste controller.
Desuden udgiver EA spil til alle platformene...

Derfor!
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
IqonIqonSkrevet 10/05-04 22:41, rettet 10/05-04 22:42 
Naiera>
Det (Tales of Symphonia) bliver ikke oversat til engelsk.

Siden hvornår? Så sent som d. 30. april skrev IGN da en del om, hvordan det gik med lokaliseringen?

IGN om Tales of Symphonia
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
Le RoofLe RoofSkrevet 10/05-04 22:48, rettet 10/05-04 22:50 
Som jeg allerede har gjort Naiera opmærksom på, i en lille diskussion over messenger, så tager han selvfølgelig fejl. Naiera var bare kommet til at læse lidt for hurtigt på Magic Box ;)

EDIT: Det er selvfølgelig PS2 versionen som ikke udkommer i vesten - eller i Japan for den sags skyld...
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 10/05-04 23:00, rettet 10/05-04 23:14 
Le Roof>
EDIT: Det er selvfølgelig PS2 versionen som ikke udkommer i vesten - eller i Japan for den sags skyld...

Hvad?

Hvorfor kommer det ikke? Edit - nyt link med billeder af PS2 udgaven
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
Le RoofLe RoofSkrevet 10/05-04 23:14, rettet 10/05-04 23:16 
Sorry, nu var det mig som læste for hurtigt ;)

Tales of Symphonia til PS2 kommer dog kun i Japan
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 10/05-04 23:17 
Ahh..Det gør sgu ikke noget. Min hjerne er grød - Har tænkt mig, at holde mig selv i live (COLA!) til MS' pressefætter!
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
SumezSumezSkrevet 10/05-04 23:18 
Core>
Final Fantasy (der kunne cuben jo ikke rigtig følge med)

Eh? Tvivler stærkt på at det er af tekniske årsager, Square har valgt at fortsætte FF-serien, på PS2. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/05-04 23:21 
Core>
GTA over et år før andre

Den lever du højt på, hva?

Var det i virkeligheden ikke noget med at Rockstar havde kontrakt med Sony?
Spiller nu: Phantasy Star IV
TweelTweelSkrevet 11/05-04 00:00 
Jeg har alle 3, samt Dreamcast, men skulle jeg undvære en blev det PS2. GameCuben har så mange fede titler at den stadig ville være et godt køb selv om der ikke kom så meget som én ny titel til den i fremtiden. For mig gør det ikke noget at de stort set alle er lavet af en lille håndfuld firmaer, først og fremmest Nintendo selv. Men Cuben kan ikke sammenlignes med XBox og PS2, den har ikke DVD, og et markant anderledes spiludvalg.
Så er der PS2 overfor XBox. Hvis man udelukkende kigger på de spil der er lavet til dem står det uafgjort. PS2 har marginalt flere exclusives, men XBox får altid en federe version af de spil der udgives på begge konsoller. Hvis man tager en u-modded XBox mod en PS2 har PS2en en lille fordel i at den kan spille PS1 titler, men på den anden side kan man jo købe en PS1 billigt og have den stående ved siden af Boxen. Dette er dog en dårlig løsning, da XBoxen nærmest tigger om at blive modded. En modded XBox er noget nær det ultimative indenfor konsol-spil, kun GameCubes (og DreamCasts) mange interessante titler er ikke tilgængelige. Med en emulator kan man spille stort set alt fra PS1 spil, over GameGear til Commodore 64. Desuden har den indbygget netkort, så online spil via X-Link er en anden mulighed. Der er masser af "Homebrew" ting til XBox, hvor PS2en stort set intet interessant har. Du kan tilmed putte Linux på den, sætte en større HD i, og have en billig server (man behøver ikke putte en chip i for at installere Linux).

GameCube er fed på sin egen usammenlignelige måde, men XBoxen 0wnser PS2en totalt.
"The planet Orrere is mildly notable for Killer Ortibece Gargle Blasters" - Elite
RJKRJKSkrevet 11/05-04 00:05 
Tweel>
Så er der PS2 overfor XBox. Hvis man udelukkende kigger på de spil der er lavet til dem står det uafgjort. PS2 har marginalt flere exclusives,

Jeg er helst fri for at kaste mig ud i de her konsolkrige, men helt ærligt...

Prøv lige at åbne øjnene og kig på virkeligheden. Det du siger passer simpelthen ikke. Der findes andre spil, end dem EA laver...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 11/05-04 00:20 
Vil også mene at Xboxens spiludvalg afviger sig betydeligt mere end Gamecubens, og de mest markante af Xboxens styrker kan netop ikke sammenlignes med de to/tre andre maskiner.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
TweelTweelSkrevet 11/05-04 00:25 
Core>
Socom , Jak & Daxter, Ratchet & Clank, Kingdom Hearts, Final Fantasy (der kunne cuben jo ikke rigtig følge med), GTA over et år før andre, Eye toy, gratis online-spil, langt større spiludvalg, muligheden for at spille PS1-titler, dvd & optisk lydudgang uden ekstra-udstyr og markedets bedste controller.
Desuden udgiver EA spil til alle platformene...

Derfor!

Eye Toy ser jeg mest som en gimmick. Du nævner 5 "fede" (Kingdom Hearts? Please.. Lad os sige .hack//Infection i stedet, det lyder bedre) exclusives på PS2en. Well.. Tillad mig at nævne:
Super Mario Sunshine
Nye Resident Evil spil
PikMin
StarFox Adventures
Eternal Darkness
Mario Party 4 & 5
Animal Crossing
Metroid Prime
Crystal Cronicles
Bomberman Generation
Zelda Wind Waker
Phantasy Star Online I&II (Det er vist kun etteren man kan få på XBox, og intet på PS2)
Mario Kart Double Dash!!

Jeg har nok glemt nogle, det her bare hvad jeg lige havde liggende fra min samling. Alle sammen fede spil der er mere eller mindre unikke for Cube. Desuden kan man spille gratis online via X-Link i nogle spil, det er bare ikke mange der bruger det, da de fleste af titlerne lægger op til en anden type spil: Enten alene, eller sammen med vennerne i sofaen. Desuden er connectivity en fed ting, selv om det bliver pimpet lidt for meget i spil som Crystal Cronicles. Og der er intet der ligner PSOI&II online på PS2.

Ang. XBox er der færre fede exclusives, da de fleste titler kommer på både PS2 og XBox, men du nævner 5, så jeg gør det samme:
Jet Set Radio Future
Knights of the Old Republic
Halo
MechAssault
Rainbow Six 3
Hvad angår udstyret har PS2en INTET at udsætte på XBoxen. XBoxen skal moddes, enten med chip eller uden, men når den er blevet det er den en spillemaskine ud over det sædvanlige. Og som tidligere nævnt har XBox som regel de bedste versioner af spil der kommer på begge maskiner.
"The planet Orrere is mildly notable for Killer Ortibece Gargle Blasters" - Elite
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/05-04 00:29 
Tweel>
Phantasy Star Online I&II (Det er vist kun etteren man kan få på XBox

Nej det er det samme spil, som til GC. Bare med voice chat.
Spiller nu: Phantasy Star IV
TweelTweelSkrevet 11/05-04 00:29 
Jeg har som sagt alle 3 (4 med dreamcast) konsoller, jeg kan godt lide PS2ens exclusives som Final Fantasy, og jeg mener PS2en har stort set lige så meget at byde på som XBoxen hvad angår titler udviklet specielt til den, men nej, jeg mener absolut ikke XBoxen halter efter. Der er bare mindre fokus på dens gode exclusives.
"The planet Orrere is mildly notable for Killer Ortibece Gargle Blasters" - Elite
TweelTweelSkrevet 11/05-04 00:31 
Konsolkongen>
Tweel>
Phantasy Star Online I&II (Det er vist kun etteren man kan få på XBox

Nej det er det samme spil, som til GC. Bare med voice chat.

Det væsentlige er at det er et fedt spil som PS2 ikke har mage til - det er jo PS2en som der er en del der falder på halen for og mener har langt bedre spiludvalg end XBox og Cube.
"The planet Orrere is mildly notable for Killer Ortibece Gargle Blasters" - Elite
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 11/05-04 00:34 
Tweel>
PikMin
StarFox Adventures
Eternal Darkness
Mario Party 4 & 5
Crystal Cronicles
Bomberman Generation

Det er altså lidt so-so med de ovenstående titler.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/05-04 00:37, rettet 11/05-04 00:39 
Tweel>
Ang. XBox er der færre fede exclusives, da de fleste titler kommer på både PS2 og XBox, men du nævner 5, så jeg gør det samme:
Jet Set Radio Future
Knights of the Old Republic
Halo
MechAssault
Rainbow Six 3

KOTOR & RS3 er ikke exklusive til xbox. Og det kan man vel egentlig heller ikke kalde Halo mere.

EDIT: Desuden mener jeg ikke at JSRF, Mechassault og Kotor hører til de fedeste spil.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/05-04 00:40, rettet 11/05-04 00:43 
Det mener jeg da i høj grad de gør. Eneste forskel er Mus/Tastatur vs Controller.

RS3 er også ude til PS2.

EDIT: Tweel slettede sit forrige indlæg, så det er ikke mig der tåger :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
TweelTweelSkrevet 11/05-04 00:43, rettet 11/05-04 00:54 
Jeg ved ikke hvor det blev af.. Det var en fejl...

EDIT: Her er det meste
Quotes er ikke inkluderet.

PC versioner tæller ikke, vi snakker konsoller

EDIT: Og sæt bare Panzer Dragoon Orta på listen. Jeg har det ikke selv endnu, men prøvede det hos en ven, og damn.. det ser godt ud...

EDIT EDIT: Og hvad der er gode spil er jo dybt subjektivt, jeg mener absolut både KOTOR og JRF er suveræne spil.
"The planet Orrere is mildly notable for Killer Ortibece Gargle Blasters" - Elite
NaieraNaieraSkrevet 11/05-04 00:44 
Læs dine beskeder.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
TweelTweelSkrevet 11/05-04 00:47, rettet 11/05-04 00:54 
Ok, jeg quotede for meget, sorry..
Til Born2Play
Nope, jeg køber ikke "so-so" titler <G> De er i hvert fald lige så gode som PS2ens bedste exclusives, bare anderledes. Måske Eternal Darkness ikke er helt med... Jeg vidste ikke hvad det var da jeg købte det, men den gav mig en god spiloplevelse...

EDIT: Men PS2en har ICO, den bliver også nævnt for lidt... Fantastisk spil, som heller ikke ses andre steder, og nok det jeg ville savne mest hvis jeg ikke havde min PS2. Bare ærgeligt at der er så lidt at komme efter når først man har gennemført det en gang...
"The planet Orrere is mildly notable for Killer Ortibece Gargle Blasters" - Elite
SumezSumezSkrevet 11/05-04 01:00, rettet 11/05-04 01:00 
Badam. Konsolkrig.

Efter min mening must-have exclusives til PS2:
Gitaroo Man
Kingdom Hearts
Final Fantasy X
Devil May Cry
Zone of the Enders: The 2nd Runner
Contra: Shattered Soldier
Ico
Silent Hill 2
Xenosaga
(GTA Etellerandet)
(Metal Gear Solid 2)

Tilsvarende til GC:
Super Mario Sunshine
Super Smash Bros. Melee
Zelda: The Wind Waker
Super Monkey Ball
Resident Evil
Metroid Prime
Animal Crossing
Rogue Leader
(Viewtiful Joe)

Xbox kan jeg ikke umiddelbart komme i tanker om nogen til.

Starfox Adventures og Eternal Darkness er noget gejl. Jeg kan herudover nævne en masse toptitler til PS2, der er værd at komme efter, hvis man er til genren, hvor det allerede nu begynder at knibe med værdige titler til GC. Den har en del must-haves, men resten er ikke værd at beskæftige sig med.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
TweelTweelSkrevet 11/05-04 01:08 
Og endnu en gang kan man konstatere at spil er et spørgsmål om personlig smag. Jeg mener en del af dem du nævner er noget gejl, og sådan er der så meget. Så ok, jeg var med til at starte konsolkrigen, jeg er parat til at prøve at slutte den igen.
"The planet Orrere is mildly notable for Killer Ortibece Gargle Blasters" - Elite
ChronoChronoSkrevet 11/05-04 07:23 
Med Pikmin 2, Metroid Echoes og et nyt Zelda så tror jeg bestemt det bliver værd at beholde sin GameCube.

Og PS2'en kan man altid finde noget spændende til.

Angående Xbox så er der da en håndfuld titler jeg synes ser fede ud. Orta, KOTOR og Steel Battalion. Som jeg ser det så er de andre titler bare grafisk bedre udgaver af PS2'ens spil, og så nogle simulationsspil som ikke siger mig så meget.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SeventhSunSeventhSunSkrevet 11/05-04 10:24 
Core>
... og markedets bedste controller.

Fra et teknisk synspunkt er Xboxens controller den "bedste".
Jeg personligt synes at GCens controller er den der ligger bedst i hånden.

Så at PS2 controlleren skulle være markedets bedste er vist en stramning.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
ChronoChronoSkrevet 11/05-04 10:27 
SeventhSun>
Fra et teknisk synspunkt er Xboxens controller den "bedste".

Det må du nok lige uddybe for mig :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
WehnerWehnerSkrevet 11/05-04 11:09 
Tweel>
GameCube er fed på sin egen usammenlignelige måde, men XBoxen 0wnser PS2en totalt.

Helt enig. En modded Xbox er 'the mother of all consoles'. Men du skal nok ikke forvente at få den store opbakning her på forumet, hvor der, ganske som de fleste andre steder, er en overvægt af PS2-fans. Eller måske skulle jeg omformulere det: Xboxen er undervurderet her på Playright.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 11/05-04 11:23 
En modded Xbox er en PC, ikke "the mother of all consoles".
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 11/05-04 11:59 
Wehner>
ganske som de fleste andre steder, er en overvægt af PS2-fans.

Det skuffer mig gang på gang, når folk der skulle forestille at være objektive, end ikke formår at forsøge på at være det. Det skuffer mig også at folk, der den ene måned åbenlyst giver udtryk for deres subjektive holdninger, måneden efter påstår at være objektive.

Heldigvis har vi meget få PS2-fanboys herinde (modsat andre steder), mens situationen ser lidt værre ud, når vi kommer i retning af Xbox og især GameCube. Hvilket sjovt nok passer overens med, hvor manger herinde der kun har én af de respektive konsoller. Ja, PS2 er rent faktisk den mindst udbredte af de tre konsoller herinde.

Men som bekendt er PS2 den mest udbredte konsol på verdensplan, hvilken selvsagt betyder, at det er den der får de fleste spil. Hvormed det vel er omtrent lige så logisk, at den også får de fleste gode spil alt i alt. I mange væsentlige genrer har Xbox ingen titler og GameCube kun meget få. PS2 har noget af det hele.

Så når mange af os siger at hvis vi skulle vælge én konsol, så ville det være PS2, så handler det ikke en dyt om, at man er PS2-fan eller ej. Det handler om at man er fan af spil og det største og mest alternative spiludvalg er nu engang bare på PS2. Det kan man så acceptere eller lade være.

Jeg kan i øvrigt slet ikke se, hvordan man kan være fan af hverken Xbox eller PS2. Det er jo bare et stykke ligegyldigt hardware, der ikke rigtigt har bidraget noget til mediet og - modsat GameCube - ikke har noget nærttilhørende spiludvalg.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
3of193of19Skrevet 11/05-04 12:06, rettet 11/05-04 12:06 
Sumez>
En modded Xbox er en PC, ikke "the mother of all consoles".

Ikke helt, RGB med PC er sjælden :)
WehnerWehnerSkrevet 11/05-04 12:18 
Jamen jeg beklager da at måtte skuffe dig Rune ;)

Nu kan en enkelt subjektiv bemærkning i ny og næ vel ikke fratage en retten til også at komme med objektive af slagsen. I øvrigt deler jeg nok ikke din illussion af, at den slags vi taler om her, kan diskuteres videre objektivt.

Hardware betyder som jeg ser det f.eks mere, end det gør for dig. Men det betyder jo ikke, at en af os har ret. Jeg havde eksempelvis Rainbow Six 3 til anmeldelse på PS2. Det var tydeligt at spillet havde stort potentiale, men at maskinen satte begrænsninger. Så jeg gik fluks ind og købte det til Xbox, og selvom det er det samme spil, er det en helt anden (og bedre) oplevelse på Xbox. Hardware sætter altså begrænsninger. Og jeg er nok gået hen og blevet lidt fanboy af Xboxens hardware. Lange kabler, så man ikke behøver rykke konsollen midt ud på gulvet, lækker controller, harddisk, overlegen grafik osv. Jeg synes maskinen bærer et præg af luksus, hvilket selvfølgelig ikke ville være noget værd uden gode spil. Men det betyder jo ikke, at det ikke forbedrer oplevelsen og 'smitter af' på de spil man spiller. Ganske som et RGB-kabel kan gøre det. Bare anderledes ;)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RJKRJKSkrevet 11/05-04 12:31, rettet 11/05-04 12:33 
Selvfølgelig kan man objektivt diskutere, om der fx er flest eksklusive titler til PS2 eller Xbox. Eller, diskutere det kan man så ikke, eftersom der ikke er noget at diskutere...

Og, jo, jeg synes ærligt talt man burde forholde sig lidt mere ydmygt til at komme med objektive udtalelser om konsollerne i mellem, når man kort forinden er kommet med den slags udtalelser, som du fx er kommet med om PS2. Men det er jo bare min mening.

Desuden er et-eller-andet Rainbow Six sikkert også bedre og pænere til pc end Xbox. Og hvad så? Det er jeg ligeglad med, og det er mange andre sikkert også. Et spil som Rainbow Six er jo slet ikke gearet til konsoller. Det er et pc-spil. Vil man spille den slags, så har man en pc.

Hvis man foretrækker en Xbox, fordi man foretrækker pc-agtige spil (og andre pc-agtige aktiviteter som ulovlig emulering, ulovlige film etc.), men ikke gider en pc, så er det da fint nok. Det har jeg ikke rigtigt noget problem med. Men at man af den årsag kalder andre, der foretrækker at spille andre typer spil, for PS2-fanboys... Det er bare for latterligt.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 11/05-04 12:59 
Hvis hardware har så stor betydning, burde alle de bedst vurderede spil på sider som IGN og vores egen vurder-sektion så ikke automatisk være de mest teknisk imponerende, i stedet for gamle 2D-spil som Chrono Trigger og Civilization?
De argumenter Wehner kommer mad, taler jo netop for at Xboxens kvaliteter, som jeg sagde før, bør sammenlignes med PC'ers fremfor konsollers. For en PS2, Gamecube, SNES eller PC Engine har sgu aldrig været tilbagestående fordi man ikke kan se film eller køre Linux på dem. Hvis det er det, man vil ha', handler det om personal computers, ikke spillekonsoller. De kører også SNES-spil helt fint.

Jeg ville iøvrigt anbefale PS2 til enhver, der kun skal have én konsol. Men at kalde mig en PS2-fanboy vil jeg tage som en stor fornærmelse, for jeg afskyr godt nok stadig Sony.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
TweelTweelSkrevet 11/05-04 13:14 
RJK: Du siger at PS2 automatisk får flere exclusives end XBox/GC fordi den har større udbredelse. Det er til dels rigtigt, men din antagelse at den af samme grund får flere gode exclusives er ikke helt så god. For det første fordi mange af de gode PS2 titler også kommer til XBox (selv GTA og MGS2, selvom der gik noget tid), da man jo lige så godt kan få de ekstra penge der ligger der, og de konverterede versioner er altså ofte bedre. Spil der sælger knap så godt bliver ikke så tit konverteret, men det gør heller ikke så meget. For det andet fordi der stadig er en del kompetente firmaer der udgiver udelukkende til de andre konsoller fordi de enten bedre kan lide dem, eller fordi de har forskellige politiske/økonomiske grunde til det, lige som der er firmaer der gør det samme for PS2.
Og din kommentar om at XBoxen bare er en PC er ganske enkelt blind fanboy sludder.
Du siger tilmed at de fleste herinde ikke er PS2 fanboys, men GC/XBox fanboys, men for mig at se er de fleste kommentarer i denne tråd PS2-venlige, og de næst-fleste GC-venlige. Hvis vi nu bruger dit eget argumnent fra før må man så antage at der er flest PS2-fanboys, selv om der sikkert (yeah, right) er mange af dem der kommenterede for PS2 der både ejer og spiller på alle 3 konsoller, og som altid tager deres mange erfaringer med i alle deres objektive posts.
Og for lige at sætte noget på plads: Som jeg skrev i min første (eller anden) post, så har PS2en marginalt flere fede exclusives end XBox, mens XBoxens versioner af spil der kommer på begge konsoller som regel er bedre.
Dette er min sidste kommentar i det jeg egentlig foretrækker at spille på min GameCube/XBox/PS2 frem for at blive belært om at den ene af dem intet er værd.
"The planet Orrere is mildly notable for Killer Ortibece Gargle Blasters" - Elite
120 emne(r).
1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig