X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Sega tilbage!?


Svar
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 29/04-04 23:30 
Sjov lille ting:

World Exclusive - Sega to return to hardware!
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/04-04 23:34 
Sådan noget spøger man sq ikke med :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 29/04-04 23:40 
Tja, det ser ud til at Sega har noget stort at meddele på deres pre-E3 konference, men hvad det er har Sega ikke sagt noget om. Born2Plays link er kun spekulation, men der er mere seriøse sites som http://www.gaming-age.com/news/2004/4/29-140 der rapporterer om "en kæmpe nyhed".
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 29/04-04 23:41 
Jeg ville købe "svinet", uden at blinke. Der er ikke noget jeg hellere så, end Sega tilbage.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
3of193of19Skrevet 29/04-04 23:46 
Kunne godt forestille mig at Sega kunne finde på at lave en Neo Geo for det 21.årh. som baserer på Naomi 3 og så får 1:1 ports af alle Sega's nye arcadespil *MUMS*.
Samtidigt ville Sega fortsætte at markedsføre sig for bredt publikum på de andre konsoller.
Per SPer SSkrevet 29/04-04 23:48 
Selvom det nok er spil der er på programmet, så KUNNE det jo være en hundebillig massmarket konsol baseret på Atomisware i samarbejde med Sammy.

Nu falder vi jo selvfølgelig for nøje planlagt PR hype, så al yderligere debat vil jeg holde mig fra. Rygter op til E3 kan man ikke bruge til noget.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
NaieraNaieraSkrevet 29/04-04 23:55 
Per S>
Selvom det nok er spil der er på programmet, så KUNNE det jo være en hundebillig massmarket konsol baseret på Atomisware i samarbejde med Sammy.

I så fald skulle maskinen jo køre med cartridges og ikke optiske medier. Vi har jo allerede en AW med optiske medier...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
GreaseballGreaseballSkrevet 30/04-04 09:00 
Hvad det end er Sega har planlagt at hive frem fra goteposen. Så er vi nok en masse Sega fans der vil vente med spænding.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 30/04-04 10:07 
Ventetiden er forbi??

Ohhhhhh.....
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
nerosnerosSkrevet 30/04-04 11:54 
Hjælp mig! Jeg ryster!!!!! Nu forstår jeg ingenting! Er det bare et nyt spil eller kommer SEGA virkelig med en ny konsol? Hvis det er en ny konsol så ville alle mine drømme gå i opfyldelse og det ville da være den bedste nyhed siden dreamcasten blev ført ud af konsolmarkedet! Jeg ville også købe den uden at blinke en eneste gang! haha!
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/04-04 12:02 
Nerosretro>
...og det ville da være den bedste nyhed siden dreamcasten blev ført ud af konsolmarkedet!

Det var da IKKE en god nyhed!
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 30/04-04 12:04 
Nå da da!
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/04-04 12:06 
:) Jammen sådan som du havde skrevet det, forstod jeg at du mente at enden på DC var en god ting.
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 30/04-04 12:08 
Undskyld! Det var ikke meningen at det skulle forstås sådan. Måske jeg skulle prøve at udtrykke mig bedre en anden gang! En gang Sega fan altid en Sega fan!
Bashful Neophyte
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 30/04-04 12:09, rettet 30/04-04 12:09 
Konsolkongen> Prøv at slå "ironi" eller "sarkasme" op i en ordbog :)
GreaseballGreaseballSkrevet 30/04-04 13:19 
YES! OutRun 2 til Xbox... i kan sige hvad i vil, men det er, bid mig, en god nyhed. Så SKAL der bare være custom soundtrack i, så man kan høre den org. OutRun musik. Nogen der ved hvad slags musik SEGA har lavet til OutRun 2
MIKA-LMIKA-LSkrevet 30/04-04 13:22 
Remixes af de gode gamle - GODE remixes skal det siges.
» Is this a game, or is it real ? «Spiller nu: Super Mario Galaxy, Command & Conquer 3: Ti..., Guitar Hero III: Legend...
JAAJAASkrevet 30/04-04 15:15 
Atomiswave hardware? Hvorfor? Så kunne de jo ligeså godt udgive spil til Dreamcast igen - det er den samme maskine.

Hvis Sega annoncerer nyt hardware til E3 vil jeg købe en hat og æde den. Sådan, billedligt talt. Jeg forventer, at langt de fleste bliver skuffede over denne "eksplosive" nyhed, hvis de forventer noget rigtigt stort. Men man kan da drømme! Det gør jeg i hvert fald :P
NaieraNaieraSkrevet 30/04-04 15:40, rettet 30/04-04 15:41 
JAA>
Atomiswave hardware? Hvorfor? Så kunne de jo ligeså godt udgive spil til Dreamcast igen - det er den samme maskine.

Nej, den bruger "CD'er" i stedet for cartridges. Det gør en forskel.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
MarcusMarcusSkrevet 30/04-04 15:50 
Svovlmunk>> Eller erstat af med et på. Hvad siger dig at det var ironi og ikke bare forkert ordbrug etc.?
dRxLdRxLSkrevet 30/04-04 16:16 
Naiera>
Nej, den bruger "CD'er" i stedet for cartridges. Det gør en forskel.

En endnu større forskel gør det at den har "double up" på RAM i fhld. til dreamcasten.

Atomiswave
Main Ram : 32 megs
Main Memory : 16 MByte
Graphic Memory : 16 MByte
Sound Memory : 8 MByte

men mindre end naomi:
Main Ram : 32 megs
Main Memory : 32 MByte
Graphic Memory : 16 MByte
Sound Memory : 8 MByte

Dreamcast:
Main Memory 16MB
Graphics Memory: 8MB
Sound Memory: 2MB
(den har ikke nogen "Main Ram", så jeg er lidt undrende overfor hvad det betyder i de to arcadeboards).
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
NaieraNaieraSkrevet 30/04-04 16:21, rettet 30/04-04 16:23 
Jeg har både hørt at den er en smule stærkere, og at den er identisk. Har du en kilde til de tal? (System 16 er enig med dig)

Jeg er også ligeglad. Den dur jo´alligevel ikke når der bruges optiske medier.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
flottenheimerflottenheimerSkrevet 30/04-04 17:06, rettet 30/04-04 17:07 
Greaseball>
... Nogen der ved hvad slags musik SEGA har lavet til OutRun 2

Hør den evt. selv, direkte fra SEGA-AM2 (scroll lidt ned på siden):

Her!
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
RJKRJKSkrevet 30/04-04 17:32 
dRxL>
(den har ikke nogen "Main Ram", så jeg er lidt undrende overfor hvad det betyder i de to arcadeboards).

Det er sikkert bare System 16, som har lidt halve oplysninger...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 30/04-04 17:41 
Jeg ville bestemt ikke klage over en cartridge-baseret Atomisware-konsol.
Som nogen måske har erfaret, afskyr jeg disk-formater. :)
Den måtte dog godt være lidt mere fremtidssikret end den gamle AW er nu.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 30/04-04 17:44, rettet 30/04-04 18:04 
Jeg hader kassette-baserede konsoller lige nu.

Mit splinternye Matrimelee virker IKKE. Gammelt lort.

Jeg har sgu aldrig været ude for en CD der ikke virkede.

Men OK, hvis vi skal have en ordentlig AW-konsol, skal den selvfølgelig køre på kassetter...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
MarcusMarcusSkrevet 30/04-04 18:57 
Holder også klart på at Cartridge er det bedste medie at ha' spil på. Jeg synes de virker mere værdifulde og samtidig er cd'er jo alt for lette at kopiere.

Har haft problemer med cd'er, men ikke med Cartridges.
JAAJAASkrevet 30/04-04 19:56 
Naiera>
JAA>
Atomiswave hardware? Hvorfor? Så kunne de jo ligeså godt udgive spil til Dreamcast igen - det er den samme maskine.

Nej, den bruger "CD'er" i stedet for cartridges. Det gør en forskel.

Joo, det er jeg klar over, men min pointe var, at det ikke giver meget mening at nyudgive stort set identisk hardware, når man allerede har 12 millioner solgte maskiner ude i folks hjem. Maskiner, der med et minimum af konverteringsarbejde, ville kunne køre Atomiswave spil.
dRxLdRxLSkrevet 30/04-04 21:52 
Hørt! Og så synes jeg at aller jer der insisterer på cartridges er tosser (hvad det angår). Det er alt for dyrt til konsum.
Desuden havde Dreamcasten været "umulig" at piratkopiere spil til hvis Sega bare havde lukket den bagdør der hedder "MIL" formatet.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 01/05-04 16:23 
Naiera>
Mit splinternye Matrimelee virker IKKE. Gammelt lort.
Jeg har sgu aldrig været ude for en CD der ikke virkede.

Så må du vel kræve erstatning. Jeg er tit ude for alle mulige problemer med cd'er, hvor det værste problem med kassetter har været NES'ens åndsvage connector.

dRxL>
Hørt! Og så synes jeg at aller jer der insisterer på cartridges er tosser (hvad det angår). Det er alt for dyrt til konsum.

I realiteten, ja. Cartridges vil sikkert altid være et pænt skridt bag optiske medier, men allerede nu er de meget billigere at producere i forhold til størrelsen end de var for bare nogle år tilbage. Det var jo FMV-galskaben med PSX, der gjorde cd-rom'er til det foretrukne medie i sin tid. Til sammenligning er mange af de allerbedste spil, der er produceret, ikke større end 32 megabit. Og i dag har man trods alt betydeligt mere at gøre godt med, så jeg tror sagtens man kan lave an velfungerende cart-maskine, uden spillene koster mere end den slags altid har gjort.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CalleCalleSkrevet 01/05-04 17:12 
Cartridges er også klart min favorit, problemet med cartridges i forhold til cd'er er bare at lyd og video kvaliteten svækkes(har jeg hørt).
SumezSumezSkrevet 01/05-04 18:38 
Cartridges er dyrere at producere ~ der er mindre plads på cartridge ~ kvaliteten af lyd og video "svækkes" evt.

Samme problemstilling.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 01/05-04 19:43 
Man må også stille spørgsmålstegn ved om man kan få ROM'chips der er hurtige nok til at man kan bruge data fra dem direkte uden at skulle kopiere over i hurtigere RAM først.
Problemet er jo at man i dag snakker helt andre hukommelsesbåndbreder end f.eks. neo-geo'en har brug for.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig