X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Behandling af børn


Svar
MarcusMarcusSkrevet 04/05-04 21:50 
Jeg så lige noget i fjernsynet omkring en børnefamilie. Programmet hedder noget lignende "Den lykkelige familie"
I dette program ser man på hvordan mennesker opdrager deres børn, i sig selv et temmelig kedeligt program som jeg tilfældigvis så under spisning.

I dette program var der så en meget organiseret familie, denne familie havde en masse skemaer over alt og alt tid blev meget præcist fordelt og tilrettelagt. Hvilket vil sige hvornår de har samvær etc. Bl.a. var der også en mad ro regel med nævnte effekt hvorefter børnene så havde en halv time til at afbruge energi hvis de ikke var trætte. Disse ting blev afgjort til familie møder hvor faren må siges at være temmelig streng og urokkelig.

Men altså, børnene var vel omkring 5, 7 og 9 år gamle, og havde allerede disse mange regler at holde styr på.
Og de var nærmest tvunget til at være seriøse pga. de ekstreme skematiseringer.

Vil i ikke sige det er forkert? Bør familier ha' lov til den slags eller ej? Frarøver man dem ikke deres barndom hvor man netop er useriøs og uorganiseret?

Det skal også lige nævnes at børnene så ikke ligefrem ud som om de var glade for alt dette.
CoreCoreSkrevet 04/05-04 21:55 
Den er sgu lidt giftig at danne sig for mange meninger om, sådan lige uden videre, sådan som familiers hverdage hænger sammen i nogle tilfælde, er det sgu næsten nødvendigt at skemalægge ens planer. Ikke dermed sagt at det nødvendigvis er i orden, men man gør jo som man gør for at få det hele til at passe sammen, spørgsmålet er så bare om det man gør, bliver gjort rigtigt, i egne og andres øjne...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
FourDFourDSkrevet 04/05-04 21:59, rettet 04/05-04 22:15 
Gad vide hvordan det der skema udvikler sig, når først børnene begynder at komme i 14-15 års alderen, altså ang. fester og venner (eller kærester) :S
Der kommer sikkert en masse rod i far'ens skemaer, faren bliver sur, og beordrer dem til at følge skemaet 100% eller sådan noget..
Det ender nok med kaos :(

Sikke en underlig barndom de børn får :/
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
flottenheimerflottenheimerSkrevet 04/05-04 22:02 
Man skulle tro at det var løgn. Men der foregår så mange uhyggelige og forkerte ting, bl.a. med hensyn til børneopdragelse, i mange danske hjem, at man bare ikke har lyst til at vide det. Det er et sørgeligt kapitel i menneskets historie. Mennesker er idioter.
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
CoreCoreSkrevet 04/05-04 22:03 
WilliDaRappa>
Der kommer sikkert en masse rod i far'ens skemaer, faren bliver skide sur, og beordrer dem til at følge skemaet

Og det kan så før man ved af det udvikle sig til at nogle af ungerne slæber en uzi med i skole, og tænder af på alt hvad de ser af autoriteter...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
SøgAArdSøgAArdSkrevet 04/05-04 22:07 
"Hader" folk der skemalægger deres liv.
Home is where the hardware is..
RitesRitesSkrevet 05/05-04 07:54 
Om jeg syntes det er dybt latterligt? Ja.

Om det ER dybt latterligt? Ja...

Men det er et frit land.
» a winner is you «
rapsacrapsacSkrevet 05/05-04 08:03 
Jeg synes man i det program så en familefar der favoriserede sin egen karriere frem for børnene, måske han skulle have ventet en del år med at få børn. Ikke engang konen sagde ham imod, hun nikkede kun og lignede en der ikke turde gøre andet- sørgeligt.
Spiller nu: Killzone 2, Gears Of War 2, Banjo-Kazooie
MarcusMarcusSkrevet 05/05-04 11:37 
Rites>> Der er jo regler, spørgsmålet er om de skal strammes med hensyn til børne opdragelse, men hvordan?
TKTKSkrevet 05/05-04 13:32 
Jeg sys det er fuldstændig sindsygt at "leve" efter et skema.

Det er ikke noed liv.

Hvert 5. minut skal min li ind og gøre sådan og sådan osv osv osv...
ChronoChronoSkrevet 05/05-04 13:53 
Jeg har planlagt min eksamenslæsning ved hjælp af P:R's kalendersystem - det er da smart - ikke sindsygt :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RitesRitesSkrevet 05/05-04 15:03 
Nej, jeg syntes ikke at der skal laves regler for hvad der er god og dårlig børneopdragelse (brænder de ting ned og ender i fængsel, så er det dog dårlig børneopdragelse).
» a winner is you «
MarcusMarcusSkrevet 05/05-04 16:30 
Der er jo allerede regler for det, men de gælder kun ekstremerne hvor man f.eks. indespærrer børnene eller underernærer dem.

Du bør iøvrigt se programmet en enkelt gang, bare lige for at se hvad det jeg snakker om handler om :)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig